..: Aktuality a články :..

informacePoříčany - Nehoda, která se v sobotu před půl osmou večer odehrála v Poříčanech doznívá v provozu stále. Vlaky mezi Nymburkem a Poříčany nejsou vedeny jednotkou 451 s jedním vloženým vozem, ale nyní je nasazována souprava 810.264 + 010 + 810.198. Dále se nám podařilo zjistit, že nákladním vlakem, kterému po srážce vykolejily 4 vozy Res, byl násled vlaku 64504. Cestující z rychlíku R708 Galán, který narazil do vyšinutého čela jednotky 451 a celý se poškodil, byli přepraveni do Prahy vlakem EC 78, který mimořádně zastavil v Poříčanech.

obrazekUpraveno 21:00 | Chlumecko - Dnes ráno v 8:00 došlo mezi stanicemi Převýšov a Chlumec n.C. k poškození trakčního vedení. Před tímto úsekem byl jako první zastaven expres Krakonoš a poté R 757, ve kterém jsme měli tu čest cestovat :) Již bylo divné, že do Převýšova jsme vjížděli na návěst 40 a výstraha. Zastavujeme ve stanici a výpravčí sděluje vlakové četě, že před Chlumcem spadla trolej a že jsou na místě trafikanti. V 9:30 přijeli do Převýšova a sdělili výpravčímu, že je tam jen poškozen držák a že to opraví po průjezdu vlaků, kteří v poškozeném místě pojedou se staženým sběračem. Chlumec nejdříve poslal do Převýšova Krakonoše a hned poté jsme na trať vyrazili i my. Sice s 57 minutami, ale přeci. Cestující byli sice naštvaní, ale vzniklou situaci většinou chápali. Na dotaz, proč nás v Oseku rovnou nepustili odklonem přes Kolín a Pardubice, nám bylo sděleno, že to nemohli, protože v Řečanech spadla trolej též. Podle dalších informací byla závada méně vážná a provoz téměř neomezila.

obrazekPřeštice a Hlinsko - Aby mimořádností nebylo málo, během dneška jen několik minut po sobě došlo ke dvěma nehodám na přejezdech. První se stala na trati Plzeň - Klatovy - Žel. Ruda u Přeštic, když jel malotraktor na přejezd, kde chcípnul a řidič se zachránil skokem, protože vlak 7524 byl jen několik metrů od něj a malotraktoru. Po srážce nebyl nikdo ani z vlaku zraněn. Jediným problémem bylo poškození lokomotivy. Škoda byla vyčíslena na 250 tisíc Kč. Trať byla uvolněna až když byla přistavena vlaku náhradní lokomotiva. Druhá nehoda se stala asi deset minut po první nehodě. V Hlinsku v Čechách došlo k tragické nehodě, kdy osobní vlak 5304 smetl na přejezdu škodovku a tlačil ji několik desítek metrů před sebou, až jí zdemoloval. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Oba přejezdy jsou zabezpečeny světelnou signalizací, která fungovala.

bleskovkaPřelouč - Včera během průjezdu vlaku EuroCity 172 "Vindobona" stanicí Přelouč, resp. úseku před stanicí, došlo k závadě (údajně i požáru) lokomotivy 350.005, která byla ve stanici stažena pod místo, kde není zapnuté trolejové vedení a byla hašena hasiči. Vlak EC byl do Prahy Holešovic dotažen náhradní lokomotivou. Z Holešovic je vlak veden lokomotivou řady 371/2. 350.005 bude po odtažení do Prahy transportována do domovského depa Bratislava, odkud bude směřovat zřejmě do Vrútek, kde bude opravena a bohužel bude jí bude předělán nátěr na modro-šedo-bílou variantu (až do teď je v původním nátěru). Z Vrútek vyjede 350.004. Foto 350.005 16.6.03 v Holešovicích.

obrazekPoříčany - aktualizováno 23:00 - Jak jsme již včera večer informovali, v sobotu v půl osmé večer se v železniční stanici Poříčany (trať 011 Praha - Kolín) stala hromadná nehoda kvůli souhře nešťastných náhod, ale naštěstí bez zranění. Do stanice vjížděl nákladní vlak z Nymburka a elektrická jednotka (451.044 051004 451004), do něj na výhybce narazila. Náraz vychýlil hnací vůz jednotky (451.044) do průjezdného průřezu sousední koleje, kde byla postavena vlaková cesta pro rychlík 708 Galán (Břeclav - Přerov - Praha-Smíchov).

obrazekV železniční stanici Poříčany došlo dnes 25.10.2003 kolem půl osmé večer k železniční nehodě. Pravděpodobně díky ignorování návěsti stůj se střetly osobní a nákladní vlak. Dle oficiálních informací osobní vlak zezadu narazil do nákladního, sám se vychýlil a narazil ještě do lokomotivy rychlíku. Došlo též k vykolejení pěti nákladních vozů. Na místě nehody nedošlo k žádným zraněním, rovněž provoz na trati ohrožen nebyl.Informace převzata z serveru IDNES."

informaceZměna času - Již tuto neděli (26.10.2003) se mění čas z letního na zimní a tak si v noci ze soboty na neděli dopřejeme hodinu spánku navíc. Vlaky, které mají v neděli odjezd ze stanic mezi druhou a třetí hodinou ranní, odjedou z těchto stanic již podle zimního času. Toto se týká ale malého množství vlaků, v nichž se cestování prodlouží o jednu hodinu.

obrazekSokolovsko - Včera kolem desáté hodiny večerní chtěl řidič nákladního auta podjet trať pod mostem trati Cheb - CHomutov mezi Chodovem a Novou Rolí. Chybička se ovšem vloudila. Výška vozidla byla ještě nad úroveň mostu a nákladní auto nabouralo do konstrukce mostu, čímž most posunul cca o půl metru. Z místa události uprchl. Chvíli poté tudy projížděl další řidič osobního auta, který si všiml, že most je poškozen a tak to urychleně oznámil a zabránil tím možné katastrofě, která se mohla odehrát, kdyby na most najel vlak. Několik metrů od mostu jsou obytné domy a trať vede na cca. čtyřmetrovém náspu. Trať byla uzavřena včas a vlaky jezdili odklonem po trati určené výhradně pro nákladní vlaky. Škoda byla vyčíslena na půl milionu. Policie po řidiči pátrá.

obrazekJízdní řád 2003/2004 - Pokud si chcete vyhledávat spojení, které bude platit od začátku jízdního řádu, máte již příležitost. IDOS totiž má již ve své databázi i spojení platná od 14.12.2003. Spojení si můžete zjistit přes SMS dotaz - návod a nebo přes stránky www.idos.cz, kde je rovněž možné si vyhledat spojení. Stačí prostá věc, při zadávání dne, měsíce a roku zadat datum po 14.12.2003 a spojení bude vyhledáno dle nového jízdního řádu. Jízdní řád 2003/2004, který platí od 14.12.2003, v knižní podobě bývá k dostání již cca měsíc dopředu ve velkých a později i v menších stanicích.

obrazekVýluka na peážní trati - Od 25.10. do 2.11.2003 se z důvodu stavebních prací na zhlavích stanice Großschönau bude konat nepřetržitá výluka v této stanici a kolem ní. Vlaky jedoucí peážně z Varnsdorfu přes Zittau do Hrádku či naopak budou jezdit odklonem úvraťově přes Eibau. Z důvodu odklonu budou na požadavek orgánů státní správy SRN sestaveny z vozů s centrálním zavíráním dveří a z důvodu jízdy úvratí také dvojhlavé či sólo vlaky (bude jezdit sólo řada 842, na některých vlacích ve dvojici). Výstup v Německu bude možný jen ve stanici Zittau. Zpoždění vlaků se odhaduje 15 - 20 minut. Některé vlaky (R 647 Kamenice, Os 6213, 6215) budou však opožděny více. Za některé zpožděné vlaky budou z Hrádku n. N. do Liberce vypraveny zvláštní vlaky dle JŘ. Motorové vozy 842 budou jezdit přes německé území na všech vlacích včetně rychlíku Kamenice.

obrazekVeselí nad Lužnicí, Všetuly - Dnes dopoledne došlo na železničním přejezdu ve Veselí nad Lužnicí, který je vybaven funkční světelnou signalizací, ke srážce rychlíku s nákladním autem. Srážka si naštěstí nevyžádala žádné zranění. Šťastně ale nedopadla srážka osobního automobilu a nákladního vlaku u Všetul na Kroměřížsku, která se stala v sobotu. Dva lidé nehodu nepřežili a jeden byl těžce zraněn. Dle prvotních informací signalizace fungovala. Po srážce vlak vlekl auto ještě asi 200 metrů, čímž auto zdemoloval a lidé byli v autě zaklíněni. Těžce zraněného transportoval vrtulník do nemocnice v Olomouci. Vlaková četa zraněna nebyla.

810.538 projíždí kolem odj. mechaniky žst. PodlešínKladno - V současnosti probíhá v okolí Prahy hned na několika místech rekonstrukce zabezpečovacího zařízení ve stanicích, při kterých budou mimo jiné nahrazena mechanická návěstidla světelnými. Na trati 093 z Kladna do Kralup nad Vltavou zmizí mechaniky z Kladna Dubí i Brandýska - posledních stanic s mechanickými návěstidly na této trati.

V současné době probíhají výkopové práce v Brandýsku, kde zmizí jednoramenné vjezdové návěstidlo od Kladna Dubí s předvěstí. Také v Kladně-Dubí jsou již provedeny některé výkopové práce.

obrazekPřepis tiskové zprávy - Neznámý pachatel umístil na železniční trať 171 Praha - Beroun poblíž stanice Dobřichovice výbušninu a kolej poškodil, zřejmě ji nařízl. Podle mluvčího zjistil lom na koleji v 09:15 výpravčí na informačním panelu a o hodinu později se podařilo najít i přesné místo. Od 10:30 na místě pracuje policie. Místo ohledávali spolu s hasiči, pyrotechniky a psy. Není vyloučeno, že událost souvisí se dvěma loňskými případy, kdy pachatel nařízl koleje a umístil pod ně výbušninu v Praze- Kyjích a na Nymbursku. Musejí to však potvrdit nebo vyvrátit kriminalisté, upozornila středočeská policejní mluvčí Soňa Budská. Nechtěla se ani vyjadřovat k tomu, zda poškození koleje doprovází nějaká anonymní hrozba.

obrazekPlzeň- Německá cestovka Gil Incentive und Bildungsreisen GmbH ve spolupráci s CK ČD po dvouleté přestávce opět připravila víkendové toulky s 810 po vlečkách a spojkách zejména pro členy německého spolku IBSE.Včera jsem se zúčastnil patrně první jízdy na vlečku Škoda služby v Plzni s projetím celého areálu (cca. 15 km jízdy). Konalo se i několik fotozastávek, jejichž výsledky najdete ve fotogalerii .Skupina dále projížděla například vlečky Kájov-Větřní, Nemanickou a lobezskou spojku, Hořovice-Komárov, Beroun-Čertovy schody, Nučice-Mořina, Kamenné Žehrovice-Libušín, ocelárny Kladno, vlečky Kaučuku, elektrárnu a přístav Mělník, Hněvice-papírna-Štětí, Nymburk seř.n., Kutná Hora ČKD a zkušební okruh Velim.I přes bohatý denní program s mnoha exkluzivními kousky vychází cena za jednu vlečku 30€ a denní jízdenka 110€, o celém programu raději nemluvě, velmi velmi draho.Zvláštní jízdy pro tuzemský trh, nadto ještě povětšinou s vozidlem M 131.1, pořádá Klub železničních cestovatelů jako Víkendy s motoráčkem - v programu na příští dva roky se počítá i s některými z uvedených tratí.

informaceHradec Králové - Rekonstrukce traťového obvodu je již dokončena a do provozu by mělo být uvedeno i JOP (jednotné obslužné pracoviště), které nahradilo stávající réleový systém. Došlo k menším změnám v kolejišti a k dosazení nových odjezdových návěstidel na prvním a druhém nástupišti. Aktuálně probíhá výměna stávajících nástupišť za nástupiště koridorového typu. Nyní je tak již osazeno druhé nástupiště. Současně probíhá rekonstrukce odjezdového podchodu. Příjezdový je již otevřený a lze se jím volně pohybovat. V nádražní hale se také dějí věci. Probíhá výměna starých dveří proti odjezdovému podchodu. Budou dosazené nové automatické dveře ovládané fotobuňkou. Totéž bude asi následovat u dalších vstupních dveří haly. Zevnitř se hala nově natírá proto si dejte pozor při pohybu okolo lešení co stojí uvnitř. Práce probíhají také na střeše nádraží nad odbavovací částí, zřejmě rekonstrukce střechy, protože starou do haly dost zatékalo. Doufejme, že práce půjdou rychle a z hradeckého nádraží se brzy stane nádraží moderní a vyspělé, tak jako za dob svého slavnostního otevření dne 5.5. 1935

« Novější zprávy | 1 ... 491 492 493 494 495 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00