..: Aktuality a články - Rusko :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Západočeský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation vyrobí a dodá do ruského Petrohradu části 300 vozů metra za 4,5 miliardy korun. Jde o největší exportní kontrakt v této oblasti v samotné historii firmy. Smlouvu na dodávky dílů pro prototypový šestivozový vlak a dohodu o společné vývojové a výrobní spolupráci 4. listopadu podepsali generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek s předsedou představenstva petrohradské ZAO Vagonmaš, Sergejem Nikolajevičem Kijaškem.

Ilustrační obrázekHelsinky - Na plánované trati Helsinky - Petrohrad budou jezdit Pendolina. Včera o tom definitivně rozhodla finsko-ruská společnost Oy Karelian Trains, která vybrala jako dodavatele firmu Alstom. Ta vyrobila Pendolina i pro České dráhy. Firma dodá 4 soupravy za cenu 120 milionů EUR v průběhu roku 2009, s jejich nasazením do pravidelného provozu se počítá o rok později. Cesta mezi Helsinkami a Petrohradem se má díky nové 450 km dlouhé trati zkrátit zhruba na 3 hodiny oproti stávajícím 5,5 hodinám.

foto: Siemens TransportationKrefeld-Uerdingen - Ruské železnice za asistence společnosti Siemens Transportation vstupují do 21. století. Prezident RŽD Vladimír Jakunin zahájil 20.7.2007 v dílnách Siemensu v Krefeldu-Uerdingenu výrobu první jednotky. RŽD se tak řadí vedle TGV, ICE nebo AVE do rodiny vysokorychlostních vlaků. Jednotky Siemens by měly od konce roku 2009 spojovat Moskvu s Petrohradem.

Ilustrační obrázekMoskva - Tendru na výrobu 3 - 4 vlakových souprav pro trasu Petrohrad - Helsinky se zúčastnilo 5 firem - Alstom, Siemens, Bombardier, Talgo a CAF. Úspěšnou se stala společnost Alstom, která vyrobí 3 nebo 4 elektrické soupravy, jež začnou zajišťovat spojení mezi oběma městy ve 4. čtvrtletí příštího roku. Jízdní doba by se tak měla zkrátit ze současných 5,5 na 3 - 3,5 hodiny, z toho na území Ruska stráví vlak 2:27 hod., přičemž kromě nových vozidel bude modernizována i železniční infrastruktura.

Ilustrační obrázekMoskva - Společnosti Siemens a Ruské dráhy podepsaly smlouvu na údržbu vysokorychlostních vlaků v hodnotě přes 300 milionů Euro. Jedná se o 8 vysokorychlostních vlaků společnosti Siemens, které budou jezdit na trase mezi Moskvou a Petrohradem.

Ilustrační obrázekMoskva - Více než sto let stará vize podnikatelů a inženýrů propojit východní a západní polokouli tunelem pod Beringovou úžinou opět po letech nabrala určitějších obrysů. Na konferenci "Megaprojekty ruského východu" v Moskvě představili ruští a američtí zastánci staronový plán, v minulosti zmařený revolucí, válkou a politikou. Plán stavby silničního a železničního tunelu pod úžinou mezi Aljaškou a Čukotkou by měl přijít na 65 miliard dolarů, uvedla agentura AP.

25.4.2007 - 22:00 - RŽD podepsaly kontrakt se Siemensem na Velaro RUS

VelaroMoskva - Vladimír Jakunin, prezident RŽD, a Hans Schabert, zástupce společnosti Siemens, podepsali v Moskvě kontrakt ve výši 300 mil. € na zajištění vysokorychlostních elektrických jednotek Velaro RUS. První z kontraktů na 8 souprav byl podepsán již v květnu loňského roku. Dne 20.7.2007 bude zahájena výroba vlaků pro Rusko v německém Krefeldu. Soupravy Velaro RUS budou jezdit rychlostí až 250 km/h a propojí Moskvu s Petrohradem. Na palubě bude moci cestovat 600 osob, jednotky budou 250 m dlouhé a budou tvořeny 10 vozy.

zdroj: Tisková zpráva RŽD

Ilustrační obrázekMoskva – Ruské železnice, největší dopravce na světě, jenž zaměstnává 1,3 miliónů zaměstnanců, potřebuje na svoji modernizaci téměř 300 miliard €. Podle ředitele RŽD Vladimíra Jakunina nejde s ohledem na rozlohu státu o gigantickou, ale o adekvátní sumu. Podle deníku Vědomosti je Jakunín blízkým přítelem ruského prezidenta Putina z doby KGB. Oba mají zájem reformovat RŽD k nepoznání. Na financování modernizace by se mimo státní pokladny měli podílet soukromí investoři, představující západní banky, dopravní firmy a ruští magnáti.

