..: Aktuality a články :..

Břeclav - Stávka skončila v poledne, jenže v Břeclavi nezůstala žádná lokomotiva, která by mohla dopravit vlaky do Vídně. První lokomotiva do Břeclavi přijela až dlouho poté a do Vídně odvezla EC 279 Smetana. Druhá lokomotiva například nejela pro zpožděné EC 75, ale pro náklad na břeclavské přednádraží. Ze začátku měli cestující pochopení, ale čím zpoždění narůstala, tím klesalo i pochopení cestujících.

obrazekZpoždění vlaků EC - Odhadovaná zpoždění vlaků EC nevyšla, protože vlaky mají zpoždění znatelně vyšší. Rekordmanem je EC 104 "Sobieski", který jede do Warszavy (má přímé vozy do Krakowa) a má 306 minut zpoždění. Směšné je, že do Warszavy jede také EC 130 Polonia, který má 10 minut zpoždění a jede několik kilometrů za Sobieskim. Dalším vlakem, který má extrémní zpoždění je EC 172 Vindobona (do Hamburku), který stejně jako EC 104 čekal na ukončení stávky a až poté byly oba vlaky přichystány do stanice Wien Süd. k odjezdu. Vlak EC 172 Vindobona má 172 minut zpoždění a téměř ho dohání EC 278 Smetana (do Drážďan), který již jede včas...
Tato stávka měla za následek také spoustu zrušených vlaků či omezených. Dnešní stávka však nemusí být poslední. Bude záležet, zda bude nějaká odezva. Pokud ne, bude se stávka opakovat. A proč vůbec zaměstnanci ÖBB protestují? Nelíbí se jim snižování počtu pracovníků a omezování výhod, ale hlavně chystaná reforma ÖBB. Ta by rozdělila podnik na pět společností fungujících v rámci holdingu. Stávka se dotkla také nákladní dopravy, ale problémy byly minimální. Cestujícím, kteří nemohli odcestovat do Rakouska, ČD vracejí jízdné v plné výši.

obrazekAnketa - Dnes vyhlašujeme novou anketu na téma nedávno oznámeného záměru DB rekonstruovat v roce 2006 úsek Bad Schandau - Pirna, který leží na trati Děčín - Dresden. DB předložily dvě varianty 9 měsíců úplné zastavení provozu mezi Pirnou a Bad Schandau a nebo pět a půl roku jednokolejný provoz. Jsme zvědavi, co hlasováním zvolíte Vy...
Výsledky staré ankety, ve které jsme se ptali: "Myslíte, že Viamont přetáhne cestující mezi Sokolovem a Karlovými Vary na svou stranu? A odpovědi: To ukáže čas a četnost spojů (122 lidí Ano (78lidí) a Ne (33 lidí). Celkem hlasovalo 233 lidí. Nová anketa je opět pod menu ...

obrazekÖBB - Již za dvě a půl hodiny (00:00 dne 4.11.) začne v Rakousku výstražná stávka, během níž nepojedou žádné osobní vlaky. Stávka bude ukončena ve 12:00 dne 4.11. Ani vlaky jedoucí z/do ČR nebudou ušetřeny. Například vlak EC 75 dojede do Břeclavi (10:22), kde bude čekat na ukončení stávky, EC 104 přijede do Břeclavi z Rakouska taktéž po ukončení stávky a dále pojede se zpožděním cca 150 - 180 minut. Vlaky EC 70 a 76 pojedou pouze z Břeclavi (vlak EC 132 možná nebude mít přímé vozy EC 70). Vlak EC 172 pojede v celé trase, ale do Břeclavi přijede taktéž po ukončení stávky a předpokládané zpoždění 120 - 150 minut. Další mimořádností bude zrušení všech mezistátních osobních vlaků ČD/ÖBB a naopak. ČD doporučují, aby cestující využívali jiných spojů, které nebudou dotčeny stávkou, nebo aby sledovali aktuální polohu vlaku. Zpracoval dle www.cd.cz

obrazekOSTRAVA - Včera tj. 1.11 vykolejil vlak několik minut po šesté hodině ranní na trati, která spojuje Frýdlant a nedalekou Ostravici. Nedaleko kolejiště ležel strom vyvrácený silnými poryvy větru a strojvedoucí už nebyl schopen soupravu ubrzdit.
Naštěstí nebyl zraněn nikdo z cestujících, nicméně všichni museli čekat, až dorazí drážní vyprošťovací jeřáb. Ten lokomotivu zvedl a po vytažení zbytků stromu usadil zpět na koleje. Inspektor škodu na lokomotivě předběžně odhadl na 80.000 korun, stroj musel být odtáhnut do depa
Zjišťovali jsme podrobnosti a mělo by se jednat o osobní vlak číslo Os 13104, který je tvořen sólo motorovým vozem řady 810. Na ilustračním snímku 810 593 v Hostivivích dne 29.3.2003, Ice-Bear
Zdroj: novinky.cz

obrazekLounsko - Dnešní ranní mlhy a mrholení způsobily komplikace v železničním provozu na několika tratích ČD. Vzdušná vlhkost spolu s nízkymi teplotami a prachem udělala z mnoha kolejí doslova kluziště, po kterém strojvedoucí jen steží vyjížděli některá stoupání. Například na trati 110ČD Most - Kralupy n. V. u zastávky Cítoliby nedaleko Loun dnes nabraly téměř všechny vlaky menší či větší zpoždění. Dle zpráv od strojvedoucích nepomáhalo ani pískování, a tak se stalo, že leckterá souprava vyjížděla tento úsek několikrát. Příkladem uvedu některá zpoždění: Sp 1711 35min., R715 45min, Os 9701 37min... většinou se ale výše zpoždění pohybovala kolem 25 minut. Vše se ustálilo až v odpoledních hodinách - problém vyřešil foukající vítr, který nesjízdnou trať vysušil...

informaceMoravskoslezský kraj - Trať 316 z Ostravy Svinova do Opavy východ čeká modernizace. Součástí bude elektrizace tohoto 28 kilometrového úseku, výstavba mostů a hlavně zvýšení traťové rychlosti, čímž by vlak z Opavy do Ostravy či naopak měl ujet za 20 minut, ale vlak by nestavil ve všech stanicích a zastávkách. Tato investice si vyžádá asi dvě miliardy korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Další dvě miliardy si vyžádá další stavební akce - Modernizace trati z Ostravy do Valašského Meziříčí, která se má uskutečnit do roku 2010. v Moravskoslezském kraji se také počítá s novou cca 22 kilometrů dlouhou propojovací tratí z Malé Morávky (trať 312 z Bruntálu) do Vrbna pod Pradědem (trať 313 z Milotic n.O., dopravce OKD-Doprava).

informaceStavby na žel. koridorech - Zítra se kalendář opět otočí o jeden měsíc dál a bude tu listopad. I v listopadu však probíhají stavební práce na modernizacích železničních koridorů. Některé dnes končí, některé pokračují a jiné začínají. Na 1. koridoru pokračuje do 28.11. přestavba sudé skupiny kolejí a mezi odb. Chvaletice - Řečany n.L. je vyloučena 2. traťová kolej. Na 2.železničním koridoru jsou stavební akce v plném proudu. Mezi Hranicemi n.M. a Polomem je vyloučena 2. traťová kolej (křižování možné ve výh. Bělotín) až do 10.11., kdy naváže výluka 1. TK. Dále je vyloučena lichá skupina kolejiště žst. Hladké Životice a 1. TK do Studénky, až do 2.12. a posledním vyloučeným úsekem je Ostrava hl.n. - Bohumín Vrbice (1.TK) a lichá skupina Vrbic. Není však vyloučeno, že se konají výluky i na jiných místech, které v naší databázi nejsou.
Ode dneška do 10.11. a od 18. do 29.11.2003 budou práce mezi Hranicemi n.M. a Studénkou probíhat více intenzivněji a ČD se proto rozhodly vyhlásit mimořádná opatření.
- U osobních vlaků 2916, 3300, 3301, 3317 a 3320 bude mezi Polomem a Hranicemi na Moravě a opačně zavedena náhradní autobusová doprava.
- Osobní vlaky 3303 a 3315 ukončí jízdu v Hranicích na Moravě a do Bohumína budou nahrazeny rychlíky 421 a 737, které budou zastavovat jako nahrazované osobní vlaky.
- Pro zajištění včasné ranní přepravy do Ostravy pojede v pracovní dny od 3. do 10. listopadu a od 19. do 28. listopadu 2003 ze Studénky v 5.24 hod. další osobní vlak do Karviné hlavního nádraží. Pro tento spoj bude platit pravidelný jízdní řád. Info o mimořádných opatření zpracovány dle www.cd.cz

V Přerově dne 15.9.2001 - Autor: David Maštalíř
Motorová lokomotiva T 499.0 (759) je nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotivou jak na ČD, tak z celé série více než 12 000 motorových lokomotiv ČKD. Přesto, že zůstalo pouze u prototypů patří jí právem významné místo v historii motorových lokomotiv ČKD i ČD. O jejich osudech a konstrukci však není širší veřejnost příliš informována.

informacePraha - PSP ČR - Dolní komora parlamentu ČR dnes hladce schválila zákon, který Českým drahám umožňuje nakoupit další dvě jednotky řady 471, tentokrát z úvěru od sdružení EUROFIMA. Stačí, když zákon ještě schválí Horní komora - Senát a podepíše prezident republiky. Zákon v dřívějším znění umožňoval zaručit se za úvěr jen na vozy 1. a 2. třídy (Ampz, Bmz, které budou ČD dodány do roku 2005. České dráhy mají nyní ve sdružení půl procentní podíl, což jim umožňuje čerpat roční úvěr až 15 mil eur, ale ČD usilují o to, aby ve sdružení měly procentní podíl, což by umožňovalo roční úvěr ve výši necelé jedné miliardy korun. ČD by měly dvě jednotky nakoupit od ČKD Vagonky ještě letos. Po dodání již objednané třinácti kusové série budou mít s touto tak České dráhy celkem 15 třívozových jednotek řady 471.

obrazekTaké v letošním roce vypraví České dráhy ve spolupráci s Unií železničních zaměstnanců Vlak plný úsměvů. - Humanitární vlak přepraví v úterý 4. listopadu handicapované děti, mládež i dospělé na brněnské Výstaviště, kde začnou mezinárodní výstavy Rehaprotex a Mefa. Vlak plný úsměvů vyjede v 5.53 hod. z Prahy-Holešovic, zastaví v Kolíně (odj. 6.36), Pardubicích hl. n. (odj. 8.20), České Třebové (odj. 8.05), příjezd do areálu Brněnských veletrhů a výstav se plánuje v 10.15 hod. Zpět odjede v 15.30 hod., příjezd do Prahy se předpokládá kolem dvacáté hodiny. Ve vlaku budou mimo jiné řazeny dva vagony s plošinou pro nakládku invalidních vozíčků a salonní vůz, ve kterém se setkají zástupci organizací zdravotně postižených občanů a Českých drah. Návštěvu dětí přepravovaných Vlakem plným úsměvů přislíbila i ministryně zdravotnictví Marie Součková. Stejně jako ostatní návštěvníci výstav si bude moci ověřit funkci nakládací plošiny, jež umožňuje cestovat vlakem také handicapovaným osobám. Tradice zvláštních vlaků pro postižené děti a dospělé začala před více než deseti lety. Nejznámější byly Vlaky dobré vůle pořádané Unií železničních zaměstnanců ve spolupráci s Nadací Olgy Havlové. V posledních letech se koná několik jízd ročně. Například v letošním roce vyjela z Pardubic do Zlína moderní příměstská jednotka, která umožila přepravu osob se sníženou pohyblivostí na tamější dětský filmový festival.
Na ilustračním snímku lokomotiva 434.2186 ve stanici Dobříš dne 17.5.2003. Vyfotil Ice-Bear
Zdroj: www.cd.cz

Brezno - Čiernohronská lesná železnica (ČHŽ), patřící v současnosti k největším železničním lákadlům na Slovensku, měla letos velmi úspěšnou sezónu. Oproti loňskému roku přepravila o zhruba 20 000 cestujících více, což znamená cca 70 000 návštěvníků. Finanční injekce švýcarské vlády ve výši deseti milionů slovenských korun napomohla obnovit zhruba dvoukilometrový úsek mezi obcemi Hronec a Chvatimech, který byl před několika dny předán do užívání. Zprovozněním tohoto úseku se bude jezdit v téměř šestnáctikilometrovém rozsahu a vláčky lesní železnice pro cestující tak budou bezprostředně navazovat v Chvatimechu na pravidelné vlaky na normálněrozchodné trati z Banské Bystrice přes Brezno do Margecan.

Kyjov/Zaječí - Jen pětadvacet platících cestujících vezl v sobotu 18. října zvláštní vlak z Brna přes Kyjov do Velkých Pavlovic. Přesto na jízdě České dráhy neprodělaly.

Vlak s parní lokomotivou, zvanou šlechtična a soupravou osobních i nákladních vozů totiž vyjel na objednávku rakouského organizátora nostalgických jízd Petera Haslebnera. Ten dal dohromady potřebný počet fandů nejen z Rakouska ale i dalších evropských zemí. Cesta parním vlakem po jihu Moravy není jediná akce, kterou organizuje. "Každý rok chystám šest jízd po Rakousku a další, kdy jezdíme za vlaky do České republiky," řekl Právu Haslebner. Jízda vlaku s lokomotivou řadového označení 475.101, která má statut Národní kulturní památky, byla podřízena potřebám fotografů. Na trase vlaku byly naplánované fotozastávky. Na atraktivních místech vlak vysadil fotografy, zacouval na určené míst a pak zajímavý úsek projel ještě jednou před objektivy fotoaparátů a videokamer. Na dvoukolejném úseku z Brna do Kyjova i další části cesty po jednokolejné trati tak lokomotiva couvala několikrát.

informaceDěčín/Dresden - Německé železnice koncem minulého týdne oznámily svůj záměr zrekontruovat trať mezi Pirnou a Schönou. Možná to vypadá, jako normální jev - výluka, ale bylo oznámeno, že trať buď bude devět měsíců úplně mimo provoz a nebo bude 5 a půl roku pouze jednokolejná. Tato rozsáhlá rekonstrukce se má konat v roce 2006, takže je relativně dost času vše připravit a projednat. Česká strana ale už projevila nesouhlas s těmito možnostmi, protože mezi Děčínem a Drážďany je provoz velmi silný a výrazně by omezil osobní i nákladní dopravu.

obrazekStrakonicko - Mezi stanicemi Čejetice a Strakonice došlo dnes v 8:40 ke srážce rychlíku 660 a osobního automobilu dacie, při které zemřel řidič auta. Vlak po nárazu auto odmrštil pryč a strojvedoucí zastavil až asi 500 metrů za přejezdem. Srážka zpozdila rychlíky R990 ( 76min) a R761 ( 119min). Řidič auta zřejmě přehlédl funkční signalizaci. Důvodem mohlo být to, že v oblasti byla hustá mlha. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn, škoda na majetku ČD byla předběžně vyčíslena na asi 300 tisíc korun. Díky Martine za info.

« Novější zprávy | 1 ... 490 491 492 493 494 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01