Erfurt – Od neděle 10. června nastanou v železniční dopravě ve východním Durynsku výrazné změny. Dopravce Erfurter Bahn totiž pod obchodním názvem Elster-Saale-Bahn převezme od DB Regio osobní dopravu na neelektrizovaných tratích 550/555 Leipzig – Gera - Saalfeld, 561 Saalfeld - Erfurt, 557 Saalfeld - Blankenstein, 546 Gera – Zeulenroda - Hof, 565 Gera – Jena - Weimar, 559 Jena - Pößneck unt. Bf. a 579 Apolda – Weimar – Kranichfeld. Nový dopravce chce denně přepravit až 14.000 cestujících. Pro obsluhu těchto tratí je určeno celkem 37 nových motorových vozů RS1 RegioShuttle, které vyrábí Stadler Rail a jsou již známy také v Česku. Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů; za jeden vůz zaplatí zákazník 1,8 milionu eur.
Nové vozy jsou vybaveny dvěma motory o výkonu 265 kW, což umožní vozu poměrně rychle dosáhnout své maximální rychlosti 120 km/h. Nabízejí celkem 70 míst k sezení, z toho sedm míst tvoří oddíl první třídy, oddělený skleněnou zástěnou. Pro stojící cestující mají rovněž 70 míst. Samozřejmostí je přizpůsobení vozidla pro přepravu imobilních cestujících na vozíku. Díky náporům cestujících v létě dokonce dopravce plánuje na letní období vymontovat z vozu tři řady sedadel a zvýšit tak přepravní kapacitu vozidel navýšením počtu míst, určených pro jízdní kola a stojící cestující. Více než 60% spojů bude podle plánu vedeno pouze s jedním motorovým vozem. Na rameni Gera – Weimar, kde je přepravní poptávka cca 4000 – 5000 cestujících denně, však budeme moci potkat i vlaky tvořené čtyřmi novými vozy. Nové vozidla nahradí v regionální dopravě převážně Desira řady 642 a jednotky řady 612, které zajišťují dopravu vlaků kategorie RE. Pro tuto kategorii vlaků má nový dopravce v jízdním řádu uvedeno označení EBx.
Novinkou pro cestující bude kupování jízdenek ve vlaku u průvodčího nebo v automatu na jízdenky, umístěném ve vozidle. U 30 % spojů bude v nabídce i občerstvení.
Zdroj: Ostthüringer Zeitung, Mapa sítě DB
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.vogtlandbahn.de/de/ueber_uns/regentalbahn/
Takže ty německé poměry jsou velmi zajímavé.
Regentalbahn mezitím zmnohonásobil své angažmá, stal se dceřinkou Arrivy a po jejím odkoupení DB dceřinkou italských drah, což ale na tuto trať konkrétně prakticky nemá vliv.
Výběrové řízení BEGu od roku 2013 vyhrál Regentalbahn už jen na sebe. Počítá se zhuštěním na půlhodinu mezi Plattlingem a Deggendorfem a s dvouhodinovým zajížděním až do Klatov po dohodě s plzeňským krajem. viz http://www.bahnland-bayern.de/beg/presse/pressemitteilungen/pressemitteilungen-2011/2011-07-22
Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů
dopravcem DB
EIB používá RS1 se Schackem, ČD si objednaly RS1 na kupli ... takže cena může být dána i odlišnou konstrukcí ...
Těžko říci, jestli jim tam táhne od dveří - já jsem v RS1 jel mockrát a všude možně, ale nepociťoval jsem průvan. Není to třeba jen klimatizace? Ta umí taky pěkně fouknout...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.