..: Mezi Helsinkami a Petrohradem budou jezdit Pendolina :..

Ilustrační obrázekHelsinky - Na plánované trati Helsinky - Petrohrad budou jezdit Pendolina. Včera o tom definitivně rozhodla finsko-ruská společnost Oy Karelian Trains, která vybrala jako dodavatele firmu Alstom. Ta vyrobila Pendolina i pro České dráhy. Firma dodá 4 soupravy za cenu 120 milionů EUR v průběhu roku 2009, s jejich nasazením do pravidelného provozu se počítá o rok později. Cesta mezi Helsinkami a Petrohradem se má díky nové 450 km dlouhé trati zkrátit zhruba na 3 hodiny oproti stávajícím 5,5 hodinám.

O kontraktu mezi Alstomem a státem vlastněnými železničními společnostmi Finska a Ruska se mluví již od počátku roku 2006. Podle původních předpokladů měly vlaky vyjet na novou trať v roce 2008, avšak rozhodování o dodavateli trvalo déle než rok. Podle finských drah VR cestuje mezi oběma zeměmi ročně kolem 270 tisíc lidí. Vzhledem k historii má Finsko stejně jako Rusko širokorozchodné tratě 1524 mm.

zdroj: Hospodářské noviny (6.9.)


Jik | 6.9.2007 (10:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Finsko Rusko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.09.2007 (22:11)  
Továrna, kde se Pendolina vyrábějí leži v italském Saviglianu (je to od Turina směrem k jihu na Savonu). Původním vlastníkem byla firma Fiat Ferroviaria, která fúzovala s firmou Alstom. Vlastník fabriky se změnil, ale fabrika stále leží na italském území … tak jako vlastníkem automobilky v Mladé Boleslavi je německý Volkswagen, ale fabrika leží v Česku …

Ještě k tomu rozchodu – 1524 a 1520 jsou sice z hlediska strojařiny obrovské rozdíly, ale z hlediska rozchodu fakticky jedno a totéž; rozchod 1435 mm se v obloucích rozšiřuje až na 1470 mm, přesto se kolejová vozidla nepropadnou mezi kolejnice; podobně se v oblouku rozšiřuje i rozchod 1520 mm;
v depu Haniska pri Košiciach existuje lokomotivní váha, na níž se mohou vážit jak vozidla o rozchodu 1435 mm, tak 1520 mm …
09.09.2007 (13:27)  
A já jsem četl nějakej ošklivej komentář, že SC Pendolino je ITALSKÁ SRAČKA. A to není pravda. Kdo to udělal, ať mi napíše vzkaz.
registrovaný uživatel SergeS 
07.09.2007 (16:05)  
Vampir: ale ty lode ten dojem jaxi kazi :-D
registrovaný uživatel Vampir  mail  
07.09.2007 (14:35)  
Koyot: hezky vyfocené ta 1. vypadá jako focená v Praze ze Žižkova pohled nu tu trať na Hlavní nádraží.A to sídliště je Karlín.
registrovaný uživatel koyot 
07.09.2007 (0:35)  
registrovaný uživatel koyot 
07.09.2007 (0:11)  
Ve Finsku maji pokud vim pro pendolino schudnej rozchod a pendolina tam uz jezdi vcelku bezne 160... (ne jako u nás) proto asi vyhráli Italové opět, prostě když budou teď ČD kupovat další vlaky opět vyhrají Italové... Ale co jsem se informoval, tak s finskou zimou mají stejný potíže jako tady u nás :D, jinak jel jsem Helsinky - Tampere a vcelku ok.
06.09.2007 (17:04)  
Pro Dášenadrahá: Ne, bude to jezdit jako EC
06.09.2007 (17:02)  
Pro Jura: Já uznávám tvůj názor.
06.09.2007 (16:57)  
Tak původně to muselo jet přes Německo, Polsko, a Bělorusko. Byla to obtížná trasa.
06.09.2007 (16:23)  
Mě je akorát divný že po nové trati budou jezdit klopidla. Kopce tam myslím moc nejsou.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko