..: All news and reports - Česká republika (celá) :..

Já za mlada Jak jste si již někteří zajisté všimli, na liště vlevo se objevilo za sebou několik mých fotografií. Není to náhoda, domluvil jsem se s redakcí, že nějak „oslavím“ 500 fotografií na tomto webu a bylo mi dovoleno vložit 10 fotografií za sebou a zároveň s nimi tento článek… Teď asi poněkud nedůvěřivě koukáte na lištu a vidíte tam pouze jednu fotografii. Asi si říkáte, co se v redakci nepovedlo? No v redakci to nebylo, chyba byla v autorovi a tento článek nebyl připraven včas, takže tam teď vidíte moji 501. fotografii zde na serveru a já se tímto textem pokusím shrnout předchozí působení na ŽelPage a zároveň napsat něco málo o sobě a svém působení zde. Pokud máte čas, náladu a hlavně chuť, tož začtěte se.

Výběr šotoklubu Vážení čtenáři,
výběr šotoklubu pro období 3. – 16. dubna připadl mně. Nejsem moc velký znalec železnice a celkově o ní toho tolik nevím, proto budu fotky hodnotit spíše z pohledu běžného diváka. Kdysi jsem vláčky fotil více, v posledních letech nastal docela výrazný útlum. Na pěkné fotky se ovšem rád podívám kdykoliv. Sám se amatérskému focení věnuji již řadu let a pořád mě to hodně baví. Asi nejraději mám krajinky v podvečerním světle či fotky, které mají nějakou výraznou náladu. Tímto směrem se bude ubírat i můj výběr. Nutno dodat, že tento výběr je ryze subjektivní záležitost, nikomu nechci podsouvat svůj názor či stanovovat nějaká dogmata. Diskuzi a výměně názorů pod článkem se však nebráním.

7.4.2017 - 6:00 - SŽDC i letos pořádá studentskou konferenci o železnici

logo SŽDC, správa železniční dopravní cesty, státní organizace, foto: www.szdc.cz Praha — Tak jako v již uplynulých letech, i letos pořádá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) studentskou konferenci, zaměřenou letos na téma Vize železniční dopravy. Konference proběhne v pražském hotelu Olšanka na Žižkově 19. dubna od 10:00 do 16:00 hodin. Pro letošní, již čtvrtý ročník, bylo připraveno několik novinek - každý student bude mít například v průběhu konference možnost připojit se svým zařízením na vnitřní síť a posílat své dotazy přímo přednášejícím a zároveň v průběhu dne plnit úkoly, které společně s přednášejícími SŽDC připravuje. Na závěr konference proběhne vyhodnocení, přičemž kdo získá plný počet ze zadaných úkolů, obdrží zajímavou cenu. Přednášet bude celkem šest osobností z dopravních kruhů, mimo jiné generální ředitel SŽDC Pavel Surý či ředitel odboru drah, železniční a kombinované dopravy z Ministerstva dopravy Jindřich Kušnír. Více informací o této studentské konferenci a možnost podat elektronickou přihlášku naleznete na následujícím odkazu.

Zdroj: Tisková zpráva SŽDC

Výběr šotoklubu Období předjarní až jarní bylo ve znamení mimořádností, což se chvílemi, prozatím v nahnědlé krajině, promítlo i do zveřejněných záběrů. Z Liberce byla přepravena souprava klasických vozů, které zde vypomohly, společně s lokomotivami 754.048 a 754.059, přežít tuhou zimu. Dále začaly výluky z Náměště nad Oslavou do Zastávky u Brna, což se projevilo na jiném řazení a nasazení barevných lokomotiv řady 754. I ty sem, podél řeky Jihlavy, přivábí další fotografy po delší abstinenci zachytit něco „na kartu“. Z Krnova do Ostravy byl stylově přepraven i protidrogový vlak. Druhá polovina března byla zvláštní i přepravou vojenského transportu do vojenského prostoru Boletice, kde probíhal výcvik. Tuto zvláštnost bylo možné zachytit za světla i při zpáteční cestě do Hluboček-Mariánského údolí.

Oddíl první třídy jednotky 680 po modernizace, foto: České dráhyPraha — České dráhy v úterý 4. dubna oznámily podrobnosti ohledně očekávané a dopravcem již avizované renovace interiéru jednotek řady 680, tedy všeobecně známých pendolin. Zakázku na redesign všech sedmi sedmivozových vlaků získá formou přímého zadání firma DPOV, která je dceřinou společností ČD. Omlazovací kúra celé flotily by měla být hotova přibližně do jednoho roku, přičemž první jednotku v novém kabátě by měla veřejnost mít možnost spatřit již v září na oslavách Národního dne železnice v Bohumíně.

Mimořádnost na Curychtronu, foto: Martin Chovanec Curych/Praha — Asi to znáte: přijedete na pražské hlavní nádraží a éterem se vedle hučení vlaků nese neustálé švitoření nádražního rozhlasu. Je ho tolik, že už se ho ani nesnažíte vnímat. A pokud se jím náhodou začnete řídit, zjistíte, že vlak, který podle rozhlasu přijíždí, ve skutečnosti právě odjel. Není proto divu, že nedávná tisková zpráva Švýcarských federálních drah (SBB CFF FFS) o redukci hlášení zaujala i dispečery Českých drah, posléze redaktora iDNES.cz Jana Sůru a dokonce i Český rozhlas Plus, který zprávu převzal a k vyjádření si krátce pozval Petra Šlegra z Centra pro efektivní dopravu (CEDOP). Naneštěstí byla zpráva SBB z důvodu neznalosti kontextu novináři částečně chybně interpretována a budí dojem, že Švýcaři plánují na nádraží hlásit pouze zpožděné nebo jinou nepravidelností ovlivněné vlaky. Rádi bychom tyto informace uvedli na pravou míru, neboť věříme, že mnoho zájemců o problematiku, z řad fanoušků či odborníků, čerpá právě z výše uvedených českojazyčných zdrojů, a že osvětlení švýcarského systému může nastínit třeba i cestu pro česká nádraží.

Výběr šotoklubu Vážení fotografové a návštěvníci ŽelPage,
je mi velkou ctí, že i já, „šotoklubák“ v podstatě pouze z technických důvodů, můžu vybrat tři fotografie z velmi pestré škály, které byly publikované od neděle 5. do neděle 19. března 2017. Divíte-li se, proč je období mého výběru netypicky od neděle do neděle, tedy dva týdny a den, je to z důvodu časové vytíženosti mého předřečníka Miloše, který svůj výběr ukončil již sobotou, a editor nechtěl, aby zrovna tematický den 5. března byl opomenut. Doufám, že z následujících odstavců pochopíte, proč jsem vybral zrovna tyto fotografie.

CK Praděd – specialista na vojensko-historické a železniční zájezdy, foto: CK Praděd Komerční sdělení — Cestovní kancelář Praděd ze Zábřeha stejně jako v minulých letech i letos pořádá zahraniční zájezdy se železniční tematikou. Jak je zvykem, přeprava je realizována po železnici s výjimkou letecké cesty z Prahy do Ruska a zpět. Aktuální informace ke každému zájezdu naleznete na adrese www.ckpraded.cz.

Výběr šotoklubu Zdravím Vás, vážení návštěvníci a čtenáři tohoto webu.
Jsem poměrně zaskočený a překvapený, že jsem byl osloven editorem, abych i já přispěl do rubriky „Výběr šotoklubu“ za uplynulé dva týdny. Čas od času se setkám s kamarádem, fotografem a strojvedoucím Drahošem Švestkou, který byl požádán o stejnou činnost už koncem minulého roku. Jeho psaní bylo poutavé a vzpomínkové, podobného ducha v mém příspěvku bohužel nenajdete, jednak nejsem tak literárně nadaný a hlavně zde již přes rok a půl nepřispívám žádnými fotografiemi, tak se raději přikláním ke stručnosti, která se mi zdá více na místě. Při výběru adeptů, o kterých jsem tu napsal několik vět, nerozhodovala ani tak kvalita nebo celková jedinečnost snímků, ale osobní pohled na věc a fakt, na který snímek jsem se při prvním zobrazení díval nezvykle dlouho a který mě donutil k zamyšlení. Ač je to neprofesionální, určitě je to lepší přístup, než redakci nevyjít vstříc a úkolu se zříct.

ČD Bmz před rekonstrukcí v DPOV, foto: Josef Petrák Praha — DPOV, dceřinná společnost Českých drah, zrekonstruuje 25 vozů pro expresní vlaky drah. Vagony původně odkoupené od Rakouských spolkových drah a nasazené v původní podobě do provozu, se dočkají periodických revizí, potřebné renovace interiéru i toalet. Opravce navíc dosadí elektrické zásuvky 230 V stejně jako USB zásuvky, dosadí informační systém i displeje elektronických rezervací a wi-fi síť pro připojení k internetu. Opravami projde 25 oddílových vozů, z kterých 21 činí vozy druhé třídy řady Bmz a 4 vozy první třídy řady Amz. Všechny mají být k dispozici dopravci do poloviny prosince 2018 a DPOV za ně utrží cca. 400 milionů korun.

Vůz RegioJet low cost, foto: Juraj Kováč Praha — Leckdo rád Radimu Jančurovi připomíná vyhlášení z před mnoha let, kdy ve svých plánech na žluté vlaky mluvil o šesti vozových třídách. Nakonec to trvalo pět a půl roku od spuštění železničních spojů a vypadá to asi úplně jinak, než si majitel Student Agency představoval, ale RegioJet v únoru pozvolna skutečně do svého rezervačního systému zavedl šestou cestovní třídu. Je na hony vzdálená konceptu z roku 2013, kdy dopravce zdůrazňoval především palubní servis. V nové třídě Low Cost totiž cestující skoro nic nedostanou a ani nic nekoupí – vystačit si musí se sedadlem, vodou, novinami a wi-fi, výměnou za extrémně nízkou cenu jízdného. Nový produkt má dopravci pomoct s navýšením kapacity vlaků bez vyšších nároků na palubní personál a určitě nebude pro každého – i proto, že nepůjde rezervovat pro cesty delší než čtyři hodiny. Kdo se ale spokojí se sedadlem regionálního rázu a minimálním servisem, může třeba jet z Prahy do Ostravy už za 122 korun. Tato cenová politika s trhem každopádně zamává.

Výběr šotoklubu Vážení fotografové a návštěvníci ŽelPage,
podobně jako Roman Zbroj, i já jsem musel začátkem léta minulého roku první nominaci na sestavení výběru šotoklubu odmítnout. V té době jsem jako vedoucí vyrazil na dvoutýdenní letní tábor železničních modelářů u jihočeských úzkokolejek. Vybírání nejlepších fotek včetně sepsání článku ve stanu s podsadou sice zní idylicky, ale krotit přitom bandu železniční omladiny a starat se o chod tábora to trochu kazí. Rozhodně bych si nemohl dát tu práci obrázky opravdu pečlivě vybrat a napsat k tomu nějaký vhodný komentář.

TGV z Paříže do Štrasburku uhání rychlostí 316 km/h, foto: Radek Papež Praha — Ministerstvo dopravy v rámci přípravy českých vysokorychlostních tratí zpracovalo koncepční dokument s názvem Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR. O něm by v březnu měla jednat vláda, která rozhodne, zda a za jakých podmínek bude realizován systém rychlé železnice na našem území. „Výstavba vysokorychlostních tratí potřebuje nový impuls, příprava se musí zrychlit a dostat jasný harmonogram. Na tom panuje shoda. Vládě proto představím v březnu celý program rozvoje rychlých železničních spojení. Tento dokument by nás měl posunout k tomu, že se stát ke stavbě nových tratí poprvé jasně přihlásí a přejde od teorií k jejich reálné přípravě a výstavbě,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Výběr šotoklubu Vážení kolegové, kolegyně a přátelé.
Je mi ctí pozvednou pomyslný štafetový kolík a nabídnout Vám můj pohled na vybrané fotky za dané období. O výběr jsem byl požádán už v červenci, ale díky přípravě na svatbu v daném období jsem to musel odmítnout. Nyní už, díky dlouhým zimním večerům, je trochu volněji a čas se tomu věnovat.

123.003-6, Rudoltice v Čechách – Třebovice v Čechách, foto: JirkaŠ Praha — Vláda na svém jednání dne 25. ledna schválila materiál Koncepce nákladní dopravy pro období 2017–2023 s výhledem do roku 2030. Tato koncepce analyzuje současnou situaci v nákladní dopravě a navrhuje její řešení pro krátkodobý a střednědobý výhled, nedílnou součástí jsou samozřejmě i opatření týkající se železnice, na něž se především zaměříme. V tzv. Bílé knize dopravní politiky z roku 2011 je definován cíl převést 30 % silničních přeprav délky nad 300 km právě na železnici, a to do roku 2030; do roku 2050 by to mělo být dokonce 50 %. Současná česká železnice však tohoto cíle dosáhne jen stěží – tratě nejsou dostatečně kapacitní, trakční soustava dostatečně výkonná, nákladní vlaky jsou často vedeny zastaralými lokomotivami o malém výkonu. Přesunu nákladu ze silnice na koleje tak musí předcházet řada kroků.

« Newer messages | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 153 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:06
sets at 20:01
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...