..: Nádraží ve Žďáru nad Sázavou nikdo nechce :..

Ilustrační obrázek Žďár nad Sázavou - O nádraží ve Žďáru nad Sázavou není zájem. Ani po opakovaných výběrových řízeních se totiž nenašel nikdo, kdo by měl zájem si ho dlouhodobě pronajmout a také opravit. České dráhy proto stanici vyřadily z projektu Živá nádraží, díky kterému staré železniční stanice postupně získávají nový vzhled. Markéta Krausová z tiskového odboru ČD říká, že modernizace žďárského nádraží by měla být provedena jiným způsobem, například ve spolupráci se samosprávami. Budova byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících; zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy se ale zatím neprováděly.

"Jsme zklamaní. Když se podíváte po hale, je to hodně omšelé," uvádí žďárská místostarostka Dagmar Zvěřinová. Podotýká, že vzhledem k velkému počtu cestujících by nádraží mělo mít u ČD prioritu. Radnice neuvažuje o tom, že by se na jeho modernizaci finančně podílela. ČD zatím na Vysočině pronajaly pouze nádraží v Havlíčkově Brodě.

Společnost AŽD do něj slíbila investovat desítky milionů korun za pronájem na 30 let. V tomto městě se také podařilo provázat vlakové nádraží s autobusovým; nový autobusový terminál v sousedství nádraží s podporou EU postavilo město. Na vlakovém nádraží budou společné pokladny a také informační tabule s odjezdy vlaků i autobusů. Nové autobusové nádraží by mělo být otevřeno 9. prosince.

Vlakovým nádražím v Havlíčkově Brodě již nyní denně prochází kolem 6000 cestujících. Hala byla stejně jako ve Žďáru postavena zhruba před 40 lety a mezi nádražími v ČR patří k mladším, přesto má řadu závad. Firma AŽD, která nádraží převzala v tomto roce, již asi za 5 milionů korun opravila střechu. Na Vysočině se výběrové řízení nyní chystá na nádraží v Jihlavě a Pelhřimově.

zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 24.10.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
28.12.2009 (9:01)  
Ad vlakosexual
Rozdíl jízdní doby někdejších vlaků EC po trati Kolín-Brno přes Havlíčkův Brod, která je asi o 2 km delší, byla ve srovnání s jízdním řádem 2009/2010 (vše přes Pardubice) pouze o 15 minut pomalejší (!)

To je docela zajímavé zjištění.
Po 10 letech modernizace za desítky miliard je jízdní doba asi o 15 minut kratší než přes Havl. Brod, kde rychlost trati krom kratičkého úseku u Kolína nepřesahuje ani 100 km/h.
Do trati 250 nebylo léta téměř hrábnuto a vlaky skáčou po stykované koleji.

Tím nechci nijak ospravedlňovat trať 230/250, ale jen pro zajímavost uvádím, kam za těch mnoho let modernizace (včetně krátké přeložky) úrovneň cestování po trati 010/260 dospěla.

Kolín - HB (59 min)
HB - BRNO ( 78 min)

Kolín - Pardubice (20 min)
Pardubice - Brno (101 min)
04.11.2007 (14:38)  
K tomu,že je žďárské nádraží v takovém stavu, přispěl i postoj radnice, která se chová, jako by snad ani dráha ve Žďáře neexistovala. Přitom je prokazatelné, že se zde prodá více jízdenek než v Havl.Brodě, který je považován za železniční centrum Vysočiny. V minulosti byla Rada města požádána o příspěvek na investice ve stanici, které spočívaly ve vybudování informačního systému(dodnes není žádný,pouze ručně malované tabulky,hlášení rozhlasu sami"vyrábějí"),zřízení ČDcentra a celkové modernizace prostor pro cestující. Nakonec byl odsouhlasena částka 50 tisíc(slovy padesát tisíc)Kč a tím to haslo. V současné době probíhá příprava rekonstrukce Autobusového nádraží,které navazuje na žel.stanici. Je nepochopitelné, že radní opět jedou na vlastní triko, aniž by se akce projektovala v součinnosti s ČD a ani místní autobusový dopravce ZDAR, a.s., na rekonstrukci AN nespolupracuje (dle vyjádření v tisku-jedná se o majetek města).Že se jedná o velmi atraktivní lokalitu ve městě pochopil i obchodní řetězec KAUFLAND, který na bývalé nákladové ploše žel.stanice otevřel před pár týdny svůj hypermarket i za podmínek,že navíc vybuduje kruhový objezd na vjezdu do arerálu AN,ŽST a Kauflandu.Věřím, že snad stanici Žďár nad Sázavou čeká v dohledné době zářivější perspektiva, pokud si ovšem i představitelé města uvědomí, že nádraží je vstupní bránou do města (p.starosta říká ano, ale bránou železnice, ne města), v případě Žďáru dokonce do památky UNESCO. Nemalý díl odpovědnosti leží i na užst. Havl.Brod, která podřízením Žďáru do svého obvodu získala velmi výdělečnou a atraktivní stanici, ale zatím viditelné investice nejsou vidět.
registrovaný uživatel Kykin 
25.10.2007 (23:41)  
Krása nádraží odráží v podstatě krásu města. Bydlím tu od narození a znám i pěknější města, ale zatím se tu nebydlí tak zle. Nádraží je kapitola sama pro sebe a myslím si, že vzhled budovy je o lidech, kteří tyto prosotory spravují a ne o vlacích, které zde staví. Když si vezmete postavu přednosty ing. Kaplana ze Světlé nad Sázavou, kde je nádraží ozdobou (a nejen v prostorech pro cestující) města a srovnáte jej s postavou přednosty ing.J.V., kterého po dobu výkonu své funkce nejvíce zajímalo jak se "zavděčit" nadřízeným než cestujícím...
25.10.2007 (20:25)  
Miroslav Zikmund: Ano plně s vámi souhlasím. Hodně oblíbený byl spoj R 612/613 Jan Palach z Břeclavi do Děčína. Škoda že ho zrušily. Citelně chybí spoj z Brna v 18:24 přes ZR, HB buď do Prahy přímo, nebo do Děčína (v původní trase jako Jan Palach) s možným přestupem v Lysé nad Labem do Prahy Masarykova. Ránní relace rychlíků je velmi dobře řešena, tam problém není žádný, obzvláště R 687 je vždy plný, mnohdy když s ním jedu tak stojím až do Brna.
25.10.2007 (16:32)  
Prestiž trati 230/250 není závislá na tom, zda tam jede za 24 hodin jeden nebo dva páry EC, ale zda bude mít spojení s "civilizací" každou hodinu. Není nutné, aby vlaky z Brna přes Vysočinu jezdily každou hodinu do Prahy, postačí, když do Prahy pojede "každý druhý" a ten co nepojede do Prahy bude pokračovat po pravé straně Labe do Ústí nad Labem nebo Děčína … a bude mít v Kolíně přestup na Prahu.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.10.2007 (11:25)  
Milovníkům tratě 250 i Ždáru nad Sázavou u Račína:

Kraj Váš v přízni chovám i obě trati k hlavnímu městu markrabství Moravského směřující. (To nemohu říci o Iglau). Ale holt je asi místní frekvence pasažéru pro jiné než přepravní komerční aktivity nezajímací, i styl a technologie, v níž budova nádražní zřízena byla. (Tudle jsem seděl na kafi na Vinohradech v Korunní 67 v kafárně Trafika "IV. cenové skupiny", z níž dýchalo jejích cca stosedum let - fčetně prkenné podlahy - a bylo fajn. Mohu-li si vybrat, do "socialistického realizmusu" už nevstupuji).
25.10.2007 (8:16)  
Twix: OK tak můj názor by mohl být třeba že dejme tomu EC 174 z Vídně do Hamburku mi přijde taky naprosto neperspektivní, jelikož jede po trati 260 a 010 čili mě to přijde zbytečný vlak..:o)
OK teď už na rovinu. Pannonia je hodně známá tím že jím jezdí všelijaká sebranka atp., vadí mi, v jakém časovém rozmezí jede (hlavně kvůli tomu že na něj nemám z NMNM žádný přípoj, čili pro eventuální cestující z Bystřice či NMNM nemá žadný smysl.
Ale bavíme se tu o nádraží ne o vlacích:o)
Doufám že se nějaké blízké akce ZR dostane, ale nevím nevím, moc tomu nevěřím:o(
25.10.2007 (1:44)  
Precla, Matthis: To že bydlíte u tratě 250 jistě ospravedlňuje vaši oblibu Pannonie, ale pro jiné lidi tento vlak nemusí působit tak prestižně, a tak nevím proč by mělo zrovna u tohoto rychlíku vadit nádraží ve Žďáru. Vlak tam staví uprostřed noci, kdo z cestujících se dívá zvenku na budovu? Jinak Pannonia je jistě zajímavý spoj, také díky přežívajícím slovenským Gorilám, ale berte to taky tak že je to nejnebezpečnější vlak na našich železnicích vůbec, kterým cestuje (samozřejmě mimo jiné) ten nejhorší póvl směr Slovensko, Maďarsko a Rumunsko...

Ohledně těch dvou párů EC, které zde jezdily v roce 2005 - jejich vedení nemělo žádnou přímou souvislost s pracemi na trati 010, vždyť 1.koridor byl už tehdy v podstatě "dokončen", tj. ve stejném stavu jako je dnes. Jak píše bub, byly zde vedeny záměrně kvůli prodloužení jízdní doby a dosažení taktu s mezinárodními pendoliny, která samozřejmě nevyjela, takže žádný takt nebyl. Nevím jestli to pro trať 250 (a hlavně 230) byla až taková prestiž, když byl kvůli tomu zrušen rychlík jedoucí v příslušné časové poloze jako EC.
registrovaný uživatel JnR 
24.10.2007 (22:03)  
V Jihlavě má být Živé nádraží nedávno rekonstruovaná budova na "hlavním", nebo zanedbaná budova na městském nádraží, která oživení skutečně potřebuje?

Co se Pelhřimova týče, tipuji že se zájemci zrovna nepohrnou. Budova na periferii, cestujících málo. Ale narozdíl od Žďáru tam aspoň nejsou bezďáci.
registrovaný uživatel vytny  mail  
24.10.2007 (20:35)  
Roman83: Myslím si, že s tím hrdě to přeháníš...
Jinak co se týče nádraží, situace je taková, jaká je (viz. mistrný popis od Matthise). Kdybych byl soukromník či jiný subjekt, tak bych do toho neinvestoval ani korunu...je to prostě neperspektivní investice...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko