..: All news and reports - ČR Vysočina :..

Vůz 840.001-2 v Děčíně, foto: Železniční společnost Tanvald - Tomáš HádekJihlava — Nové motorové vozy RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail budou jako první nasazeny do zkušebního provozu na Vysočině. Slavnostní předání prvního vozu zde proběhne již v den státního svátku 28. října v 10 hodin na jihlavském nádraží. K předání tak dojde na stejném místě, kde byl jiný vůz téhož typu původně prezentován v květnu minulého roku. Součástí ceremoniálu budou i předváděcí jízdy, jejichž harmonogram bude opět podobný loňským. Nových vozů se dle plánu dočká rovněž Liberecký kraj, kde bude první z nich nasazen do zkušebního provozu 4. listopadu. K předávce zbývajícího počtu objednaných vozů, jejichž celková hodnota je 1,77 miliardy korun, by mělo dojít nejpozději do konce ledna 2012.

Rekonstrukce nádraží v Chotěboři, foto: Vojtěch BeranChotěboř — Po nasazení revitalizovaných patrových vozů a plánované dodávce nových motorových vozů od firmy Stadler pokračuje největší český dopravce v snahách o zvyšování kvality cestování vlakem na Vysočině. České dráhy se tentokrát soustředí na železniční stanice, přičemž první z nich – kompletně opravené nádraží v Chotěboři – bylo slavnostně otevřeno již 24. června. Ačkoliv právě chotěbořské nádraží přitáhlo letos nejvíce pozornosti, zčásti také díky zvláštním parním vlakům z Havlíčkova Brodu a probíhajícím slavnostem 680 let města Chotěboř a 140 let železnice v Chotěboři, není zdaleka jedinou stanicí na Vysočině, která letos cestujícím nabídne zlepšení úrovně služeb – již nyní probíhají práce také na třech dalších nádražích v kraji.

30.4.2011 - 19:00 - Sedm revitalizovaných vozů pro Vysočinu je již v provozu

Osobní vlak se zrakostruovaným vozem Bdmteeo, foto: Vojtěch Beran Jihlava — Cestující na Vysočině se mohou v současné době setkat s nově modernizovanými vozy s označením Bdmteeo294. Vozy vyrobené německou vagonkou VEB Wagonbau Görlitz v roce 1976 prošly nemalou změnou. Poté, co opustily dílny ŽOS České Velenice, byly opatřeny novým korporátním nátěrem dopravce. Modernizován byl i interiér – sedačky dostaly nové potahy, došlo k přetěsnění oken a ve spodní části vozu vznikl prostor pro jízdní kola. Samozřejmostí je modernizace toalet. V neposlední řadě cestující ocení i ovládání dveří tlačítkem. Cena rekonstrukce jednoho vozu vyjde na čtyři miliony korun. Tyto vozy jsou pro svou velkou kapacitu a velikost nástupního prostoru řazeny spolu s vozy BDs na osobních vlacích, jenž jezdí po hlavních tratích kraje. První takto rekonstruovaný vůz byl uveden do provozu 7. prosince 2010. V provozu je zatím nasazeno sedm kusů, během června by měly být dodány další dva.

Zdroj: České dráhy

ČD Bike Jihlava — Po nabídce přepravy jízdních kol po Praze zdarma a otevření nových půjčoven kol na Moravě, mají České dráhy pro všechny cyklisty další dobrou zprávu. Na Vysočině, která je pro cykloturistiku velmi atraktivní, otevřely ČD 28. března další cyklopůjčovnu — ve Světlé nad Sázavou. Kola si ale můžete půjčit také v Novém Městě na Moravě a v Telči, po předchozí domluvě si také můžete nechat kolo bezplatně dopravit do jiných stanic na Vysočině. Půjčená kola pak můžete po kraji přepravovat bezplatně vlakem a kolo vrátit v jiné z vybraných stanic než v které vám bylo zapůjčeno. ČD nabízejí i další výhody v ceníku výpůjčného, vlastníte–li platnou jízdenku, nebo In–kartu. Pro půjčení kola musíte předložit dva osobní doklady a zaplatit zálohu, ta činí 1.000 korun za jedno kolo, za dvě až pět kol pak 2.000 korun. Kola si můžete rezervovat 30 dnů před půjčením telefonicky, e–mailem či elektronicky na stránkách půjčoven. Půjčovny na Vysočině jsou otevřeny od 1. dubna po celý rok.

JHMDJemnice — Po 114 letech skončil dne 31. prosince 2010 provoz na trati 243. S posledním vlakem, který desetiletí obec spojoval s Moravskými Budějovicemi se přišlo rozloučit několik stovek místních obyvatel, ale i řada železničních nadšenců. Kapela vyhrávala smuteční melodie a farář „Růžence“ dokonce požehnal a pokropil ji svěcenou vodou. Poslední odjezd byl ve směru do Jemnice z Moravských Budějovic ve 14.57 a opačně v 15.30 z Jemnice. Článků a úvah k provozu na tratích kde skončil pravidelný provoz bylo hodně. Rád bych vám nabídl pohled i z druhé strany. Co na celou situaci ohledně trati 243 říká sám ředitel společnosti a dopravce Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) pan Ing. Jan Šatava?

3.1.2011 - 13:00 - První nehoda na přejezdu v roce 2011

Nehoda 3.1.2011 - Hříběcí, foto: Drážní inspekce ČR Hříběcí/SvitavyAktualizace 15.12 Nepěkně se obec Hříběcí zapsala do statistik nehod na železničních přejezdech pro rok 2011. Dnes, 3. ledna, se v 7.25 ráno na místním železničním přejezdu křížícím trať 224 Tábor – Horní Cerekev střetl osobní automobil s osobním vlakem. Přestože výstražné zařízení na železničním přejezdu fungovalo, řidič osobního automobilu jej nerespektoval a následně se střetl s vlakem Os 8382 vedeným motorovým vozem 810.634. Lehce zraněn byl řidič motorového vozidla, 5 cestujících v osobním vlaku vyvázlo bez zranění. Škoda na automobilu byla odhadnuta na 200 tisíc korun, na motorovém voze Českých drah pak na 12 tisíc korun. V době vyšetřování byla zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Dobrá Voda u Pelhřimova – Horní Cerekev; provoz na trati byl obnoven kolem 10 hodiny dopolední. Přestože se BESIP i Drážní inspekce pokouší o osvětu v oblasti bezpečnosti na železničních přejezdech, např. instruktážním videem v lednu 2010, byl uplynulý rok téměř rekordním v počtu nehod. Jen za prvních 7 dní roku 2010 zemřelo při nehodách na přejezdech 7 lidí. Můžeme jen doufat, že statistiky roku 2011 budou mnohem lepší. Doplněno. V pořadí druhá nehoda na přejezdu se stala ve stejný den na trati 261 Svitavy – Žďárec u Skutče. Vlak Os 15335 se střel s automobilem na přejezdu necelé 2 km od Svitav. V úseku Svitavy – Květná jezdí v současné chvíli náhradní autobusy a probíhá vyšetřování nehody.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy – Mimořádnosti, iDnes

Hurvínek ve strojovce, foto: Jan Máca Telč, Znojmo — Historické vozy typu M 131.1 (801) zvané Hurvínek se brzy vrátí na české koleje. Důvodem rozhodnutí k tomuto kroku je nedostatek motorových vozů řady 810. Do zkušebního provozu s cestujícími se dva Hurvínci vydají již dnes, tedy 31. 12. 2010, a to v DKV Brno, ve strojových stanicích Telč a Znojmo. Brzká přístavba vozů do dílen firmy Zpras to Znova v Čumperku způsobila, že není dostatek motorových vozů řady 810 Skleník a zatím je není možné nahradit nově vyrobenými RegioNohami. Proto se národní dopravce Černá Díra snaží tento nedostatek napravit vypuštěním Hurvínků řady M 131.1. Pro testovací provoz byly vybrány dva kusy ze stavu DHV Lužná u Rakovníka.

Modelové království Žďár nad Sázavou, foto: MK Žďár Žďár nad Sázavou — okresní město na řece Sázavě v kraji Vysočina, město, v jehož lůně i okolí najdeme mnoho kulturních a historických památek, město, ležící na trati 250 Havlíčkův Brod - Brno. Příznivci železnice si jistě vzpomenou na vlečku, kdysi původní trať mezi Sázavou a Přibyslaví, železniční modeláři zase na známého kolegu Radislava Wimmera, který již několik let se stejně spřízněnými přáteli staví v podkroví svého rodinného domu kolejiště velikosti H0. A ne ledajaké. Kdo ho již viděl, ať již osobně nebo jen na jeho webových stránkách, mi dá za pravdu, že patří mezi ta opravdu povedená. Parta nadšenců v čele s Radislavem Wimmerem se v létě tohoto roku pustila do jednoho velkého a velmi zajímavého projektu.

814.002, foto: optus Jihlava — Zatímco ve středu 13. října jste se mohli svézt mezi Pardubicemi a Chrudimí, úterý 23. listopadu se ponese ve znamení prezentační jízdy napříč krajem Vysočina. Vlak vyjede několik minut po deváté ranní ze stanice Jihlava město a jeho cesta povede přes Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou do Křižanova. Tam bude umožněna prohlídka soupravy a prostor dostanou také přítomná média. V rámci jízdy vlaku proběhne i pravidelné zasedání Rady kraje Vysočina. Jízdné je zdarma. Lenka Horáková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Jihlavě, dále dodává, aby lidé v případě zájmu o přepravu imobilních cestujících tuto skutečnost včas nahlásili stejnou cestou, jako u standardního spoje a zamezili tak případným nepříjemnostem.

Moravské Budějovice, foto: MilošJemnice — Trať 243 Moravské Budějovice – Jemnice by měla zaniknout. Kraj Vysočina, který na trati objednává osobní dopravu, totiž obdržel informace o malé obsazenosti těchto vlaků a nechce je proto dále objednávat. Podle posledních sčítání vlaky využije přibližně 200 cestujících denně. Tato vlaková linka by tak měla být nahrazena autobusy, které budou jezdit po souběžné silnici II/152 vedoucí z Brna přes Hrotovice, Moravské Budějovice a Jemnici do Slavonic a Nové Bystřice. Dle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) stojí údržba 12,5 milionu korun ročně, avšak provoz vynese pouze 660 tisíc korun za sedm párů osobních vlaků denně a dva páry nákladních vlaků týdně. Za těchto podmínek se tak prý nevyplatí trať dále udržovat.

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekJihlava — Kraj Vysočina je jedním z posledních krajů, v jehož žádné části není dosud provozován žádný integrovaný dopravní systém (IDS). Že tomu bude tak i nadále ukázalo v úterý 22. června 2010 jednání zastupitelů kraje, kteří odmítli dlouho připravovaný návrh sjednocení dopravy v regionu. Již první Studie optimalizace dopravní obslužnosti na území kraje zadaná v letech 2003–2004 předpokládala založení koordinátora dopravy, zavedení jízdních dokladů uznávaných všemi dopravci bez ohledu na to, kdo je prodal, a zavedení jízdních řádů, které jsou provázány a mají jednotnou podobu. Cestující se těchto výhod usnadňujících cestování do práce nebo do školy ale stále nedočkají, protože zastupitelům kraje se nelíbily především náklady ve výši 10 až 14 milionů korun na zprovoznění systému a následné pravidelné roční investice do jeho provozu.

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: StadlerJihlava/Liberec — První dva letošní tendry na dodávku nových vozidel pro regionální dopravu v Česku znají své vítěze. V obou výběrových řízeních pod hlavičkou Českých drah uspěl výrobce Stadler Pankow GmbH se svým motorovým vozem Regio–Shuttle RS1. Pro člena švýcarského koncernu Stadler Rail bude tato zakázka premiérou na českém trhu. Stadler byl nakonec jediný, kdo se do soutěže přihlásil s konkrétní nabídkou, ačkoliv zadávací dokumentaci si vyzvedlo celkem 11 zájemců. Hodnota obou zakázek činí 1,776 miliardy korun, a je tedy o něco nižší než stanovený cenový strop 1,8 mld. Vozy pro Vysočinu vyjdou na 898 milionů (52,82 mil. Kč/vůz), přičemž částkou 200 mil. Kč na jejich pořízení přispěje Evropská unie ze strukturálních fondů. Liberecký kraj může naproti tomu očekávat dotaci ve výši zhruba 300 milionů při celkové nákupní ceně 878 mil. Kč za 16 vozů. Cenový rozdíl přes dva miliony korun na kus je v tomto případě důsledkem nutnosti technických úprav pro provoz na sklonově náročných tratích v Libereckém kraji. Nové motorové vozy by se v provozu měly objevit na přelomu let 2011–2012.

RS1, Špičák, foto: yThomas_ČT Vysočina, Liberecký kraj — České dráhy vypsaly v pondělí 8. února dvě výběrová řízení na dodávku celkem 33 nových nízkopodlažních motorových vozů. Po více než 13 letech tak České dráhy pořizují zcela nová vozidla nezávislé trakce pro regionální dopravu. Poslední nové motorové vozy, řadu 843, přebíraly ČD v roce 1997. Nově poptávané motorové vozy budou určeny pro zajišťění regionální dopravy v Libereckém kraji (16 kusů) a Kraji Vysočina (17 kusů). Jejich nákup je výsledkem závazku Českých drah k modernizaci vozového parku v těchto krajích vzniklého v souvislosti s podpisem dlouhodobých smluv na provozování regionální osobní železniční dopravy.

T466.0007, Os 14909, Rožná, 6.7. 2009, foto: Josef Petrák Nedvědice — Po vydařeném setkání parních lokomotiv 2’ D 2‘ ve dnech 27. a 28. června 2009 v železničním muzeu v Lužné u Rakovníka mohla další prodloužený víkend 4. až 6. července následovat další velká železniční akce. Tentokrát se centrem dění stala Vysočina a konkrétně trať 251 Žďár nad Sázavou – Tišnov zvaná „Stará Tišnovka“. V Nedvědici se totiž konaly každoroční Slavnosti Pernštejnského panství.

Ždírec nad Doubravou, foto: Ondra Málek Kraj Vysočina — S druhou změnou jízdního řádu 2008/09, která proběhla v neděli 14. 6. 2009, byl v Kraji Vysočina omezen provoz několika železničních spojů. Dne 8.6. 2009 vyšlo velice zkreslené tiskové prohlášení kraje Vysočina o svévolném rušení vlakových spojů na Vysočině ze strany SŽDC, ve kterém je SŽDC, s.o. obviněna ze zrušení 20 vlakových spojů nebo části jejich úseků. Pokusme se nastínit, jak to ale doopravdy bylo?

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:37
sets at 19:16
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...