5.4.2007 - 17:00 - První soukromý vlak s turisty odjel z Moskvy

Ilustrační fotoMoskva - Před týdnem odjel z Moskvy první soukromý vlak s turisty z Austrálie na palubě, kteří odcestovali do Kazachstánu. Jízdu organizuje a zabezpečuje společnost Trans-Siberian Express a LokoTrans. Trasu a jízdní řád včetně zastávek zajistily RŽD. Celý zájezd trvá 12 dní a vlak zastavuje během cesty v 6 městech, kde je pro turisty připraven speciální program. Soupravu tvoří 20 vagonů, z nichž 12 je v luxusním provedení, ve 2 vozech jsou banketové prostory, jeden vůz je vyhrazen kuchyni, jeden pro potřeby jídelního vozu a jeden pro technické zázemí personálu. Ve všech kupé mají cestující k dispozici 2 postele, skříň, dřez, sprchu, WC, televizi, DVD přehrávač a klimatizaci. Dveře do kupé se otevírají magnetickou kartou. Na zpáteční cestu se vlak Golden Eagle vydá s jinou skupinou australských turistů 18.4.2007.

zdroj: Tisková zpráva RŽD

5.4.2007 - 11:00 - Vysokorychlostní vlaky mezi Moskvou a Petrohradem v roce 2012

Ilustrační foto - VelaroMoskva - Během návštěvy Japonska oznámil prezident Ruských železnic (RŽD) Vladimír Jakunin, že vysokorychlostní vlaky mezi Moskvou a Petrohradem začnou jezdit v roce 2012. Trať mezi oběma městy bude projektována na rychlost 250 - 300 km/h. Další trasa by měla vést mezi Moskvou a Soči, kde by se měly v roce 2014 konat zimní olympijské hry.

zdroj: Tisková zpráva RŽD

Ilustrační foto - muzeum v Norimberku, DBPetrohrad - Pracovní povinnosti mne zavály do bývalé metropole Ruska, tedy do Petrohradu, poté Leningradu, a nyní opět Sankt Peterburgu. Ve chvilce volna jsem si prohlédl i expozice tamního železničního muzea. Má dvě části - jednak převážně modelovou, umístěnou v budově, doplněnou fotografiemi a plány, a pak také venkovní, tvořenou reálnými exponáty. Ty jsou vystaveny na kolejích zrušeného Varšavského nádraží.

21.2.2007 - 22:00 - VRT mezi Moskvou a Petrohradem

Ilustrační obrázekMoskva - V roce 2007 chtějí RŽD investovat do výstavby vysokorychlostní tratě mezi Moskvou a Petrohradem 6,2 miliardy rublů. V současné době urazí vlaky trasu mezi oběma městy za 4:30 hod. a spojení zajišťují 4 vlaky denně. V roce 2009 by se doba jízdy měla redukovat na 3:45 hod. V květnu 2006 byla již podepsána smlouva na dodání 8 vysokorychlostních jednotek Velaro RUS v celkové hodnotě 276 milionů €. Vlaky budou mít 10 vozů, budou dlouhé 250 m a pojmou 600 cestujících. První jednotky by měly být dodány v prosinci 2007 a uvedení všech do běžného provozu je plánováno na rok 2010, právě na trati mezi Moskvou a Petrohradem.

zdroj: RŽD

Nádraží v Krasnojarsku - ilustrační obrázekVladivostok - Na webových stránkách Ruských železnic se můžete vžít do role cestovatele a absolvovat virtuální projížďku po legendární transsibiřské magistrále. Trasa expresu "Rossija" vede již přes 100 let z Moskvy do Vladivostoku. Co všechno projížďka nabízí? Lze se volně procházet po soupravě, vstupovat do kupé, komunikovat s posádkou vlaku či ostatními cestujícími anebo sledovat z oken ubíhající krajinu.

14.1.2007 - 23:00 - V tendru Oy Karelian 5 společností

Ilustrační obrázekMoskva – Michail Akulov, viceprezident RŽD a předseda představenstva Oy Karelian oznámil, že 5 společností splnilo podmínky pro účast ve výběrovém řízení na dodávku vlaků, které by měly v budoucnu začít jezdit mezi Petrohradem a Helsinkami. Jsou to Siemens, Alstom, Bombardier, Talgo a CAF.

zdroj: RŽD

18.12.2006 - 14:00 - Nové vlaky na letiště v Moskvě

Moskva - V květnu roku 2007 by měly být dodány nové vlaky, které budou spojovat moskevské letiště Šeremetěvo a nádraží Savelovskij. 8-vozový vlak by měl být schopen jezdit rychlostí až 120 km/h. Nové jednotky by měly vycházet z typu ED4MKM.

zdroj a foto: Transmashholding

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11