Essen — Společnost Abellio Rail NRW, stejně jako česká Abellio CZ součást koncernu Holandských drah (NS), rozšiřuje své aktivity na poli německé železniční osobní dopravy. Jmenovaná společnost provozuje od roku 2007 osobní dopravu na železniční síti v okolí Essenu a Bochumi a dále na jih do Siegenu a Iserlohn. V říjnu 2012 tento dopravce zvítězil v tendru na provozování osobní dopravy na elektrizovaných tratích v oblasti, která je označována jako Saale - Thüringen - Südharz (zkráceně STS).
Jde o železniční tratě, které spojují Erfurt, Halle a Jenu a pokračují dále do Lipska a Kasselu. Nový dopravce převezme všechny vlaky osobní i spěšné vlaky, tzn. katerogie RegionalExpress (RE) a RegionalBahn (RB). V současnosti je vozba těchto vlaků na tratích v uvedené oblasti doménou DB Regio a vratných souprav s klasickými či patrovými vozy a lokomotivami řady 143. Konkrétně se jedná o tato vozební ramena:
- RE: Halle (Saale) - Sangerhausen - Nordhausen - Leinefelde - Kassel
- RE: Halle (Saale) - Sangerhausen - Nordhausen - Leinefelde / Sömmerda - Erfurt s dělením vlaků ve stanici Sangerhausen
- RB: Hallle (Saale) - Lutherstadt Eisleben s pokračováním dále směrem Sangerhausen - Nordhausen
- RB: Nordhausen - Leinefelde - Heilbad Heiligenstadt
- RE: Leipzig - Naumburg - Weimar - Erfurt
- RE: Leipzig - Naumburg - Jena-Göschwitz - Saalfeld
- RE: Halle (Saale) - Naumburg - Weimar - Erfurt
- RB: Halle (Saale) - Naumburg - Weimar - Erfurt - Eisenach
- RB: Großheringen - Jena-Göschwitz - Saalfeld
Na uvedených ramenech převezme Abellio Rail NRW dopravu od změny jízdního řádu v prosinci 2015 na dalších patnáct let. Vzhledem k takto dlouhému časovému úseku založí dopravce další sídlo v této oblasti. Předpokládané dopravní výkony se pro každý rok odhadují na 9 mil. ujetých kilomerů a 8,5 milionu přepravených osob. Lze ještě zmínit, že od prosince 2013 převezme tento dopravce rovněž osobní železniční dopravu mezi Wuppertalem a Sollingenem, rovněž na patnáct let.
Pro zajištění dopravy na výše uvedených tratích si společnost objednala celkem 35 nových elektrických jednotek Talent 2 vyráběných koncernem Bombardier Transportation. Abellio Rail NRW je tak již třetí společností, která si tyto jednotky objednala; nové Talenty již byly objednány koncernem DB a společností Südwestdeutsche Verkehrs-AG (SWEG). V případě objednávky od Abellio Rail NRW jde o patnáct pětidílných jednotek s kapacitou 225 cestujících a dvacet třídílných souprav, které pojmou 135 cestujících. Abellio Rail NRW za jednotky a náhradní díly zaplatí celkem 172 milionů eur (asi 4,3 mld. korun). Nové jednotky disponují vším, co je v moderních osobních železničních vozidlech již obvyklé - prostorným interiérem s velkým počtem míst pro jízdní kola, pohodlnými sedadly, WC s úpravou pro imobilní cestující, moderním informačním systémem a zesilovači mobilního signálu. Nástupní hrana dveří se nachází ve výšce 600 mm nad temenem kolejnice; pod každými dveřmi je rovněž instalována výsuvná rampa, umožňující překlenutí mezery mezi vozidlem a nástupištěm.
Zdroj: Eisenbahn Kurier, Wikipedia
1 2 | Zpráv na stránku: |
:-) Svolal jsem (se) na vědecko-technickou konferenci, prostudoval Vámi předložené i samostatně sehnané vstupy, konzultoval s domorodým obyvatelstvem i dalšími naplaveninami a po zralé úvaze ne poprve doporučuji v tématu "Duryňsko/Durynsko" kompromisní a majoritně srozumitelnou, geograficky nezaměnitelnou alternativu: Thüringen. :-)
a) na všechnu dopravu bude muset být nějaké VŘ (Skutečně? Jsme v EU, takže myslím, že ano.)
b) pokud si všichni ouřadové postaví hlavu a budou požadovat nová vozidla, tak se nám životnost vozidla omezí délkou smlouvy z VŘ.
V případě použití jednotek znamená požadavek nového vozidla (v nových VŘ někdy po skončení původního kontraktu) cestu původních vozidel "na pravdu Boží", oproti čemuž bude mít souprava loko+vozy výhodu ve znovupoužitelnosti lokomotivy na další cyklus.
Tak mě napadá, jak bude určeno, kdo má jezdit na vlacích po skončení současných 10 letých závazků? VŘ na některé linky se mají vypisovat až kolem r. 2025, mohou být na tohle období zadány přímo některé společnosti?
Což mi připomělo - v pátek jsme na Hauptbahnhofově nádraží (tief) se synkem sledovali spojování dvou souprav ICE-T, z Lpz do Hamburgu. Technicky koncert. Problém klasický - jak odhánět kaštánky od najeté, leč dosud ne připojené soupravy. Téma pro skeč "skryté kamery". :-)
Jsem nemoh' dospat, tak jsem si četl DB Jízdní řád :-)
IC/ICE Dre - Leipzig staví dvakrát a má jízdní doby 1:04 až 1:14.
RE má 16 (šestnást) zastavení a jízdní dobu 1:34 hod.
Facit: Ten Bombardierův Talent 2 muší být velmice talentovaný a při rozjezdech za to brát líp, "než druhdy BR 95". :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.