..: Model brejlovce v italských barvách :..

Model italského Brejlovce, foto: jiří Randa, JRtrain Praha / Sokolov — Atraktivní a nadčasový design motorové lokomotivy ČSD původní řady T 478.3 inspiroval již před několika lety českou společnost ČStrain ke zpracování modelu této lokomotivy v podobě makety v měřítku 1 : 87, s možností motorizace různými způsoby, zejména s využitím pojezdu lokomotivy řady 110 od firmy PIKO. V současné době přichází na trh další model tohoto stroje, a to italské verze řady DE520. Ta vznikla v letech 2002 – 2004 rekonstrukcí z původních strojů ČD a byla dodána pro několik italských dopravců. Kompletní model ve velikosti H0 je již nabízen v zeleném nátěru Ferrovie Nord Cargo (kat. č. 2202 / 2203), kdy v nejbližší době k němu přibude ještě celočervené provedení někdejších Del Fungo Giera (kat. č. 2198 / 2199) a modro–bílé Rail Traction Company (kat. č. 2200 / 2201). V analogové i digitální variantě (včetně zvuku) jsou tyto modely nabízeny pod značkou Rivarossi, kterou před časem koupila společnost Hornby spolu s dalšími, většinou italskými a francouzskými výrobci železničních modelů (Arnold, Jouef, Lima, Electrotren).

Analogovou verzi modelu jsme měli možnost vyzkoušet na klubovém kolejišti sokolovského Klubu železničních modelářů. Model jezdil velice hladce a rozjížděl se již při velmi nízkém napětí. Optimální modelovou rychlostí jede přibližně při napájecím napětí 5 až 7 V, při plném napájení 12 V jede již příliš rychle; v obloucích a na výhybkách vypadává z kolejí. Pohon je řešen uprostřed uloženým pětipólovým motorem se dvěma mosaznými setrvačníky a soustavou ozubených převodů. Model je vybaven osmipólovým rozhraním podle norem NEM, které umožňuje jeho digitalizaci během několika minut.

Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain

Model o hmotnosti 380 g je zpracován na vysoké úrovni, kdy odpovídá ve všech směrech měřítku 1 : 87. Plastový odlitek skříně obsahuje všechny podrobnosti, i takové, které se obvykle naznačují (háčky na uchycení částí střechy při zvedání, drobná madla apod.) nebo přidávají jako doplněk k dolepení. Vizuálně i funkčně profesionálně je proveden pojezd, přičemž kývačkové podvozky s naznačenými pryžokovovými sloupky jsou přesné ve většině detailů. Z důvodu nutnosti projíždět oblouky modelového kolejiva R2 jsou schůdky do kabiny umístěny na masce podvozku a jsou opatřeny modelovými protiskluzovými plechy.

Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Osvětlení modelu je provedeno svítivými diodami - LED. Ty samozřejmě svítí dle směru jízdy – vpředu bílé, vzadu červené. Všechna madla jsou kovová. Na střeše je řada dílů demontovatelná, kdy lze vyjmout například ventilátory chladicího okruhu, madla, klapky a další. Z výroby je na jednom čele do modelu již instalováno třmenové spřáhlo, druhé čelo je s imitací hadic a tažného ústrojí upraveno pro vystavení ve vitríně. Jako jediné dosazovací doplňky, kromě náhradních pluhů, nárazníků, spřáhel a imitace šroubovky s hadicemi, jsou k modelu přibaleny houkačky. Přední pluhy si lze vybrat plné nebo s velkým vybráním pro funkční spřáhlo. Jak je patrno na fotografiích, v palivové nádrži je již připraven prostor pro osazení zvukovým modulem. V kabině najdeme též dvě figurky strojvůdců. Se dvěma bandážovanými koly a pohonem všech čtyř náprav vyvíjí vozidlo mohutnou tažnou sílu, která mu umožňuje zvládat stoupání na modelových kolejištích i v čele dlouhých souprav s odpovídající modelovou rychlostí.

Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain Model italského Brejlovce, foto: Jiří Randa, JRtrain

753 757-4 ČD Cargo, foto: Jiří Randa, JRtrain Modely Brejlovce 754 ČD a ŽSR, foto: Roco V dohledné době se od společnosti Hornby očekává další verze modelu, řady 753.7 společnosti ČD Cargo (kat.č. HR 2255 a HR 2256). Původně měly být vyráběny pod značkou Electrotren (kat.č. 2912 / 2912D), nicméně dle dostupných informací prodejny Classic Model budou dodávány pod značkou Rivarossi. Jak bude model vypadat, nám zatím není známo. Skutečná lokomotiva 753.7 se od italských verzí v mnoha detailech liší a při použití stejné formy tak model nebude odpovídat skutečnosti. Nicméně, nechme se překvapit. Další modely brejlovce chystá společnost Roco a to ve verzi 754 ČD a ZSSK (na svých internetových stránkách mylně uvádí ŽSR), kdy by je měla uvést na trh ještě letos v listopadu. Modely by měly být dodávány v analogové i digitální variantě včetně zvuku (kat.č. 62920 - 62923). Obě verze byly již představeny na modelářském veletrhu v Lipsku.

Všechny zmiňované modely jsou ve velikosti H0, v měřítku 1 : 87. Ceny modelů by se měly pohybovat od 4 do 9 tisíc korun, podle typu, výrobce a verze (analog / digital / zvuk). Pakliže se nám do rukou dostanou jednotlivé modely, rádi vám přineseme recenzi, zejména srovnání model versus skutečnost.

Zdroj: vlastní pozorování, Hornby International, Hornby Espaňa, Roco, Classic model CZ, Stránky přátel železnic, Atlas lokomotiv, CZ LOKO (ČMKS holding), Rail Traction Company, Nordcargo


IVtrain Poslat mail autorovi , JRtrain Poslat mail autorovi | 7.10.2009 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Modelová železnice

Další z regionu Česká republika (celá) Itálie


08.10.2009 (17:45)  
Za 9000 je slušný počítač, na kterém si můžu pustit Brejlovců 15. V TT se musím spokojit s těmi 110, které jsem koupil za minulého režimu 4 po 145 korunách.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
08.10.2009 (7:20)  
V TT existuje spousta podobných modelů, jen je třeba dát při výběru pozor na kvalitu pojezdu.Zrovna ve zmiňovaném hobby-shopu jsou postaveny na opravdu kvalitním pojezdu, takže jízdní vlastnosti jsou s různými přestavbami z BTTB naprosto nesrovnatelné. Detailů je samozřejmě méně, ale to je oběť měřítka.
07.10.2009 (23:28)  
hnusag - v pečkach maji brejlovce i dalši mašiny v TT v tovarní kvalitě
registrovaný uživatel HNUSAq 
07.10.2009 (14:50)  
Pěkné modely :)
Existuje něco takového i pro rozměr TT?
Děkuji!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko