Spolupráce ČD a ČSA využily průměrně 2 osoby denně
Rezervace a prodej cestovních dokladů na jednotlivé spoje byly zahájeny jak ČD tak i ČSA v pondělí 7.11.2005. Díky společnému provozu vlaků SC Pendolino se Olomouc a Pardubice staly novými destinacemi s pravidelným spojením ČSA. Spolupráce mezi ČD a ČSA je historickým momentem pro celý sektor dopravy v České republice. Obdobná spolupráce má obdoby pouze v západoevropských zemích, jako jsou Belgie, Francie, SRN či Švýcarsko. V rámci středoevropských států je Česká republika první zemí s tzv. codesharovou spoluprací mezi národním železničním a leteckým dopravcem. Společné nabídky ČD a ČSA využilo v prvním spoji SC Pendolino SC 502/OK 4003, který vyjel z Ostravy jako první v den své premiéry, celkem 7 cestujících.
Každým spojem SC Pendolino cestuje průměrně 126 zákazníků
Během 11 měsíců provozu využilo služeb SC Pendolino více než 500.000 lidí. To odpovídá zhruba 45 tisícům cestujících v rámci 1 měsíce, 1.515 osob využilo služeb denně a to znamená, že jedním spojem SC cestuje průměrně 126 lidí (celková kapacita jednotky je 333 míst). České dráhy utržily na jízdném 200 milionů Kč a soupravy najely celkem 1.400.000 km. Podle tiskové zprávy ČD vzrostl počet cestujících na relaci Ostrava - Praha o 30%.
zdroj: Tisková zpráva ČSA, Železničář
1 2 | Zpráv na stránku: |
Není potřeba mít víc zastávek na Evropské (pro koho?) - v projektu úplně stačí Liboc a Veleslavín. A než podzemní dráhu z "červeňáku" do Dejvic, to raději prodloužení metra.
Rychlodráze říkám jasné ano, ale jde o to jak a hlavně kam a zároveň současně s metrem (i když taková trasa D je mnohem potřebnější).
3b) Neví někdo, co bude dál s holešovickou elektrárnou? Protože když už je v plánu tunel pod Stromovkou, tak by mohl vyústit zhruba v těchto místech do holešovického nádraží, což by už napojení na koridor umožnilo. Když k tomu přidáme, že je na seznamu budoucích Živých nádraží... ale zase by pak padla zastávka u výstaviště (jasně, kvůli ní se to nepřipravuje).
ad zablokování:
Bohužel si může každý říkat o čem chce co chce a svým postojem zmanipulovat veřejnost. Kdyby se mě někdo zeptal "Chcete mít rozdělenou čtvrť? Chcete, aby se zvýšila hlučnost od neustálého projíždění rychlovlaků? Chcete několikrát přestupovat při Vaší cestě na Dědinu?", tak bych bez jakýchkoli jiných znalostí o tématu také řekl ne. Je škoda, že není větší vůle a je škoda, že u nás je možné v podstatě jakoukoli dopravní stavbu zablokovat. Navíc - jsou lidé (k nimž patřím podle mě i já), kteří mají rádi přehlednou soustavu argumentů pro a proti a na jejich základě se dále rozhodují. Pak jsou ale lidé, kteří se řídí jen pocitem a tam s argumenty nepořídíte. Bude-li v ČR převládat pocit, že vlak je pomalý, špinavý, drahý a skoro nejezdí, tak tu rychlodráhu podporovat nikdo nebude :-( Mimochodem - jakmile se postaví metro, nebude nutné provozovat busy 119 a 218 a ta báječně rychlá cesta do Dejvic a dále do centra se především lidem z Liboce a Dědiny trochu protáhne. P.S. Neví někdo, jestli se ještě nadále počítá s protažením tramvaje na Dlouhou Míli?
ad2) sice to na sobě nezávilsé je, ale když bude metro, tak asi nebude taková motivace stavět rychlodráhu. Spojení letiště se světem bude, čili odpadne jeden motiv proč stavět, čili rychlodráhu si dál bude muset vydupat jenom středočeský kraj
ad3)a) chápu námitky Prahy 6, řešenim by bylo tu trať zakopat což už se taky řešilo
ad3)b) ten problém s Masaryčkou je fakt zapeklitej, zvlášť teď když se staví nový spojení. Sudop na to právě dělá nějakou studii a jednou z možností by bylo celkem brutální řešení zrušit Masaryčku nebo alespoň spojit Negrelák s hlavákem s tim že by se do podzemí hlaváku nacpaly jenom příměstský vlaky, dálkový by se tam nedostaly hlavně kvůli stupání který by muselo bejt až 4% a minimální poloměr oblouku asi 290m. Je to problém hlavně kvůli tomu že teď už mezi hlavákem a Masaryčkou stojej opěry estakády novýho spojení
ad4)5)6) jak řikam s Prahou 6 soucítim, nicméně by se k tomu nemělo přistupovat stylem "Rychlodráha? NE!!!", někdy je opravdu těžký něco prosadit, když některý lidi jsou principiálně proti něčemu a neslyšej na žádný argumenty.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.