Berlín — 13. prosince 2012 došlo ve stanici Berlin-Friedrichstrasse k pádu velkého kusu betonu do přízemní nákupní zóny nádraží. Po analýze zjištění příčin a stavu byly započaty stavební práce vedoucí sanaci a nápravě. V důsledku stavební nekázně při rekonstrukci celé stavby v letech 1995 až 1999 došlo k rozlomení části betonové konstrukce nástupiště a pádu betonového bloku do přízemního podlaží. Příčinou bylo zabetonování některých styčných spár mezi svislou a vodorovnou částí konstrukce nástupišť v části "Fernbahn" v příkrém rozporu s projektovou dokumentací. Spáry měly být pružné. Příčníky se začaly chovat jako pevná, nikoliv kloubová konstrukce. Tím byly do betonu nekontrolovaně přenášeny přirozené vibrace od projíždějících souprav, které jej narušily a došlo k jeho prasknutí. Stabilita samotné haly naštěstí narušena nebyla a provoz vlaků nemusel být omezen. Při opravě bude všech 442 styčných míst překontrolováno a chybně užitý beton bude odstraněn. Aby byla oprava dokončena co nejdříve, budou práce probíhat ve vícesměnném režimu.
Berlin-Friedrichstrasse je jedno z nejvíce frekventovaných nádraží na berlínské Stadtbahn. Krom mnoha linek S-Bahn zde zastavují vlaky Regiobahn (RB, RE) a projíždí řada ICE, IC a EC spojů. V podzemí vede další trasa S-Bahn a trasa U-Bahn, na úrovni terénu je možný přestup na tramvaj a autobusy. Nádraží bylo uvedeno do provozu v roce 1882, v letech 1914 – 1925 postupně rozšiřováno, a mezi roky 1995 a 1999 pak prošlo již zmíněnou rozsáhlou rekonstrukcí. Nádraží denně odbaví cca 200 tisíc cestujících.
Zdroje: Aktuelle Bahnberichte, 17.1.2013; RBB 16.1.2013
to sa mi nezdá, kĺbové spojenie prenáša silové účinky a neprenáša momentové účinky. Vibrácie sí posun - silové účinky, takže to nedáva celkom zmysel.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.