..: Hnací vozy Bombardier Twindexx míří konečně do provozu :..

Twindexx DB, foto: Keith Fender Frankfurt nad Mohanem — Hnací vozy řady 445 a 446, patřící do rodiny Bombardier Twindexx, míří u dopravce Deutsche Bahn do pravidelného provozu. Dopravce provozuje již desítky vozů ze stejné rodiny těchto patrových vagonů pro regionální i dálkovou dopravu, zatím však vždy šlo pouze o samotné klasické a řídicí vozy. Jako poměrně zajímavý úkaz se pak objevily již zmíněné hnací vozy, které DB objednaly již před třemi lety, avšak kvůli bezpečnostním předpisům se jejich dodání opozdilo. Zatímco již od konce srpna byly první soupravy, složené z hnacích i vložených vozů, v testovacím provozu mezi městy Hamburg a Kiel, od prosince 2017 se jejich nasazení ustálilo a nově se tyto jednotky, již i v klasických barvách DB Regio, objevily také na lince vlaků RegionalExpress z Frankfurtu do Mannheimu či Heidelbergu.

Zajímavé bezesporu je, že kvůli problémům s hnacími vozidly byly klasické vložené vozy provozovány ve standardních soupravách s lokomotivou a řídicím vozem. Této kompatibility využije například Braniborsko, které se rozhodlo objednat pro linku RE5 Lutherstadt Wittenberg – Rostock/Stralsund 15 hnacích vozů a pouze 10 vložených, přičemž zbylé vložené vozy budou do těchto jednotek zařazeny z dnes provozovaných souprav s lokomotivou a řídicím vozem. Soupravy je možné provozovat rychlostí až 189 km/h a především je možné je variabilně prodlužovat či zkracovat podle potřeby přidáváním či odebíráním vozů v depu. DB mají objednáno celkem 75 jednotek, tvořených 150 hnacími vozy a 196 nově objednanými vloženými vozy, přičemž je už jisté, že do některých jednotek budou přidány již dnes provozované vozy s lokomotivou a řídicím vozem. Nasazeny budou kromě Frankfurtu také v okolí Norimberka, Mnichova, Hamburku a Berlína.

Zdroj: RailJournal, Wikipedia


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 8.1.2018 (13:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


08.01.2018 (16:54)  
Dosáhnout se dají jen teoreticky, maximální rychlost těchto vozidel je zatím vždycky 160 km/h. Těch 189 km/h je mezní hodnota, do které platí TSI pro konvenční vozidla. Twinndexx je tedy schválen v celém rozsahu rychlostí, ne jen do 160.

Nejdelší objednané soupravy jsou pro Bavorsko, kde jsou mezi hnacími vozy čtyři vozy vložené. Jeden motorový vůz může teoreticky táhnout dva vložáky a řidičák, ale toto si ještě nikdo neobjednal.
registrovaný uživatel pinkpony  mail  
08.01.2018 (15:18)  
S jakym pomerem hnacich a vlozenych/ridicich vozu se da realisticky dosahnout tech 189 km/h?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko