..: Aktuality a články :..

informaceSekce - Před malou chvílí přibyla v menu nová sekce - Jízdní řád 2003/2004. V této sekci bude vše, co se týká jízdního řádu 03/04, který začne platit 14.12.2003. V této sekci jsou nyní jak 1. tak konečný návrh jízdního řádu a není vyloučeno, že se tato sekce i rozšíří. Uvažujeme, že tuto sekci přejmenujeme na "Jízdní řády" a přesuneme tam i řazení vlaků.
Pokud máte nějaké nápady na strukturu želpage, můžete nás kontaktovat v naší návštěvní knize. Děkujeme i za nápady na články i za inspirace...

obrázek Hradec Králové - Jelikož jsem obyvatel stotisícového města Hradec Králové, zajímám se pravidelně o situaci našeho nádraží.Práce postupují rychle vpřed a dokonce bych řekl že se drahám podařilo snížit většinu zpoždění u osobních a rychlíkových vlaků. Také úterní nával v ČD centru, kde byla fronta až ven, už ustala. Cestující se již zřejmě podařilo dost informovat.

obrazekAnketa - Stará anketa dopadla tak, jak jsme předpokládali, rozhodli jste že ve spolupráci se serverem TrainSim máme pokračovat i nadále. Jsme rádi, že jste rozhodli správně. 75 lidí hlasovalo PRO zachování a 24 proti.
Dnes vyhlašujeme anketu: "Ohodnoťte obsah Želpage (jako ve škole)".
Předem Vám děkujeme za každý hlas a jsme zvědavi na Vaše hodnocení...

obrazekPorucha 854 013 - Před několika desítkami minut se na trati mezi Turnovem a Libercem porouchal motorový vůz 854 013-0 na Sp 1880. Údajně kvůli úniku oleje... Ve stanici Hodkovice nad Mohelkou odpojili dvě zamračené od nákladu - 751 021 064 a ty se vydaly na pomoc tomuto vlaku. V Sychrově odpojili 854 013 a dále pokračovaly jen dvě zamračené. Zřejmě tak jela souprava 751 751 2*Btn. Vlak měl zpoždění již z Hradce a do Liberce si přivezl 65 minut. Reakce zaměstnanců byla rychlá a náhrada naštěstí nebyla daleko...
Na ilustračním snímku 854 024, autor Ice-bear; Díky Vojto za info...

5.9.2003 - 20:31 - Pendolino 680 pro Traffic Screensaver

obrazekPraha - na světě je již druhá verze pendolína řady 680 pro vláčkový spořič Traffic Screensaver, kterou jsem pro Vás vytvořil. Archív obsahuje jednotlivé vozy, doplňky k nim, jako třeba otevírací dveře a jízdní řád.

obrazekPožár brejlovce - Dnes ráno po zastavení osobního vlaku HK hl.n. - Turnov ve stanici Ostroměř se samovolně vzňala kabina lokomotivy zvané Brejlovec - 750 398. Lokomotivě shořelo celé stanoviště, ale dál se požár nerozšířil. I tak je škoda odhadnuta na čtvrtmilionu korun. Pravděpodobnou příčinou požáru byla označena elektroinstalace. Nikomu se naštěstí nic nestalo a cestující byli přepraveni náhradní soupravou se zpožděním tři čtvrtě hodiny. Lokomotiva by měla být odtažena (pokud již nebyla) do Královéhradeckého depa, kde bude podrobena zkoumáním. Na ilustračním snímku ze dne 9.7.2003 stojí lokomotiva v Liberci - foto: Ice-Bear

obrazekVýluky - Od 8. do 11., 15 a 16.9. 2003 se budou konat denní výluky na trati 210 v úseku Praha-Zbraslav - Vrané nad Vltavou vždy od 7.30 hod do 15.30 hod.V tomto úseku budou vlaky č.9004, 9003, 19003, 19006, 9005, 9006, 9007, 19005, 19008, 9010, 9009, 9008, 19007, 9012, 9011, 19010 a 19009 nahrazeny autobusy.
Výluka se koná z důvodu odtěžení bahna, které se sesunulo ze skal u trati dne 22.7. 2003 při prudké bouřce, kdy byla na několik hodin trať uzavřena. Ihned tentýž den byla po nouzovém zprovoznění a omezení rychlosti na 30 km/h opět otevřena. Náhradní autobusová doprava bude zavedena.

obrazekPřestavba Hradce Králové hl.n. - Včera ráno byla zahájena nepřetržitá výluka severního zhlaví žst. Hradec Králové hl.n., výluka staničního zabezpečovacího zařízení a také napěťová výluka ve velké části stanice. Některé vlaky jsou nahrazeny autobusy a ty ostatní jezdí opravdu zajímavě. Osobní vlaky Pardubice - Hradec Králové jsou zřejmě všechny vedeny jednotkami řady 451 a jezdí z HK z nástupiště 1a.
Situace odpoledne dne 2.9.: Vlaky od Prahy a Chlumce n.C. přijížděly samospádem k nástupištím a když pokračovaly dál směrem na Jaroměř, musel je brejlovec vyvézt z nádraží pryč na jižní záhlaví a poté navézt na nákladní nádraží, kde odvěsily diesel - některé troleje zde byly pod napětím. Vlaky se tak rozjely a při průjezdu zhlavím severním musely sběrač opět stáhnout a navíc zpomalit na přejezdu, který byl trvale uzavřen a nebyl obsluhován. Vlaky od Jaroměře už měly na postrku dieselovou mašinu a dojely přes nákladní nádraží až na jižní záhlaví a odtud je diesely dovezly k nástupišti. Vlakům, které dále pokračovaly na Chlumec byly odvázány dieselové lokomotivy a ty je poté odvěšené vystrkaly z nádraží pryč. Při odjezdu ze zhlaví diesely zabrzdily lokomotivní brzdou a vrátily se zpět do nádraží. Vlaky na Turnov vyposunovávají na jižní zhlaví a poté odjedou tam, kam jedou. Vlaky měli podle odhadů nabírat kolem 10 (slovy deseti) minut, ale to se většinou nezadařilo... Vlaky nabíraly běžně 20 - 60 minut, výjimkou nebylo ani zpoždění 115 minut, které se nakonec mělo překlopit až na 120 minut, ale to již měl odjíždět vlak další tím směrem a tak byl vlak zrušen bez náhrady. Nenadávali jen cestující, ale také železničáři, kteří se nemohli dostat z práce do svých domovů. Jako dieselové lokomotivy jsou v tomto článku myšleny stroje 750 103, 143, 357, 398; 770 012, 036 a také nějací kocouři a zamračený (např. 742 309 a 749 243). Náhradní autobusová doprava je zabezpečena skvěle. Na přiloženém

obrazekŽelezniční koridory - Dne 23.6. byl zahájen provoz po nové estakádě mezi Dlouhou Třebovou a odb. Parník po jedné koleji. Ten den totiž skončila výluka 2. traťové koleje. Posledním vlakem, který jel po staré trati po nesprávné koleji, směrem na Prahu, byl rychlík 708 Galán a prvním pravidelným vlakem, který jel po estakádě, sice pomalu, ale projel, byl osobní vlak 5028. Den poté byla zahájena výluka 1., během které bylo sneseno trakční vedení staré trati a také železniční svršek. Na zprovozněné 2. TK byla omezena rychlost na 50 km/h z důvodu stavebních prací v 1.TK. Tato výluka bude ukončena dne 4.9.2003 a traťová rychlost bude zvýšena na rychlost 120 km/h. Pravděpodobně v listopadu budou probíhat trakční zkoušky na rychlost 160 km/h a poté by tato rychlost měla být zavedena (v oblouku od odb. Parník byl rychlostník 130 km/h). Vlastní stavba úseku Dlouhá Třebová - odb. Parník bude ještě nějaký čas trvat, protože stavební práce budou pokračovat v žst. Dlouhá Třebová.
I na dalších místech byly ukončeny nebo zahájeny stavební práce.

informacePrázdniny - Prázdniny nám většině utekly jako voda (vysokoškolákům ještě utíkají) a již za pár minut tu bude 1. září a začne nový školní rok a tím skončí i prázdninový provoz Želpage, který skoro ani nebyl, protože Želpage aktualizovala často i o prázdninách. Doufáme, že se k nám vrátí lidé, kteří koncem školního roku museli opustit internáty a tak občas i jediný přístup na internet. Těšíme se i na nové a nové návštěvníky, kteří budou doufejme spokojeni s obsahem Želpage. Budeme také rádi, když nám občas sdělíte jak se Vám tady líbí či nelíbí. Můžete nám buď napsat e-mail nebo do návštěvní knihy. Také můžete podat náměty.
Do školního roku 2003/2004 Vám přeji za celý tým hodně štěstí.

obrazekNa přejezdu u Ptení na Prostějovsku se srazil vlak s náklaďákem a vykolejil. - Nehoda se stala zhruba ve tři čtvrtě na devět ráno. U Ptenského dvorku se srazil osobní motorový vlak s nákladním autem s dřevem a vykolejil, řekla mluvčí hasičů Olomouckého kraje Vladimíra Hacsiková.
Nákladní automobil, který převážel dřevo, leží převrácený na boku a všude kolem něj se povaluje kulatina. Při srážce vykolejily dva ze čtyř vagonů osobního vlaku, sdělil ČTK jeden z očitých svědků.
Kabina nákladního automobilu je po srážce na nechráněném železničním podle svědků relativně nepoškozená. Naopak přední část vlaku je úplně zdevastovaná, dodal očitý svědek.
Viníkem zřejmě řidičSrážka se stala na nechráněném přejezdu s výstražnými kříži mezi obcemi Ptení a Stražisko. Vlak jel z Prostějova do obce Chornice, upřesnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podle všeho nehodu způsobil řidič nákladního automobilu, nebo? na přejezdu jsou velmi dobré rozhledové podmínky. Strojvedoucí vlaku nemohl srážce zabránit a čelně narazil do boku kabiny náklaďáku, sdělil Jan Kučera, mluvčí Drážní inspekce.
Na místě nehody zasahovalo pět hasičských jednotek - jedna z Konice a po dvou z Prostějova a Olomouce. Dorazilo také pět resuscitačních vozů a dvě převozové sanitky. Případem se zabývá také policie.
Všichni tři těžce zranění lidé jsou zaměstnanci drah. Podle Drážní inspekce skončil v nemocnici nejen strojvedoucí motorového vlaku, ale také kontrolor dopravy, který byl v okamžiku nehody v kabině strojvedoucího. Zraněn byl i vlakvedoucí.
Nejhůře dopadl kontrolor dopravy. Z vlaku vyletěl předním oknem. Vrtulník ho přepravil v kritickém stavu na traumatologické centrum Fakultní nemocnice v Olomouci, sdělil ředitel olomoucké záchranky Michael Fischer.
Hasiči nejprve z místa nehody hlásili 40 velmi lehce zraněných. Ambulantní oštření od záchranky ale nakonec využilo jen 15 lidí.

obrazekAnketa - Vyhodnocení staré ankety:
"Podle některých médií jsou zvažovány, pro nutný test řady 680 ČD rychlostí 250 km/h, dvě varianty. Kterou byste zvolili Vy ?
Výsledky:
Zmodernizovat některou trať v ČR na rychlost 250 km/h: 152 hlasů
Poslat pendolino na zkušební okruh do ciziny: 56 hlasů
Celkový počet hlasů: 208. ČD se mezitím zřejmě rozhodly, že zmodernizují trať Břeclav - Vranovice - viz zpráva níže...
Nová anketa:
Máme dále pokračovat ve spolupráci se serverem TrainSim.Tiscali.cz?
Jsou dvě možnosti - Ano a Ne. Tato anketa byla vyvolána občasnými tlaky na ukončení údajně zbytečné spolupráce - prý se stejně na Trainsimu nic neděje... Anketa je jako vždy pod menu ...

obrazekHradec Králové hl.n. - Od úterý 2. září do 1. října 2003proběhne v železniční stanici Hradec Králové hl.n. nepřetržitá výluka, která se výrazně dotkne provozu na tratích:
Trať 020 - Velký Osek - Hradec Králové hl.n. - Týniště n. O. - Choceň
Trať 031 - Pardubice hl.n. - Hradec Králové hl.n. - Jaroměř
Trať 041 - Hradec Králové hl.n. - Jičín - Turnov.
Hlavním důvodem této akce je rozsáhlá komplexní rekonstrukce železničního svršku severní části nádraží a modernizace staničního zabezpečovacího zařízení.

Reportáž o průběhu testování pendolina na ŽZO - Podle informací, co vyplývají na povrch, je jasné, že pendolino je jeden velký problém. Prvním problémem byla skutečnost, že při testovaní pravděpodobně shořel jeden trakční motor. Další problém jsou odporníky, které se údajně také podařilo spálit. Nakonec je problém s brzdami. Také je problém s otestováním na rychlost 250 km/h, jak jsme Vás už informovali. A určitě další problémy jsou, ale nikdo je zatím nezveřejnil. Jisté výhrady mají také němečtí kolegové. Jsme také velmi zvědaví, jak se podaří ČD jednotku dotestovat, tak, aby v březnu mohli začít zkoušky přímo v provozu na vlacích Ex 570/571 Brněnský drak a poté od 14.6.2004 na vlacích EC 1275/1278/1279/1274. Zdá se že pendolino se stane nejdražší soupravou na ČD.

obrazekRozsáhlý lesní požár likvidovali v sobotu odpoledne hasiči u Staré Boleslavi u Prahy. Požár se rozšířil podél železniční trati v blízkosti obce Lhota. České dráhy musely na pokyn hasičů dočasně zastavit provoz vlaků. Vpodvečer se hasičům podařilo oheň uhasit, ale pracovat budou na místě podle jejich mluvčího Ladislava Křivana dlouho do noci. Oheň podle hrubých odhadů zasáhl asi deset hektarů vyschlého smíšeného lesa. Na místě zasahovalo až 18 hasičských jednotek, z toho devět profesionálních. Oheň zasáhl les podél trati mezi Starou Boleslaví a Lhotou do různé vzdálenosti. Někde to je dvacet metrů, někde až čtyři sta metrů od trati. Skutečný odhad zasažených ploch bude proto možné provést až v neděli, řekl Křivan. Není proto možné podle něj ani odhadnout způsobené škody. Požár podle něj mohla zažehnout jiskra ze zaseklé brzdy projíždějícího vlaku. Nelze ale vyloučit ani jiné příčiny, řekl mluvčí hasičů. České dráhy musely kvůli požáru ve 14:15 zastavit na frekventované trati veškerý provoz. Vlaky se postiženým úsekem mohly znovu rozjet po 18:00, řekl ČTK mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Uvedl, že některé osobní vlaky nabraly kvůli uzavřené trati 60 až 90 minut zpoždění, některé byly nahrazeny autobusy. Rychlíky byly odkloněny ze Všetat přes Prahu do Lysé nad Labem.ČTK

« Novější zprávy | 1 ... 491 492 493 494 495 ... 501 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Na hranici Balkánu (3. díl: Salzburg, Tauernbahn)
Třetí díl cestopisu strávíme převážně v Rakousku. Zaměříme se na MHD v Salzburgu v čele s jejími trolejbusy, které vykazují řadu odlišností od našich zvyklostí, a v poledne usedneme do Railjetu, směřujícího ...

Poslední příspěvek Střípky ze setkání parních lokomotiv v Drážďanech
Jako každý rok touto dobou, i letos se ve dnech 6. – 8. dubna v saské metropoli konal svátek příznivců parních lokomotiv, Dampflokfest Dresden. Byť nebyl prost některých nedostatků (stroje 18 201 a 03 ...

Poslední příspěvek Harrachov přivítal první rychlík z Prahy
V sobotu 14. dubna 2018 bylo slavnostně zahájeno přímé vlakové spojení z Prahy do Harrachova na základě objednávky Libereckého kraje. Když jsem z naší redakce dostal pozvánku Českých drah na první jízdu, ...