..: Vysokorychlostní vlaky mezi Moskvou a Petrohradem v roce 2012 :..

Ilustrační foto - VelaroMoskva - Během návštěvy Japonska oznámil prezident Ruských železnic (RŽD) Vladimír Jakunin, že vysokorychlostní vlaky mezi Moskvou a Petrohradem začnou jezdit v roce 2012. Trať mezi oběma městy bude projektována na rychlost 250 - 300 km/h. Další trasa by měla vést mezi Moskvou a Soči, kde by se měly v roce 2014 konat zimní olympijské hry.

zdroj: Tisková zpráva RŽD


CSPSV | 5.4.2007 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Rusko


09.04.2007 (3:51)  
Venca Burgán: Obávám se , že železnice na Ukrajině je už teď (dobře , kromě rychlosti přepravy) na mnohem vyšší úrovni než ČD .
09.04.2007 (3:50)  
Myslím si , že hlavně v Rusku se do železnice cpe strašně moc peněz , nesrovnatelně se silniční dopravou . Soudím tak už jen podle konečných cen vlaků / busů , v Rusku jsem někde viděl , že bus vychází kolem 1 CZK / 1 km , vlak oproti tomu je na úrovni nějakých 0,30 - 0,40 CZK / 1 km a to v plackartnyj (lehátkový) ...
06.04.2007 (22:11)  
Nedal by s někde zjistit poměr financí pro železnici/pro silnice v Rusku a na Ukrajině?A pak jej porovnat s tímtéž poměrem v Česku,to by mohlo být nejen zajímavé,ale i poučné.
06.04.2007 (11:43)  
Tak voni za chvíli i rusáci a ukrajinci budou mít lepší dráhu než my.To už je síla.
Loxin:no u nás si v poho jedeš v Bc a tam ti daj jen prostěradlo na koženku.
05.04.2007 (22:18)  
Předloni jsem byl na Ukrajině a taky musím říct , že s ČD to nejde srovnat . Sice sedadla nejsou z prodyšného materiálu , spí se na koženkách , ale zadarmo k nim dostanete matraci a za 7 hřiven (cca 30 korun) krásně čisté povlečení přímo od průvodčí . A o bezpečnost se stará průvodčí , která je v každém voze jedna a někdy dokonce na jeden vůz jsou dvě (jedna asi průvodčí a druhá stewardka co nosí pití a tak) . Rezervace funguje obvykle správně a když není místo , tak jde něco hodit do kapsy průvodčímu a nechá vás klidně u sebe v kumbále . ;o) Nejlepší na tom všem ale byly Ukrajinská nádraží , čistota jak nikde v západní Evropě .
Registered user Luxian  mail  
05.04.2007 (16:54)  
Trainmen: To je klasika všech zatvrzelých antibolševiků, kteří při jakékoliv poznámce o Rusku si s odporem odplivnou. Sami v něm nebyli, ale kdykoliv můžou, jenom haní. Rozhodně neříkám, že Rusko je super stát, který by nám měl jít vzorem, ale rozhodně je tam mnoho věcí na solidní úrovni a někdy mnohem lepší než u nás. To ale takovým lidem nevysvětlíš.
05.04.2007 (14:43)  
Kdesi sem četl, že za bolševika se na sovětských elektrifikovaných tratích přepravilo víc než na všech ostatních železnicích světa dohromady.
05.04.2007 (12:44)  
Huffnagell: Ty si asi nikdy neviděl vlak RŽD. Mnohem větší úroveň proti zasraným béčkům ČD kde v každym druhym kupé chrápe vožralej houmlesák.
05.04.2007 (12:44)  
V Rusku jsem byl v únoru a cestu Moskva - Petrohrad jsem absolvoval tam i zpět třetí třídou (plackartnyj), tedy zdánlivě největší bordel. A výsledek? Vše bylo na rezervace, všechny vlaky plný do posledního místa, ale žádné zmatky, vše fungovalo precizně, děžurnaja ochotná, pořád vařila čaj a ptala se, jestli něco nepotřebujem. Všichni lidi tiší a ohleduplní (těch asi 36 lidí je na pryčnách v jediným vagóně dohromady, je to jako jedna místnost), nejožrajejší jsme TAM i ZPĚT byli my dva, a to zas ne tolik. A když dvě staré paní vedle nás vidělym, že chlastáme kořalku a nic k tomu nejíme (ruský zvyk), hned začaly vytahovat špek a davaly nám, ať to zajíme. Výborná zkušenost. Rezervační systém je sice podroben náporu mnoha oficiálních překupníků (ve městě jsou na každém rohu kanceláře s železničními lístky), kde jsou ceny vyšší (jedinou zkušenost jsme měli s 2,5 násobkem jízdného, tak jsme to šli raději koupit normálně na nádraží), ale funguje bezchybně (pokud vím), a i celý překupnický systém vede k tomu, že vlaky jezdí úplně zaplněné, ne jak lehátka Praha - Burgas, která jsou měsíc dopředu vyprodaná a pak to jede prázdné... Nemají tam (v Rusku) odlišenou místenku a jízdenku, prostě se koupí bilet na konkrétní vlak, přičemž každý vlak stojí trochu jinou cenu (nejen podle tříd). KE každému lístku člověk dostane automaticky i doklad o pojištění na danou cestu, které je tam povinné. Takže to tam s těmi železnicemi není takové, jak se zdá... Jedinej zlitej nádražák, kterýho jsme tam potkali, byl Čech...
Registered user Huffnagell  mail  
05.04.2007 (11:22)  
Schválně, kdy přijde první katastrofa. Přecpaný vlak, kde bude jízdenky načerno prodávat fíra i uklizečky a kde budou všichni zlití jak Rusové - to zas bude sousto pro media...:-)

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko