Lichtenfels — Divize DB Regio Nordostbayern nasadila od 18. září 2012 do provozu nové elektrické jednotky Talent 2, které tak zvyšují úroveň cestování na ramenech Nürnberg - Würzburg, Nürnberg - Jena a Nürnberg - Sonneberg (Thür.) (tratě DB 810, 820 a 840). Do pravidelného provozu je nasazeno celkem 22 nových moderních elektrických jednotek. Ty nahrazují na zmiňovaných vozebních ramenech tradiční lokomotivou tažené soupravy vozů, známých pod označením "Silberling" nebo též "N-Waggon". Do změny jízdního řádu by pak měly rovněž nahradit soupravy s patrovými vozy. Nové Talenty jsou do provozu nasazeny s ročním zpožděním, které bylo způsobeno problémy s homologací vozidel. Pojďme si je o trochu více představit.
Nové soupravy Talent 2 jsou vybaveny moderním opticko-akustickým informačním systémem pro cestující, přičemž hlášení stanic probíhá dvojjazyčně - v němčině i angličtině. U každého sedadla je zásuvka na 230 V. Samozřejmostí je také přizpůsobení vozidel pro přepravu imobilních cestujících. Celkem 22 jednotek bylo objednáno a dodáno ve třech konfiguracích. Pět nejkratších souprav je třídílných, dlouhých 56,2 m a s výkonem 2020 kW. Devět jednotek čtyřdílných, s výkonem 3030 kW a délkou 72,3 m. Zbylých osm vlaků pětidílných, rovněž s výkonem 3030 kW a délkou 88,4 metru. Nové vlaky mohou dosahovat maximální rychlosti až 160 km/h. Čtyř- a pětivozové jednotky jsou vybaveny třemi WC, třívozové vlaky mají WC pouze dvě; jedna toaleta v každé soupravě je pak přizpůsobena pro imobilní cestující.
S novými vlaky přichází i nová koncepce jízdního řádu: Vlaky kategorie RegionalExpress (RE) odjíždějí z Norimberka v hodinovém taktu, přičemž jedou vždy dvě jednotky spojené. Ve stanicích Bamberg a Lichtenfels dochází střídavě po dvou hodinách k dělení, případně k jejich spojování při jízdě zpět do Norimberka. V Bambergu se odpojuje jednotka jedoucí do Würzburgu a v Lichtenfels pak souprava ve směru Jena Saalbahnhof. Vlaky kategorie RegionalBahn (RB) jezdí v hodinovém taktu mezi Bambergem, Lichtenfelsem a Kronachem; každý druhý vlak pak pokračuje přes Ludwigsstadt do Saalfeldu. V Bambergu je vždy zajištěn přípoj na vlaky S-Bahn Nürnberg. Díky této koncepci jízdního řádu existuje každou hodinu přímé spojení mezi Kronachem a Bambergem a každé dvě hodiny přímé spojení mezi Kronachem a Norimberkem.
Zdroje: Frankenpost, Wikipedia
BTW, jak se vám líbí dělení vlaků z Nü směrem na Cheb/Bayreuth/Schwanfurth ?
Na první (povrchní) pohled se mi líbí provozní koncept s hodinovými takty.
Kéž by si z Bavorska vzali příklad naši politici a někteří koordinátoři IDS...
Jinak se musím připojit ke kritice nových sedadel. Proč se proboha při pořizování nových vozidel, prošpikovaných technologiemi, nenajde těch pár drobných na slušné sedačky???
Minulý týden jsem konečně zkusil Sysla a ty sedačky, sorry, to fakt ne, jsem měl otlačenej zadek jenom na cestě z Ústí nad Orlicí do Letohradu.
Nicméně k věci, Talent2 vypadá docela zajímavě a možná to zlepšení bude z důvodů uvedených Tomášem, dneska je snad v Norimberku uvidím, tak si to prohlídnu, jak to mají udělané.
Jinak ten Nostalgiezug jsem viděl i zevnitř a interiér je skutečně moc pěkný - jen nevím, jestli takto vypadal z výroby, a pokud ano, tak jestli jezdil na výkonech typu osobák do Sonnebergu, tak jako ty silberlingy...
Minulý víkend mě ovšem hodně překvapila nostalgická souprava s OeBB 1245 v čele k oslavě 100 let výročí Mittenwaldbahn (Innsbruck - Seefeld - Mittenwald - Ga-Pa), která i ten "silbering" hravě strčila do kapsy. Pohodlné látkové (byť už trochu opotřebované) sedačky, královské rozteče a v každé řadě obrovský stůl (3x větší v porovnání s Bpmee ČD:))! http://www.mittenwaldbahn.info/fileadmin/download/Plakat%20Festwochenende.pdf
Jinak mě zaujaly ty počty WC, pokud vím čtyřvozové Talenty první generace u ÖBB mají záchod pořád jen jeden, a to jezdí i vlaky typu Villach - Bruck an der Mur.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.