..: Siemens se postará o údržbu ruských vysokorychlostních vlaků :..

Ilustrační obrázekMoskva - Společnosti Siemens a Ruské dráhy podepsaly smlouvu na údržbu vysokorychlostních vlaků v hodnotě přes 300 milionů Euro. Jedná se o 8 vysokorychlostních vlaků společnosti Siemens, které budou jezdit na trase mezi Moskvou a Petrohradem.

Smlouvu na údržbu vysokorychlostních vlaků Velaro RUS v hodnotě přes 300 milionů Euro podepsali dne 23.4. předseda představenstva divize Transportní systémy společnosti Siemens pan Hans.M. Schabert a prezident Ruských drah (RZD) pan Vladimír Jakunin v Moskvě. Siemens převezme údržbu těchto vlaků na dalších 30 let. Smlouvu na dodávku 8 vysokorychlostních vlakových jednotek v hodnotě 276 milionů Euro uzavřely obě společnosti loni v květnu. Jedná se o další krok v rámci strategického partnerství obou společností, které bylo uzavřeno v listopadu 2005.

Nové vlaky jezdící rychlostí až 250 km/hod budou nasazeny na trase Moskva-Sankt Petěrburg. Koncept rychlovlaků pro Rusko s názvem Velaro RUS je založen na platformě společnosti Siemens pro vysokorychlostní vlaky typu Velaro, jejichž vývoj započal u rychlovlaku ICE 3 určeného pro Německé dráhy (DB AG). Mezi výhody platformy Velaro se řadí například technologie pohonu: Trakční výzbroj je umístěna pod podlahou vozu, takže při stejné délce vlaku nabízí Velaro oproti jiným vozidlům až o 20 % více míst k sezení. Část vlaků bude vybavena pro provoz na tratích se stejnosměrných a střídavým proudem. Desetivozové vlakové jednotky měří 250 metrů a nabízejí místo pro více než 600 cestujících. Budou uzpůsobeny pro ruskou širokorozchodnou síť a budou tedy zhruba o 33 cm širší než německé vysokorychlostní vlaky typu ICE 3. Loni podepsané smlouvě na dodávku vlaků předcházel kontrakt na jejich vývoj v hodnotě 40 mil. eur uzavřený v dubnu 2005. Vývojové a konstrukční práce provedou závody společnosti Siemens v Erlangenu a Krefeld-Uerdingenu. Poslední vlaky by měly být dodány do roku 2010.

V současnosti probíhá projektování vlaků a zpracování komponentů. Výroba prvního vlaku začne v závodě společnosti Siemens Krefeld-Uerdingen v Německu pravděpodobně v červenci. Velaro RUS patří mezi nejmodernější vysokorychlostní vlakové jednotky podobné jako například vlaky ICE 3, které provozují Německé dráhy, nebo Velaro E, které dodávané Siemensem španělským drahám RENFE. Díky uzavření smlouvy na údržbu a servis vysokorychlostních vlakových jednotek Velaro RUS posiluje Siemens svou pozici globálního hráče na poli služeb v kolejové dopravě. Podobné dlouhodobé servisní smlouvy uzavřela společnost na údržbu regionálních vlaků ve Velké Británii nebo vysokorychlostních vlakových jednotek ve Španělsku. Údržba vozů Velaro RUS bude probíhat v závodě RZD.

zdroj: Siemens


JRtrain Poslat mail autorovi | 3.5.2007 (4:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo Rusko


  1 2      Zpráv na stránku:   
04.05.2007 (18:10)  
koffr: Pro změnu Pendolino kvůli CD romum nikdo z polí netahal co? Každej rychlovlak první jízdy nejede na 100%. Kort Pendolino....
04.05.2007 (12:22)  
Venca Burgán je odborník na "vše" a pomalu zastíní i velkého soudruha Paroubka.
Registered user koffr 
04.05.2007 (10:30)  
kdo ma zajem si o tom ruskym srotu neco precist, tak tady je dobrej souhrn:

http://www.drezina.ru/train/20003.html
04.05.2007 (8:40)  
Venca Burgán: Ty jsi mamlas v prvnim příspěvku prokecneš, že ČS200 neznáš. A v druhym seš na ně už největší odborník a vůbec navšecho, něco jako Klaus.
03.05.2007 (22:04)  
650 mil za 7 vozú, 1000 mil za vozú 10...
Registered user koffr 
03.05.2007 (21:21)  
TrainMan: jakejch 30 let? ten jejich srot je moralne ze stejnej doby jako pendolino. a opravdu jsem se tim nesvezl, protoze to nedotahli do konce. pri prezentacni jizde za tim musela jet CS200, aby to v pripade poruchy odtahla, pak se zjistilo, ze svary na ramu meli byt petkrat pevnejsi a vrcholem bylo, kdyz nejaky delnik prespal vevnitr pres noc a rano ho nasly mrvyho, protoze se otravil vypary z plastu... asi to nejdriv meli otestovat na Lajce :-D

Burgan: bla bla bla
Registered user jk 
03.05.2007 (20:46)  
Pavel480: 40 mil + 276 mil = 306 mil euro (cca 8,5 mld) za 8 souprav = 38.25 mil euro (cca 1 mld kc)/kus, 7 kousku Pendolino stalo nakonec asi 4,5 mld = 650 mil /kus
03.05.2007 (20:35)  
Koffr:Tak tyhle loko krásné české ze škodovky dokáží jezdit v tvrdých ruských podmínkách 30 let 200 km/h tak to potvrzuje jen že čeští socialiští inženýři dokázali vyrobit plno skvělých loko.Bohužel tyto loko nám chybí a ČD by je potřebovala.
Ty o loko víš prd.
Registered user Semík  mail  
03.05.2007 (20:30)  
2 koffr: Moskva-Sankt Petěrburg. Já myslel, že je to v Evropě. Od kdy patříme pod Asii? Nemo kde podle tebe začíná Evropa?
03.05.2007 (19:20)  
ad Svědek : český Siemens nemá s údržbou vozů Ampz a Bmz. Provozní údržbu provádí DKV Praha, v jehož inventárním stavu tyto vozy jsou. "Dílenská" údržba se se provádí v MOVO Plzeň … Úroveň dílenské údržby co do rozsahu je dána jednak tím, kolik finančních prostředků má DKV Praha na údržbu vozů přiděleno a kolik vozů má v provozní záloze …
Finančních prostředků je málo, vozů v provozní záloze ještě méně …
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko