..: Slavnosti pernštejnského panství 2009 :..

T 478.1001 + T 478.1004, Nedvědice, foto: Šlechtična Bystřice nad Pernštejnem - Již posedmé se o prvním prodlouženém červencovém víkendu bude na trati číslo 251 odehrávat železniční část akce s názvem „Slavnosti pernštejnského panství”. V posledních letech se tato nostalgická akce těší velkému zájmu nejen železničních fandů, ale i široké veřejnosti a stala se již v tomto kraji tradicí. Pokud se ohlédneme za předchozími ročníky akce, měly vzestupnou tendenci a loňský ročník proběhl ve znamení setkání všech čtyř provozních „kulatých zamračených“ – tedy lokomotiv T 478.1001 a 1002 zastupujících prototypy a dále 751.004 a 749.006 z ověřovací série, což spolu se setkáním dvou parních lokomotiv řady 475.1 bylo skutečnou lahůdkou. Proto se pojďme seznámit s tím, co organizátoři akce připravili na letošní červenec.

Letošní ročník Slavností pernštejnského panství začne trochu netradičně v Praze, a to již v pátek 3. července. Ze stanice Praha – Vršovice do Tábora vyrazí nostalgický motorový expres „Vindobona“ ve složení M 296.1021 + BRam + Bnp + M 296.1027. Z Tábora bude tato souprava pokračovat přes Pelhřimov a Jihlavu do Brna v trase původního rychlíku „Junák“, který před více než pětatřiceti lety vozily právě českobudějovické vozy řady M 296.1. Během jízdy tohoto expresu proběhne několik fotozastávek a v jídelním voze BRam bude k dispozici občerstvení a též tekuté produkty z pivovaru Černá Hora. Během samotných Slavností pernštejnského panství bude tato čtyřvozová souprava (vůz BRam bude v provozu!) nasazena po všechny tři dny na trati 251.

Příznivci parních lokomotiv si letos určitě také přijdou na své, do provozu budou nasazeny hned tři parní lokomotivy. Po třech letech se na „starou Tišnovku“ opět podívá nově zprovozněný „Papoušek“ 477.043 ze železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka, doplněný druhým provozuschopným strojem této řady – slovenským 477.013 z popradského depa. Tyto dva elegantní modré stroje doplní třetí parní lokomotiva – legendární „Ušatá“ 464.001 ze slovenské Prievidze.

Po loňském setkání čtyř zamračených se letos dočkáme setkání všech čtyř momentálně provozuschopných lokomotiv řady T 466.0 neboli 735: T 466.0007, T 466.0253, T 466.0254 a T 466.0286. Tyto lokomotivy budou nasazeny na pravidelné osobní vlaky spolu s vozy řady Bai a Bt-k. Další dobrou zkušeností z minulého ročníku Slavností pernštejnského panství bylo premiérové nasazení motorového vozu řady 854 společně s řídícím vozem řady 954 na „pendly“ jezdící mezi Tišnovem a Nedvědicí. Letos se na těchto vlacích představí motorové vozy M 286.0001 a M 286.1032. Doplněním výše zmíněných vozidel pak bude nasazení „Zamračené“ T 478.1002 na vybraných osobních vlacích a především slovenského „Pomeranče“ T 679.0012, který z pochopitelných důvodů nezasáhne do provozu na trati 251, ale bude po dobu konání Slavností pernštejnského panství vystaven v tišnovské stanici.

Pro platící fotografy je pak připraveno noční fotografování v tišnovském depu, vypravení zvláštních nákladních vlaků připomínajících silnou nákladní dopravu na trati 251 před rokem 1989 a připraveno je též jedno překvapení.

Další informace najdete v Kalendáři akcí; foto: Šlechtična


Pepík Poslat mail autorovi | 8.6.2009 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (old) 
15.06.2009 (13:27)  
Pěkné, nostalgické vzpomínání, zejména pro mne, když jsem "nepojmenovaný" Junák v 70-tých letech často využíval ...

Jinak v článku odkaz pod M 296.1 vede na ř. 850 (M 286.x) a ne na řadu 852,3 (M 296.x)
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-852.html

BTW: "táborské" M 296.2 byly v 70-tých letech občas nasazovány i na osobní vlaky do Horní Cerekve a zpět.
14.06.2009 (15:04)  
MZ: Jinak kromě Vindobony jezdila souprava M296.1 + Aam + BRam + Bam + Aam + M296.1 v 70. letech také na rychlíku Balnea z Prahy do Karlových Varů a zpět.
14.06.2009 (15:00)  
MZ a Radekedar: Přesně tak. K motorovým vozům původních řad M 296.1 a M 296.2 bylo vyrobeno 10 vozů Aam, 5 vozů Bam, 11 vozů BRam (z toho 6 s rychlíkovou brzdou) a 120 vozů Baim.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.06.2009 (17:16)  
MZ: Vozů Aam bylo 10, viz http://zeleznice.e-metro.cz/rady/rada_000_nov.htm tabulka "F)".
registrovaný uživatel JB 
10.06.2009 (14:27)  
MZ: Zajímavé je, jak se název vlaku Junák vžil. V oné době nebyl ještě znám, je pozdější. Ten vlak byl bezejmenný.
10.06.2009 (0:05)  
749 006. Závěsky pryč, místo toho pryžokovové bloky, v reflektoru 2 automobilní

Pán má zřejmě dobrej zrak,když vidí 2 reflektory a on je tam přitom jenom jeden.A je uplně jedno,že nemá závěsky,ale že je na gumách,protože šestku narozdíl od 001,002,004 a 007 čeká do budoucna jenom kovošrot.
09.06.2009 (22:45)  
V Lužné je 751.007-6.
Áčko zařazováno není. Historicky jezdilo jen na Vindoboně, i Junák byl dvojkový, resp. mimo Junáka jezdil "bezejmenný" MR České Budějovice – Brno M296.1 LD ČB, souprava v Brně přecházela na Junáka a naopak.
Jednička jezdila pouze na MR 756/757 Praha – Broumov – Praha jak na kmenové soupravě do Broumova, tuto část vozilo LD Praha Libeň v TS 02M, další pak jezdilo na křídle jezdícím z Hradce Králové do Trutnova jako motorový osobní vlak. Tohle křídlo vozidlo LD Trutnov.
Kolik vozů původního označení "Aam" s devíti oddíly bylo vyrobeno nevím. Vedle toho exitovaly devítioddílové vozy "Bam", čili prakticky stejná vozidlová skříň.
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
09.06.2009 (19:27)  
To 860 003 mám pocit,že "šestka" neni vedena jako muzejní...tudíž na ní spáchali a nejspíš páchat i nadále budou různé prasárny...bohužel.To Jakub Gregor díky za info...neví někdo jestli je vůbec ještě nějaké "áčko" zařazováno za hydry?
09.06.2009 (18:26)  
Nic ve zlém, ale zahlédl jsem na rychlíku Praha-Písek-ČB jakousi obludu, bylo na ní napsáno 749 006. Závěsky pryč, místo toho pryžokovové bloky, v reflektoru 2 automobilní, no jen tak dál.
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
09.06.2009 (18:16)  
Jak moc byla silná ta nákladní doprava na trati 251? Dají se někde nalézt fotky? To muselo být něco, pokud tam jezdil náklaďák za náklaďákem...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko