..: Flirt 3 se v Maďarsku podrobuje homologaci, Vectrony už v provozu :..

EMU Flirt 3 GYSEV, foto: Stadler Sopron — Rakousko-maďarský operátor Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) svou flotilu doplňoval o nové Flirty již v prosinci 2013. Letos na výstavě Trako v Gdaňsku představili společně zástupci švýcarského Stadleru a maďarského GYSEV novou generaci Flirtů. Ty sice ještě „nezasáhnou“ do předvánoční maďarské dopravní špičky, protože musí nejprve v Maďarsku projít homologací, ale v průběhu druhé poloviny roku 2018 se s nimi již cestující svezou. Švýcaři postupně budou naplňovat objednávku ze září 2016 na deset čtyřdílných elektrických jednotek (25 kV), poslední by měla být dodána v lednu 2019. Tím se flotila Flirtů tohoto dopravce rozroste na dvacítku.

Nové Flirty jsou 77,1 m dlouhé, tedy o 2,8 m delší, než ty z předcházející série. To umožnilo zvýšit kapacitu o dalších osm míst – celkem 208 míst, z toho 14 na sklápěcích sedačkách. Stejně jako ty minulé jsou uzpůsobeny na rychlost 160 km/h, přičemž rychlosti 120 km/h mohou dosáhnout již za 38 sekund, výrobce uvádí zrychlení 1,2 m/s². Souprava je z 90 % nízkopodlažní. Jako standard se bere klimatizace, kamerový systém, wifi i možnost dobíjení elektronických zařízení.

Na dodávce se podílely závody Stadleru ve Švýcarsku a Maďarsku, konečná montáž proběhne v závodě v Polsku. V provozu mohou být jednotky spojeny do dvojic či trojic, a to i s jednotkami z dřívější dodávky.

Současnou flotilu potkáte na linkách Sopron – Szombathely – Szentgotthárd, Sopron – Győr a Szombathely – Rajka. Nové přírůstky by měly být nasazeny na západě Maďarska. Hodnota zakázky je 68,42 milionu eur a financována byla převážně z fondů EU.

Nové Vectrony už v provozu

Vectron GYSEV, foto: Siemens EMU Flirt 3 přitom nejsou jedinými novinkami ve flotile GYSEV. Společnost se již v roce 2013 marně snažila uzavřít soutěž na devět elektrických lokomotiv. To se podařilo až na druhý pokus v roce 2016. Poptávány byly 2 stroje AC, 3 stroje pro provoz ve „střední Evropě“ a součástí smlouvy byla opce na další 4 lokomotivy AC. Lokomotivy budou vybaveny ETCS L2. Objednávka bude financována prostřednictvím půjčky od Evropské investiční banky.

Vítězem výběrového řízení se stal Siemens, který nabídl vectrony. První lokomotiva (GYSEV 471 501) byla dodána již v květnu 2017 a další byly dodány ještě v průběhu letošního roku. Lokomotivy GYSEV 471 001 až 006 – AC jsou homologovány pro provoz v Německu, Rakousku, Maďarsku a Rumunsku, jakož i v Česku a na Slovensku na síti 25 kV. Vícesystémové lokomotivy GYSEV 471 500 až 502 mají homologaci pro Německo, Rakousko, Maďarsko, Polsko, Česko, Slovensko a Maďarsko.

GYSEV bude využívat lokomotivy pro osobní i nákladní vozbu. Fotografové by je mohli potkat zejména na linkách Sopron – Budapešť a Szombathely – Budapešť.

Zdroje: Global Rail News, International Railway Journal, Railcolor News [1], [2], Stadler


Vlad Poslat mail autorovi | 11.12.2017 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Maďarsko


registrovaný uživatel Keprt 
11.12.2017 (8:24)  
Tím se flotila maďarských Flirtů rozroste na dvacítku.

Na dvacítku se rozroste florila "gysevích" flirtů. MÁV mají dalších 123 jednotek...
Vlad  Poslat autorovi email
11.12.2017 (8:34)  


Miluji hrátky s češtinou. Opraveno.
Díky!
registrovaný uživatel stoupa  mail  
11.12.2017 (6:21)  
Díky za informaci! Moderní dopravní prostredky vzdy potesí.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko