Milán — Rada Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) schválila objednávku dalších pěti vlaků EVO Pendolino od společnosti Alstom. Využila tak možné opce z objednávek z let 2015 a 2016, kdy bylo objednáno 12 souprav a údržba na 20 let, kterou zajišťuje pobočka Nola v Neapoli. Všechny vlaky budou vyrobeny v italských závodech společnosti Alstom. Tím se celkový počet Pendolin ve flotile NTV, které jezdí pod komerčním označením italo, rozroste na 17. NTV pak bude disponovat 42 vozidly, kromě Pendolin ještě soupravami Agv 575. V roce 2018 tak společnost NTV bude moci rozšířit své služby včetně linek Turín – Milán – Benátky a Řím – Verona – Benátky.
Čtyři z pendolin, které byly objednány v roce 2016, budou nasazeny do pravidelného provozu letos v prosinci pár dnů před změnou jízdního řádu – 7. prosince. V průběhu prosince pak přibude dalších osm nových jednotek. Pendolina jsou sedmi vozová, mají kapacitu 480 osob a maximální provozní rychlost je 250 km/h. Trasu mezi Milánem a Římem tak zvládnou bez minuty za tři hodiny. Počet spojů během dne se zvýší ze 40 na 50, po většinu dne s pravidelným intervalem 30 minut. Také se zavádí linka Řím – Florencie. NTV také bude provozovat prostřednictvím Italobus spojení z Verony a Turína do lyžařských středisek v severní Itálii.
Společnost postupně expanduje, i když začátky neměla zrovna lehké – třeba v roce 2013 díky zásahu regulačního úřadu došlo ke zrušení její trasy. Nasazení vysokorychlostních vlaků ale vede postupně ke snížení počtu cestujících na vnitrostátních letech, dnes 70 % dává přednost železnici.
Zdroje: Alstom, Global Rail News, Il Sole 24 Ore, italoblog, Railway Gazette [1], [2], Railway Technology
Navíc to užší skříň asi nemá, na posledním obrázku je vidět sedadla 2+2 i s dost širokou uličkou.
Díky z informaci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.