..: První dny obnoveného spojení Düsseldorf – Luxembourg :..

CFL 2300, foto: Jiří Navrátil Berlín — Prodloužením jednoho páru vlaků RegionalExpress linky Luxembourg – Trier – Koblenz přes Kolín nad Rýnem do druhého největšího města aglomerace Severní Porýní-Vestfálsko, Düsseldorfu, bylo obnoveno tři roky zrušené spojení hlavního města Lucemburska a některého z velkoměst v Severním Porýní-Vestfálsku. Vlak je v části trasy veden jako regionální spoj a v úseku Koblenz Hbf – Düsseldorf Hbf a opačně je pak ve spolupráci s dálkovou divizí DB veden v kategorii InterCity. Spoj RE 5107 vyráží z hlavního města Lucemburska až na několik dnů v roce denně v 6.05 a přes velmi známé údolí řeky Mosely dorazí do stanice Koblenz Hbf, odkud narozdíl od ostatních spojů této linky pokračuje dále údolím Rýna přes Kolín nad Rýnem do Düsseldorfu, kam dorazí v 10.09. Z Porýní pak pod číslem 5106 vyráží spoj ve 13.50 a do svého cíle v Lucembursku vlak dosáhne v 17.33.

Ačkoliv je mezi oběma městy denně spojení každou hodinu s přestupem ve stanici Koblenz Hbf, je existence tohoto vlaku první vlaštovkou vizí DB o znovuzahájení provozu dálkových vlaků v této trase, u nichž došlo v prosinci 2014 ke zrušení. Ačkoliv v taktu s regionálními vlaky spoj veden není, tarifně se od nich neodlišuje – jízdenku lze na tuto trasu pořídit již od 19 eur a v úseku Koblenz – Luxembourg je díky zařazení do kategorie RE možno cestovat tímto vlakem na různé tarifní nabídky DB Regio, například síťové jízdenky Schönes-Wochende Ticket anebo Quer-durchs-Land-Ticket.

CFL 2300 second, foto: Maurits90CFL 2300 first, foto: Maurits90

Zdroj: RailJournal, Deutsche Bahn


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.12.2017 (9:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Německo


registrovaný uživatel comar 
28.12.2017 (8:36)  
IC (Norddeich Mole / Ruhrgebiet) - Köln - Koblenz - Trier - Luxembourg jsem v letech 2004-2012 jel několikrát a jejich zrušení mě nepřekvapilo. Spíš se divím, že to vydrželo jezdit tak dlouho. Na jih od Koblenz to jezdilo úplně prázdné. Jízdní doba byla stejná jako RE, ale díky cenové politice DB to bylo podstatně dražší a neplatily tam různé regionální jízdenky.
registrovaný uživatel kave 
27.12.2017 (15:17)  
CART:

Asi máte problém pochopit naprosto jasný text. Takže znovu citace z článku:

V úseku Koblenz – Luxembourg je díky zařazení do kategorie RE možno cestovat tímto vlakem na různé tarifní nabídky DB Regio, například síťové jízdenky Schönes-Wochende Ticket anebo Quer-durchs-Land-Ticket.
registrovaný uživatel CART 
27.12.2017 (14:53)  
Použití SWT je, předpokládám, omezenou pouze na úsek, kde je veden coby RE?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko