..: Frecciarossa 1000 míří na koleje :..

Innotrans 2014: ETR1000 a FLIRT3 ŽS Řím — Hvězda loňského veletrhu kolejové dopravy Innotrans, italská vysokorychlostní jednotka řady ETR 1000 alias Frecciarossa 1000, míří do pravidelného provozu. Vlak vyrobený konsorciem výrobců AnsaldoBreda a Bombardier Transportation poprvé pravidelně vyjede 14. června letošního roku, tedy od začátku platnosti letního jízdního řádu italských železnic Trenitalia. Jednotky budou nasazeny na nejvytíženější italské vysokorychlostní lince Miláno - Řím, přičemž vybrané vlaky budou prodlouženy na severním konci až do Turína a na jižním konci do Neapole. Některé spoje budou navíc pokračovat i do stanice Rho Fierra Milano, poblíž které se uskuteční prestižní veletrh Expo 2015. Na této trase budou vlaky, jež jsou konstruovány na rychlost 360 km/h, dosahovat maximální rychlosti 300 km/h a cestu z Milána do Říma zvládnou bez jediného zastavení za necelé tři hodiny. Dodávka těchto moderních vysokorychlostních jednotek bude završena v roce 2017 dodáním padesáti souprav.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 3.5.2015 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Itálie


14.05.2015 (19:34)  
Ještě k průměrné rychlosti: dosažení 200km/h je výrazný úspěch. Ovšem největší časové ztráty jsou v uzlech. Ty jsou mizerné po celé EU, protože jejich vylepšení se každý bojí, že to bude drahé. Zatím první vlaštovkou bude Stuttgart, ovšem Německo má jen několik solitérních úseků vysokorychlostních tratí, čímž průměrná rychlost na síti DB je maximálně stejná jako s Leošovou tramvají z Chocně do Prahy. Před rozkopáním Úvaly - Běchovice dělal v neděli (to se necoural za Os) tento 139km dlouhý úsek za 61 min. Po dodělání Úval se dostane pod hodinu.
Ale zpět do Itálie - Průjezd dolními kolejemi v Bologni je jen 100km/h a očekávám, že ve Florencii to nebude jiné.
06.05.2015 (21:22)  
@Rail-2005 Neručím za správnost, podle mě jezdí NTV za Rogoredem Přes Lambrate, na zhlaví Centrale projede přes spojky a vjede do tunelu pod Via Tomavo a potom přijede do průjezdné části Porty Garibaldi. Takže tvá verze je asi správná. Viděl jsi vysokorychlostní stanici v Reggio Emilia, kterou navrhl Calatrava? Je u dálnice "autostrada del sole"
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.05.2015 (9:40)  
Jo teď na to koukám. Bologna Centrale AV byla otevřena 9.6.2013 (já tam byl naposledy v roce 2012).

Jinak mám dotaz pro znalejší. Konkurence NTV vyráží vždy z Milano Porta Garibaldi a systeamticky zastavuje na Milano Rogoredo. Hlavním terminálem v Římě je pak pro ně Roma-Tiburtina. Některé vlaky následně jedou přímo směr Napoli, některé jedou do Napoli úvratí přes Roma Termini a některé jedou rovně a končí na Roma Ostiense.

Jakou trasu při tom využívají v Miláně? Kudy se dostávají do uzlu východně od Milano Centrale, tunelem pod Giardino Gregor Mendel nebo delší trasou přes Milano Villapizzone?

Jízdní doba NTV Milano P.G. - Roma Termini je 3h12
05.05.2015 (15:07)  
@rail-2005 vysokorychlostní nádraží pod Bolognou už je otevřeno stejně jako stanice reggio Emilia stazione mediopadana av
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
05.05.2015 (12:09)  
Důvodem je několik faktorů. Jedním je "Direttissima" po níž je vzdálenost Roma - Firenze 254 km. Řekněme, že rychlost 250 km/h je praktikována na 200 km z celé délky tj. 48 min jízdy. Pokud by se těch 200 km jelo 300 km/h čas jízdy bude jen 40 min. Dále jsou to pomalé uzly. Výjezd od perónů na Roma-Termini je (tuším) nejprve 40, pak v oblouku směrem Tiburtina 60. Dlouho se jede až na hranici města jen 120 až 140. Průjezd Firenze také není rychlý. Ta spojka pro bezúvraťovou jízdu u Firenze S.M.N. je asi na 40 nebo 50. Bologna Centrale zatím nemá nové podzemní nádraží pro VR vlaky, takže se to musí plazit přes město 60 - 100. Příjezd na Milano Centrale je také pomalý.

Italové na zlepšení parametrů tvrdě pracují, ale zatím není hotovo. Nelze to srovnávat s Francií, kde okamžitě za posledními výhybkami pařížských nádraží následuje rychlost minilálně 120, ale většinou 160 a poměrně rychle 200.
04.05.2015 (22:26)  
Heisy: půlka z toho je Direttisima, z Říma do Florencie, která je poměrně stará a jezdí se po ní jen 250 km/h. K tomu je otázka rychlosti v uzlech, jak píše Kave.

Mapka zde: http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_Italy
registrovaný uživatel kave 
04.05.2015 (21:27)  
Heisy Bordel:

Průměrná rychlost činí 194 km/hod. Zřejmě to asi ovlivňuje pomalejší jízda v obou stanicích.
04.05.2015 (17:21)  
Z Milána do Říma je to přes 500 km a cestu urazí pod tři hodiny, není to trochu pomalé (na vysokorychlostí železnici)? Podobné průměrky dosahuje TGV z Paříže do Bordeaux, ale jede po VRT jen menší část své cesty.
03.05.2015 (20:03)  
Inu, italové naší železnici už asi těžko doženou.
03.05.2015 (12:18)  
Tak jsem si prošel výsledky konkurence - NTV. A to za rok 2013, zprávu za rok 2014 na stránkách nemají (nebo jsem špatně hledal): http://jdem.cz/br7f93 (ntvspa.it/ntvupload/utils/12012015_044153NTV%20Bilancio%202013%20ENG.pdf)

Pokud to chápu správně, tak měli tržby 250 mil při celkových nákladech 327 mil (z toho 42 mil. jsou odpisy). Ve výsledku jsou 78 mil. v mínusu. Vše v €.
Přičemž čísla za rok 2012 jsou: Tržby 103 mil, náklady 240 mil. ztráta 77 mil. Pokud by stejným tempem jako náklady rostly i příjmy, tak jsou v roce 2014 na nule. Teda čistě teoreticky...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko