..: Fotoreportáž o zvláštním vlaku při utkání Sparta - baník :..

Ostrava/Praha - V sobotu 8.11.2003 se konalo fotbalové klání Sparta Praha - Baník Ostrava. Pro fanoušky ostravského klubu byl vypraven mimořádný rychlík v trase Ostrava hl.n. - Praha Libeň - Praha Dejvice, odkud měli fanoušci pokračovat na spartanský stadion autobusy. Jízdu vlaku z Ostravy do Prahy Libně obstarala lokomotiva 163 260 DKV Ostrava, v úseku Praha Libeň - Praha Dejvice jely motorové lokomotivy 751 017 (vlaková) a 749 146 (postrk), obě DKV Praha. Vše ale bylo trochu jinak.

V nácestných stanicích mimořádného rychlíku hlídkovaly desítky policistů s helmami, štíty i psy. Během cesty cestující "vláli" z vlaku, mávali propagačními šálami a vlajkami ostravského klubu, atd. Při míjení jiných vlaků ohrožovali strojvedoucí házením rajčat (po "starém" pantografu) nebo skleněných lahví (po R 600 - loko 150 nebo 151). Při pobytu v Praze Libni několikrát, i přes přísný zákaz policistů, opouštěli vlak a ohrožovali průjezd soupravových i pravidelných vlaků kolem jediného provozního nástupiště. Nakonec vlak opustili nadobro a vydali se do pražských ulic na metro, viz zprávy.

Díky bezpečnostním opatřením tento mimořádný rychlík nabíral zpoždění, a tak v Kolíně měl na příjezdu nahlášených 25 minut, avšak ve skutečnosti měl vlak 35 minut zpoždění a narušil tak jízdu pravidelného rychlíku č. 600. Vzhledem k naplánovanému přepřahu lokomotiv v Libni a jedinému provoznímu nástupišti tamtéž byl mimořádný rychlík zastaven ve stanici Praha Běchovice, kde pravidelný rychlík číslo 600 mimořádný předjel. Do Libně dorazil se zpožděním 60 minut.

Během pobytu mimořádného vlaku ve stanici Praha Libeň strhli fanoušci na několika místech záchrannou brzdu, díky čemuž nemohl strojvedoucí vlakové lokomotivy 751 017 natlakovat brzdové potrubí. Toto tvrzení zaměstnanců ČD a.s. fanoušci (údajně taktéž zaměstnanci ČD a.s.) důrazně odmítají. Podle nich za "neodjezd" mimořádného vlaku z Libně může strojvedoucí vlakové lokomotivy 751 017, který měl uzavřené vzduchové ventily, čímž údajně bojkotoval odjezd vlaku do cílové stanice.

Nakonec mimořádný rychlík do pražských Dejvic dojel, ale cestujícími byli policisté, jež hlídkovali ve stanici Praha Libeň, a pár fanoušků, kteří neopustili vlak s většinou.

Souprava byla z Dejvic stažena na Masarykovo nádraží, kde byla čištěna (ještě v 15 hodin - pozn. autora). Kromě "klasické" špíny se úklidové čety musely vyrovnat také se spoustou lahví od piva nebo vystříkané pěny z hasičského přístroje.

Souprava mimořádného rychlíku byla tvořena vozy řad 20-10, 20-80 a vozy prvních sérií řady 20-41. Za lokomotivou 163 260, resp. 751 017, byly vozy zapojeny v následujícím pořadí: 20-10 386 Bg; 20-10 387 B; 20-10 359 B; 20-80 044 B; 20-80 125 B; 20-80 187 B; 20-10 443 B; 20-80 205 B; 20-80 206 B; 20-80 185 B Praha/Praha; + 20-80 138 B Bohumín/Ostrava; 20-80 174 B Bohumín/Ostrava; 20-41 161 B Bohumín/Ostrava; 20-41 168 B Bohumín/Ostrava.

Fotografie z cesty vlaku


Jan Linger Poslat mail autorovi | 12.11.2003 (18:45)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko