Berlín — Trend a snahy snižovat hluk od projíždějících vlaků se řeší už od nepaměti v řadě států, nejen v Česku. Občas kritizované protihlukové stěny jsou však mnohdy jedinou, či hojně rozšířenou variantou. Nejinak tomu bylo i v loňském roce, kdy DB Netz pokročila při opatřeních ke snižování jízdního hluku na svých trasách a vynaložila téměř 100 milionů eur na příslušná opatření podél stávajících tratí. Vybudováno tak bylo zhruba 55 km protihlukových stěn a zároveň 2200 bytů přilehlých k tratím vybaveno patřičnými hluk tlumícími prostředky. Otázka snižování hluku je pro DB ústřední téma. Cílem je integrovaným celkovým konceptem snížit hluk kolejového provozu v období mezi roky 2000 až 2020 na polovinu. Jde však o dlouhodobou koncepci a z plánovaných 3700 km bylo dosud sanováno 1200 km tratí a postaveno celkem 442 km protihlukových stěn.
Zdroj: Aktuelle Bahnberichte
1 2 | Zpráv na stránku: |
Co by na tom článku mohlo být hlavně zajímavé je právě rozdělení, kolik km se toho řešilo protihlukovou zdí a kolik jiným protihlukovým opatřením. Z opatrných formulací nevysvítá pro druhý případ vlastně nic (0-978 km), je to téma, za kterým by se mohlo jít.
Pokud mam odhlucneno 1200km trati, znamena to, ze minimum zdi je 0 a maximul 2400 km. V realu tedy byla zed jakozto prostredek k odhlucneni pouzita v mene nez 20% pripadu. V ostatnich pripadech to bylo mozne resit jinak.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.