..: Aktuality a články :..

obrazekDuhová lokomotiva - Jak jsme Vás již informovali, dne 10.6.2003 uplynul rok od uzavření smlouvy mezi Českými drahami a ČEZem na reklamní nátěr lokomotivy 151 001-5, která si vysloužila přezdívku "duhová lokomotiva." Po dohodě mezi ČD a společností ČEZ nebyla smlouva prodloužena, takže dne 10.6.2003 mel být nátěr již navrácen do původního stavu, ale ČD vyjednaly, že lokomotiva může mít i na dále modrou barvu s blesky, jen budou odebrána loga ČEZ a Duhová energie. České dráhy reklamní nátěr ale nechaly o šest týdnů déle jako náhradu za občasné poruchy. Těchto šest týdnů vyprší 22.7.2003, kdy by mělo být jasné, co se s touto lokomotivou stane. Podle posledních informací od společnosti ČEZ se nyní jedná o pronájmu této lokomotivy od 1.1.2004. foto -jl-

obrazek Na železničních přejezdech došlo v Česku za letošní první pololetí již ke 117 dopravním nehodám, při nichž zahynulo dvacet tři lidí. Přitom za celý rok 2002 si srážky aut s vlaky vyžádaly dvacet čtyři obětí na životech. Drtivou většinu těchto tragických případů zavinili nedodržením pravidel silničního povozu řidiči automobilů, potvrdil Právu generální ředitel ČD Petr Kousal. Dráhy chystají ve spolupráci s kraji opatření, která by bezpečnost provozu na přejezdech zvýšila. V některých krajích již k tomu byly ustaveny společné pracovní skupiny.K vážné nehodě na nechráněném přejezdu došlo i o tomto víkendu. U Rokytnice v Orlických horách se v sobotu ráno srazil motorový osobní vlak s nákladním autem. Podle ČTK byl řidič náklaďáku těžce zraněn, a jedenáct cestujících ve vlaku utrpělo lehká zranění. Příčinu nehody, která na sedm hodin zablokovala železniční trať z Doudleb do Rokytnice a silnici mezi Pěčínem a Rokytnicí, vyšetřuje policie.
novinky.cz a

obrazek Koncem května se v Glucholazech konala schůzka mezi zástupci Olomouckého kraje a představiteli Polských drah (PKP) a vlády včetně polského ministra dopravy. podle slov šéfa dopravního odboru Olomouckého kraje Zdeňka Kocourka polský ministr přislíbil, že trať z Glucholaz do Nysy, na které bylo původně navrženo zastavení veškeré dopravy, se rušit nebude a provoz na ní zůstane zachován. Tímto rozhodnutím vyhověl protestům obcí z obou stran hranic, kterých by se omezení železničního provozu zásadně dotklo. Hejtman Olomouckého kraje Jan Březina dodal, že doufá, že slib bude platit i když rozhodnutí stále ještě není na papíře. Spolu s předsedou Sdružení měst a obcí Jesenicka Lubomírem Žmolíkem kritizovali již dříve polské vládní úřady za to, že chtějí rušit příhraniční a přeshraniční železnice v době, kdy obě země stojí před vstupem do EU a začíná se mezi nimi rozvíjet slibná spolupráce.
Obzor a

obrazek810 se srazila s tatrou - V Rokytnici v Orlických horách se srazil vlak s nákladním autem. Souprava po srážce vykolejila. Devět lidí je v nemocnici. Řidiče tatry odvezl s otřesem mozku vrtulník do Hradce Králové. Trať je uzavřena a na místě zasahují hasiči. V úseku nahrazují vlakovou dopravu autobusy.Tatrovka se s motorovým vlakem srazila krátce po půl deváté ráno. Auto přejíždělo nechráněný přejezd s výstražnými kříži.Ve vlaku jelo patnáct cestujících a dva zaměstnanci železnice. Na místo přijeli hasiči s těžkou technikou. Jeřábem musí vrátit vlak zpět na koleje a odtáhnout pryč.Na dvacetikilometrové trati z Rokytnice do Doudleb nad Orlicí zatím dopravu nahrazují autobusy.Bezpečnostní inspektor Českých drah agentuře ČTK řekl, že úsek je v místě nehody přehledný a řidič auta jel zřejmě nepřiměřeně rychle.
Zdroj: idnes.cz; foto je pouze ilustrační.

obrazekJablonecko - Na nechráněném železničním přejezdu v obci Proseč na Jablonecku se včera srazila osmsetdesítka (810 242) a Btax s osobním automobilem, stříbrné barvy, značky Škoda Fabia. V automobilu cestovala rodina s malou dcerou a naštěstí vyvázli jen s lehkým zraněním. Cestující vlaku nebyli zraněni vůbec. Přejezd byl nezabezpečený a řidič zřejmě přehlédl přijíždějící vlak. Vlaková doprava byla na tři a půl hodiny vyloučena a nahrazena autobusy.

informace1. železniční koridor - Blíží se zatěžkávací a dynamické zkoušky na nové estakádě mezi Dlouhou Třebovou a odbočkou Parník, která leží na trati Praha - Česká Třebová a je součástí 1 koridoru. Provoz na této estakádě ve druhé traťové koleji má být podle harmonogramu zahájen 24.7. a vše nasvědčuje tomu, že to bude včas. Zkoušky budou zahájeny 21.7., kdy proběhne zatěžkávací zkouška - tentokrát ne parní lokomotivy, ale nákladní automobily plné štěrku, další den by měla být provedena dynamická zkouška (elektrická lokomotiva s vozy bude přejíždět most rychlostí 5 - 120 km/h a bude se sledovat chování mostu) a další den bude proveden poslední test. Pokud vše bude v pořádku, další den, bude na mostě zahájen pravidelný provoz. Na zprovoznění druhé traťové koleje naváže výluka první traťové koleje, která potrvá asi do 4.9., kdy se na novou estakádu přesune i 1. TK. Stávající těleso bude zřejmě opuštěno. Pokud se podaří vše dobře naplánovat, měly by se na našich stránkách objevit fotky z některého z rušných dnů (21. - 24.7.).

obrazekTuchoměřice - Ano, je tomu již třicet let, co se na našich železnicích objevily pojmy jako RO-LA, kontejnerová doprava, ale i doprava izotermických vozů, přepravujících potraviny podléhající zkáze. V minulosti samozřejmě existovalo velké množství takovýchto ucelených vlaků, které přepravovaly různé druhy ovoce, zeleniny a potravin od výrobců do velkoskladů. I dnes se na našich kolejí s několika vlaky setkáme a to především v kategorii NEx - tedy nákladní expres. Zřejmě nejzajímavější z nich - "banánový expres" se na našich kolejích pohybuje již od počátku dopravy izotermických vozů u nás, tedy více než 30 let. Historie, současnost i budoucnost tohoto vlaku bude hlavním tématem dnešního článku.

9.7.2003 - 20:25 - Sedmdesátitisící návštěvník, děkujeme Vám

informace70000 - Dnes v 19:13:08 byl počítadlem zaznamenán návštěvník s pořadovým číslem 70000 od založení webu Želpage (18.2.2001). Velice vám děkujeme za skvělou návštěvnost. My se na oplátku budeme snažit Želpage stále vylepšovat, ale během prázdnin moc aktualizací nebude. Někteří členové jsou na dovolené, někteří mají brigádu a někteří různě lenoší, ale od září budou opět pravidelné aktualizace. Děkujeme za pochopení...

bleskovkaSrážka rychlíku s traktorem - Včera, před 19. hodinou, došlo nedaleko železniční zastávky Lučivná, nacházející se 8 km od žst. Štrba, ke srážce vlaku R 609 Spišan s malotraktorem, který se na trať zřítil z patnáctimetrového svahu. Vlak měl namířeno z Bratislavy do Košic, kam však nedojel. Po srážce vykolejila vlaková lokomotiva 362.001 RD Bratislava hlavné, která tlačila traktor ještě asi 300 metrů před sebou, což mělo za následek mj. i vážné poškození železničního svršku na 1. traťové koleji. V okamžiku srážky projížděl po vedlejší koleji také nákladní vlak, který místo nehody projel bez vážnějších problémů. Při srážce nebyl nikdo zraněný.

obrazekAnketa - Dneska vyhlašujeme novou anketu. Bude na téma Hodnocení pendolina známkami jako ve škole.
Výsledky staré ankety "Co by měli České dráhy nakoupit nejnutněji?":
Elektrické jednotky ve velkém počtu 47;Třísystémové lokomotivy 85;Motorové vozy (např. typu DESIRO/GTW) 95;Nové osobní vozy pro dálkovou dopravu 17;Nové osobní vozy pro regionální dopravu 40. Celkový počet hlasujících: 284. Děkujeme za Vaše názory. A těšíme se na další...

obrazekTrať 091 - Dnes, tj. 1.7.2003 byla v 19:10 ukončena výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Roztoky u Prahy - Praha-Bubeneč na trati 091 Kralupy nad Vltavou - Praha. Výluka se konala z důvodu optimalizace traťového svršku v rámci modernizace I. tranzitního koridoru. Cestující, kteří využívají vlaky na této trase, se však sáhodlouhých čekání v Roztokách a v Bubenči hned tak nezbaví, neboť ve stejnou dobu byla zahájena výluka 2. TK ve stejném úseku. Předpokládaný termín úplného dokončení optimalizace celé trati je na přelomu září a října 2003. V té době by již měla být dokončena i modernizace 2. TK v úseku Libčice nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou. Pro úplnost dodávám, že optimalizace 1. traťové koleje v tomto úseku byla dokončna k 1.6.2003

obrazekVnitrostátní tarif ČD - Zítra vstupuje v platnost změna číslo devět předpisu TR 10. Co se změní? Změní se toho celkem hodně. Asi nejsledovanější změnou bude zrušení ČD-TIPu a překoncipování skupinové slevy. Nyní bude pro dva až 15 cestujících s tím, že první z nich zaplatí plné zákaznické jízdné 15 a ostatní zaplatí zákaznické jízdné -15 bez ohledu na věk. Dále budou zrušeny oblastní jízdenky a budou nahrazeny jízdenkami síťovými, které budou za cenu oblastních a také ve více variantách - nově též dvoudenní a všechny varianty pro 2. třídu se slevou pro držitele Junior pasu a co potěší, k síťovým jízdenkám se již nebude muset dokupovat příplatek pro vlaky vyšší kvality. Dále bude zrušena kilometrická banka s omezeným použitím a ta s neomezeným použitím bude zlevněna na 1200 Kč. Dále bude zavedena jednotná cena zákaznické karty 100 Kč. Cestující, kteří si zakoupili kartu Z před 1.7.2003, tedy za 200 Kč, bude automaticky prodloužena platnost o půl roku. Také odbavení pro vlak SuperCity bude změněno. Od zítřka cestující zaplatí zákaznické jízdné pro 1. třídu a k tomu servisní poplatek, který bude činit 200 Kč, v létě zlevněn na 150 Kč. České dráhy chtějí tímto nalákat cestující zpátky do vlaků. Uvidíme, jestli se to povede, to ukáže až čas.

Lužná u Rakovníka - Ve dnech 28. a 29.6. se konala v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání těžkých nákladních lokomotiv. K vidění bylo opravdu velké množství parních a motorových lokomotiv. Pro fotografy tu byla v sobotu i možnost nočního focení od 22 do 24 hodin za zvýšené vstupné, které činilo 100 Kč. V neděli 29.6. po 12. hodině vyjel z Lužné zvláštní osobní vlak do Stochova vedený 534.0432 za nímž následovala kavalkáda nákladních vlaků z Lužné do Řevničova vedenými postupně stroji 555.0153, 534.0323, 556.0506 a T679.1529, která jela s požárním vlakem údajně hasit požár vzniklý od lokomotivy 534.0432. Součástí akce byly i zvláštní jízdy historických vlaků z Prahy a Plzně. Ráno z Prahy vyjela souprava 556.0506 + 5*Bai přes pražský semmering do Lužné, zpět jela souprava T679.1600 + 4*Bai, která následně jela zpět do Lužné v neděli ráno. Z Plzně vyjela souprava 534.0432 + 5*Be, která v Rakovníku dostala ještě postrk tvořený lokomotivou 534.0323.

bleskovkaPoříčany - Před asi padesáti minutami v Poříčanech mimořádně zastavil vlak Ex 501 Ostravan. Před tím již jel velice pomalu. Důvod je jednoduchý - škvařily se brzdy vozu Apee. Vůz Apee je řazen jako předposlední vůz soupravy. Vlak bude pokračovat pouze s jedním vozem první třídy - vozem Aee (ne RIC). Ex 501 dnes také veze restaurační vůz pro vlak SC Manažer. Má jezdit vůz WRmz, ale jede vůz WRmee. Z Poříčan si Ostravan veze 36 minut a veze i vůz Apee. Maximální rychlost je 60 km/h až do Kolína, kde bude vůz odpojen.

obrazekMS Train Simulátor - Ondra pro Vás dnes připravil překvapení. Dlouhou dobu pracoval na několika projektech, které průběžně vydával, ale také pracoval na jedné tajné věci - na parní lokomotivě 433.002, kterou vlastní NTM Praha, a jezdící v depu Valašské Meziříčí. Popis lokomotivy a download najdete na stránkách Ondry. Díky

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 486 487 488 489 490 ... 494 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...