..: Aktuality a články :..

obrazekOSTRAVA - Včera tj. 1.11 vykolejil vlak několik minut po šesté hodině ranní na trati, která spojuje Frýdlant a nedalekou Ostravici. Nedaleko kolejiště ležel strom vyvrácený silnými poryvy větru a strojvedoucí už nebyl schopen soupravu ubrzdit.
Naštěstí nebyl zraněn nikdo z cestujících, nicméně všichni museli čekat, až dorazí drážní vyprošťovací jeřáb. Ten lokomotivu zvedl a po vytažení zbytků stromu usadil zpět na koleje. Inspektor škodu na lokomotivě předběžně odhadl na 80.000 korun, stroj musel být odtáhnut do depa
Zjišťovali jsme podrobnosti a mělo by se jednat o osobní vlak číslo Os 13104, který je tvořen sólo motorovým vozem řady 810. Na ilustračním snímku 810 593 v Hostivivích dne 29.3.2003, Ice-Bear
Zdroj: novinky.cz

obrazekLounsko - Dnešní ranní mlhy a mrholení způsobily komplikace v železničním provozu na několika tratích ČD. Vzdušná vlhkost spolu s nízkymi teplotami a prachem udělala z mnoha kolejí doslova kluziště, po kterém strojvedoucí jen steží vyjížděli některá stoupání. Například na trati 110ČD Most - Kralupy n. V. u zastávky Cítoliby nedaleko Loun dnes nabraly téměř všechny vlaky menší či větší zpoždění. Dle zpráv od strojvedoucích nepomáhalo ani pískování, a tak se stalo, že leckterá souprava vyjížděla tento úsek několikrát. Příkladem uvedu některá zpoždění: Sp 1711 35min., R715 45min, Os 9701 37min... většinou se ale výše zpoždění pohybovala kolem 25 minut. Vše se ustálilo až v odpoledních hodinách - problém vyřešil foukající vítr, který nesjízdnou trať vysušil...

informaceMoravskoslezský kraj - Trať 316 z Ostravy Svinova do Opavy východ čeká modernizace. Součástí bude elektrizace tohoto 28 kilometrového úseku, výstavba mostů a hlavně zvýšení traťové rychlosti, čímž by vlak z Opavy do Ostravy či naopak měl ujet za 20 minut, ale vlak by nestavil ve všech stanicích a zastávkách. Tato investice si vyžádá asi dvě miliardy korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Další dvě miliardy si vyžádá další stavební akce - Modernizace trati z Ostravy do Valašského Meziříčí, která se má uskutečnit do roku 2010. v Moravskoslezském kraji se také počítá s novou cca 22 kilometrů dlouhou propojovací tratí z Malé Morávky (trať 312 z Bruntálu) do Vrbna pod Pradědem (trať 313 z Milotic n.O., dopravce OKD-Doprava).

informaceStavby na žel. koridorech - Zítra se kalendář opět otočí o jeden měsíc dál a bude tu listopad. I v listopadu však probíhají stavební práce na modernizacích železničních koridorů. Některé dnes končí, některé pokračují a jiné začínají. Na 1. koridoru pokračuje do 28.11. přestavba sudé skupiny kolejí a mezi odb. Chvaletice - Řečany n.L. je vyloučena 2. traťová kolej. Na 2.železničním koridoru jsou stavební akce v plném proudu. Mezi Hranicemi n.M. a Polomem je vyloučena 2. traťová kolej (křižování možné ve výh. Bělotín) až do 10.11., kdy naváže výluka 1. TK. Dále je vyloučena lichá skupina kolejiště žst. Hladké Životice a 1. TK do Studénky, až do 2.12. a posledním vyloučeným úsekem je Ostrava hl.n. - Bohumín Vrbice (1.TK) a lichá skupina Vrbic. Není však vyloučeno, že se konají výluky i na jiných místech, které v naší databázi nejsou.
Ode dneška do 10.11. a od 18. do 29.11.2003 budou práce mezi Hranicemi n.M. a Studénkou probíhat více intenzivněji a ČD se proto rozhodly vyhlásit mimořádná opatření.
- U osobních vlaků 2916, 3300, 3301, 3317 a 3320 bude mezi Polomem a Hranicemi na Moravě a opačně zavedena náhradní autobusová doprava.
- Osobní vlaky 3303 a 3315 ukončí jízdu v Hranicích na Moravě a do Bohumína budou nahrazeny rychlíky 421 a 737, které budou zastavovat jako nahrazované osobní vlaky.
- Pro zajištění včasné ranní přepravy do Ostravy pojede v pracovní dny od 3. do 10. listopadu a od 19. do 28. listopadu 2003 ze Studénky v 5.24 hod. další osobní vlak do Karviné hlavního nádraží. Pro tento spoj bude platit pravidelný jízdní řád. Info o mimořádných opatření zpracovány dle www.cd.cz

V Přerově dne 15.9.2001 - Autor: David Maštalíř
Motorová lokomotiva T 499.0 (759) je nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotivou jak na ČD, tak z celé série více než 12 000 motorových lokomotiv ČKD. Přesto, že zůstalo pouze u prototypů patří jí právem významné místo v historii motorových lokomotiv ČKD i ČD. O jejich osudech a konstrukci však není širší veřejnost příliš informována.

informacePraha - PSP ČR - Dolní komora parlamentu ČR dnes hladce schválila zákon, který Českým drahám umožňuje nakoupit další dvě jednotky řady 471, tentokrát z úvěru od sdružení EUROFIMA. Stačí, když zákon ještě schválí Horní komora - Senát a podepíše prezident republiky. Zákon v dřívějším znění umožňoval zaručit se za úvěr jen na vozy 1. a 2. třídy (Ampz, Bmz, které budou ČD dodány do roku 2005. České dráhy mají nyní ve sdružení půl procentní podíl, což jim umožňuje čerpat roční úvěr až 15 mil eur, ale ČD usilují o to, aby ve sdružení měly procentní podíl, což by umožňovalo roční úvěr ve výši necelé jedné miliardy korun. ČD by měly dvě jednotky nakoupit od ČKD Vagonky ještě letos. Po dodání již objednané třinácti kusové série budou mít s touto tak České dráhy celkem 15 třívozových jednotek řady 471.

obrazekTaké v letošním roce vypraví České dráhy ve spolupráci s Unií železničních zaměstnanců Vlak plný úsměvů. - Humanitární vlak přepraví v úterý 4. listopadu handicapované děti, mládež i dospělé na brněnské Výstaviště, kde začnou mezinárodní výstavy Rehaprotex a Mefa. Vlak plný úsměvů vyjede v 5.53 hod. z Prahy-Holešovic, zastaví v Kolíně (odj. 6.36), Pardubicích hl. n. (odj. 8.20), České Třebové (odj. 8.05), příjezd do areálu Brněnských veletrhů a výstav se plánuje v 10.15 hod. Zpět odjede v 15.30 hod., příjezd do Prahy se předpokládá kolem dvacáté hodiny. Ve vlaku budou mimo jiné řazeny dva vagony s plošinou pro nakládku invalidních vozíčků a salonní vůz, ve kterém se setkají zástupci organizací zdravotně postižených občanů a Českých drah. Návštěvu dětí přepravovaných Vlakem plným úsměvů přislíbila i ministryně zdravotnictví Marie Součková. Stejně jako ostatní návštěvníci výstav si bude moci ověřit funkci nakládací plošiny, jež umožňuje cestovat vlakem také handicapovaným osobám. Tradice zvláštních vlaků pro postižené děti a dospělé začala před více než deseti lety. Nejznámější byly Vlaky dobré vůle pořádané Unií železničních zaměstnanců ve spolupráci s Nadací Olgy Havlové. V posledních letech se koná několik jízd ročně. Například v letošním roce vyjela z Pardubic do Zlína moderní příměstská jednotka, která umožila přepravu osob se sníženou pohyblivostí na tamější dětský filmový festival.
Na ilustračním snímku lokomotiva 434.2186 ve stanici Dobříš dne 17.5.2003. Vyfotil Ice-Bear
Zdroj: www.cd.cz

Brezno - Čiernohronská lesná železnica (ČHŽ), patřící v současnosti k největším železničním lákadlům na Slovensku, měla letos velmi úspěšnou sezónu. Oproti loňskému roku přepravila o zhruba 20 000 cestujících více, což znamená cca 70 000 návštěvníků. Finanční injekce švýcarské vlády ve výši deseti milionů slovenských korun napomohla obnovit zhruba dvoukilometrový úsek mezi obcemi Hronec a Chvatimech, který byl před několika dny předán do užívání. Zprovozněním tohoto úseku se bude jezdit v téměř šestnáctikilometrovém rozsahu a vláčky lesní železnice pro cestující tak budou bezprostředně navazovat v Chvatimechu na pravidelné vlaky na normálněrozchodné trati z Banské Bystrice přes Brezno do Margecan.

Kyjov/Zaječí - Jen pětadvacet platících cestujících vezl v sobotu 18. října zvláštní vlak z Brna přes Kyjov do Velkých Pavlovic. Přesto na jízdě České dráhy neprodělaly.

Vlak s parní lokomotivou, zvanou šlechtična a soupravou osobních i nákladních vozů totiž vyjel na objednávku rakouského organizátora nostalgických jízd Petera Haslebnera. Ten dal dohromady potřebný počet fandů nejen z Rakouska ale i dalších evropských zemí. Cesta parním vlakem po jihu Moravy není jediná akce, kterou organizuje. "Každý rok chystám šest jízd po Rakousku a další, kdy jezdíme za vlaky do České republiky," řekl Právu Haslebner. Jízda vlaku s lokomotivou řadového označení 475.101, která má statut Národní kulturní památky, byla podřízena potřebám fotografů. Na trase vlaku byly naplánované fotozastávky. Na atraktivních místech vlak vysadil fotografy, zacouval na určené míst a pak zajímavý úsek projel ještě jednou před objektivy fotoaparátů a videokamer. Na dvoukolejném úseku z Brna do Kyjova i další části cesty po jednokolejné trati tak lokomotiva couvala několikrát.

informaceDěčín/Dresden - Německé železnice koncem minulého týdne oznámily svůj záměr zrekontruovat trať mezi Pirnou a Schönou. Možná to vypadá, jako normální jev - výluka, ale bylo oznámeno, že trať buď bude devět měsíců úplně mimo provoz a nebo bude 5 a půl roku pouze jednokolejná. Tato rozsáhlá rekonstrukce se má konat v roce 2006, takže je relativně dost času vše připravit a projednat. Česká strana ale už projevila nesouhlas s těmito možnostmi, protože mezi Děčínem a Drážďany je provoz velmi silný a výrazně by omezil osobní i nákladní dopravu.

obrazekStrakonicko - Mezi stanicemi Čejetice a Strakonice došlo dnes v 8:40 ke srážce rychlíku 660 a osobního automobilu dacie, při které zemřel řidič auta. Vlak po nárazu auto odmrštil pryč a strojvedoucí zastavil až asi 500 metrů za přejezdem. Srážka zpozdila rychlíky R990 ( 76min) a R761 ( 119min). Řidič auta zřejmě přehlédl funkční signalizaci. Důvodem mohlo být to, že v oblasti byla hustá mlha. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn, škoda na majetku ČD byla předběžně vyčíslena na asi 300 tisíc korun. Díky Martine za info.

informacePoříčany - Nehoda, která se v sobotu před půl osmou večer odehrála v Poříčanech doznívá v provozu stále. Vlaky mezi Nymburkem a Poříčany nejsou vedeny jednotkou 451 s jedním vloženým vozem, ale nyní je nasazována souprava 810.264 + 010 + 810.198. Dále se nám podařilo zjistit, že nákladním vlakem, kterému po srážce vykolejily 4 vozy Res, byl násled vlaku 64504. Cestující z rychlíku R708 Galán, který narazil do vyšinutého čela jednotky 451 a celý se poškodil, byli přepraveni do Prahy vlakem EC 78, který mimořádně zastavil v Poříčanech.

obrazekUpraveno 21:00 | Chlumecko - Dnes ráno v 8:00 došlo mezi stanicemi Převýšov a Chlumec n.C. k poškození trakčního vedení. Před tímto úsekem byl jako první zastaven expres Krakonoš a poté R 757, ve kterém jsme měli tu čest cestovat :) Již bylo divné, že do Převýšova jsme vjížděli na návěst 40 a výstraha. Zastavujeme ve stanici a výpravčí sděluje vlakové četě, že před Chlumcem spadla trolej a že jsou na místě trafikanti. V 9:30 přijeli do Převýšova a sdělili výpravčímu, že je tam jen poškozen držák a že to opraví po průjezdu vlaků, kteří v poškozeném místě pojedou se staženým sběračem. Chlumec nejdříve poslal do Převýšova Krakonoše a hned poté jsme na trať vyrazili i my. Sice s 57 minutami, ale přeci. Cestující byli sice naštvaní, ale vzniklou situaci většinou chápali. Na dotaz, proč nás v Oseku rovnou nepustili odklonem přes Kolín a Pardubice, nám bylo sděleno, že to nemohli, protože v Řečanech spadla trolej též. Podle dalších informací byla závada méně vážná a provoz téměř neomezila.

obrazekPřeštice a Hlinsko - Aby mimořádností nebylo málo, během dneška jen několik minut po sobě došlo ke dvěma nehodám na přejezdech. První se stala na trati Plzeň - Klatovy - Žel. Ruda u Přeštic, když jel malotraktor na přejezd, kde chcípnul a řidič se zachránil skokem, protože vlak 7524 byl jen několik metrů od něj a malotraktoru. Po srážce nebyl nikdo ani z vlaku zraněn. Jediným problémem bylo poškození lokomotivy. Škoda byla vyčíslena na 250 tisíc Kč. Trať byla uvolněna až když byla přistavena vlaku náhradní lokomotiva. Druhá nehoda se stala asi deset minut po první nehodě. V Hlinsku v Čechách došlo k tragické nehodě, kdy osobní vlak 5304 smetl na přejezdu škodovku a tlačil ji několik desítek metrů před sebou, až jí zdemoloval. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Oba přejezdy jsou zabezpečeny světelnou signalizací, která fungovala.

bleskovkaPřelouč - Včera během průjezdu vlaku EuroCity 172 "Vindobona" stanicí Přelouč, resp. úseku před stanicí, došlo k závadě (údajně i požáru) lokomotivy 350.005, která byla ve stanici stažena pod místo, kde není zapnuté trolejové vedení a byla hašena hasiči. Vlak EC byl do Prahy Holešovic dotažen náhradní lokomotivou. Z Holešovic je vlak veden lokomotivou řady 371/2. 350.005 bude po odtažení do Prahy transportována do domovského depa Bratislava, odkud bude směřovat zřejmě do Vrútek, kde bude opravena a bohužel bude jí bude předělán nátěr na modro-šedo-bílou variantu (až do teď je v původním nátěru). Z Vrútek vyjede 350.004. Foto 350.005 16.6.03 v Holešovicích.

« Novější zprávy | 1 ... 486 487 488 489 490 ... 502 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:11
zapadá v 21:04

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Prázdninový motoráčik odvezie turistov aj pútnikov
Občianske združenie Veterány.EU a obec Lednické Rovne pozývajú širokú verejnosť na jazdy historickým motorovým vlakom z Trenčianskej Teplej na Lednické Rovne, ktoré sa uskutočnia v sobotu 28. júla 2018 ...

Poslední příspěvek Naše téma: Stav našich koridorů
SŽDC má v blízké době investovat 23 miliard korun do opravy osmi úseků koridorů, které už v 90. letech jednou opravené byly. Jedinou výjimkou je doposud nemodernizovaný úsek Brandýs nad Orlicí – Ústí nad ...

Poslední příspěvek Vlakem do Brna jen s komplikacemi
Pondělí 16. července. Pro někoho obyčejný pracovní den, pro někoho den dovolené, pro brněnské nádraží první den půldruhého roku trvajících dopravních omezení. Na jeho konci bude nádraží, schopné provozu ...