..: Změny v železniční dopravě ve východním Durynsku :..

Erfurter Bahn, foto: Erfurter Bahn Erfurt – Od neděle 10. června nastanou v železniční dopravě ve východním Durynsku výrazné změny. Dopravce Erfurter Bahn totiž pod obchodním názvem Elster-Saale-Bahn převezme od DB Regio osobní dopravu na neelektrizovaných tratích 550/555 Leipzig – Gera - Saalfeld, 561 Saalfeld - Erfurt, 557 Saalfeld - Blankenstein, 546 Gera – Zeulenroda - Hof, 565 Gera – Jena - Weimar, 559 Jena - Pößneck unt. Bf. a 579 Apolda – Weimar – Kranichfeld. Nový dopravce chce denně přepravit až 14.000 cestujících. Pro obsluhu těchto tratí je určeno celkem 37 nových motorových vozů RS1 RegioShuttle, které vyrábí Stadler Rail a jsou již známy také v Česku. Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů; za jeden vůz zaplatí zákazník 1,8 milionu eur.

Nové vozy jsou vybaveny dvěma motory o výkonu 265 kW, což umožní vozu poměrně rychle dosáhnout své maximální rychlosti 120 km/h. Nabízejí celkem 70 míst k sezení, z toho sedm míst tvoří oddíl první třídy, oddělený skleněnou zástěnou. Pro stojící cestující mají rovněž 70 míst. Samozřejmostí je přizpůsobení vozidla pro přepravu imobilních cestujících na vozíku. Díky náporům cestujících v létě dokonce dopravce plánuje na letní období vymontovat z vozu tři řady sedadel a zvýšit tak přepravní kapacitu vozidel navýšením počtu míst, určených pro jízdní kola a stojící cestující. Více než 60% spojů bude podle plánu vedeno pouze s jedním motorovým vozem. Na rameni Gera – Weimar, kde je přepravní poptávka cca 4000 – 5000 cestujících denně, však budeme moci potkat i vlaky tvořené čtyřmi novými vozy. Nové vozidla nahradí v regionální dopravě převážně Desira řady 642 a jednotky řady 612, které zajišťují dopravu vlaků kategorie RE. Pro tuto kategorii vlaků má nový dopravce v jízdním řádu uvedeno označení EBx.

Novinkou pro cestující bude kupování jízdenek ve vlaku u průvodčího nebo v automatu na jízdenky, umístěném ve vozidle. U 30 % spojů bude v nabídce i občerstvení.

Zdroj: Ostthüringer Zeitung, Mapa sítě DB


Jiří Bajer | 7.6.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.06.2012 (22:54)  
Regentalbahn se dá naklikat pod společností Vogtlandbahn a registrace vozidel je na VGB.

http://www.vogtlandbahn.de/de/ueber_uns/regentalbahn/

Takže ty německé poměry jsou velmi zajímavé.
13.06.2012 (7:27)  
Mirku, Waldbahn je společným produktem DB Regio a Regentalbahn z roku 1997, kdy podali společnou nabídku, v podstatě dopravce DB Regio se předem dohodl na provozu s (budoucí) konkurencí Regentalbahn, která by to tehdy sama nevyhrála.
Regentalbahn mezitím zmnohonásobil své angažmá, stal se dceřinkou Arrivy a po jejím odkoupení DB dceřinkou italských drah, což ale na tuto trať konkrétně prakticky nemá vliv.
Výběrové řízení BEGu od roku 2013 vyhrál Regentalbahn už jen na sebe. Počítá se zhuštěním na půlhodinu mezi Plattlingem a Deggendorfem a s dvouhodinovým zajížděním až do Klatov po dohodě s plzeňským krajem. viz http://www.bahnland-bayern.de/beg/presse/pressemitteilungen/pressemitteilungen-2011/2011-07-22
12.06.2012 (19:51)  
Vypadá to že Stadler nestíhá .. nejen pro ČD ;-)
Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů
11.06.2012 (20:47)  
Josef Nos : já vím, úředním dopravcem (partnerem pro dopravce ČD) jsou DB > Regentalbahn (Vogtlandbahn) je najatou společností, stejně tak funguje Oberpfalzbahn a řada jiných "kooperací pseudokonkurenčních dopravců" ...
08.06.2012 (21:23)  
To MZ - Regenthalbahn in Auftrag DB.
08.06.2012 (15:59)  
ad Josef Nos : ze Železné Rudy do Plattlingu jsou
dopravcem DB

EIB používá RS1 se Schackem, ČD si objednaly RS1 na kupli ... takže cena může být dána i odlišnou konstrukcí ...
registrovaný uživatel Busman 
07.06.2012 (21:56)  
Dle zkazků na Kárepu musí být na Vysočině jistě větší průvan než v pohoří Harz.
07.06.2012 (20:03)  
A pozná von cestující že to není DB, tak jako z Železné Rudy do Plattlingu?
07.06.2012 (17:54)  
Výsuvné schůdky pode dveřmi jsou dnes již standardem, jelikož TSI nastavilo takové podmínky, že jsou nevyhnutelné. A kdo neplní poslední TSI, není "in" a neprodá :(

Těžko říci, jestli jim tam táhne od dveří - já jsem v RS1 jel mockrát a všude možně, ale nepociťoval jsem průvan. Není to třeba jen klimatizace? Ta umí taky pěkně fouknout...
07.06.2012 (17:32)  
A krome schudku je taky otazka, jestli jim tam taky tolik tahne od dvero... Je mozne, ze v okoli Erfurtu je tepleji... :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko