..: Aktuality a články - Německo :..

7.5.2013 - 7:00 - Je znám dodavatel nových elektrických lokomotiv pro DB

Traxx 187 AC, foto: Bombardier Transportation Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).

Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung

Pamětní kámen pro Roberta Gerwiga, stavitele Schwarzwaldbahn, postavený v roce 1899, foto: Dr. med. Mabuse Villingen / Berlín — V rámci elektrifikace Schwarzwaldbahn v roce 1972 byla na nádražích osazena řídící technika pro dálkové ovládání spínacích prvků trakčního vedení (TV) v té době vysoce moderní – od firmy Brown Boveri & Cie (BBC – od 1988 integrována do ABB). Po 40 letech provozu dosáhla tato analogová technika hranic své životnosti a je nahrazována technikou digitální. Četnost poruch analogového zařízení počala stoupat a náhradní díly již nejsou dostupné. Poruchy si vynucovaly manuální zásahy u silových spínacích prvků – odpojovače v takovém případě musely být ovládány ručně z místa.

Původní reléový rozvaděč BBC měl rozměry 200 x 85 x 60 cm a vnější komunikace byla mimo jiné zajišťována telefonním vedením. Nová digitální technika je dodána firmou Siemens a je umístěna v rozvaděči o rozměrech 100 x 60 x 30 cm. Vnější komunikace je prostřednictvím DSL. Vyšší bezpečnost je zajištěna, mimo jiné, dvojitou zábranou přístupu – po otevření dveří jsou přístupné pouze prvky pro provozní obsluhu, servisní obsluha musí otevřít samostatným klíčem dveře druhé.

ČD 380.002, ZŽO Cerhenice, foto: Josef Petrák Plzeň – Zní to trochu jako nekonečný příběh. Již téměř pět let uplynulo od okamžiku, kdy prototyp lokomotivy 109E z produkce plzeňské Škody Transportation opustil brány továrny a vydal se na železniční zkušební okruh v Cerhenicích. Ani doposud se však nepodařilo všechny potřebné zkoušky a certifikáty v zahraničí získat. V roce 2008 byl stroj představen na berlínském veletrhu InnoTrans (ostatně stejně jako v letech 2010 a 2012), představil se i domácímu obecenstvu na Czech Raildays. Prosinec roku 2010 byl pak ve znamení zahájení zkušebního provozu s cestujícími na trati Praha – Břeclav. Již tehdy začal odběratel lokomotiv, České dráhy, uvažovat o uplatnění sankcí proti výrobci. Základní podmínkou totiž bylo schválení lokomotiv ve všech sousedních zemích a Maďarsku. Dodnes však řada 380 dokončila přístupové zkoušky kromě České republiky pouze v Rakousku a Polsku. Pro Škodu tak nyní přichází dobrá zpráva – její lokomotiva získala v Německu certifikát TSI, který je pro další schvalování klíčovým.

Videokabina - čelní pohled, foto: Tommy Villingen / Berlín  — Aktualizováno 13. 4. v 18.00 h — Dne 15. dubna 2013 začíná na Schwarzwaldbahn v režii DB Vertrieb pilotní projekt prodeje jízdních dokladů s použitím videa. Projekt je podporován Evropskou unií a spolkovým ministerstvem dopravy. Méně využité klasické pokladny s obsluhou budou nahrazeny prodejním terminálem umožňujícím i videokonferenci s prodejním centrem. Na nádražích Genenbach, Triberg, St. Georgen, Engen a Löffingen budou klasické pokladny uzavřeny a nahrazeny „videoprodejem“. Zkušební provoz je připraven na půl roku a po vyhodnocení by se mohl rozšířit i na další nádraží. V dopravní hale nádraží je instalována tzv. videokabina. Cestující, který se kromě prosté koupě jízdenky potřebuje i poradit, vstoupí do kabiny a uvítá ho pohled na dvě obrazovky a kameru. Dále je kabina vybavena reproduktory, mikrofonem a zeleným startovacím tlačítkem. Po stisku tlačítka se systém aktivuje a cestující je spojen s poradenským centrem umístěným ve stanici Villingen. Na pravé obrazovce se objeví cestovní poradce, na levé údaje o objednávaném jízdním dokladu. V kabině je rovněž platební terminál, který jízdní doklady tiskne a vydá. Kabina je dostatečně rozměrná i pro vozíčkáře.

Nové jednotky TWINDEXX Vario, foto: Bombardier TransportationBerlín/Frankfurt - Společnost Bombardier Transportation získala další kontrakt na čtyřvozové patrové jednotky TWINDEXX Vario. Tentokrát jde o dodávku dvanácti souprav pro provoz mezi Bambergem, Würzburgem, Aschaffenburgem a Frankfurtem. Zakázka je součástí rámcové smlouvy mezi Bombardierem a DB AG, uzvřené v roce 2008. Hodnota této zakázky činí cca 113 milionů EUR. Dodávky budou realizovány ve druhé polovině roku 2015 a naváže na již dříve objednanou sérii šestnácti jednotek pro severní Německo.

2.4.2013 - 7:00 - Vítězem kontraktu na zajištění dopravy v Porúří se stává Abellio

Bombardier Talent 2 - vizualizace, foto: Bombardier Transportation Düsseldorf — Koordinátor západoněmecké aglomerace Porýní-Porúří Verkehrsverbund Rhein-Ruhr vybral pro období 2016 až 2028 dopravce Abellio Rail k zajištění provozu v balíku tratí, zvaném Niederrhein-Netz, který se nachází v severní oblasti Porýní-Porúří a čítá linky RB33 Mönchengladbach - Krefeld - Wesel a RB35 Dusseldorf - Emmerich, přičemž druhá jmenovaná linka by měla být v roce 2017 prodloužena do nizozemského Arnhemu. Tento kontrakt, který byl podepsán 22. března 2013, zadává podmínky, že dopravce musí zajistit vhodná vícesystémová vozidla, která budou prodána VRR a následně budou dopravci pronajímána.

Zdroj: RailwayGazette, Verkehrsverbund Rhein-Ruhr

Traxx 245.001-3, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Triberg — V pohoří Schwarzwald, ve spolkové zemi Baden-Württemberg, na sklonově i směrově náročné trati, probíhají v zimních podmínkách zkoušky nové dieselové lokomotivy TRAXX, řady 245.001. Na Schwarzwaldbahn, mezi stanicemi Triberg a Villingen jsou jako brzdová zátěž nasazeny další dva shodné stroje určené pro jiného, původně belgického, dopravce. Ve stanici Villingen je rovněž dle potřeby doplňováno palivo. Lokomotiva řady 245.001 má být po úspěšných zkouškách, resp. schválení EBA (Eisenbahn Bundesamt) předána DB Regio, region Allgäu-Schwaben v Kempten.

B Fr Podjezd Friedrichstrasse a Taurus na RE1 o Frankfurt_Oder, foto: stoupa Berlín — 13. prosince 2012 došlo ve stanici Berlin-Friedrichstrasse k pádu velkého kusu betonu do přízemní nákupní zóny nádraží. Po analýze zjištění příčin a stavu byly započaty stavební práce vedoucí sanaci a nápravě. V důsledku stavební nekázně při rekonstrukci celé stavby v letech 1995 až 1999 došlo k rozlomení části betonové konstrukce nástupiště a pádu betonového bloku do přízemního podlaží. Příčinou bylo zabetonování některých styčných spár mezi svislou a vodorovnou částí konstrukce nástupišť v části "Fernbahn" v příkrém rozporu s projektovou dokumentací. Spáry měly být pružné. Příčníky se začaly chovat jako pevná, nikoliv kloubová konstrukce. Tím byly do betonu nekontrolovaně přenášeny přirozené vibrace od projíždějících souprav, které jej narušily a došlo k jeho prasknutí. Stabilita samotné haly naštěstí narušena nebyla a provoz vlaků nemusel být omezen. Při opravě bude všech 442 styčných míst překontrolováno a chybně užitý beton bude odstraněn. Aby byla oprava dokončena co nejdříve, budou práce probíhat ve vícesměnném režimu.

DBS 189 033 + 189 039, foto: Hugo van Vondelen Mainz — Společnost DB Schenker zadala u firmy Siemens přezbrojení 32 kusů lokomotiv řady 189 (též ES64F4), které mají být v budoucnu nasazeny v přeshraničním provozu mezi Německem, Polskem a Českou republikou. Úpravy budou prováděny v závodě Siemens München – Allach počínaje létem 2014. Do konce téhož roku pak má být dodáno nejméně 15 strojů pro nasazení mezi Německem a Českem. Ostatní lokomotivy mají být upraveny do konce roku 2015. Kontrakt představuje částku v řádu desítek miliónů euro. Kromě zařízení zajišťujících kompatibilitu obdrží každý kus nové protipožární zařízení a kamerový systém s obrazovkami na stanovišti strojvedoucího. Rekonstruované stroje by měly být schopny získat i povolení i na Slovensku, Slovinsku v Maďarsku a Rumunsku, jakož i v Rakousku.

Zátiší s PIKO vláčky, foto: Petr Lux Sonneberg — Na nedávno proběhlé tiskové konferenci k hospodářským výsledkům jednatel a majitel firmy PIKO Spielwaren GmbH, René F. Wilfer, s přiměřenou hrdostí oznámil, že po růstu v minulých letech, v roce 2012 dosáhl podnik lehkého nárůstu obratu o 2 procenta. Zároveň novinářům představil rozsáhlý program novinek pro rok 2013. Tuto tiskovou konferenci firma PIKO pořádá tradičně krátce před norimberským veletrhem hraček, který se letos koná v období od 30. ledna do 4. února. Firma PIKO tak úspěšně završila již dvacátý rok svého trvání v nových podmínkách. Majitel zdůraznil jako potěšitelný zejména vývoj na domácím (německém) trhu, kde růst obratu představuje 10%. Naopak klesající trend měl export, kde je výsledek pod úrovní roku 2011 a to zejména v jižní Evropě a Francii. Pozitivní vývoj naopak zaznamenaly aktivity v USA a v Rusku.

25.1.2013 - 13:00 - DB v roce 2012 investovala 100 milionů eur do snižování hluku

Protihlukové stěny v Německu, foto: Deutsche Bahn Konzern Berlín — Trend a snahy snižovat hluk od projíždějících vlaků se řeší už od nepaměti v řadě států, nejen v Česku. Občas kritizované protihlukové stěny jsou však mnohdy jedinou, či hojně rozšířenou variantou. Nejinak tomu bylo i v loňském roce, kdy DB Netz pokročila při opatřeních ke snižování jízdního hluku na svých trasách a vynaložila téměř 100 milionů eur na příslušná opatření podél stávajících tratí. Vybudováno tak bylo zhruba 55 km protihlukových stěn a zároveň 2200 bytů přilehlých k tratím vybaveno patřičnými hluk tlumícími prostředky. Otázka snižování hluku je pro DB ústřední téma. Cílem je integrovaným celkovým konceptem snížit hluk kolejového provozu v období mezi roky 2000 až 2020 na polovinu. Jde však o dlouhodobou koncepci a z plánovaných 3700 km bylo dosud sanováno 1200 km tratí a postaveno celkem 442 km protihlukových stěn.

Zdroj: Aktuelle Bahnberichte

Bombardier Talent 2 - vizualizace, foto: Bombardier Transportation Essen — Společnost Abellio Rail NRW, stejně jako česká Abellio CZ součást koncernu Holandských drah (NS), rozšiřuje své aktivity na poli německé železniční osobní dopravy. Jmenovaná společnost provozuje od roku 2007 osobní dopravu na železniční síti v okolí Essenu a Bochumi a dále na jih do Siegenu a Iserlohn. V říjnu 2012 tento dopravce zvítězil v tendru na provozování osobní dopravy na elektrizovaných tratích v oblasti, která je označována jako Saale - Thüringen - Südharz (zkráceně STS).

logo, foto: Jiří Bajer Bautzen — Ve svém prvním opravdovém článku na stránkách ŽelPage bych Vám všem rád přiblížil historii jednoho závodu, který je poměrně úzce spjat se železniční dopravou v Čechách, na Moravě a na Slovensku. Konkrétně jde o vagónku v Bautzen, v současnosti vlastněnou koncernem Bombardier, který vlastní mj. dva další nedaleké závody - vagónku v České Lípě a vagónku v Görlitz.

Talent 2, foto: FrankenpostLichtenfels — Divize DB Regio Nordostbayern nasadila od 18. září 2012 do provozu nové elektrické jednotky Talent 2, které tak zvyšují úroveň cestování na ramenech Nürnberg - Würzburg, Nürnberg - Jena a Nürnberg - Sonneberg (Thür.) (tratě DB 810, 820 a 840). Do pravidelného provozu je nasazeno celkem 22 nových moderních elektrických jednotek. Ty nahrazují na zmiňovaných vozebních ramenech tradiční lokomotivou tažené soupravy vozů, známých pod označením "Silberling" nebo též "N-Waggon". Do změny jízdního řádu by pak měly rovněž nahradit soupravy s patrovými vozy. Nové Talenty jsou do provozu nasazeny s ročním zpožděním, které bylo způsobeno problémy s homologací vozidel. Pojďme si je o trochu více představit.

Siemens Inspiro - Metro 2 Varšava - exteriér, foto: Juraj Kováč Berlín (aktualizováno 19. 9. 16.00) — InnoTrans nejsou pouze vysokorychlostní jednotky a výkonné megalokomotivy, i když tvoří těžiště venkovní expozice a zaznamenávají nejvíce zájmu. Ve skutečnosti ale každým ročníkem sledujeme vzestup nenápadnějších vozidel, jejichž působištěm nejsou hlavní koridory, ale městská zástavba. Vedle klasických tramvají, které berlínský veletrh nabízí po tuctech, se tak stále častěji objevují méně typická vozidla na míru, přepravující cestující pod povrchem, nebo skrze kombinaci MHD s konvenční železnicí. A právě zde letos náš report začneme: u čtyřech exponátů, jež mají za cíl řešit kapacitní omezení veřejné dopravy ve Varšavě, Stuttgartu, Bielefeldu a v malebné severozápadní Francii.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12