..: Hned několik nádraží na Vysočině se letos dočká rekonstrukce :..

Rekonstrukce nádraží v Chotěboři, foto: Vojtěch BeranChotěboř — Po nasazení revitalizovaných patrových vozů a plánované dodávce nových motorových vozů od firmy Stadler pokračuje největší český dopravce v snahách o zvyšování kvality cestování vlakem na Vysočině. České dráhy se tentokrát soustředí na železniční stanice, přičemž první z nich – kompletně opravené nádraží v Chotěboři – bylo slavnostně otevřeno již 24. června. Ačkoliv právě chotěbořské nádraží přitáhlo letos nejvíce pozornosti, zčásti také díky zvláštním parním vlakům z Havlíčkova Brodu a probíhajícím slavnostem 680 let města Chotěboř a 140 let železnice v Chotěboři, není zdaleka jedinou stanicí na Vysočině, která letos cestujícím nabídne zlepšení úrovně služeb – již nyní probíhají práce také na třech dalších nádražích v kraji.

Budova chotěbořského nádraží prošla rozsáhlou rekonstrukcí, která zahrnovala výstavbu nové čekárny, toalet či nového přístřešku na nástupišti před výpravní budovou. Stanice byla také vybavena novým akustickým informačním systémem, bezbariérovým přístupem a vyvýšeným nástupištěm pro snazší nástup nejen osob se sníženou pohyblivostí. Vedle výpravní budovy byl navíc vystavěn nový autobusový terminál.

Žďár nad SázavouDílčích úprav se následně dočkalo nádraží v Havlíčkově Brodě, kde proběhla demolice starých nevyužívaných pokladen uprostřed odbavovací haly. Nové pokladny, trafika a rekonstruovaná sociální zařízení se nyní nacházejí v opravené části odbavovací haly, která navíc získala více prostoru díky zrušení části podchodu. Příznačně k probíhajícím změnám hostil Havlíčkův Brod začátkem léta výstavu s názvem Železnice včera, dnes a zítra.

Dalším nádražím na Vysočině, které právě podstupuje rekonstrukci, je Žďár nad Sázavou, kde práce začaly již v únoru 2011. V současné době se provádí úpravy na střeše a fasádě budovy, která již dostala nová okna. V hale pak vznikne nové ČD Centrum a také čekárna. Správa železniční dopravní cesty, která je investorem stavby, by na podzim měla začít také s rekonstrukcí podchodu, osvětlení a kabelových vedení v areálu. Probíhající změny jsou pozitivní zprávou pro žďárské nádraží, o které ještě v roce 2007 možní partneři neměli zájem. Nynější rekonstrukce je přitom důležitá i pro samotné město kvůli chystanému šampionátu v biatlonu. Posledním z probíhajících stavebních projektů je nádraží v Novém Městě na Moravě, kde již probíhají práce na fasádě a místní nádražní budova se rovněž dočká nové střechy, odbavovací haly a WC.

Zdroj: ČD, ŽelPage


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 13.8.2011 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
16.08.2011 (12:20)  
Martyss > stejne mi to nejak nepasuje. Pragotron a plechova huba bude predpokladam ovladana i nadale ze stanicni budovy ... a tak souvislost se zabezpecovackou mi unika. Chapal bych, kdyby oboji melo prejit na dalkovinu a pouzivalo spolecne kabelaz, ktera zatim neni natazena.
16.08.2011 (11:21)  
souvislost s viaduktem by se dala pochopit, pokud by se jednalo o podobne technologie stavby. Jenze souvislost montaze Pragotronu s betonovanim mostu nevidim zadnou.
Já ano...staniční zabezpečovací zařízení.
Registered user Sim 
16.08.2011 (9:16)  
Martyss > souvislost s viaduktem by se dala pochopit, pokud by se jednalo o podobne technologie stavby. Jenze souvislost montaze Pragotronu s betonovanim mostu nevidim zadnou.

Naopak se na "docasnem" (pricemz jednotka docasnosti je jeden "furt") stavenisti mezi budovou a kolejema objevila asi pred pul rokem provokativni cedule, ze tato stavba je kandidatem na nejake dotace. Tady vidim kamen urazu a souvislost - jakmile by byla stavba dokoncena, neslo by zadat o dotace, protoze by pominul duvod.

Ale tim, ze se bude nekolik let udrzovat rozestaveny stav a lidi budou nastvany bude "vule" k dokonceni stavby narustat a lidi casem otupi ... takze podpori "jakoukoliv" dostavbu, klidne drazsi, hlavne at uz je to hotovy a neleze se na stridacku bahnem a obihanim budovy pres parkoviste.
15.08.2011 (23:36)  
Castecne OT; vi nekdo, jaky je kompletni termin dokonceni Rokycan? To uz se tahne roky a chybi v podstate uz "drobnosti" typu automaticka plechova huba, Pragotrony....

... bylo to jedno z prvnich nadrazi, kde se zacalo na 170 kopat - bohuzel to vypada, ze bude jako jedno z poslednich dokonceno. Jestli vubec.

Zřejmě je zde souvislost s dokočením viaduktu,,
Registered user Sim 
15.08.2011 (16:29)  
Castecne OT; vi nekdo, jaky je kompletni termin dokonceni Rokycan? To uz se tahne roky a chybi v podstate uz "drobnosti" typu automaticka plechova huba, Pragotrony....

... bylo to jedno z prvnich nadrazi, kde se zacalo na 170 kopat - bohuzel to vypada, ze bude jako jedno z poslednich dokonceno. Jestli vubec.
Registered user stoupa  mail  
15.08.2011 (10:32)  
Rekonstrukce nádraží...

Nádražních budov? Pokud dnes (převážně) neslouží výkonu dopravní služby, viděl bych zde dominantně roli obce a ne dráhy v jakékoliv jejich podobě. Ideovou i finanční. Jistě, jiný pohled nastane, když "nádraží" odbavuje více dojíždějících, než místních.

Hezký příklad - Altenberg, hnedle za Cínovcem: Mohutnou budovu dráha vlasně bevyužívá, prostory předány, pronajaty. Odbavení vestujících prodejním automatem, čekárna ve formě a rozsahu autobusové zastávky. A stačí. Občerstvení a pod. je soukromé, dráha s tím již nemá co do činění. A technický stav dopravních zařízení na slušné úrovni DB.

No, to je ten posun v čase a logice. Mj., nádraží, versus nádražní budova.
14.08.2011 (19:35)  
Pavel Hromek: Co se týče trati 212, tak soupravy 810 s vlekem BDtax mohu potvrdit. Určitým narušením stereotypu je obrat soupravy 749+3xBmto na sobotním Os 9207 (jen do Zruče), která se v neděli vrací jako Sp 1834 Sázava ze Zruče do Prahy. Druhá souprava stejného složení jede v neděli na Os 9207 až do Světlé nad Sázavou a zpět jako Os 9206 (též až do Prahy, z Čerčan by to měl vézt peršing 162).
14.08.2011 (19:31)  
Co se týče Žďáru, tak v září už by měla být čas rekonstrukce hotova.
14.08.2011 (14:32)  
Asi v dubnu psali v třebíčským deníku, že se bude opravovat nádraží v Náměšti nad Oslavou. U nás na nádraží(v Náměsti:-)) jsem několikrát do týdne a nepříjde mi, že by se tam mělo něco opravovat. Nevíte někdo, jestli se to začně ještě letos opravovat nebo se začne až příští rok?
14.08.2011 (11:04)  
to je skvělé,já už si myslel,že se na kraj vysočina úplně zapomělo,ted sem rád,že tomu tak není :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko