..: Artikel :..

VRT Kolin - Ryn-Mohan, foto: Deutsche Bahn Praha — Výstavba vysokorychlostních tratí je v České republice tak trochu nekonečným tématem, které rozděluje i odbornou veřejnost. Stavět či nestavět vysokorychlostní tratě, případně v jakých trasách, v jakém rozsahu a hlavně kdy - to jsou jen některé z otázek, které v této souvislosti pravidelně vyplouvají na povrch. Po dlouhé době čekání se však letos rozhoupal i správce infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), a v květnu letošního roku vypsal výběrové řízení na strategickou zakázku Rychlá spojení - Studie příležitostí. Tato zakázka v předpokládané hodnotě 20 milionů korun však ještě před výběrem vítěze vzbuzuje pochyby. Kritici totiž poukazují na to, že je podle jejich názoru šita na míru jediné společnosti, kterou je SUDOP PRAHA. Celá věc se tak nyní dostala až na stůl Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). K tomu se odvolalo Centrum pro efektivní dopravu, které samo o zakázku ve spolupráci se zahraničním partnerem také usilovalo.

Další fotozastávka ve skalách, foto: Matouš DanielkaKácov - Druhý říjnový víkend letošního roku se nesl ve znamení zvláštní podzimní jízdy, kterou nejen pro své čtenáře uspořádal portál ŽelPage. Ta byla tentokrát o poznání odlišného charakteru, než jak doposud bývalo obvyklé. Poprvé se totiž jednalo o dvoudenní akci a vlak byl navíc veden namísto motorového vozu soupravou s lokomotivou a vozy klasické stavby, mezi kterými nechyběl ani vůz restaurační. Příjemnou atmosféru celé akci dodalo kromě jiného i romantické a malebné prostředí Posázavského pacifiku, stejně jako přátelský kolektiv účastníků i organizátorů. Celé akci nakonec relativně přálo i počasí, které na nás naštěstí neseslalo ani hromy, ani blesky, a dokonce ani žádný silný déšť.

Servis na palubě, foto: Matouš Danielka Praha — Za okny vlaku můžete již sledovat ubíhající podzimní krajinu, která hýří všemi možnými i nemožnými barvami, nicméně nám zbývá vrátit se do horkých letních dní a dokončit s mírným zpožděním (které je samozřejmě mimo působnost SŽDC) letní gastronomický test. V této části si na paškál vezmeme dopravce LEO Express a také žlutý RegioJet. Připomenout si také můžete předchozí díly (1., 2., 3., 4., 5.) hodnotící letní menu caterera JLV včetně jeho reakce, stejně jako reakce objednatele - dopravce České dráhy. Upozorňujeme také, že se informace v článku vztahují k nabídce servírované v prázdninových měsících a nyní nemusí být již aktuální.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš PetrovskýPraha - Desátý říjen letošního roku byl prvním dnem, kdy se žluté vlaky dopravce RegioJet poprvé s cestujícími vydaly na dlouhou trasu z Prahy do východoslovenských Košic, jak jsme vás ostatně jako první informovali již v září. V pozadí nové trasy a zastávek však trochu zůstala i jiná změna, která se podstatně dotkla i konceptu a podoby palubních služeb. Společnost podnikatele Radima Jančury totiž začala v soupravách vlaků na trase Praha - Košice provozovat klasické jídelní vozy, jak je známe od českých i slovenských státních drah. Ačkoliv každé začátky jsou poněkud rozpačité a nejinak tomu je i u RegioJetu, již nyní můžeme říci, že s jídelními vozy se soukromý dopravce strefil do černého, minimálně co se oblíbenosti u cestujících týče. Další text ponecháváme pro výstižné vyjádření dojmů autora v první osobě.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš Petrovský Praha — Pátý díl letního testu jsme se nakonec rozhodli věnovat stanovisku Českých drah, které u JLV objednávají poskytované služby. Tímto dílem tak uzavíráme logickou řadu pěti dílů testu (1., 2., 3., 4.), která se věnovala JLV a ČD. Následovat tedy bude šestým dílem RegioJet a LEO Express, na který se jistě těší jak příznivci, tak kritici těchto soukromých dopravců. V závěru se pokusíme o souhrnné hodnocení všech faktů zveřejněných v tomto testu.

ČD restaurant se servisem JLV, foto: Aleš PetrovskýPraha — Po zveřejnění prvních tří dílů testu (1., 2., 3.) letního menu a servisu JLV jsme požádali právě tuto společnost o vyjádření k zaznamenaným událostem během celého testování. JLV redakci magazínu vyhovělo a jejich citované stanovisko si můžete přečíst níže v této aktualitě. Stejně tak jsme požádali o vyjádření České dráhy, které taktéž přislíbily dodání svého stanoviska, nicméně z interních důvodů jej obdržíme až koncem srpna. Poněkud tak měníme pořadí dílů, kde tento čtvrtý obsahuje stanovisko JLV, v pátém zveřejníme stanovisko ČD, v šestém nakoukneme k RegioJetu a LEO Expressu a sedmém se s vámi podělíme o závěrečné hodnocení.

Výhled z okna vlaku SC 515, foto: Aleš Petrovský Česká republika — Z Plzně vyrážím komfortně vlakem SuperCity ve voze č. 1, který původně sloužil jako první třída, ale nyní je z něj tichý vůz třídy druhé. Po výběru z denního tisku čekám, kdy se zde objeví stevard JLV s vodou a hlavně s minibarem, abych si mohl dát kávu Starbucks třeba právě s karamelovými vaflemi, které když necháte nahřát nad kelímkem horké kávy, tak chutnají výtečně. Bohužel, po celou dobu jízdy z Plzně do Prahy nikdo z personálu JLV neprojevil o vůz č. 1 zájem, a tak jsem alespoň mohl (s vlastní vodou) sledovat bouřlivé počasí panující za okny jednotky.

A teplota stoupá…, foto: Aleš Petrovský Česká republika — Startuji opět v Plzni a pro cestu do Prahy volím vlak R 759 „Křivoklát“. V našem hlavním městě přestupuji do vlaku LE 1359 „LEO Express“ dopravce LEO Express. Pro svoji cestu do Přerova jsem si vybral třídu premium, abych tak mohl vyzkoušet nové, tříchodové menu a také novinky z palubního prodeje. Podrobně se této cestě budu věnovat na konci testu. Z Přerova se přesunuji do Brna rychlíkem 830, v jehož první třídě (starší vůz řady Aee) panuje příjemných letních 30,4 °C, což je dle vlakového doprovodu zcela normální a nejedná se o závadu u tohoto typu vozu. Z Brna mám v plánu znovu využít vlaku EC 74 „Franz Schubert“ (railjet), tentokrát na delším úseku Brno – Pardubice.

Jídelní lístek JLV pro léto 2014, foto: Aleš Petrovský Česká republika — Není, nemáme, nenaskladnili a nefunguje. Čtyři slova, která náš redaktor slyšel až příliš často v jídelních vozech ČD se servisem JLV. Po nedávném přehledu novinek v gastronomii na kolejích jsme se zaměřili na praktičtější část, a to samotné testování. U JLV se jednalo zejména o vlaky na trase Praha – Brno (vlaky EC), ale podívali jsme se i na trasu Praha – Plzeň (vlaky SC a Ex) a tradiční relaci Praha – Ostravsko (vlaky EC). Na skok jsme také zamířili k dopravci LEO Express, který si pro cestující ve třídě premium nově přichystal tříchodové menu, a RegioJet, který si na léto pro cestující nepřichystal gastronomickou novinku žádnou. Pro úplnost připomínáme, že další text je psán v ich-formě kvůli lepšímu vylíčení zážitků autora.

Vindobona, foto: BBvK Studentský koncept – Zdá se to být skoro jako prokletí. Naše země od té doby, co byl vyroben první prototyp motorového rychlíkového vozu, trpí jejich nedostatkem. Začalo to Modrým šípem, Slovenskou strelou. Už to vypadalo, že se vývoj i výroba motorových vozů rozběhne na plné obrátky, když přišla II. světová válka, která výrobu zastavila úplně. Pak válka skončila a rozběhla se výroba na tu dobu moderních vozů řady M 262.0. Ale ani ty i při úctyhodném počtu přes 200 kusů nedostačovaly a brzy se staly zastaralými. Pokračovalo se hydrodynamickým přenosem, který se však v našich podmínkách neujal, a tak v kombinaci s náročným motorem K 12 V 170 DR nenaplnil očekávání soudruhů na ministerstvu ani přání obyčejného železničního personálu. Pak vyvstala pěkná myšlenka motorového vozu řady M 475.0, která byla však z celkem známých důvodů opuštěna. Místo nich přišly notoricky známé orchestriony. Pak, o mnoho let později, v 90. ketech, probíhala výroba motorových vozů řady 842 a obdobných vozů řady 843. Opět to vypadalo nadějně, nicméně vlivem různých událostí devadesátých let se objednávka omezila na pouhých 31 kusů od každé řady. Vždyť co to je proti množství kredenců z 50. let? Změní se tato situace někdy, obnoví se český železniční průmysl motorových vozů a jednotek? V tomto článku přicházím se svojí koncepcí rychlíkové motorové jednotky. Však si to přečtěte.

Podzemní nádraží Zürich HB Löwenstrasse (DML), foto: whatson.ch Švýcarsko — 15. červen byl letos dnem změn jízdních řádů. Ve švýcarském Curychu došlo při této příležitosti k částečnému zprovoznění největšího vnitroměstského infrastrukturního projektu celého Švýcarska, tzv. Durchmesserlinie (DML). Tato nová městská železniční trať spojuje curyšská nádraží Oerlikon a Altstetten, umožňuje bezúvraťový průjezd linek regionální a v budoucnu i dálkové osobní dopravy skrze hlavní nádraží Zürich HB a výrazným způsobem zvyšuje kapacitu hlavního nádraží.

Autor: Martan

Desiro společnosti DB Erzgebirgsbahn na trati 137, foto: ExcelsiorVejprty — Železniční trať s číslem 137, která spojuje Chomutov s Vejprty a dále vede do Německa, má období nejsilnějšího provozu již nepochybně za sebou. Nákladní doprava je prakticky nulová, tu osobní zajišťují dva páry osobních vlaků, které jezdí o víkendech a dalších jednotlivých dnech. Staniční budovy mají svá nejlepší léta již také za sebou, řada z nich byla v minulém desetiletí částečně či úplně stržena nebo poničena. Přesto má tato trať určité kouzlo, které jí zůstává dodnes a činí ji v mnoha ohledech zajímavou. Za minulostí i současností této tratě se můžete podívat v následujícím článku.

Fotoškola Vážení přátelé, uživatelé galerie, na našem portálu se již sedm a půl roku s nepravidelnou pravidelností setkáváte s různými díly seriálu, který jsem nazval fotoškola. Ten uplně první, věnovaný flašce, byl dosti specifický a spíš takovým počinem, zda to bude mít smysl. Dále se objevovaly postupně další díly, buď úzce zaměřené na nějaký konkrétní problém, nebo naopak věnované obecněji nějakým základním principům. V každém z nich se snažím ukázat, že to lze dělat jinak, lépe. Dnešní díl fotoškoly by spadal do té části, která se nazývá fotoškola pro začátečníky, a vlastně by měl tomu miniseriálu předcházet.

Autor: Chary Neues Email senden

U 36.003 Katka na Rušňoparádě v Košicích, foto: Thomas Böhme Košice — Při příležitosti velkých železničních oslav Rušňoparáda 2014 ve východoslovenských Košicích byla připomenuta mimo jiné dvě významná jubilea. Při akci, konané o víkendu 26. a 27. dubna 2014, oslavily kulaté narozeniny hned dvě zúčastněné parní lokomotivy, ač každá z poněkud jiné hmotnostní kategorie.

Autor: Tommy Neues Email senden

T4660rychlik, foto: Zdenek Sindlauer Pro mladého muže snad nebylo většího ponížení, než pochodovat v prvomájovém průvodu. No, pochodovat… pohyb, když už tedy být musel, to byl, to ano. Ale pochodu se to moc nepodobalo. To dnes, maje na krku skoro o čtyři křížky více, i se síťovkou do lídlu každou sobotu kráčím podstatně odhodlaněji a rychleji.

« Neuere Nachrichten | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 50 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. eShop Angebotopen/close
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link beitragen
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 07:50
geht unter um 16:00

meteo meteo
:. Aktuell auf VLAKY.NET
Poslední příspěvek Mimořádná návštěva ve Vysokém Mýtě
Každý rok kolem Mikuláše zavítá na trať Choceň – Litomyšl Mikulášský vlak vedený parní lokomotivou. V minulých letech to nejčastěji byla letohradská Líza (423.009) vyrobená v roce 1922. I letos byla na ...

Poslední příspěvek Naše téma: Zabezpečený úrovňový přechod na nástupiště
Nové zabezpečovací zařízení má upozornit cestující světelnou i zvukovou signalizací u přechodu přes koleje od staniční budovy k nástupišti, že se blíží vlak a že nemají přecházet. Funguje v podstatě jako ...

Poslední příspěvek RegioJet v Humennom
Od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy 2017/2018 začal RegioJet jazdiť z Prahy až do Humenného. Hneď v prvý deň, 10. decembra 2017, som sa vybral zdokumentovať túto novinku. Moje povodné ...