..: DB nakupují nové Talenty :..

Bombardier Talent 2, S-Bahn Nürnberg, foto: Bombardier Berlín — Německé dráhy, přesněji DB Regio Sachsen, rozšiřují svůj vozový park. Novými přírůstky se mají stát elektrické jednotky Talent 2 z produkce kanadského strojírenského gigantu Bombardier. Ačkoliv jsou naši západní sousedé při obnově vozidel mnohem dále než český národní dopravce, zdá se, že lidově řečeno, neusínají na vavřínech. Což potvrzuje i krok, že se DB nebrání nákupu ani zcela nových vozidel. Celkem osm Talentů bude zajišťovat dopravu na trati Drážďany – Riesa – Lipsko, kde nahradí současné soupravy typu push–pull vedené elektrickou lokomotivou, které se zde objevovaly od 90. let a jsou pro tuto trasu kapacitně naddimenzované. Polovinu z objednaných jednotek budou tvořit tří– a čtyř–vozové soupravy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Talent 2 je modernizovanou verzí známých nízkopodlažních jednotek, se kterými se lze setkat na tratích v Rakousku, Maďarsku, Norsku či samotném Německu. Mimo evropský kontinent pak právě v Kanadě na linkách Ottawa O–Train. Samotný název Talent je zkratkou označení Talbot Leichter Nahverkehrs Triebwagen – volně přeloženo jako lehký meziměstský motorový vůz. Prototyp byl představen již v roce 1994; prototyp druhé generace si mohli prohlédnout návštěvníci při loňském ročníku veletrhu InnoTrans v Berlíně.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

V současné době je mezi dopravci objednáno na 321 kusů druhé verze tohoto vlaku v různých modifikacích, čímž dojde k převýšení počtu prodaných jednotek první série o více než jednu třetinu.

Zdroje: ČT24, Wikipedie, Bombardier


Samir Lepara | 14.10.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo Sasko /Sachsen


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.10.2009 (10:26)  
MZ: to je možná pro někoho úsměvné, někomu může váš názor připadat spíše k pláči. Ty "ušetřené" vozy dáme kam? Do kopřiv? Pak jsme opravdu ušetřili... Do jiné vlakové soupravy? Samozřejmě s lokomotivou, že... Takže máme z jedné drahé soupravy dvě. Pokud se někde sežene ta lokomotiva ovšem. A kolik tím pádem ušetříme na původní drahé předimenzované soupravě? Nějaké zanedbatelné minimum na provozních nákladech dvou vozů, ale ostatní provozní a celkové fixní zůstanou úplně stejné. Takže úspora skoro nulová.
Právě naopak, stažením kapacitní soupravy z tohoto výkonu a jejím nahrazením něčím odpovídajícím novým, lze jedině ušetřit. A tu kapacitní je možno použít někde, kde dosluhují například starší vozy. Nebo kde se musí objíždět, pokud je to push-pull. Viz příspěvky jiných uživatelů.
Pokud to na ČD vidí odpovědní tak, jako Vy, pak není divu, že jsou ČD tam, kde jsou.
Registered user SzKT  mail  
15.10.2009 (8:17)  
Miroslav Zikmund: Jak známo, železniční vozidla mají určitou životnost, obvykle 30-40 let, tudíž je potřeba kontinuálně obnovovat vozový park. Viděl bych to tak, že Talenty nahradí z Drážďan do Lipska zánovní patra cca. z roku 2005, které se potom přesunou na méně lukrativní výkony, odkud definitivně vytlačí rekonstruované ekvivalenty našich Bmo z DDR časů. Jen je mi při takových příležitostech líto, že ČD neregistrují, co se jim vyřazuje za zadkem, takže Halberstadty končí v Ma´darsku, Bulharsku a Albánii a patra se bez užitku šrotují. Ale to už je jiná pohádka...
14.10.2009 (20:37)  
Registered user SYN 
14.10.2009 (18:34)  
MZ: No jo, ale řekl bych že je klidně možné že pro ty dvoupatra mají dobré využití jinde, tak proč tahat kraťoučkou soupravu celkem silnou loko? Nevím to, tipuju...
14.10.2009 (17:33)  
Úsměvné je zdůvodnění nasazení nových vozidel na trase Dresden - Leipzig naddimenzovanou kapacitou soupravy s řídícím vozem. Místo toho, abych ze soupravy vyřadil nadbytečný počet vozů a jezdil s odpovídající kapacitou, tak si raději koupím vozidlo nové ...
Registered user SYN 
14.10.2009 (13:36)  
Hm, takže v rámci této zakázky bude stát dohromady jedna třívozová jednotka plus jedna čtyřvozová jednotka cirka 228MKc? (nepokoušel jsem se to dále rozdělit bo není prostá cesta jak odhadnout poměr ceny 3 a 4vozové jednotky)
Kapacity takové jednotky by měly být okolo 180-250 pasažérů podle verze a uspořádání (můj odhad).

Počítám si to jen tak v rámci lepšího přehledu kolik co na dráze stojí. Samozřejmě chybí tu některé údaje jako zda byl součástí zakázky též nějaký servis a tak...
Registered user Petryk 
14.10.2009 (13:06)  
Navíc, když pokaždé vyberete někoho jiného, všichni pokaždé pošlou nabídku a udrží se tím vždycky cena dole...
Registered user SzKT  mail  
14.10.2009 (11:03)  
Twix: Vysvětlení je jednoduché a vyplývá ze způsobu financování regionální dopravy v Německu. Dopravu objednávají vždy příslušné země a to na určité výkony, takže a) země může mluvit do VŘ a b) DB Regio pořizuje vozidla ad hoc až když něco vysoutěží. A když je VŘ skutečně transparentní, rozhodují pouze kritéria (obvykle hlavně cena) a holt se do nich nejlépe trefí vždy někdo jiný. Kvůli zemskému financování jsou velké zakázky na celospolkové úrovni (jako v Rakousku) v podstatě nemyslitelné a rovněž tak Němce ani nenapadne, že by před uzavřením VŘ měli už jasného vítěze. Za to jim totiž spory s ostatními uchazeči nestojí.
Registered user happy 
14.10.2009 (10:26)  
Koukám, že výrobci, ale i objednavatelé vozidel, tedy dopravci, se ženou za co největší obsaditelností jednotky. Potom jsou rozteče sedadel pomalu jak u "Honeckrů". Myslím, že není potřeba z toho dělat velkokapacitní kravín, protože rázem je pohodlí v tahu. A starší TALENT mně přišel sympatičtější, co do designu. Ale to je věc názoru.
14.10.2009 (9:10)  
Mě na DB Regio zaujalo, že střídavě nakupuje od různých výrobců vlaky se srovnatelnými parametry - jednou to je Siemens, jednou Alstom, jednou Bombardier a jednou Stadler. Obzvlášť pestré je to v motorové trakci. Chápu že nejdřív si všechno chtěly vyzkoušet, ale už to trvá celkem dlouho a přemýšlím jestli to má spíš výhody (obchodní soutěž, snaha výrobce o inovace) nebo nevýhody (provoz relativně malých sérií různých vozidel).
Takové ÖBB, byť tedy působí na mnohem menším území než DB Regio, znají v motorové trakci pouze Desiro a v elektrické pouze Talent.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko