..: Aktuality a články - ČR Pardubický :..

Ilustrační obrázek Pardubice - Posilový vlak pro fanoušky pardubického hokeje vypraví tuto neděli ČD z Pardubic do Prahy. Vlak si objednal tamější HC Moeller a chce jím přepravit přes 400 fanoušků na extraligové utkání s pražskou Slávií. Rychlík s tradičním názvem DynamoExpres vyrazí z Pardubic hl.n. v 15 hodin a pojede bez zastavení do Prahy-Libně. Po skončení hokejového utkání je odjezd DynamoExpresu stanoven z Prahy-Libně na 20:35 hodin; pojede se opět bez zastavení. V případě pozdějšího ukončení zápasu bude odjezd vlaku z Prahy opožděn.

20.9.2007 - 10:11 - U Rudoltic vykolejil Nex 51422, provoz na trati byl dvě hodiny přerušen

Rudoltice - Dvě hodiny zůstal ve středu neprůjezdný hlavní tah mezi Olomoucí a Českou Třebovou. Mohl za to spadlý náklad z vozu vlaku 61310 (Valašské Meziřící - Česká Třebová) mezi Krasíkovem a Rudolicemi v Čechách (jel po 1.TK a náklad-výhybka spadla do 2.TK) a následné vykolejení lokomotivy 130.010 vlaku Nex 51422 (Lípa nad Dřevnicí - Praha-Uhříněves), k němuž došlo přibližně ve 4:40 mezi Krasíkovem a Rudolticemi v Čechách (ve 2.TK). Vykolejené vozy zablokovaly obě traťové koleje, doprava byla odkláněna přes Brno, některé vlaky jely i přes Uničov. Po asi dvou hodinách se podařilo zprůjezdnit první traťovou kolej a po poledni i druhou, díky čemuž se situace během dne začala stabilizovat.

Aktualizováno 23.9. 08:00.

zdroj: Aktuálně

19.9.2007 - 14:30 - Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans

Ilustrační obrázekPraha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“

Ilustrační obrázekPraha - Zatím nikdy v historii samostatných ČD nebyly dráhy shledány vinými ze střetu člověka s vlakem. Až nyní. Loni o Vánocích srazil dvaačtyřicetiletou ženu v Brandýse nad Orlicí rychlík, když přecházela mezi nástupišti. Podle Drážní inspekce výpravčí vlak do stanice vůbec neměl pustit. V předchozích dnech již ŽelPage informovala, že podle závěrů DI je stanice nebezpečná. Nyní ale volí inspekce ještě tvrdší slova a obvinila samotné ČD.

28.8.2007 - 16:00 - Další V.I.P. Pendolino - Martina Sáblíková pojede SC 75 do Brna

Ilustrační obrázekPraha - Tento pátek 31. srpna pojede vlakem SC 75 z Prahy do Brna rychlobruslařka Martina Sáblíková. Odjezd vlaku je v 10:26 z Prahy Holešovic a příjezd do Brna je v 12:51. Jak už bývá zvykem, bude cestujícím ve vlaku rozdávat autogramy, hlavní autogramiáda se pak uskuteční od 13:45 do 14:15 po příjezdu vlaku v Brně v čekárně ČD Lounge. Podle drah některým cestujícím zkontroluje jízdenky, avšak není zatím jasné, zda bude ke kontrole používat i zařízení POP. Dráhy rovněž nespecifikovaly, zda pro vstup do čekárny ČD Lounge bude zapotřebí jízdenka 1. třídy nebo pro tento případ podmínku dočasně zruší. Klimatizace ve vlaku by omezena být neměla. Pendolinem již cestovalo více osobností - například Richard Krajčo, Lucie Bílá, Karel Gott, Jiří Paroubek, Václav Klaus a jiní. Klaus a Paroubek však jízdenky cestujícím neoznačovali.

zdroj: České dráhy

Ilustrační obrázekPraha - Podle televize Nova označila Drážní inspekce železniční stanici v Brandýse nad Orlicí, kde loni v prosinci usmrtil rychlík ženu vystupující z vlaku, za životu nebezpečnou. Podle inspekce je stanice technicky a organizačně tak špatně zabezpečena, že se tragédie může kdykoli opakovat. České dráhy výroky inspekce odmítají. Do případu by se měl vložit i Drážní úřad.

Ilustrační obrázekBrno - Pár minut po poledni projela jednotka 680 006 tažená lokomotivou 350 005 směr Praha. Jedná se o jednotku z vlaku SC 134 "Slovenská Strela", který byl z důvodu závady na jednotce odřeknut v celé své trase. Do Čech jede vlak pod číslem 134 a z Brna odjel pár minut po vlaku EC 172.

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Autor: Jik

Ilustrační obrázekPardubice - České dráhy předaly 11. srpna do provozu v Pardubickém kraji novou dvoudílnou Regionovu. V pořadí čtvrtá Regionova se připojí k dalším třem, které již jezdí na trati 238 Pardubice - Havlíčkův Brod a na trati 261 v úseku Žďárec u Skutče - Polička. Kapacitně odpovídají počtu cestujících právě na těchto tratích, kde nahrazují spoje vedené 810+010. V celé České republice je v provozu celkem 35 těchto vlaků a do konce roku 2010 by jich mělo být 100 včetně 26 třívozových Regionov Trio. Cena za jednu dvoudílnou Regionovu se pohybuje okolo 20 miliónů korun, třívozová pak vyjde na 37 miliónů Kč.

Ilustrační obrázekStrakonice - Přes dvě hodiny stála doprava na trati mezi Strakonicemi a Předními Zborovicemi. Ve středu ráno tam srazila souprava osobního vlaku vedená zřejmě lokomotivou řady 708 dvě jalovice, které po střetu zůstaly ležet v kolejišti. Jedna z nich srážku nepřežila. Ve vlaku nebyl nikdo ze sedmi cestujících zraněn, dopravu se podařilo obnovit po půl desáté dopoledne.

Ilustrační obrázekLetohrad - Od půlky srpna bude zahájena další etapa elektrifikace PP (pohraniční přechod) Lichkov - Międzylesie. O tomto projektu jsme již před časem informovali. V této fázi má dojít k vyloučení zhlaví stanice Lichkov směrem na Dolní Lipku a Międzylesie a zahájení prací i na českém území, což bylo již shrnuto v článku Elektrifikace PP Lichkov. V době jeho psaní nebylo jasné, zda se letošní výluka dotkne českého území. Dnes již můžeme téměř s jistotou říci, že i zde budou práce započaty.

Běhoun (foto Jiří Dibelka)Králíky - V nedávné době byly učiněny nové nálezy, díky kterým bylo možné se významně posunout ve znalostech historie vojenských lanových drah z období první republiky. Následující text je pokračováním článku, který si uživatelé ŽelPage mohli přečíst před necelým rokem. Pokud Vám nebudou hned jasné všechny souvislosti, doporučuji osvěžit si znalosti jeho přečtením. Původně jsem měl v plánu ho pouze doplnit novými poznatky, ale tím by se stalo příliš nepřehledným, co je doplněno a co ne. Navíc bych zbytečně zatěžoval ty z Vás, pro které je čtení původního článku zbytečné.

Ilustrační obrázekPardubice - Lidé, kteří cestují mezi Chrudimí, Pardubicemi a Hradcem Králové, už brzy vystačí při placení jízdného s jedinou čipovou kartou. Systém má být uváděn do provozu postupně. Od 1.9. bude možné platit kartou jízdné v linkových autobusech mezi Pardubicemi, Hradcem Králové a Chrudimí.

« Novější zprávy | 1 ... 7 8 9 10 11 ... 16 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:41
zapadá v 20:18