..: All news and reports :..

obrazek Již včera, tedy 30.9.2003 ve 13:00 měla být ukončena série několikadenních výluk na trati 091 Praha - Kralupy n. V. v úseku Libčice nad Vltavou - Roztoky u Prahy. Hlavní náplní výluky byla oprava propustku, který poškodily loňské katastrofální povodně v úseku, který již prošel optimalizací v rámci výstavby I. tranzitního koridoru. Praxe byla taková, že ješte v podvečer si vlaky z této trati přivážely až padesátiminutová zpoždění, čímž byly logicky zpožděny i obraty těchto vlaků. Vyvrcholením všeho bylo odřeknutí vlaku Os 9636 (odj. Praha Mas. n. v 17:43) z provozních důvodů. Vlak R 778 (odj. Praha Mas. n. v 17:26) sice čekal až téměř do pravidelného odjezdu vlaku Os 9636, ale použít ho mohli pouze cestující do Kralup n. Vlt. Ostatní cestující na mezilehlých zastávkách měli smůlu a aniž by je kdokoliv informoval, museli vyčkat příjezdu následujícího vlaku (ten však jede až o hodinu později). Tímto opatřením byly logicky opožděny i návazné vlaky v žst. Kralupy n. Vlt. Dnes se zdálo, že je již vše v pořádku, takže výluky byly zřejmě definitivně ukončeny. Přejme tedy již kompletně dokončené severní větvi I. tranzitního koridoru mnoho šťěstí, bezproblémový provoz a tisíce vlaků plných spokojených cestujíchích.

obrazekTrať 210 - Dnes v 8:15 začala výluka na trati Praha - Dobříš v úseku Měchenice - Dobříš. Na Dobříši je odříznuto od sítě ČD sedm zamračených 749 a sedm vozů řady Bmto. Pro zajištění vozby vlaků na čerčance (Praha - Vrané Čerčany), v nichž jsou řazeny patrové vozy byly do Prahy zapůjčeny tři Brejlovci a jedna zamračená. Od dnešního rána tak na Dobříšském nádraží nepotkáte nic jiného, než zamračené a modrá patra. Vozbu zahájily zamračené 749 006 (bez tlumiče) a 749 247 (zapůjčená od DKV České Budějovice). Pravidelně Vás budeme informovat o aktuální dopravní situaci na trati 210.

obrazekÚstí nad Labem - Akce 145 let depa Ústí nad Labem se konala od 26.9. do 28.9. v rámci oslav Dne železnice. Žst. a DKV Ústí nad Labem připravily velmi zajímavé akce, o které byl vždy velký zájem široké veřejnosti. Už od odpoledne 26.9. jezdila po ústeckém železničním uzlu jednotka 471.007 po trase: Ústí n/L. hl. n. - Hrabovice - Ústí n/L vj. n. - Ústí n/L-Střekov - Ústí n/L západ - Ústí n/L jih - Ústí n/L hl. n. Zároveň jezdila do místního DKV z hlavního nádraží i souprava ve složení 704.009 2* Btx761 704.010. Obě výše zmíněné soupravy jezdily pro návštěvníky zdarma.

obrazekŠumpersko - Dnes před půl osmou ráno došlo na železničním přejezdu v Novém Malíně ke srážce motorky s osobním vlakem 3633, vedeným dle řazení vlaků řadou 851 Bmx. Motocyklista naštěstí nespadl pod kola vlaku a vyvázl pouze se zlomeninou klíční kosti. Po srážce začal motorový vůz hořet kvůli závadě na elektroinstalaci. Požár uhasili šumperští hasiči a další hlídaní přenechali hasičům ČD. Motorák byl po vyproštění motorky odtažen z tratě, aby mohl být obnoven provoz. Stalo se tak před desátou hodinou dopolední. Při vyšetřování příčiny nehody bylo zjištěno, že motocyklista mel v krvi zvýšenou hladinu alkoholu a signalizace dle posledních zpráv fungovala.

obrazekPendolina - Takto jsem pojmenoval zprávu úmyslně, protože se nám podařilo zjistit, že s jednotkou 681/682 001 nepokračují testy proto, že Drážní úřad Praha nemá k dispozici technickou dokumentaci v Českém jazyce. Vskutku úsměvný důvod, ale jelikož je technická dokumentace k této řadě jistě velice obsáhlá, bude překlad z originální Italštiny do cílového Českého jazyka. Doufejme, že tento problém bude co nejdříve odstraněn a zkoušky jednotky budou pokračovat tak, aby ČD mohly dodržet slib, že provoz pendolin na některých vlacích EuroCity zahájí 12./13.6.2004. Na závěr ještě dodám, že dle magazínu ČD pro Vás měla tato jednotka zahájit zkušební provoz bez cestujících již tento měsíc...

informaceNový jízdní řád 03/04 - Před malým okamžikem jsem měl k dispozici jakýsi přehled vlaků s vyjmenovanými hnacími vozidly (návrh vydaný 4.9.2003) Co jsem z toho vyčetl, mě částečně příjemně překvapilo a částečně mě nepříjemně překvapilo. Například na vlacích 70/71 (již nespojený Antonín Dvořák), 72/73 (Smetana) bude v čele řada 362 ČD. naopak na vlaky Polonia a Sobieski bude nasazována řada 350 (Sobieski do teď řada 362). U řady 362 konkrétně na vlacích EC 104/105 Sobieski je ten problém, že polské vozy si s lokomotivou 362 špatně rozumí a dlouho trvá, než klimatizace naběhne po zdvižení pantografu. Na ČD je míst typu "stáhněte sběrač" opravdu dost, takže klimatizace v Sobieskim, jako by nebyla... Dále jsem v návrhu zaznamenal, že končí vlaky EC 77/76 Comenius a Ex 572/573 Chomutovský expres. Také je zajímavé, že ČD již počítají s pravidelným provozem řady 340ČD a samozřejmě také řadou 680 na vlacích EC 1275/1278/1279/1274.

informaceHradec Králové - Již tuto neděli bude ukončena výluka severního zhlaví žst. Hradec Králové hlavní nádraží. Původně se tak mělo stát až 1.10.2003. Během výluky byl snesen železniční svršek a odtěžen železniční spodek, byla zrušena odkalovací jáma u prvního nástupiště. Poté bylo zavezeno nové kamení a na něj byl položen svršek.

informaceLounsko - Až do 5.11.2003 (14:10hod.) potrvá nepřetržitá výluka na trati Louny - Postoloprty mezi stanicemi Březno u Postoloprt - Postoloprty, která trvá od 22.9. 2003. Během výluky budou opraveny železniční mosty v tomto úseku. Během výluky budou vlaky 710 - 714 a 890/891 "Bezdrev" mezi stanicemi Obrnice - Louny / Louny předměstí odkloněny přes Břvany.
Do / ze stanice Březno u Postoloprt budou cestující přepraveni náhradní vlakovou soupravou. Ostatní vlaky budou v úseku Březno u P. - Postoloprty nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

obrazekTrať 091 - Jak jsme Vás již informovali, na trati Praha - Kralupy probíhá série denních výluk, které vyvrcholí nepřetržitou výlukou od soboty (27.9. 6:00 hod.) do úterý 30.9.2003 (13:00hod.) v úseku Roztoky u Prahy - Libčice nad Vltavou. Na trati budou totiž probíhat opravy propustku, který byl poškozen loňskými povodněmi. Z důvodu snížení propustnosti trati bude v pondělí spojen vlak Sp1712 s vlakem R772 (Sp 1712 na konci), oba odjedou z Masarykova nádraží v 13:26 a zastaví v Praze-Bubenči. V pondělí a v úterý bude odkloněn vlak R 710 přes Neratovice a očekává se zpoždění 30 minut. Zpožděny mohou být i další vlaky, za což se České dráhy omlouvají.

obrazekTrať - Již příští středu začíná na trati 210 ČD Praha - Dobříš nepřetržitá výluka mezi stanicemi Měchenice - Čísovice. V úseku Praha - Měchenice budou jezdit vlaky v klasické podobě jen s upravenými oběhy. V úseku Měchenice - Čísovice bude zavedena náhradní autobusová doprava. V úseku Čísovice - Dobříš budou jezdit vlaky, které budou mít dočasné působiště v žst. Dobříš. Má zde být 7 zamračených 749 a 7 vozů Bmto. V pracovní dny a o víkendu dopoledne a večer budou vlaky sestaveny 749 Bmto, o víkendech odpoledne budou sestaveny 749 2*Bmto. Výluka bude zahájena v 8:15 (19003 již neprojede, ukončena bude v neděli 12.10.2003 v 15:00, vlak 19009 již projede). Je to jedinečná příležitost vidět na dobříšké trati tolik zamračených. Během výluky bude provedena oprava mostu mezi Klíncem a Měchenicemi a svařování traťové koleje. Pražské depo má k dispozici celkem 8 lokomotiv řady 749. Na Dobříši má být sedm a dvě na "čerčance". To znamená, že si Vršovice budou muset nějakou zamračenou vypůjčit. Na některých obězích čerčanky bude změna soupravy. Místo řady 749 s patrovými vozy bude nasazena řada 714 s "krabičkami".

obrazekProjekt - Minulý týden bylo v médiích dosti často slyšet o Českých drahách. Začneme popořadě. Vše začalo v úterý ráno, kdy na Přerovsku smetl vlak osobní dopravy automobil a mladá řidička bohužel zemřela. Večer tentýž den se u Všestar na Královéhradecku stala další nehoda. Motorový vůz 852 006 smetl na přejezdu s výstražnými kříži automobil, jehož řidička zemřela na místě. Oba případy spolu trochu souvisí, protože obě řidičky přehlédly přejezd, když se blížil vlak. Aby nehod nebylo málo, hned další den, ve středu ráno, se stala další nehoda. Dle některých zdrojů "náklaďák", dle jiných Seat Toledo, naboural do lokomotivy vlaku R 940 (Praha - Tanvald) u Prahy Čakovic.

T444.162 poblíž Stříbrné SkaliceKácov - Ve dnech 20. a 21.9. se konala na trati č. 212 Čerčany - Světlá nad Sázavou akce s názvem "100 let trati Kácov - Světlá nad Sázavou". Akce byla velice zdařilá hlavně díky skvělé práci organizátorů, kteří zajistili, aby na všech vlacích jezdily historické soupravy vedené stroji 433.001, T334.0896, T444.162, 720.016, 751.007, M131.1515, 820.114, 830.018, M262.045 a M262.0090. Po oba dny bylo i velmi hezké počasí, které akci jen přidalo na kráse.

budapest04.jpgBudapešť - V sobotu 20.9.2003 proběhla v Budapešti Locomotive Grand Prix 2003. Soutěžilo se v kategoriích malé lokomotivy a velké lokomotivy a v disciplínách Pošta, Pivo a Záchrana. Soutěžilo se po dvojicích a rozřazení probíhalo na základě sprintu lokomotiv na 100m (délka všech soutěží). Vítěze určily body za čas a chyby.

informaceVýluky na trati 091 ČD Praha - Kralupy - Včera skončila poslední dlouhodobá nepřetržitá výluka na koridorové části Praha Bubeneč - Kralupy n.Vlt. a zítra začne série denních výluk. Od neděle do středy vždy 8:10 až 14:10 bude vyloučena traťová kolej Bubeneč - Roztoky. Odhaduji, že bude probíhat nutné přebroušení hlav kolejnic.
Poté v pátek 8:30 - 15:30 bude probíhat výluka traťové koleje Roztoky - Libčice a od Soboty 27.IX 6:00 do úterý 30.IX. 13:00 bude probíhat nepřetržitá výluka traťové koleje Roztoky u Prahy - Libčice nad Vltavou.
Během poslední výluky jsou údajně zpoždění odhadována až na 30 minut.
Děkujeme Martinu Pavlíkovi za info.

20.9.2003 - 0:21 - Provoz u Chocně plně obnoven * devadesátitisící návštěvník

obrazekChoceň - Před několika minutami byl provoz u Chocně zřejmě plně obnoven, protože vlaky úsek projíždějí již normálně a zpoždění už nenabírají. Výjimkou je vlak R 703 Šohaj, který u Zábřeha nabral dalších 100 minut zpoždění. Michawel pro Vás opět připravil aktualizovaný seznam zpoždění dotčených vlaků - zde. Jen pro zajímavost. Vlak EC 77 "Comenius" má do Budapesti přijet v 22:48, ale se zpožděním přijede po třetí hodině ráno).
Také jsme ve 23:54 přivítali návštěvníka v pořadí již devadesátitisícího. Stal se jím náš kolega Kubze. Gratulujeme a děkujeme všem za úžasnou návštěvnost

« Newer messages | 1 ... 489 490 491 492 493 ... 502 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 04:52
sets at 21:14

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Čínske „vysokorýchlostne“ metro
Už dávnejšie ma zaujala nová rýchla trať metra v juhočínskom meste ShenZhen (alebo v 'našom' prepise ŠenČen). A k napísaniu na nakopla debata na vlaky.net o zvyšujúcich sa rýchlostiach na železniciach. ...

Poslední příspěvek Naša téma: Nové vozidlá pre tatranskú zubačku
Bratislava 11. júna (TASR) – Do Vysokých Tatier by mohli pribudnúť nové 'zubačky', teda ozubnicové elektrické jednotky. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila súťaž na nákup piatich takýchto ...

Poslední příspěvek Úzkokolejka pro 21. století - Zillertalbahn
Většina tratí o rozchodu 750/760 mm dnes v naprosté většině slouží turistickému provozu, a jen málokterá z nich zajišťuje základní dopravní obslužnost. Příklad rakouské Zillertalbahn ukazuje, že je možné ...