..: Byla zahájena oprava nádraží Berlin – Friedrichstrasse :..

B Fr Podjezd Friedrichstrasse a Taurus na RE1 o Frankfurt_Oder, foto: stoupa Berlín — 13. prosince 2012 došlo ve stanici Berlin-Friedrichstrasse k pádu velkého kusu betonu do přízemní nákupní zóny nádraží. Po analýze zjištění příčin a stavu byly započaty stavební práce vedoucí sanaci a nápravě. V důsledku stavební nekázně při rekonstrukci celé stavby v letech 1995 až 1999 došlo k rozlomení části betonové konstrukce nástupiště a pádu betonového bloku do přízemního podlaží. Příčinou bylo zabetonování některých styčných spár mezi svislou a vodorovnou částí konstrukce nástupišť v části "Fernbahn" v příkrém rozporu s projektovou dokumentací. Spáry měly být pružné. Příčníky se začaly chovat jako pevná, nikoliv kloubová konstrukce. Tím byly do betonu nekontrolovaně přenášeny přirozené vibrace od projíždějících souprav, které jej narušily a došlo k jeho prasknutí. Stabilita samotné haly naštěstí narušena nebyla a provoz vlaků nemusel být omezen. Při opravě bude všech 442 styčných míst překontrolováno a chybně užitý beton bude odstraněn. Aby byla oprava dokončena co nejdříve, budou práce probíhat ve vícesměnném režimu.

Berlin-Friedrichstrasse je jedno z nejvíce frekventovaných nádraží na berlínské Stadtbahn. Krom mnoha linek S-Bahn zde zastavují vlaky Regiobahn (RB, RE) a projíždí řada ICE, IC a EC spojů. V podzemí vede další trasa S-Bahn a trasa U-Bahn, na úrovni terénu je možný přestup na tramvaj a autobusy. Nádraží bylo uvedeno do provozu v roce 1882, v letech 1914 – 1925 postupně rozšiřováno, a mezi roky 1995 a 1999 pak prošlo již zmíněnou rozsáhlou rekonstrukcí. Nádraží denně odbaví cca 200 tisíc cestujících.

B Fr Nádraží a věž, foto: stoupa B Fr Hala od východu, foto: stoupa B-Fr Žádná omezení na nástupišti, foto: stoupa B Fr Lešení všude v přízemí, i v prodejnách, foto: stoupa B Fr Míjení ICE a Talent 2, foto: stoupa B Fr ICE projíží každou chvíli, foto: stoupa B Fr Talent 2 vyjel, foto: stoupa

Zdroje: Aktuelle Bahnberichte, 17.1.2013; RBB 16.1.2013


stoupa Poslat mail autorovi | 5.2.2013 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


12.02.2013 (17:53)  
Příčníky se začaly chovat jako pevná, nikoliv kloubová konstrukce. Tím byly do betonu nekontrolovaně přenášeny přirozené vibrace od projíždějících souprav,
to sa mi nezdá, kĺbové spojenie prenáša silové účinky a neprenáša momentové účinky. Vibrácie sí posun - silové účinky, takže to nedáva celkom zmysel.
registrovaný uživatel TKD 
06.02.2013 (16:03)  
Jiří Bajer: Ano, procházel jsem na jaře 1990 a měl jsem dost depresivní pocity. Zbraně s ostrými tam už nebyly, pocitu, že jsem ve vězení, jsem se zbavil až ve vlaku.
05.02.2013 (9:36)  
Já bych k velmi zajímavé historii tohoto nádraží ještě doplnil, že v letech 1961 - 1989 to byl hraniční přechod mezi NDR a NSR (potažmo Západním Berlínem) a nádraží bylo k tomuto účelu příslušně upraveno - vznikl například tzv. Tränenpalast, sloužící pro cestující ve směru z NDR. (Dnes je v něm muzeum rozděleného Berlína.)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko