Berlín/Frankfurt - Společnost Bombardier Transportation získala další kontrakt na čtyřvozové patrové jednotky TWINDEXX Vario. Tentokrát jde o dodávku dvanácti souprav pro provoz mezi Bambergem, Würzburgem, Aschaffenburgem a Frankfurtem. Zakázka je součástí rámcové smlouvy mezi Bombardierem a DB AG, uzvřené v roce 2008. Hodnota této zakázky činí cca 113 milionů EUR. Dodávky budou realizovány ve druhé polovině roku 2015 a naváže na již dříve objednanou sérii šestnácti jednotek pro severní Německo.
Elektrické patrové jednotky TWINDEXX Vario sestávají ze dvou motorových vozů, mezi kterými jsou dva vozy vložené. Vozy jsou mezi sebou spojeny klasicky pomocí nárazníků a šroubovky, což umožňuje snadné prodlužování či zkracování souprav. Na čelech motorových vozů se nacházejí automatická spřáhla, pomocí kterých lze spojovat jednotky do delších souprav. Maximální rychlost vlaků činí 160 km/h. Nová konstrukce bočnic vozidla umožnila snížit jejich tloušťku, čímž je dosaženo zvětšení vnitřního prostoru ve vozech a optimalizace prostoru pro hlavu v horním patře. Vozidla jsou uzpůsobena pro obsluhu nástupišť o výškách v rozmezí od 380 do 760 mm nad temenem kolejnice. Na rozdíl od severoněmeckých jednotek jsou všechny vstupy provedeny jako nízkopodlažní (tedy přímo do spodního oddílu). Spodní patra vozů jsou tradičně upravena jako multifunkční prostory - jednotka umožňuje najednou přepravit až 48 jízdních kol. V jednom z vložených vozů se nachází prostor pro imobilní cestující, jehož součástí je i příslušně upravené WC. V témže voze se nachází i komfortně vybavený oddíl první třídy s uspořádáním sedadel 2+1. Motorové vozy jsou vybaveny trakční výzbrojí a řídícím systémem Bombardier MITRAC 1000.
Na výrobě souprav se podílejí - stejně jako v předchozím případě - závody ve městech Görlitz (skříň vozu a finální montáž), Siegen (podvozky) a Vasteräs (elektrická výzbroj).
Zdroj: Bombardier Transportation
1 2 | Zpráv na stránku: |
Lokomotivy pak maji svoji vlastni tridu - L.
Vzdyt u nas ta myslenka byla taky, bohuzel to nebylo dotazeny do konce - Tornada a Krakeni mely/i vlozaky reseni take z duvodu moznych zamen jako bezne vozy se standardnim rozhranim (navic je tam tusim jen ovladani dveri a par dalsiho droboti), ale v realu toho potencialu nedokazal nikdo vyuzit. Teoreticky by vrazenim jednoho patrovozu do Tornada mohla velmi snadno a lacine vzniknout jednotka vhodna i pro vozickare, naopak samotne Tornado vozy (s loko) by na nektere osobaky byly vhodnejsi nez bezne nasazovane B(d)t ...
Mě příjde, že rámcová smlouva je právě to, co by mohlo ČD hodně pomoci. Vzpomeňte, proč RJ dostal krnovské rychlíky přímo po zrušené soutěži. Kdyby se ČD podle podmínek MD(!) na vozidla podařilo získat výherce své vlastní soutěže o rámcovou smlouvu, s nezanedbatelnou pravděpodobností by ji mohly využít i na některé z dalších soutěží o rychlíkové linky a zvýšily by si tak šanci na účast v nich.
Tak mě napadá, že oni taky DB využívají tu rámcovou smouvu aby mohly v klidu podávat přihlášky do různých soutěží v různých spolkových zemích, tam kde se vyžaduje nějaké minimální požadavky na vozidlo? Čili aby si nemuseli dělat hlavu s tím na čem zhavarovaly ČD v tendru na Krnovské rychlíky?? Presne...holt, u CD asi na takove rozumne veci neni cas, vule, ci fistron...nebo je efektivnejsi vybirat desatky u vice malych a samozrejme v souctu drazsich kseftu.
Netuším, co je přesně v té rámcové smlouvě, ale její rozsah je obrovský. A asi i dost obecný, když lze dělat rozsáhlejší změny v konstrukci.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.