..: Aktuality a články :..

obrazekPoříčany - aktualizováno 23:00 - Jak jsme již včera večer informovali, v sobotu v půl osmé večer se v železniční stanici Poříčany (trať 011 Praha - Kolín) stala hromadná nehoda kvůli souhře nešťastných náhod, ale naštěstí bez zranění. Do stanice vjížděl nákladní vlak z Nymburka a elektrická jednotka (451.044 051004 451004), do něj na výhybce narazila. Náraz vychýlil hnací vůz jednotky (451.044) do průjezdného průřezu sousední koleje, kde byla postavena vlaková cesta pro rychlík 708 Galán (Břeclav - Přerov - Praha-Smíchov).

obrazekV železniční stanici Poříčany došlo dnes 25.10.2003 kolem půl osmé večer k železniční nehodě. Pravděpodobně díky ignorování návěsti stůj se střetly osobní a nákladní vlak. Dle oficiálních informací osobní vlak zezadu narazil do nákladního, sám se vychýlil a narazil ještě do lokomotivy rychlíku. Došlo též k vykolejení pěti nákladních vozů. Na místě nehody nedošlo k žádným zraněním, rovněž provoz na trati ohrožen nebyl.Informace převzata z serveru IDNES."

informaceZměna času - Již tuto neděli (26.10.2003) se mění čas z letního na zimní a tak si v noci ze soboty na neděli dopřejeme hodinu spánku navíc. Vlaky, které mají v neděli odjezd ze stanic mezi druhou a třetí hodinou ranní, odjedou z těchto stanic již podle zimního času. Toto se týká ale malého množství vlaků, v nichž se cestování prodlouží o jednu hodinu.

obrazekSokolovsko - Včera kolem desáté hodiny večerní chtěl řidič nákladního auta podjet trať pod mostem trati Cheb - CHomutov mezi Chodovem a Novou Rolí. Chybička se ovšem vloudila. Výška vozidla byla ještě nad úroveň mostu a nákladní auto nabouralo do konstrukce mostu, čímž most posunul cca o půl metru. Z místa události uprchl. Chvíli poté tudy projížděl další řidič osobního auta, který si všiml, že most je poškozen a tak to urychleně oznámil a zabránil tím možné katastrofě, která se mohla odehrát, kdyby na most najel vlak. Několik metrů od mostu jsou obytné domy a trať vede na cca. čtyřmetrovém náspu. Trať byla uzavřena včas a vlaky jezdili odklonem po trati určené výhradně pro nákladní vlaky. Škoda byla vyčíslena na půl milionu. Policie po řidiči pátrá.

obrazekJízdní řád 2003/2004 - Pokud si chcete vyhledávat spojení, které bude platit od začátku jízdního řádu, máte již příležitost. IDOS totiž má již ve své databázi i spojení platná od 14.12.2003. Spojení si můžete zjistit přes SMS dotaz - návod a nebo přes stránky www.idos.cz, kde je rovněž možné si vyhledat spojení. Stačí prostá věc, při zadávání dne, měsíce a roku zadat datum po 14.12.2003 a spojení bude vyhledáno dle nového jízdního řádu. Jízdní řád 2003/2004, který platí od 14.12.2003, v knižní podobě bývá k dostání již cca měsíc dopředu ve velkých a později i v menších stanicích.

obrazekVýluka na peážní trati - Od 25.10. do 2.11.2003 se z důvodu stavebních prací na zhlavích stanice Großschönau bude konat nepřetržitá výluka v této stanici a kolem ní. Vlaky jedoucí peážně z Varnsdorfu přes Zittau do Hrádku či naopak budou jezdit odklonem úvraťově přes Eibau. Z důvodu odklonu budou na požadavek orgánů státní správy SRN sestaveny z vozů s centrálním zavíráním dveří a z důvodu jízdy úvratí také dvojhlavé či sólo vlaky (bude jezdit sólo řada 842, na některých vlacích ve dvojici). Výstup v Německu bude možný jen ve stanici Zittau. Zpoždění vlaků se odhaduje 15 - 20 minut. Některé vlaky (R 647 Kamenice, Os 6213, 6215) budou však opožděny více. Za některé zpožděné vlaky budou z Hrádku n. N. do Liberce vypraveny zvláštní vlaky dle JŘ. Motorové vozy 842 budou jezdit přes německé území na všech vlacích včetně rychlíku Kamenice.

obrazekVeselí nad Lužnicí, Všetuly - Dnes dopoledne došlo na železničním přejezdu ve Veselí nad Lužnicí, který je vybaven funkční světelnou signalizací, ke srážce rychlíku s nákladním autem. Srážka si naštěstí nevyžádala žádné zranění. Šťastně ale nedopadla srážka osobního automobilu a nákladního vlaku u Všetul na Kroměřížsku, která se stala v sobotu. Dva lidé nehodu nepřežili a jeden byl těžce zraněn. Dle prvotních informací signalizace fungovala. Po srážce vlak vlekl auto ještě asi 200 metrů, čímž auto zdemoloval a lidé byli v autě zaklíněni. Těžce zraněného transportoval vrtulník do nemocnice v Olomouci. Vlaková četa zraněna nebyla.

810.538 projíždí kolem odj. mechaniky žst. PodlešínKladno - V současnosti probíhá v okolí Prahy hned na několika místech rekonstrukce zabezpečovacího zařízení ve stanicích, při kterých budou mimo jiné nahrazena mechanická návěstidla světelnými. Na trati 093 z Kladna do Kralup nad Vltavou zmizí mechaniky z Kladna Dubí i Brandýska - posledních stanic s mechanickými návěstidly na této trati.

V současné době probíhají výkopové práce v Brandýsku, kde zmizí jednoramenné vjezdové návěstidlo od Kladna Dubí s předvěstí. Také v Kladně-Dubí jsou již provedeny některé výkopové práce.

obrazekPřepis tiskové zprávy - Neznámý pachatel umístil na železniční trať 171 Praha - Beroun poblíž stanice Dobřichovice výbušninu a kolej poškodil, zřejmě ji nařízl. Podle mluvčího zjistil lom na koleji v 09:15 výpravčí na informačním panelu a o hodinu později se podařilo najít i přesné místo. Od 10:30 na místě pracuje policie. Místo ohledávali spolu s hasiči, pyrotechniky a psy. Není vyloučeno, že událost souvisí se dvěma loňskými případy, kdy pachatel nařízl koleje a umístil pod ně výbušninu v Praze- Kyjích a na Nymbursku. Musejí to však potvrdit nebo vyvrátit kriminalisté, upozornila středočeská policejní mluvčí Soňa Budská. Nechtěla se ani vyjadřovat k tomu, zda poškození koleje doprovází nějaká anonymní hrozba.

obrazekPlzeň- Německá cestovka Gil Incentive und Bildungsreisen GmbH ve spolupráci s CK ČD po dvouleté přestávce opět připravila víkendové toulky s 810 po vlečkách a spojkách zejména pro členy německého spolku IBSE.Včera jsem se zúčastnil patrně první jízdy na vlečku Škoda služby v Plzni s projetím celého areálu (cca. 15 km jízdy). Konalo se i několik fotozastávek, jejichž výsledky najdete ve fotogalerii .Skupina dále projížděla například vlečky Kájov-Větřní, Nemanickou a lobezskou spojku, Hořovice-Komárov, Beroun-Čertovy schody, Nučice-Mořina, Kamenné Žehrovice-Libušín, ocelárny Kladno, vlečky Kaučuku, elektrárnu a přístav Mělník, Hněvice-papírna-Štětí, Nymburk seř.n., Kutná Hora ČKD a zkušební okruh Velim.I přes bohatý denní program s mnoha exkluzivními kousky vychází cena za jednu vlečku 30€ a denní jízdenka 110€, o celém programu raději nemluvě, velmi velmi draho.Zvláštní jízdy pro tuzemský trh, nadto ještě povětšinou s vozidlem M 131.1, pořádá Klub železničních cestovatelů jako Víkendy s motoráčkem - v programu na příští dva roky se počítá i s některými z uvedených tratí.

informaceHradec Králové - Rekonstrukce traťového obvodu je již dokončena a do provozu by mělo být uvedeno i JOP (jednotné obslužné pracoviště), které nahradilo stávající réleový systém. Došlo k menším změnám v kolejišti a k dosazení nových odjezdových návěstidel na prvním a druhém nástupišti. Aktuálně probíhá výměna stávajících nástupišť za nástupiště koridorového typu. Nyní je tak již osazeno druhé nástupiště. Současně probíhá rekonstrukce odjezdového podchodu. Příjezdový je již otevřený a lze se jím volně pohybovat. V nádražní hale se také dějí věci. Probíhá výměna starých dveří proti odjezdovému podchodu. Budou dosazené nové automatické dveře ovládané fotobuňkou. Totéž bude asi následovat u dalších vstupních dveří haly. Zevnitř se hala nově natírá proto si dejte pozor při pohybu okolo lešení co stojí uvnitř. Práce probíhají také na střeše nádraží nad odbavovací částí, zřejmě rekonstrukce střechy, protože starou do haly dost zatékalo. Doufejme, že práce půjdou rychle a z hradeckého nádraží se brzy stane nádraží moderní a vyspělé, tak jako za dob svého slavnostního otevření dne 5.5. 1935

informaceMladá Boleslav - Chystá se zahájení provozu na Slovance 13.10.2003 se na stavbě Na Slovance v Mladé Boleslavi uskutečnil ředitelský kontrolní den a po něm byly vyhlášeny termíny, co se se stavbou bude dít. 24.10.2003 cca ve 12.00 bude zahloubené kolejiště předáno ke zkoušce, 25.10.2003 16.00 - 18:00 bude na zahloubené, kolejišti zahájen zkušební provoz, což v 18:00 vyvrcholí tím, že projede první nákladní vlak z Mladé Boleslavi hl.n. na vlečku Škoda Zahájen provoz osobních vlaků bude 26.10.2003 v 5:15, kdy úsekem projede první osobní vlak. V tento čas bude ukončena náhradní autobusová přeprava. Slavnostní zahájení provozu na této stavbě, jejíž cílem bylo odstranění úrovňového křížení třídy Václava Klementa a této hlavně nákladními vlaky využívané trati, se koná až 29.10.2003 dopoledne z účasti státních orgánů, investora a zhotovitelů.

obrazekTrať 195 - Již za několik hodin (v pátek 17.10.2003) bude ukončen provoz na trati 195 Rybník - Lipno n.Vlt. v soustavě 1500 Vss. Během pátku budou nasazena historická vozidla. Poté bude slavnostně ukončen el. provoz 1500 Vss v úseku Rybník - Vyšší Brod.
Přehled vlaků a vozidel:
Osobní doprava pravidelná:

a) lokomotiva 100.001: vlaky 20920, 20901, 20902, 20905, 20906, 20923, 20924, 20909, 20910, 20915 a 20930
b) lokomotiva 100.003: vlaky 20931, 20908, 20913, 20912 a 20925
- Osobní doprava mimořádná:
a) lokomotiva řady 100.001 souprava 2x Bmto = zvláštní vlak pro školní mládež a veřejnost v trati: (Sv Rybník- Loučovice = v trase 20904 pro Zvl Os 38619), Zvl Os 38619: Loučovice (odjezd 10:05 h.) - Vyšší Brod klášter - Rybník (příjezd 11:00 h.) vloženo mezi vlaky 20905 a 20906;
b) 401.001 bufetový vůz Bnp Elinka (= historická souprava):
= zvláštní vlak pro pozvané: (MSv vlak Vyšší Brod klášter - Rybník), Zvl Os 38620: Rybník (odjezd 10:00 h.) - Lipno n/Vlt. (příjezd 10:54 h.) Zvl Os 38621: Lipno n/Vlt. (odjezd 11:10 h.) - Vyšší Brod klášter (příjezd 11:33 h., odstaví bufet Elinka), (následuje slavnostní akt v 11:45 hodin);
c) elektrický vůz 401.001 (sólo):
= zvláštní vlak pro pozvané: Zvl Os 38622: Vyšší Brod klášter (odjezd 12:45 h.) - Loučovice (příjezd 13:00 h.), Zvl Os 38623: Loučovice (odjezd 13:02 h.) - Vyšší Brod klášter (příjezd 13:17 h.).
- Nákladní doprava:
historická lokomotiva 102.001 (E423.0):
všechny Mn vlaky (Mn 88601 až Mn 88605) včetně obsluhy vlečky Loučovice.

obrazekŠumpersko - Akce se uskutečnila v sobotu 11. října 2003 při příležitosti 130. výročí tratí Šternberk - Uničov - Šumperk a Šumperk - Hanušovice - Dolní Lipka (Moravská pohraniční dráha). Oslav se zúčastnily mimo jiné parní lokomotivy 464.202, 354.1217, motorové vozy M131.101, M120.417, M240.089 a motorová lokomotiva T679.1529, salonní vozy T. G. Masaryka a A. Dubčeka a historické nákladní vozy z Hrušovan nad Jeviškou. Velkým lákadlem pro návštěvníky byly jízdy mimořádných historických vlaků po jubilujících tratích.

obrazekDobříš - Od 1. do 12.10.2003 se mezi stanicemi Čísovice - Měchenice konala nepřetržitá výluka. Vlaky z/do Prahy začínaly/končily v Měchenicích, z Měchenic do Čísovic jezdila náhradní autobusová doprava společnosti BOSÁK s.r.o. a z Čísovic opět jezdily vlaky. Jako nejvhodnější vozidla byly vybrány zamračené a patra. Pro zajištění dvanáctidenního provozu bez údržby a zbrojení bylo na Dobříš před začátkem výluky navezeno sedm zamračených a sedm pater. Na čerčance se objevily brejlovci.

« Novější zprávy | 1 ... 487 488 489 490 491 ... 502 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek SŽDC představila opravenou výpravní budovu v Modřicích
Dne 10. srpna 2018 byla slavnostně představena opravená výpravní budova v Modřicích. Zdejší nádraží je významným přestupním uzlem integrované dopravy Jihomoravského kraje a zároveň slouží i obci se zhruba ...

Poslední příspěvek ČD vypsaly soutěž na dodavatele 90 expresních vagónů
České dráhy pokračují v modernizaci dálkových vlaků. Jako náhradu starých vagónů poptávají výrobu dalších 90 moderních osobních vozů. S vítězem tendru uzavřou rámcovou smlouvu a vozy budou odebírat podle ...

Poslední příspěvek Naše téma: Klimatizace ve veřejné dopravě
Sucho a vysoké teploty sužují celou Evropu a vedra se stále nechýlí ke konci. Vlaky a autobusy se v takových podmínkách dokážou stát pojízdnou výhní, uvnitř které cestující odpočítávají každou minutu, ...