..: All news and reports :..

informacePraha - České dráhy se rozhodly kvůli mistrovství světa v ledním hokeji 2004, které se bude konat v Praze, že opraví stanici Praha Libeň, která je v těsné blízkosti nově budované haly Sazka, kde se bude mimo jiné šampionát konat. Během oprav bude vybudováno nové nástupiště za 31 milionů Kč, které se bude využívat během MS 2004 a později bude sloužit účelům pražské integrované dopravy. Dalších 30 milionů bude stát oprava nádražní budovy, prostor před ní a stávajících nástupišť. Do opravených prostor bude bezbariérový přístup. Během šampionátu České dráhy počítají s příjezdy a odjezdy zvláštních vlaků od nově budovaného nástupiště (mají jezdit zvláštní vlaky Praha - Ostrava - Praha a mají na ně být nasazeny jednotky řady 680 ČD, pokud budou včas schváleny pro provoz s cestujícími) a také možná městská vlaková doprava během MS 2004 například Holešovice - Libeň (vlak jede 4 minuty). V listopadu by měla být zahájena potřebná řízení a v dubnu by mělo nástupiště stát. Doufejme, že se Českým drahám akce povede.

obrazekČlánek - Nehod na přejezdech je letos opravdu už moc a proto jsem se rozhodl uveřejnit ne zrovna hezké snímky z nehody, která se stala 23.6.2003 u Veselí nad Lužnicí, kdy se plecháč 242 252 střetl na přejezdu s Avií. Po nehodě se čelo lokomotivy vzňalo, z čela lokomotivy a auta zbyly jen škvarky.
Co jsme tehdá napsali:
Veselí nad Lužnicí - Dnes (23.6.2003) krátce před půl třetí odpoledne se na přejezdu mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví srazil osobní vlak 8204 s Avií. Řidič Avie, který zřejmě ignoroval světelnou signalizaci, nehodu nepřežil. Zraněn byl také strojvedoucí vlaku, ale jen lehce. Avie se zaklínila pod vlak, který jí vláčel velmi daleko a čelo lokomotivy (242) začalo hořet. Při nehodě byly údajně poškozeny koleje a také trolejové vedení.

obrazekupraveno 11.10. - Brno - Krátce po tom, co posílený rychlík 737 odjel z výchozí stanice Brno hl.n., (mimořádně nespojen s vlakem Sp 1647 z důvodu posílení kvůli veletrhu Invex), smetl na přejezdu osobní automobil wartburg. Než vlak stačil zastavit, tlačil auto ještě téměř půl kilometru. Řidič byl na místě mrtev. Souprava byla po nehodě odtažena zpět na hlavní nádraží a před malou chvílí se vydal na cestu do Bohumína s 194 minutami zpoždění. Provoz na místě byl zastaven na tři hodiny. Přejezd v brněnské části Holásky je zabezpečen pouze blikači. Policisté budou nyní zjišťovat, zda signalizace v době nehody fungovala. Děkujeme za bližší informace...

obrazekTrať Rybník - Lipno - Dne 17. 10. 2003 proběhne ve Vyšším Brodu v souvislosti s ukončením provozu ve stejnosměrné trakci na úseku Rybník - Vyšší Brod klášter (mimo) seminář o rozvoji elektrické trakce v regionální dopravě v Jihočeském kraji, a to za účasti hejtmana Jihočeského kraje a dalších "VIP" hostů. Při příležitosti tohoto aktu budou do pravidelné dopravy nasazena historická vozidla a uskuteční se i jízdy zvláštních vlaků pro pozvané hosty a pro místní obyvatelstvo. Slavnostní vypnutí napájení předmětného úseku by měl na závěr akce provést hejtman Jihočeského kraje. Tím okamžikem bude zahájena dlouhodobá výluka elektrického provozu v předmětném úseku a vozidla stejnosměrné trakce se po něm vlastní silou již nikdy neprojedou.
Na snímku lokomotiva 100 001, která bude ten den jezdit v čele vlaků na Lipence. Pořízeno v Táboře 21.6.2003 na akci 100 let trati Tábor - Bechyně.

obrazek Anketa - Dnes vyhlašujeme novou anketu na téma: "Myslíte, že Viamont přetáhne cestující mezi Sokolovem a Karlovými Vary na svou stranu?"
Hlasovat můžete minimálně čtrnáct dní.
Stará anketa: "Který z těchto motorových vozů je dle Vás nejlepší?"
Bezkonkurenčně vyhrála motorová jednotka DESIRO s 219-ti hlasy, na druhém místě se umístila rekonstrukce motorového vozu 810 na řadu 812 "Esmeralda" - 77 hlasů, na třetím místě se umístila motorová jednotka z ruského Mytišči zvaná Ingot či Marfuša s 33 hlasy a poslední je motorová jednotka GTW od firmy Stadler, kterou si zakoupily slovenské dráhy ŽSSK.
Ankety se celkem zúčastnilo 352 lidí. Děkujeme.

obrazekPraha-Hlubočepy - Dle výsledků vyšetřování drážní inspekce může za páteční srážku nákladního vlaku s automobilem Škoda felicia na přejezdu v Praze Hlubočepích je odpovědný strojvedoucí nákladního vlaku. Ze stanice Praha Hlubočepy odjel totiž proti návěsti stůj a navíc údajně jel místo 50 km/h rychlostí 70 km/h. Přejezd tak nebyl vybaven a nezareagoval na jízdu vlaku. Za nehodu by však měl být odpovědný i řidič felicie, který nepřizpůsobil jízdu přehlednosti přejezdu, což mu udává silniční zákon.
Celá aféra bude mít zřejmě ještě velkou dohru a můžeme se dočkat ještě velkých překvapení. Foto iDNES: Jiří Meixner.

obrazekSokolovsko a Karlovarsko - Společnost Viamont plánuje zavedení dvou párů vlaků v trase Zwickau - Karlovy Vary, přičemž vlaky budou jezdit pouze o víkendu s odjezdem ze Zwickau po 8. a 11. hodině a z K. Varů v 15 a 19 hodin. Na těchto spojích mají být nasazeny německé vozy RegioSprinter, jezdící u společnosti Vogtlandbahn. Cena v úseku Sokolov - Karlovy Vary bude u těchto vlaků shodná se zákaznickým jízdným ČD. Zatím se však bude jednat pouze o zkušební provoz.
Na ilustračním snímku od Karla Chýly je zachycená jednotka RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn ve stanici Hof Hbf. dne 12.7.2003.

bleskovkaKarlovarsko - Od 24.9.2003 probíhá výluka na trati Nejdek - Nové Hamry. Dnes zde ale měli opravdu veselo, protože pracovníkovi soukromé firmy, který pracoval na trati s dvoucestným bagrem s přívěsným vozíkem, se utrhl právě vlečný vozík bagru. Pracovník naštěstí duchapřítomně vysílačkou kontaktoval stanici v Nejdku, že vozík se jim řítí do stanice, a signalista pohotově postavil cestu vozíku na obsazenou kolej, kde stály nákladní vozy, do kterých narazil a bylo tak zabráněno případnému neštěstí. Pracovník firmy může být obviněn za trestný čin obecného ohrožení. Škoda na majetku ČD, která vznikla na lampě, kterou vůz přerazil, je asi 90 tisíc korun. Výluka na trati trvá až do 13.10.2003 23:59 hodin. Vozík při své cestě urazil několik kilometrů.

obrazekNehoda - Dnes krátce před osmou ráno v opavské čtvrti Kylešovice narazil Ford Tranzit do projíždějícího osobního vlaku (810 069). Nehoda se stala na přejezdu, který je chráněn pouze kříži. Při nehodě byli zraněni řidič a jeho spolujezdec. Řidič byl transportován do Ostravské nemocnice s velmi vážným zraněním. Spolujezdec je v nemocnici hospitalizován s mírnějším zraněním, ale i tak vážným. Viník sobotní nehody, kdy do zadní části mikrobusu narazil osobní vlak 5502 bude potrestán až pěti lety vezení. Viníkem je jednoznačně řidič mikrobusu, který nerespektoval návěst pozor, kterou dával strojvedoucí vlaku. Vlak jel v té době 50 km/h.

informaceVýluka - Možná, že jste se také pozastavili nad jednou menší nesrovnalostí ve výlukách na tratích ČD. 6. - 10. a 13. - 17.10. se koná výluka mezi Chebem a Schirndingem a ČD píší, že vlaky R 352/353 budou odkloněny přes Domažlice. ALE na trati Plzeň - Domažlice bude probíhat také výluka (viz příspěvek níže).
Pokud tedy nebudou vlaky nahrazeny autobusy, budou asi z Plzně vedeny odklonem přes Klatovy - Janovice nad Úhlavou a dále z Domažlic (R 353 samozřejmě naopak) po plánovaném odklonu.

informaceVýluka - Dvacetidenní výluka na mezinárodní trati Plzeň - Domažlice začne v pondělí v 7.30 a potrvá až do neděle 26. října do 16.15. V úseku Holýšov - Stod budou po celou dobu jezdit náhradní autobusy, nákladní doprava bude odkloněna přes Klatovy a Kdyni. Během výluky budou zpevňovány svahy u Hradce u Stoda ve směru na Holýšov, které byly poškozeny při lednových přívalových deštích. Ty mají spád ke trati, resp. k níže položené řece Radbuze. Jde o poslední opravu po loňských povodních a letošní přívalové vodě na této trati. Podle předběžných odhadů si veškeré práce po povodních na železnicích v Plzeňském kraji vyžádaji zhruba 400 milionů korun.

obrazekVýstava - Dnes (5.10.) v 16:00 Prahy ONJ odjede jednotka 471 013 na výstavu do Vrútek. Trasa vlaku: z ONJ do Vršovic jako zvl. Sv 10505 (16:05 - 16:15) - Praha Běchovice (16:30) a dále jako Sv 1.nsl 141 přes Kolín (17:05); Českou Třebovou (18:20); Olomouc hl.n. (19:33), výhybna Polanka n.O. (nastoupí strojvedoucí s poznánín trati; Ostrava Vítkovice (20:45 - 21:15) naložení schůdků apod.; Český Těšín (21:50); Čadca ŽSR (22:22) střídání lokomotivní čety, dále četa žsr a do Vrútek dorazí v 23:50.
Na cestu zpět se po výstavě vydá dne 10.10.2003 v 5:50 jako Sv 1.nsl 140 s lokomotivní četou ŽSR. Pojede po trase Čadca (6:30 - 70:00) dále vede lok. četa ČD a vlak pojede jako Sv 1.nsl 142; Ostrava Vítkovice (8:17 - 8:45) vyložení schůdků apod.; Výh. Polanka n.O. (8:53) vystoupí strojvedoucí s poznáním trati; Olomouc hl.n. (10:05); Česká Třebová (11:20); Kolín 12:35); Praha Běchovice (13:05) dále jako Zvl. Sv 10504 do Vršovic (13:25 - 13:35). z Vršovic do ONJ bude číslo vlaku zavedeno dodatečně. Díky -bp- za info.

obrazekAktualizováno (23:52) - Osobní vlak 5502 řazený 742.144 a 1Btn jedoucí z Hradce Králové do Turnova smetl na přejezdu u Karlovic-Sedmihorek (5 km od Turnova) mikrobus s německými turisty, kteří jeli ze stejnojmenných lázní. V mikrobuse cestovalo asi dvacet pasažérů. Pět lidí zraněno těžce, jeden z nich nehodu nepřežil. Nehoda se stala na přejezdu, který není vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením (PZZ). Podle předběžných závěrů může za nehodu řidič mikrobusu, když nedal přednost vlaku a ten naboural do zadní části mikrobusu. Zraněni byly pouze cestující ze zadních sedaček. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Provoz na železnici byl zastaven, na silnici spojující Jičín a Turnov se jezdí stále.

obrazekNepřetržitá výluka - 6. - 10.; 13. - 17.10.2003 vždy od pondělí do pátku se uskuteční nepřetržitá výluka mezi stanicemi Cheb - Schirnding (DB). Vlaky IC 150/151 Karlštejn a 152/153 Egrensis budou během výluky nahrazeny autobusy v úseku Cheb - Marktredwitz, respektive Mariánské Lázně - Cheb - Marktredwitz. Rychlíky 352/353 pojedou z Plzně odklonem přes Domažlice a Furth im Wald. Cestující, kteří pojedou z/do Mariánských Lázní a Chebu budou přepraveni náhradní soupravou. Osobní vlaky společnosti Vogtlandbahn budou v úseku Cheb - Schirnding přepraveni autobusy.

obrazekHradec Králové - Je 13:35 a já letím ze školy na nádraží, protože tam stojí perla rychlíkových lokomotiv - 151.001 Duhová energie. Stála na jižní části nádraží mezi nástupišti na odstavné koleji. Kolem ní stál hlouček studentů čekajících na svůj vlak, kteří obdivovali krásu této lokomotivy. Okolo stojící lokomotivy řady 130 mohly jen závidět. Krása této první reklamní lokomotivy je opravdu úžasná, zejména na hradeckém nádraží. Byla zde zřejmě poprvé a naposled. Řada 150 běžně do Hradce Králové zajíždí, ale 151.001 nikoliv. Před lokomotivou 151 stála žehlička 111.025-3, které vedle duhovky, jak se jí běžně říká, vypadala oprýskaně a neudržovaně. Na kolemjdoucích byl vidět úžas z této lokomotivy, ale také věnujme pozornost soupravě, co stála na koleji vedle nástupiště 1a. Od staniční budovy byla v řazení: vůz SR Apee Bpee, avizované vozy TÚDC jsem nikde neviděl. Souprava byla zamčená a opuštěná. Jen v duhovce seděl obědvající fíra. Pro Hradec to byla, doufám, že ne poslední, zvláštní návštěva. Bohužel nevlastním digitální fotoaparát, tak Vás prosím, kdo jste ji v Hradci nebo kdekoli na cestě vyfotil, pošlete nám Vaše fotografie na info@zelpage.cz. Fotografů tam bylo hodně, tak doufám, že se někdo podělí s ostatními.

« Newer messages | 1 ... 488 489 490 491 492 ... 502 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:14
sets at 21:01

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Společnost telčské místní dráhy zve na „Parní léto 2018“
Společnost telčské místní dráhy ve spolupráci s dolnorakouským partnerem Zukunftsraum Thayaland, Svazkem obcí 'Železnice Kostelec - Slavonice', Správou železniční dopravní cesty, ČD a ČD Cargo vás zvou ...

Poslední příspěvek Nádraží získá nádech historie
Do historizujícího kabátku se se převléká břeclavské nádraží. Zmizí úpravy průčelí, provedené zhruba před půlstoletím, část dřívějších změn ale zůstane. Novou tvář má získat do půlky příštího roku.

Poslední příspěvek Vlaky ZSSK v novom šate
Tlačová konferencia na uvedenú tému aj s ukážkou nových vozňov sa konala v utorok 17.júla 2018 na prvom nástupišti a v prezidentskom salóniku na bratislavskej Hlavnej stanici. Železničná spoločnosť Slovensko ...