..: Společnost NTV objednala dalších 5 Pendolin :..

Pendolino společnosti NTV, foto: Alstom Milán — Rada Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) schválila objednávku dalších pěti vlaků EVO Pendolino od společnosti Alstom. Využila tak možné opce z objednávek z let 2015 a 2016, kdy bylo objednáno 12 souprav a údržba na 20 let, kterou zajišťuje pobočka Nola v Neapoli. Všechny vlaky budou vyrobeny v italských závodech společnosti Alstom. Tím se celkový počet Pendolin ve flotile NTV, které jezdí pod komerčním označením italo, rozroste na 17. NTV pak bude disponovat 42 vozidly, kromě Pendolin ještě soupravami Agv 575. V roce 2018 tak společnost NTV bude moci rozšířit své služby včetně linek Turín – Milán – Benátky a Řím – Verona – Benátky.

Čtyři z pendolin, které byly objednány v roce 2016, budou nasazeny do pravidelného provozu letos v prosinci pár dnů před změnou jízdního řádu – 7. prosince. V průběhu prosince pak přibude dalších osm nových jednotek. Pendolina jsou sedmi vozová, mají kapacitu 480 osob a maximální provozní rychlost je 250 km/h. Trasu mezi Milánem a Římem tak zvládnou bez minuty za tři hodiny. Počet spojů během dne se zvýší ze 40 na 50, po většinu dne s pravidelným intervalem 30 minut. Také se zavádí linka Řím – Florencie. NTV také bude provozovat prostřednictvím Italobus spojení z Verony a Turína do lyžařských středisek v severní Itálii.

Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV
Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV Pendolino společnosti NTV, foto: NTV
Pendolino společnosti NTV - třída club, foto: NTV Pendolino společnosti NTV - třída club, foto: NTV Pendolino společnosti NTV - třída prima, foto: NTV Pendolino společnosti NTV - třída prima, foto: NTV Pendolino společnosti NTV - třída prima, foto: NTV Pendolino společnosti NTV - třída smart, foto: NTV

Společnost postupně expanduje, i když začátky neměla zrovna lehké – třeba v roce 2013 díky zásahu regulačního úřadu došlo ke zrušení její trasy. Nasazení vysokorychlostních vlaků ale vede postupně ke snížení počtu cestujících na vnitrostátních letech, dnes 70 % dává přednost železnici.

Zdroje: Alstom, Global Rail News, Il Sole 24 Ore, italoblog, Railway Gazette [1], [2], Railway Technology


Vlad Poslat mail autorovi | 6.12.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Itálie


registrovaný uživatel Keprt 
08.12.2017 (21:19)  
Ta skříň je zuzena v horní části - aby při klopeni neprecuhovala mimo profil.
registrovaný uživatel Já 1 
08.12.2017 (16:40)  
Jak se píše v článku: koupili dalších 5 souprav čímž se počet zvýší na 17. Třeba jde o to že když na stávájící lince chcete navýšit počet spojů tak chcete aby všechny spoje byli stejnými soupravami, třeba už jen kvůli rezervačnímu systému aby nebyl chaos jako u Railjetů kdy je 7 českých a 3 rakouské s jiným počtem sedadel v jednotlivých třídách.
Navíc to užší skříň asi nemá, na posledním obrázku je vidět sedadla 2+2 i s dost širokou uličkou.
08.12.2017 (9:26)  
Keprt: Právě tak jsem to myslel. Nehledě na to, že NTV už mají vlaky AGV, takže by bylo dle mého logičtější navázat na dodávky těchto souprav. Odlišné vlaky=další náklady na údržbu si myslím. Sice je dodavatel stejný, ale mimo trakční výzbroje budou ostatní komponenty odlišné. Ale třeba se pletu...
registrovaný uživatel Keprt 
08.12.2017 (6:44)  
Já 1: no však na to kolega naráží. Proc kupovat vlak s užší skříní, když naklapet stejne nebude? Asi to lze interpretovat jako marketingový úspěch Alstomu se značkou Pendolino.
registrovaný uživatel Já 1 
07.12.2017 (17:04)  
Ne každé Pendolíno má naklápění viz. Dziobak polské řady 2 370.
07.12.2017 (7:08)  
K čemu kupovali Pendolino, když to nebude mít naklápění?
registrovaný uživatel Já 1 
06.12.2017 (11:46)  
Otázka pro nějakého technika: k čemu je dobrý ten trn v dolní části automatických spřáhel? Viz obr.7
registrovaný uživatel CART 
06.12.2017 (9:00)  
Z Říma do Benátek přes Veronu?
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
06.12.2017 (6:08)  
:-) Pinda huvnitr jako letadlo. "Tak si to uzíte, s tým pertinaxom".
Díky z informaci.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko