Triberg — V pohoří Schwarzwald, ve spolkové zemi Baden-Württemberg, na sklonově i směrově náročné trati, probíhají v zimních podmínkách zkoušky nové dieselové lokomotivy TRAXX, řady 245.001. Na Schwarzwaldbahn, mezi stanicemi Triberg a Villingen jsou jako brzdová zátěž nasazeny další dva shodné stroje určené pro jiného, původně belgického, dopravce. Ve stanici Villingen je rovněž dle potřeby doplňováno palivo. Lokomotiva řady 245.001 má být po úspěšných zkouškách, resp. schválení EBA (Eisenbahn Bundesamt) předána DB Regio, region Allgäu-Schwaben v Kempten.
Stroj řady 245.001 pochází z velké rodiny TRAXX od firmy Bombardier. Označení výrobce TRAXX P160 DE ME, kde DE značí diesel-elektrický a ME Multiple.Engine (vícemotorový). Stroj byl představen na Innotans v Berlině, v roce 2012. Již v roce 2011 byla uzavřena rámcová smlouva mezi DB a Bombarierem na dodávku celkem 200 kusu této pokrokově řešené lokomotivy. První stroje mají být dodány v polovině roku 2013. Celkový výkon je uváděn 2.252 kW, Vmax = 160 km/h a max. tažná síla 300 kN.
Pozoruhodné je, že lokomotiva je vybavena čtyřmi shodnými osvědčenými dieselovými motory Caterpillar C 18 o výkonu nastaveném zhruba na 563 kW. Motory jsou zařazovány (připojovány do výkonu) postupně v závislosti na zatížení. Řídící SW zároveň zohledňuje skutečný časový proběh každého z motorů tak, aby byla optimalizována doba revizi, prohlídek a oprav při dosažení přibližně stejného počtu provozních hodin všech motorů. Toto kaskádové uspořádání a řazení motoru by mělo zajistit vyšší celkovou spolehlivost, nižší potřebu paliva a delší dobu mezi revizemi. Motory jsou vybaveny katalyzátory a řídící SW rovněž zajišťuje optimalizaci spotřeby paliva. Při zastavení, například u nástupiště nebo návěsti „Stůj“, je k dispozici automatický režim „Start-Stop“. Stroj splňuje soudobé ekologické předpisy.
Zajímavý je i osud dvou při zkouškách použitých brzdících lokomotivy stejného typu. Tyto stroje byly u Bombardiera objednány belgickou soukromou drážní společností AKIEM a označeny 76 003 a 76 102. Avšak společnost AKIM je nyní nechce převzít, místo toho by ráda měla od Bombardiera elektrické stroje ze skupiny TRAXX. Bombardier hledá nové zájemce o tyto nepřevzaté lokomotivy. Všechny tři dieselové lokomotivy jezdí na výjimku – povolení EBA (Eisenbahn Bundesamt) pro tyto zkoušky a předávací jízdy.
Fotky lokomotiv při zkouškách na Schwarzwaldbahn pořídil ve dne 27. a 28. března 2013 a laskavě poskytl Tommy. Většina fotek pochází z oblouku Brigach u St. Georgen. Další fotka zobrazuje stroj 145.001 ve stanici Villingen při doplňování paliva. Některé obrázky byly pořízeny v nejvyšším bodě Schwarzwaldbahn, u Sommerau (832 m n.m.). Na nádraží St. Georgen firma Caterpillar prováděla malou inspekci motorů.

1 2 | Zpráv na stránku: |
V pátek, dne 5. 4. 2013 byly plánované zkoušky na Schwarzwaldbahn ukončeny a stroje se vrátily zpět do Kasselu.
Der um 40% kleineren Kraftstoffvorrat könnte nur schwer durch den um 10% niedrigeren (wenn wirklich) Verbrauch kompensiert sein. Die CAT C18 Motoren erfüllen Stage IIIb gleich so wie die neueste große Bahnmotoren (zum Beispiel MTU 16V 4000 R84).
Also, ich meine - die Lok sieht wirklich sehr gut aus, aber warten wir lieber mit der Begeisterung.
@Raquac: Bevor sie alles negativ sehen, sollten Sie lieber sich einmal Informieren. Durch den weniger Kraftstoff verbrauch, benötigt die Lokomotive einen kleineren Tank, und somit weniger Gewicht. Auch die sehr guten Abgaswerte sind in der heutigen Zeit sehr wichtig. Diese Lokomotive wird sie schon bald eines besseren belehren.
Bombardier hodinky.Technika se 4 motory je prostě skvělý nápad!
Jeder, der die Möglichkeit hat sollte sich einmal dieses Meisterwerk von Bombardier anschauen. Die Technik mit 4 Motoren ist einfach eine super Idee !
For more information, contact:
Dr. Janis Vitins
Director, Marketing and Product Planning
Email: Janis.vitins@ch.transport.bombardier.com
PS: To, že má motor CAT C18 uplatnění také na moři, jsem nikde nerozporoval.
http://www.cat.com/cda/files/2529199/7/LEHH0513.pdf
Dotaz na CAT C18 na google opravdu vede sem: http://marine.cat.com/cat-C18 Jenže zde žádný motor o výkonu 563 kW není uveden.
Zato, když se člověk prokliká semka: http://www.cat.com/cda/layout?m=415325&x=7 tak už najde něco, co by mohlo být ono.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
