..: Aktuality a články :..

obrazekMS Train Simulátor - Ondra pro Vás dnes připravil překvapení. Dlouhou dobu pracoval na několika projektech, které průběžně vydával, ale také pracoval na jedné tajné věci - na parní lokomotivě 433.002, kterou vlastní NTM Praha, a jezdící v depu Valašské Meziříčí. Popis lokomotivy a download najdete na stránkách Ondry. Díky

obrazek Po tom, co dojezdily osobní vlaky na většině slovenských a polských lokálek přicházejí další úvahy o rušení osobní dopravy na lokálkách i u nás. I přes tvrdošíjné ujišťování vedením ČD, že k žádnému zastavení osobní dopravy nemá dojít, při pohledu do návrhu GVD 2003/2004 zjistíme, že se s osobní dopravou nepočítá na tratích: 017 (Chrudim město - Heřmanův Městec), 028 (Opočno pod Orlickými horami - Dobruška), 046 (Hněvčeves - Smiřice) a 084 (Krásná Lípa - Panský). Největším překvapením (i když tak trochu očekávaným, neboť s touto myšlenkou ČD již několikrát koketovaly) bylo zrušení osobní dopravy právě na podorlické lokálce z Opočna do Dobrušky. Na této trati je v letošním GVD doprava zajišťována 23 páry (!) osobních vlaků. Nic tedy nenasvědčovalo, že by se chystalo zastavení dopravy. Pokud budou ČD podobným nenápadným způsobem likvidovat i naše další lokálky, máme se asi nač těšit...

bleskovkaTrať 010 - Při průjezdu rychlíku 440 u zastávky Kojice v úseku Řečany nad Labem - Záboří nad Labem na trati 010 nacouvalo nákladní auto do jedoucího rychlíku. První vůz byl velmi poškozen, protože byla poškozena i okna a další vozy byly poškozené pouze z boku. Z důvodu této nehody byl zastaven provoz v tomto úseku a některé vlaky jely odklonem přes Hradec Králové. Nikdo nebyl zraněn. Srážka tentokrát na přejezdu se stala včera v půl osmé ráno na trati Plzeň - Žatec. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými světly u Třemošné. Vlak narazil pouze do návěsu, takže nebyl nikdo zraněn. Podle prvních odhadů řidič kamionu přehlédl funkční signalizaci. Doprava byla obnovena v 8:15. Během výluky byly vlaky nahrazeny autobusy.

obrazekPrázdniny - Jak všichni víte, zítra končí školní rok 2002/2003 a bude velká poptávka po železničním spojení mezi velkými českými městy. České dráhy se proto rozhodly posílit dopravu do žádaných směrů někde o celé vlaky a někde o vozy.
Velká část čtenářů navštěvuje naše stránky z internátů a kolejí. Všem, kteří se na naše stránky o prázdninách nedostanou přejeme příjemně strávené léto a v září 2003 opět nashledanou. Redakce Želpage bude pracovat i v létě, ale volněji. V září opět obnovíme plný provoz redakce. Všem, kteří budou Želpage sledovat i v létě, děkujeme a přejeme pěkné léto 2003.

obrazekMSTS - Po menší pauze vydal Ondra Janiš opět nový skin. Tentokrát je to skin na žehličku. Skin je lokomotiva 110 046. Skin na lokomotivu ZSSK 110 vypadá opravdu skvěle a doporučuji si jej ihned stáhnout. Ke stažení je v Ondrových downloadech. Ondro, díky za addonek ;o)
Homepage Ondry Janiše je zde.

24.6.2003 - 23:01 - Fotoreportáž z ROLL-OUTu řady 680 ČD

obrazekPendolino - Od dnešního rána byla na hlavním nádraží v Praze k vidění nová elektrická jednotka řady 680 ČD. Před devátou bylo první nástupiště uzavřeno, aby mohlo vedení ČD s novináři zahájit ROLL-OUT prvního pendolina řady 680 ČD. Tato oficiální část, kdy se neúčastnila široká veřejnost, trvala asi čtyři hodiny a poté se otevřely interiery jednotky i pro běžné lidi. Byly otevřeny obě první třídy, barový oddíl s druhou třídou a vůz druhé třídy. Také byly přístupné obě kabiny strojvedoucího. Jednotku stále střežila bezpečnostní agentura a také lidi od ČD. My Vám nabízíme, článek k této jednotce.
Lidé ze ŽelPage byly na akci celý den a tento den byl opravdu zajímavý. Zítra ještě fotky od Ice-beara a několik videosekvencí ode mne a od Ondry.

obrazekZamračené - Další zamračená lehla popelem. V čele nákladního vlaku u Vojkovic na Karlovarsku dnes vzplála zamračená 751 302 DKV Louny. Začala hořet ve velmi nepřístupné oblasti, tak hasiči museli být na místo dopravováni drezínou MUV. Technika byla na místo dopravena na plošinovém voze. Požár nebylo možné rychle zlikvidovat a strojvedoucí se musel dívat, jak zamračená celá vyhořela. Před časem totéž, ale v menší míře postihlo zamračenou 751 226 též z DKV Louny. Na přiloženém snímku pohled do ohořelé 751 226. Autor Martin Hanzal.

obrazekTrať 221 - Druhý den po sobě byly vlaky na trase Praha - Budějovice velice zpožděné. Včera to zavinila Avie (resp její řidič) a dnes stržené trolejové vedení. V Praze byl nedostatek souprav pro rychlíky do Českých Budějovic, protože se soupravy rychle točí. Trolejové vedení bylo strženo někde mezi Prahou Uhříněvsí a Stránčicemi. České dráhy zavedly náhradní autobusovou dopravu, kterou zřejmě zajišťoval Dopravní podnik hl.m. Prahy.
Elektrická trakce měla problémy i včera. Při posunu s jednotkou řady 471 se jí ulomil sběrač a chvíli blokovala kolínské nádraží...
Přiložené foto - záběr poškozeného sběrače. Autor Jan Linger

obrazekVeselí nad Lužnicí - Dnes krátce před půl třetí odpoledne se na přejezdu mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví srazil osobní vlak 8204 s Avií. Řidič Avie, který zřejmě ignoroval světelnou signalizaci, nehodu nepřežil. Zraněn byl také strojvedoucí vlaku, ale jen lehce. Avie se zaklínila pod vlak, který jí vláčel velmi daleko a čelo lokomotivy (242) začalo hořet. Při nehodě byly údajně poškozeny koleje a také trolejové vedení. Avie se srazila také v pátek na Vyškovsku. To byla kabina utržena a řidič byl zraněn těžce. I tuto nehodu zavinil zřejmě řidič Avie. Ilustrační foto 242 285 v Táboře dne 18.6.03.

obrazekPendolino - Minulý článek o tom, kdy bude pendolino vystavené v Praze hl.n. vyvolalo zajímavé redakce, že není patrné, kdy pendolino bude přístupné veřejnosti. Nyní to napravuji, protože včera nebylo nic oficiálního.
Pendolino má být z ONJ vytaženo asi kolem šesté ráno a pomalu pojede na hlavní nádraží. Poté má být postaveno podium a výstava začne v 10:00 pro vedení ČD. Veřejnosti má být pendolino přístupné od 14:00 do 17:00. Poté má údajně odjet na cerhenický Železniční zkušební okruh. Jednotka má být přístupná takto: 2 vozy 1. třídy, bufet/2. třída vůz druhé třídy. Zbytek bude uzavřen, protože Alstom zde má měřící přístroje. Jednotka bude dokonce odebírat energii z troleje, takže půjde klimatizace a bude svítit. Už se těším na zítřek. Odpoledne tady najdete foptografie z této akce, možná i z první jízdy vlastní silou na ŽZO, ale to záleží na čase. Podle informací z tisk odd. GŘ ČD bude za několik minut podrobná informace o zítřku na www.cd.cz. Děkujeme "pendolinu" za informace.

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

obrazekOstrava - Od středy do soboty (18. - 21.6.2003) se konal veletrh Czech Raildays v komerčním obvodu Ostravy hlavního nádraží. Před výstavou se předpokládalo, že se bude účastnit několik horkých novinek, ale některé nedorazily. Mezi největší lákadla měla patřit jednotka řady 680 ČD, ale kvůli protáhlému období zkoušek přijelo do ČR pozdě. Dále se neúčastnila novinka firmy ŽOS Vrútky jednotka 840 ZSSK (typ GTW 2/6 od firmy Stadler).

obrazekPendolino - V úterý 24.6.2003 bude v Praze hl.n. oficiálně představeno první české pendolino. Od 10:00 bude výstava pro vedení ČD (možná i státu) a po jejich prohlídce teprve lidé.
Na Želpage se v poslední době objevilo pár článků. Aby to bylo přehledné, udělal jsem souhrnný článek, který se skládá z fotografií z Itálie, VIDEA, a screenů z videa a nově též informace a zajímavosti, které se zatím v souvislosti s pendolinem staly.

obrazekLos Angeles - Osmnáct z třiceti vagónů nákladního vlaku se stavebním dřívím se v pátek utrhlo během přepojování a po 43 kilometrech nekontrolované jízdy vykolejilo na předměstí Los Angeles. Vagóny nakonec vylétly z trati a dopadly na tři obytné domy. V troskách domů zasypaných dřívím bylo nalezeno třináct zraněných včetně tří dětí.

obrazekTraťový radiový systém TRS - České dráhy v průběhu 90. let výrazně zvýšily pokrytí svých tratí radiovým systémem, který umožňuje komunikaci mezi strojvedoucími vlaků navzájem i s výpravčími a dispečery. V současnosti je pokryto různými radiovými systémy asi 50 procent tratí v České republice, kde doplňují běžné zabezpečovací zařízení a zvyšují tak bezpečnost železniční dopravy. Nejrozšířenější systém je v Česku vyvinutý tzv. traťový radiový systém TRS. Vybaveny jsou jím tratě od Ústí nad Labem přes západní a jižní Čechy až na Moravu a síť železnic ve východních Čechách. České dráhy s cílem minimalizovat rizika srážky dvou vlaků např. v případě neuposlechnutí návěsti stůj strojvedoucím nebo při chybě výpravčího na tratích s nižším stupněm zabezpečení, nechají zařízení TRS upravit pro jednoduchou a rychlou obsluhu tlačítka STOP, kterým může výpravčí ze stanice zastavit všechny ohrožené vlaky vybavené příslušnou radiostanicí. Prototyp upraveného zařízení by měl být hotov do září, v průběhu října a listopadu se uskuteční testování ve stanici Heřmanův Městec ve východních Čechách. V případě úspěšného odzkoušení a schválení upraví České dráhy v průběhu roku 2004 i všechna ostatní zařízení traťového radiového systému TRS. TRS je český národní radiový systém, který se využívá na všech typech tratí.
Zdroj: České Dráhy , AŽD

« Novější zprávy | 1 ... 491 492 493 494 495 ... 498 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:15
zapadá v 16:17

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Hromadná doprava ve městě Vinnica
Bezmála čtyřsettisícovým městem zhruba uprostřed Ukrajiny se prohánějí tramvaje i trolejbusy, a na rozdíl od jiných měst na východě tu můžeme mluvit o rozvoji hromadné dopravy. Nejen díky vozovému parku ...

Poslední příspěvek Elektrické lokomotivy na našich kolejích: řada 199
Stejně jako dvouzdrojové adélyřady 799 v České republice, ani akumulátorová kinderkařady 199 na Slovensku nejsou 'civilnímu' občanstvu příliš známa, protože na ně může běžně narazit jen při akci pro veřejnost, ...

Poslední příspěvek Za veřejnou dopravou do maďarské puszty (1. den - Miskolc, Debrecen)
Po delší odmlce, dané technickými problémy, otevíráte další cestopis z klávesnice pro tento web tradiční značky SZKV. Při této akci jsme navštívili slovenské jižní sousedy, přičemž obsahem programu bylo ...