..: Spolupráce ČD a ČSA bude pokračovat :..
ČD+ČSAPraha - Dne 11.12.2005 byla zahájena spolupráce národního leteckého přepravce ČSA s národním železničním přepravcem ČD a obě společnosti začaly provozovat tzv. codesharové spoje SC Pendolino, které zajišťují dopravu na tzv. severní větvi v relaci Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava. Do začátku listopadu t. r. využilo přibližně 700 cestujících s letenkami výhody této spolupráce. Předseda představenstva a generální ředitel ČSA Radomír Lašák se během jednání s předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD Josefem Bazalou shodli na prospěšnosti této spolupráce pro obě strany. Zároveň budou usilovat o možné rozšíření na nový spoj SC Slovenská strela zajišťující spojení české a slovenské metropole.

Spolupráce ČD a ČSA využily průměrně 2 osoby denně

Rezervace a prodej cestovních dokladů na jednotlivé spoje byly zahájeny jak ČD tak i ČSA v pondělí 7.11.2005. Díky společnému provozu vlaků SC Pendolino se Olomouc a Pardubice staly novými destinacemi s pravidelným spojením ČSA. Spolupráce mezi ČD a ČSA je historickým momentem pro celý sektor dopravy v České republice. Obdobná spolupráce má obdoby pouze v západoevropských zemích, jako jsou Belgie, Francie, SRN či Švýcarsko. V rámci středoevropských států je Česká republika první zemí s tzv. codesharovou spoluprací mezi národním železničním a leteckým dopravcem. Společné nabídky ČD a ČSA využilo v prvním spoji SC Pendolino SC 502/OK 4003, který vyjel z Ostravy jako první v den své premiéry, celkem 7 cestujících.

Každým spojem SC Pendolino cestuje průměrně 126 zákazníků

SC Pendolino Během 11 měsíců provozu využilo služeb SC Pendolino více než 500.000 lidí. To odpovídá zhruba 45 tisícům cestujících v rámci 1 měsíce, 1.515 osob využilo služeb denně a to znamená, že jedním spojem SC cestuje průměrně 126 lidí (celková kapacita jednotky je 333 míst). České dráhy utržily na jízdném 200 milionů Kč a soupravy najely celkem 1.400.000 km. Podle tiskové zprávy ČD vzrostl počet cestujících na relaci Ostrava - Praha o 30%.

zdroj: Tisková zpráva ČSA, Železničář


CSPSV | 16.11.2006 (20:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
19.11.2006 (16:32)  
Takže stavět pod zemí metro je drahý luxus, ale stavět pod zemí rychlodráhu už luxusem není? A jak se vyřeší to hlavní - napojení na koridorovou síť? A jak to řeší vnitřní dopravu šestého pražského obvodu?
Není potřeba mít víc zastávek na Evropské (pro koho?) - v projektu úplně stačí Liboc a Veleslavín. A než podzemní dráhu z "červeňáku" do Dejvic, to raději prodloužení metra.
Rychlodráze říkám jasné ano, ale jde o to jak a hlavně kam a zároveň současně s metrem (i když taková trasa D je mnohem potřebnější).
19.11.2006 (16:06)  
Právě jsem se vrátil z Paříže a tam jim krásně funguje zde zmiňovaná rychlodráha (RER) a nikde problémy nečiní... Přijde mi velice zbytečné stavět metro až na letiště - vzhledem k cenám za stavbu tunelů si myslím, že je to akorát zbytečný luxus. Kladenská rychlodráha, která by vedla přímo přes letiště a někde v místě nynějšího OC šestka by šla do země by byla mnohem určitě lepší. Navíc by se mohla vést víceméně v souběhu s Evropskou ulicí a mít na ní i vícero zastávek - zde by stavěly třeba jen "osobáky" z letiště apod. "Rychlíky" z Kladna by stanice projížděly... Takto by se daly vyřešit všechny tři problémy najednou.
registrovaný uživatel Space 
17.11.2006 (18:02)  
3a) Není to zase tak neřešitelný problém - tu mostík, tu lávka, tu podchod... Částečně se jedná o argument odpůrců, ono to totiž je dost rozdělené už nyní.
3b) Neví někdo, co bude dál s holešovickou elektrárnou? Protože když už je v plánu tunel pod Stromovkou, tak by mohl vyústit zhruba v těchto místech do holešovického nádraží, což by už napojení na koridor umožnilo. Když k tomu přidáme, že je na seznamu budoucích Živých nádraží... ale zase by pak padla zastávka u výstaviště (jasně, kvůli ní se to nepřipravuje).
ad zablokování:
Bohužel si může každý říkat o čem chce co chce a svým postojem zmanipulovat veřejnost. Kdyby se mě někdo zeptal "Chcete mít rozdělenou čtvrť? Chcete, aby se zvýšila hlučnost od neustálého projíždění rychlovlaků? Chcete několikrát přestupovat při Vaší cestě na Dědinu?", tak bych bez jakýchkoli jiných znalostí o tématu také řekl ne. Je škoda, že není větší vůle a je škoda, že u nás je možné v podstatě jakoukoli dopravní stavbu zablokovat. Navíc - jsou lidé (k nimž patřím podle mě i já), kteří mají rádi přehlednou soustavu argumentů pro a proti a na jejich základě se dále rozhodují. Pak jsou ale lidé, kteří se řídí jen pocitem a tam s argumenty nepořídíte. Bude-li v ČR převládat pocit, že vlak je pomalý, špinavý, drahý a skoro nejezdí, tak tu rychlodráhu podporovat nikdo nebude :-( Mimochodem - jakmile se postaví metro, nebude nutné provozovat busy 119 a 218 a ta báječně rychlá cesta do Dejvic a dále do centra se především lidem z Liboce a Dědiny trochu protáhne. P.S. Neví někdo, jestli se ještě nadále počítá s protažením tramvaje na Dlouhou Míli?
17.11.2006 (17:20)  
ad1) pravda
ad2) sice to na sobě nezávilsé je, ale když bude metro, tak asi nebude taková motivace stavět rychlodráhu. Spojení letiště se světem bude, čili odpadne jeden motiv proč stavět, čili rychlodráhu si dál bude muset vydupat jenom středočeský kraj
ad3)a) chápu námitky Prahy 6, řešenim by bylo tu trať zakopat což už se taky řešilo
ad3)b) ten problém s Masaryčkou je fakt zapeklitej, zvlášť teď když se staví nový spojení. Sudop na to právě dělá nějakou studii a jednou z možností by bylo celkem brutální řešení zrušit Masaryčku nebo alespoň spojit Negrelák s hlavákem s tim že by se do podzemí hlaváku nacpaly jenom příměstský vlaky, dálkový by se tam nedostaly hlavně kvůli stupání který by muselo bejt až 4% a minimální poloměr oblouku asi 290m. Je to problém hlavně kvůli tomu že teď už mezi hlavákem a Masaryčkou stojej opěry estakády novýho spojení
ad4)5)6) jak řikam s Prahou 6 soucítim, nicméně by se k tomu nemělo přistupovat stylem "Rychlodráha? NE!!!", někdy je opravdu těžký něco prosadit, když některý lidi jsou principiálně proti něčemu a neslyšej na žádný argumenty.
17.11.2006 (9:01)  
a nevyplatilo by se nasadit dočasně 749/750/754 + 3-5 Bdtmee... v cca HODINOVÉM/špička-půlhodinovém taktu ???
registrovaný uživatel xyz  mail  
17.11.2006 (1:24)  
Jo, jo, v dobe, kdy jsme se u nas s velkou slavou chystali dosahnout na nekolika usecich neuveritelne rychlosti 160km/h s temi nej vydobytky moderni techniky, jsem se taky primestskou jednotkou presouval na Stockholm-Arlanda rychlosti kolem 215km/h... To zamrzi.
17.11.2006 (1:15)  
Petr Krček: No jo, metro už je schválený, takže myslim že se s rychlodráhou zase budu moct na pár let rozloučit :-/. Jinak s tou osumdesátkou na trati to nebude tak žhavý, sice tam je, ale jenom mezi Unhoští a Ruzyní (cca 14 km), mezi Kladnem a Unhoští to je celkem solidní paragraf a za Ruzyní se to kroutí zase jak šnek a rychlost tam je mezi 40 a 70 km/h. Co se s tim bude dělat těžko říct, studií je na to hodně, prej maj bejt Dejvice opravdu zakopaný, a trať se má vybořit na povrch někde kolem Veleslavína, ale teď je asi bezpředmětný to řešit, když se stejně v nlízký budoucnosti nic dít asi nebude. Jinak si teda dovolim nesouhlastit že má Kladno dobrý spojení s Prahou, já bych řek, že je dost nevyhovující. Možná tak vyhovuje počtem spojů, ale to je asi tak všechno. vyřachtaný 810 neni zrovna komfortní svezení když se používá každej den
16.11.2006 (23:56)  
Myšlienka codesharových spojov sa mi od začiatku páčila, ale bohužiaľ je realizačne nedotiahnutá. Reálne sa to dá využiť len pri bookovaní leteniek cez rezervačný systém ČSA, čo je ale často paradoxne drahšie ako cez iných poskytovateľov. Na veľkých rezervačných portáloch ale - prirodzene - nie sú registrované "virtuálne letiská" Pardubice a Olomouc. Netuším ale, ako veľmi je reálne snažiť o vloženie týchto miest do registra IATA. Hm, škoda....
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
16.11.2006 (23:20)  
CSPSV: To je ale vrchol idiocie, kdyz uz to je jenom presmerovani, proc to ti kasparci nepresmeruji rovnou na scpendolino.cz? :-D
16.11.2006 (23:09)  
S tou Ruzyní je to komplikovaný jednak ODS prosazuje metro.Navíc trať prochází bytovou zástavbou,takže ani při rekonstrukci by rychlost nebyla nijak závratná.Nyní je na trati 120 rychlost asi 80km/h.Při rychlodráze by to byla zhruba 100km/h.Kámoš jel z letiště do Stockholmu rychlodráhou-rychlost i přes 200Km/h.To u nás není možné.Možná bych volil kompromis pod zemí do Dejvic a pak normální trať.Myslím,že Kladno,které mám hodně rád, má dobré spojení s Prahou.Je dobře,že ČD a ČSA spolupracují a budou partneři i dál,rozhodně to vítám.To pendolíno by mělo být plnější,to souhlas.Úspěch bych viděl u 70 procent.Věřím,že se zvýší.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko