Berlín - Od pondělí 14. května začaly v pravidelném povozu v Braniborsku poprvé jezdit soupravy Talent 2, vyráběné společností Bombardier v jejím závodě v Hennigsdorfu. Ze začátku budou nasazeny na linku RB21 mezi Postupimí a Wustermarkem, poté rovněž na ostatní linky v regionu, které provozuje DB Regio. Kvůli technickým problémům se neustále odkládalo schválení a uvedení jednotek do pravidelného provozu. Ty jsou však dle sdělení dopravce již odstraněny.
Všech 48 objednaných jednotek tak může již být dodáno a uvedeno do provozu. Představení nových Talentů se odehrálo dne 9. května 2012. Nasazení těchto nových jednotek je předpokládáno kromě zmíněné linky RB21 také na linku RE9, spojující Berlín s novým letištěm Berlin-Brandenburg. Dlouho panovaly obavy, že schválení vlaků bude opožděno vůči termínu jeho otevření. Nyní jsou Talenty schváleny, ale na letiště si zřejmě několik měsíců počkáme.
Třídílné jednotky, které budou nasazovány na většině regionálních tratí, mají kapacitu 167 sedadel. Pětidílná varianta, určená převážně pro linky RE7 a RE9, má pak kapacitu téměř dvojnásobnou, 300 sedadel. V současnosti používané čtyřvozové patrové vratné spouravy mají kapacitu 460 míst; této kapacity lze u Talentů dosáhnout spojením obou verzí nových jednotek. Právě v těchto možných kombinacích vidí dopravní svaz Berlín-Brandenburg velkou výhodu – o špičkách budou nasazovány dvě spřažené jednotky, zatímco v sedlech pouze jedna.
Elektrické jednotky Talent 2 vycházejí z osvědčené řady Talentů, se kterými se lze setkat v různých místech Evropy. Typické vlastnosti nových vozidel jsou především modularita a flexibilita, Talent může být dodáván jako dvou- až šestivozová jednotka s univerzálním použitím pro příměstské vlaky S-Bahn i vlaky regionální a meziregionální přepravy. Souprava může bžt napájena různými systémy, což umožňuje její nasazení prakticky po celé Evropě. Interiér je rovněž koncipován velmi modulárně. V základní výbavě je možné vybírat ze 250 možných uspořádání, což dává provozovatelům značné možnosti. Navíc lze do již provozovaných vozidel doplňovat podle potřeby některé komponenty – například doinstalovat další WC nebo dveře.
Rozumím tomu správně že tedy třívozová jednotka stojí zhruba 90MKč? Nebo 30?
A mimochodem, jeden vůz Panterů pro JMK vychází v průměru na 50MKč... což mi příjde docela fest drahé např. ve srovnání s diesely (LINK...)
Regionovy jsou nepovedenou ukázkou, tak zvané modernizace regionálních vlaků.
Regionova připomíná nevěstu, oblečenou do svatebních šatů a po obřadu na radnici teprve ženich zjistí, že si vzal starou artridickou babičku.
Regionona je krásné vozidle, ale jen do té doby, než se rozjede.
Regionovy, až pro ně nebude práce, budou finanční ztrátou pro České dráhy a tudíž pro všechny občany ČR, protože byly pořízeny ze státních prostředků, jelikož a.s. ČD je plně vlastněna státem. A státem jsme vlastně my, všichni občané Česka.
Regionovy byly a jsou největším omylem Českých drah, ale dobrým kšeftem pro Šumperk.
FRK
Design: Je to obrovský kompromis mezi předpisy TSI a uměním designéra, jako koneckonců všechna moderní vozidla. Udělat vozidlo podle TSI znamená stvořit dlabaný ingot, jedinou mně známou výjimkou je PESA. Němci obecně navíc nemají moc citu pro průmyslový design, jejich moderní vozidla to jasně dokládají. Zlatá BR 103...
Šířka dveří: 1500 mm by neměl být problém. Netuším, do jaké míry je tato varianta rozkreslena, ale pravděpodobně pouze ve stádiu projektu. V Německu je 1300 mm obvyklá hodnota snad u všech vozidel s výjimkou patrových vozů se vstupy nad podvozkem (1860 mm) nebo u jednokřídlých dveří u řady 612. Důvodem ke 1300 mm je skutečnost, že v hrubé stavbě vychází stejná šířka okna i portálu 1500 mm, což dává možnost modularity interiéru a celkem jednoduché dodatečné instalace např. dalších dveří, pokud tato nutnost vyplyne z provozu.
Schvalování: Dva roky se válčilo se softwarem, problémy byly zejména s brzdami a spoluprácí ve vícečlenném řízení. To je již odstraněno, nyní plnou parou běží přehrávání ve všech vyrobených jednotkách. Podle toho, co vím, jsou vozidla schválena na celé síti DB již bez omezení (ačkoliv se pro S-Bahn Norimberk původně uvažovalo s omezeními, jen aby mohly být vlaky co nejdříve nasazeny do provozu).
Pokud vím, tak se schvalování protahovalo kvůli problémům s vícečlenným řízením. Software. Trvalo déle, než je naučili si rozumět.
Red Bull se krutě mýlí. Regiopříšera je výhodná jen pro pana Ignačáka a hochy z Kypru. Katastrofální jízdní vlastnosti, maximálka 80, tření v oblouku, vnitřní hluk, klouzající náprava a to všecko za 25 M na kus zakonzervuje středověk na zdejších kolejích na dalších 20 let. Ke škodě zdejších lidí.
Můžeš uvést nějaká čísla, nebo je to jen plácání?
stoupa: myslím si, že není potřeba, přeci jen to byli lidé z diskuzí, třeba nikdy vlak ani neviděli...co znám osobně lidi, tak ty jsou spokojeni, zatím žádnou silnou kritiku jsem neslyšel
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.