..: Další dodávka jednotek TWINDEXX Vario :..

Nové jednotky TWINDEXX Vario, foto: Bombardier TransportationBerlín/Frankfurt - Společnost Bombardier Transportation získala další kontrakt na čtyřvozové patrové jednotky TWINDEXX Vario. Tentokrát jde o dodávku dvanácti souprav pro provoz mezi Bambergem, Würzburgem, Aschaffenburgem a Frankfurtem. Zakázka je součástí rámcové smlouvy mezi Bombardierem a DB AG, uzvřené v roce 2008. Hodnota této zakázky činí cca 113 milionů EUR. Dodávky budou realizovány ve druhé polovině roku 2015 a naváže na již dříve objednanou sérii šestnácti jednotek pro severní Německo.

Elektrické patrové jednotky TWINDEXX Vario sestávají ze dvou motorových vozů, mezi kterými jsou dva vozy vložené. Vozy jsou mezi sebou spojeny klasicky pomocí nárazníků a šroubovky, což umožňuje snadné prodlužování či zkracování souprav. Na čelech motorových vozů se nacházejí automatická spřáhla, pomocí kterých lze spojovat jednotky do delších souprav. Maximální rychlost vlaků činí 160 km/h. Nová konstrukce bočnic vozidla umožnila snížit jejich tloušťku, čímž je dosaženo zvětšení vnitřního prostoru ve vozech a optimalizace prostoru pro hlavu v horním patře. Vozidla jsou uzpůsobena pro obsluhu nástupišť o výškách v rozmezí od 380 do 760 mm nad temenem kolejnice. Na rozdíl od severoněmeckých jednotek jsou všechny vstupy provedeny jako nízkopodlažní (tedy přímo do spodního oddílu). Spodní patra vozů jsou tradičně upravena jako multifunkční prostory - jednotka umožňuje najednou přepravit až 48 jízdních kol. V jednom z vložených vozů se nachází prostor pro imobilní cestující, jehož součástí je i příslušně upravené WC. V témže voze se nachází i komfortně vybavený oddíl první třídy s uspořádáním sedadel 2+1. Motorové vozy jsou vybaveny trakční výzbrojí a řídícím systémem Bombardier MITRAC 1000.

Na výrobě souprav se podílejí - stejně jako v předchozím případě - závody ve městech Görlitz (skříň vozu a finální montáž), Siegen (podvozky) a Vasteräs (elektrická výzbroj).

Zdroj: Bombardier Transportation


Jiří Bajer | 8.4.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
11.04.2013 (8:34)  
spalda: Dle EN12663 jsou do tridy P-I zarazeny osobni vozy, do P-II pak osobni vozy a jednotky. Je tam jeste takova obezlicka, ze zarazeni do kategorie zalezi na provozovateli.

Lokomotivy pak maji svoji vlastni tridu - L.
10.04.2013 (18:06)  
No nevím, jestli to nejde u vozů nějak obejít, ale v EN12663 jsou ve třídě PI (2000kN) lokomotivy i samostatné žel. vozy, PII jsou pak jednotky na 1500kN
10.04.2013 (17:46)  
Spalda: Pokud si to dobře pamatuju, tak všechny vozy se dimenzují na 1500 kN. Stačovací síla 2000 kN platí pouze pro hnací vozidla, nikoli však pro motorové vozy. Kdo to má čerstvěji v paměti, nechť mne opraví :)
10.04.2013 (17:19)  
Každé řešení má své výhody a nevýhody. Nevím, jestli je to i tento případ, ale rád bych připomněl jednu celkem zásadní nevýhodu samostatných vozů. Zatímco jednotky se dimenzují na podélné zatížení 1500kN a vnitřní vybavení na 3g v podélném směru, tak u samostatných vozů je to 2000kN a 5g, což má na cenu a hmotnost ne úplně zanedbatelný vliv.
registrovaný uživatel Sim 
10.04.2013 (14:02)  
Jiří Bajer, SYN > ja bych to s tema navalkama nevidel jako takovy nedostatek, jak pise Jiri, muze to mit rozumny prinos pri operativnim reseni problemu.

Vzdyt u nas ta myslenka byla taky, bohuzel to nebylo dotazeny do konce - Tornada a Krakeni mely/i vlozaky reseni take z duvodu moznych zamen jako bezne vozy se standardnim rozhranim (navic je tam tusim jen ovladani dveri a par dalsiho droboti), ale v realu toho potencialu nedokazal nikdo vyuzit. Teoreticky by vrazenim jednoho patrovozu do Tornada mohla velmi snadno a lacine vzniknout jednotka vhodna i pro vozickare, naopak samotne Tornado vozy (s loko) by na nektere osobaky byly vhodnejsi nez bezne nasazovane B(d)t ...
registrovaný uživatel Raquac 
09.04.2013 (20:28)  
tarten: Take si to myslim.
registrovaný uživatel tarten 
09.04.2013 (19:37)  
Raquac
Mě příjde, že rámcová smlouva je právě to, co by mohlo ČD hodně pomoci. Vzpomeňte, proč RJ dostal krnovské rychlíky přímo po zrušené soutěži. Kdyby se ČD podle podmínek MD(!) na vozidla podařilo získat výherce své vlastní soutěže o rámcovou smlouvu, s nezanedbatelnou pravděpodobností by ji mohly využít i na některé z dalších soutěží o rychlíkové linky a zvýšily by si tak šanci na účast v nich.
registrovaný uživatel Raquac 
08.04.2013 (14:25)  
SYN: Rekl bych, ze ta volnost se tyka toho, co pak muze DB konkretne chtit a BT nabidnout - tezko bude jednostranne orientovana (rec je o DB, ne CD:-)..

Tak mě napadá, že oni taky DB využívají tu rámcovou smouvu aby mohly v klidu podávat přihlášky do různých soutěží v různých spolkových zemích, tam kde se vyžaduje nějaké minimální požadavky na vozidlo? Čili aby si nemuseli dělat hlavu s tím na čem zhavarovaly ČD v tendru na Krnovské rychlíky?? Presne...holt, u CD asi na takove rozumne veci neni cas, vule, ci fistron...nebo je efektivnejsi vybirat desatky u vice malych a samozrejme v souctu drazsich kseftu.
registrovaný uživatel Raquac 
08.04.2013 (14:21)  
zl-driver: Vzdyt pisu, ze jde o ramcovou smlouvu. Jenomze kdyz takovou smlouvu uzavrou DB jako nekolikanasobne vetsi firma nez CD, tak je (vysoce pravdepodobny) pocet skutecne objednanych vozu take nekolikanasobny, ze. Nehlede na financni kondici DB a CD... Takze ve srovnani s x71 to je vazne o necem jinem. Jisteze by si CD mohly vymyslet podobnou ramcovou smlouvu, ale kdo by vsadil na jeji naplneni?
08.04.2013 (12:19)  
SYN: Když šroubovka, tak opravdu i pryžové návalky a přechod oddělený pneumaticky poháněnými dveřmi - je to v rámci kompatibility všech patrových vozů, dodaných jako Do2010. A těch variant je celkem 13 pro různá použití - pro vratné soupravy s lokomotivou nebo zařazení v jednotce. DB chtějí v tomto směru naprostou unifikaci. Pokud je totiž nutné některý vůz vyměnit za jiný (kvůli např. poruše), nemusí se v depu hledat jiný podle toho, zda je přizpůsoben pro jednotku nebo pro lokomotivu. Prostě se vezme první, který přijde pod ruku, šoupne se do dotčeného vlaku a hotovo.

Netuším, co je přesně v té rámcové smlouvě, ale její rozsah je obrovský. A asi i dost obecný, když lze dělat rozsáhlejší změny v konstrukci.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko