..: V Brně by mohla vzniknout podzemní rychlodráha :..
informaceBrno - V souvislosti s uvažovanou výstavbou nového osobního nádraží v Brně, které by mělo vzniknout cca 800 metrů jižně od dnešního hlavního nádraží, tedy v místech, kde dnes najdeme Brno - Dolní n., se uvažují způsoby zaustění jednak všech železničních tratí, ale zároveň i tras MHD. Brněnská radnice prosazuje cestu tzv. Severovýchodního diametru, což je podpovrchová tramvajová linka, která by odvezla cestující z nového nádraží do centra města. Objevila se však i alternativa železničního tunelového diametru, se kterou přišel p. Jiří Dukát, zástupce ČD pro Jihomoravský kraj. O co jde? Dosavadní železniční regionální doprava ze všech směrů (vyjma České Třebové) by přešla do podzemí a pokračovala by pod dnešním hlavním nádražím a Moravským náměstím (což jsou tradičně velké průsečíky MHD) dále k severu. Sám Dukát dodává, že se jedná o řešení sice finančně náročné, ale efektivní a zvládnutelné, neboť celý projekt může být financován nejen městem Brno, ale i ČD, SŽDC a Jihomoravským krajem. Vývoj sitace budeme nadále sledovat a objeví-li se nějaké nové zprávy, rádi se o ně s vámi podělíme.

Martin Hanzal | 8.11.2003 (11:05)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko