..: Škoda Transportation dodá do Ruska díly metra za 4,5 miliardy :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Západočeský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation vyrobí a dodá do ruského Petrohradu části 300 vozů metra za 4,5 miliardy korun. Jde o největší exportní kontrakt v této oblasti v samotné historii firmy. Smlouvu na dodávky dílů pro prototypový šestivozový vlak a dohodu o společné vývojové a výrobní spolupráci 4. listopadu podepsali generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek s předsedou představenstva petrohradské ZAO Vagonmaš, Sergejem Nikolajevičem Kijaškem.

"Dohodli jsme se na společném vývoji a výrobě nových moderních vlaků metra s asynchronním pohonem a moderním řízením. Na tomto projektu se budou podílet další české a ruské podniky", citovala ředitele Škody Transportation ČTK.

Obě firmy budou společně vyvíjet, vyrábět a dodávat vozy metra. Na rok 2008 je plánována výroba prototypové soupravy, která bude zkoušena na jedné z městských linek právě v ruském Petrohradu. Vlak se bude sestavovat ve Vagonmaši, elektrické pohony, podvozky a řízení dodá Škoda Transportation z Česka. A v roce 2009 se rozběhne sériová výroba vlaků, určených právě pro Petrohrad. "Pro potřeby modernizace jeho vozového parku je potřeba v nejbližším období urychleně dodat minimálně 300 vagonů metra," uvedl Krsek. Škoda bude z tohoto kontraktu inkasovat až 4,5 miliardy Korun.

Společně vyvinuté a vyrobené vlaky budou podle obou ředitelů určeny i pro další Evropská města, ale také i pro země skupiny SNS, kde je v plánu rozsáhlé rozšíření a modernizace značně zastaralého vozového parku.

Škoda Transportation, dceřiná firma Škody Holding, je významným středoevropským výrobcem tramvají, lokomotiv a příměstských vlakových jednotek. Dále rekonstruuje právě i vozy metra pro Prahu, kde v současné době jezdí na 54 modernizovaných souprav.

Skupina Škoda Holding měla za první pololetí zisk 940 milionů korun a utržila 5,3 miliardy Kč, meziročně o 1,3 miliardy více. Vývoz do zahraničí tvořil 40 procent obratu. Rusko a další země ze Sdružení nezávislých států (SNS), kde jezdí více než 2000 elektrických lokomotiv značky Škoda, vidí Škodu Transportation jako velmi perspektivní trh. "V energetice máme kontrakty Těreškovo, Kožuhovo a Sredneuralskaja a chceme rozvíjet dodávky kolejových vozidel," uvedla mluvčí holdingu Radka Pistoriusová.

Zdroje: Škoda Transportation, ČeskéNoviny.cz


Vítek_V | 14.11.2007 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Plzeňský Rusko


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.11.2007 (17:21)  
pokud vím, tak tramvaje obvykle jezdí po kolejích

a kromě toho je to článek o metru
Registered user Luxian  mail  
16.11.2007 (11:38)  
Tomislav Stokurev: Proč? Nutí Vás někdo to číst? Striktnost úzce hraničí s rigidností.
Registered user Luxian  mail  
16.11.2007 (11:10)  
Vitek_V: Já snad asi žiju v jiném světě. Tramvaje že nemají absolutně nic společného se železnicí?!! To jako myslíte opravdu vážně tuhle poznámku? Takže např. projekt Regiotram, který počítá (nebo spíš počítal vzhledem k jeho vývoji..) s propojením tramvajové a železniční sítě, je z podstaty řečeného absurdní, protože míchá absolutně rozdílné druhy dopravy. A obdobně jiné úspěšně realizovaé projekty jinde v cizině.
Jestli je někde vhodné použití slova absolutně, tak je to možná například mezi lodní a leteckou dopravou, ale v žádném případě mezi tramvají a železnicí, naopak bych řekl, že tramvaj má s železnicí společného velmi mnoho.
Takže i proto bych uvítal, kdyby se na želpage objevovali zprávy i o tramvajové dopravě, naštěstí jsou tady ale i jiné weby, např. dopravni.net , kde nejsou tak striktní.
16.11.2007 (18:57)  


Reakce byla směřována na pana kolegu Stokureva a byla mířena tak, aby bylo zřejmé, že s tím také nesouhlasím. On sám zde uvedl, že tramvaje nemají s vlaky a železnicí nic společného. Psal jsem to ve stejném stylu, jako on.. A ano, pravdu máš, že by bla zožná lepší formulace, to ano. Za což se omlouvám a děkuji za pochopení.
Registered user M@ra 
16.11.2007 (11:07)  
kojot: Já se obávám, že naopak jen Ty sám to nechápeš. Myslíš, že třeba Škoda usiluje o aktivní bilanci? Nebo Ty sám se snažíš víc prodat do ciziny než dovážíš? Takovéhle pseudoekonomické výroky jsou rakovinou dnešního iracionálního světa.
Registered user jk 
15.11.2007 (19:22)  
Bovlk: Myslim, ze to bude cenou. Takovyhle pocet M1 by vysel minimalne na 6 mld.
Registered user koyot 
14.11.2007 (19:27)  
M@ra: Myslim, ze jsi ho uplne nepochopil, proste, vzdycky je preci jednodussi ty devizi za neco utratit nez je vydelat... Ze je tu moznost mit nulovou bilanci je preci jasne, on mluvil pouze o prijmech (tedy o tom, ze je tu ta moznost a kazdy jsme ho selskym rozumem pochopili).
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
14.11.2007 (17:57)  
škoda jen, že ilustrační fotka je metro Siemens .. :)
Registered user Bovlk 
14.11.2007 (17:35)  
Ne ze bych to Skode nepral, ale ciste technicky dotaz: Proc nekupuji Siemens M1? Pokud vim, manazeri Siemensu si nekde pochvalovali, ze v M1 maji metro vhodne prave tam, kde je infrastruktura pro stare sovetske vozy - a hle, ted do Petrohradu dodava Skodovka?
Registered user Qaws 
14.11.2007 (17:27)  
Happy: taky mě okamžitě napadla spojitost s radarem..
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
14.11.2007 (15:16)  
M@ra: Odpověděl sis sám, třeba k tomu, že se vývozcům hromadí v bankách devizy. A vytváří se u nás přidaná hodnota, což je z ekonomického hlediska také správné. Nebo na to máš taky jiný názor?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko