..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
27.08.2007 (20:35)  
řadu 471? jaké jsou prosím výhody? Audiovizuální systém "rozsypaný čaj" Metra Blansko? nebo snad ty problémy na mokrých kolejích? V zimě jsem měl tu čest svézt se po delší době na kolínské trati žabotlamem 451 díky problémům s adhezí řady 471.
P.S. A pokud si na stránkách Novy v archivu najdete rozhovor s p. Jančurou ohledně zákazu používání WC v BUSech za jízdy apod., skutečně nás Nova baví. "Radim Vančura" napsat do titulku...
registrovaný uživatel ICN 
27.08.2007 (19:04)  
Pro "Desiro":
Návrh věcného záměru zákona o veřejné dopravě je firmě Student Agency dobře znám a protože nejen tato klauzule je v rozporu s potřebným vstupem investic do zanedbané železniční infrastruktury strojní i stavební (tj. i zainvestování obnovy železničních vozidel, což tč. dělá deficit cca 95 mld. CZK), byly na půdě Svazu dopravy ČR (ale i na půdě MD ČR) uplatněny připomínky k tomuto návrhu; shodou okolností tento týden probíhá na MD ČR proces vypořádání se připomínek gestorem tohoto zákona, takže uvidíme reakce. V případě neakceptování připomínek jsou připraveny další kroky, které pochopitelně nebudu prozrazovat. Nepředpokládám, že dojde ke krajnímu kroku, kterým je přenesení tohoto podnikatelského záměru mimo území ČR, byť požadavky na homologaci vozidla jsou "nadnárodní".
17.08.2007 (23:11)  
ad Thomas : kdyby to bylo s tím financováním tak lukrativní, tak by se jistě stále neutahovaly kohoutky finančních toků na údržbu kolejových vozidel … aby se firma objevila v "černých číslech".
Rozdělení lokomotivního parku mezi "Cargo a Osobní" bude v konečném důsledku znamenat nárůst nákladů v odvětví kolejových vozidel …
registrovaný uživatel M 
16.08.2007 (17:53)  
poradce - dobry:-))
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.08.2007 (14:16)  
ad Jan Novák:

Když někdo vědomě vytvoří pumpu na peníze, tak ji holt s radostí použije i ten druhý ...
16.08.2007 (13:46)  
Jan Novák: Jo, přesně tak. A taky má být zítra jen 20 stupňů. Co tam proboha už přes rok dělají?
16.08.2007 (13:01)  
14 měsíců je u moci ODS, která se s nikám nebaví a cena elektřiny roste dál a skokově i ceny potravin.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.08.2007 (7:37)  
ad daňový poradce:

... jó, ten pan Zeman byl holt v onom věku progresivní a pravdomluvný. Pak ale vyměk, připustil takové ekšperty jako "malýho boxéra Grégra" - a ejhle, zase máme zestátněnou a sloučenou energetiku a cena šťávy úspěšně roste. A o tom je i tak konkurence na dráze sabotovaná "stejkhóldry" pod zástěrkou sociálních (pseudo)jistot.
16.08.2007 (7:36)  
"Rok budeme bohatnout" !!!! jo je přeci skandál!!! ožebračovat lid této země... kdyby tu vládla ta správný strana (možná obě dvě), jistě by našla způsob jak tomu zabránit!! Možná třeba zavést, že dosažení zisku je trestným činem, nebo odevzdávat své nakeťasené příjmy (ne zisky!!!!, ať ví zač je toho loket!!) ve prospěch veřejné dopravy, potažmo ČD, (ze všeho!! nejenom z vlakové dopravy), protože veškerou svou činností okrádá ČD. Jistě by potom pana Jančuru (pro některé zde přispívající pana Vančuru) by přešly choutky na kapitalistické rejdy v naší vlasti a stát by jistě způsob, jak tyto peníze uplatnit.
Ať si pan Jančura (pro některé zde přispívající pan Vančura) laskavě zkouší své experimenty se soukromou dopravou někde jinde!!!!
Po přečtení příspěvků by mě zajímalo, jak to pan Jančura (pro některé zde přispívající pan Vančura) dělá, že ještě nezkrachoval!!!
Věřím, že drtivá většina příspívatelů přede mnou se mnou souhlasí. Navrhuji demonstraci před MD..účastníci by za to mohli dostat třeba KMB, aby si ověřili, že současný dopravce poskytuje neuvěřitelné služby, které rozhodně nelze nalézt ani v Rakousku ani v Německu, o Francii ani nemluvě!!!

Za sebe můžu říci, že jsem byl donucen(!!!) jet 3x autobusy SA z Prahy, protože se jistě pan Jančura (pro některé zde přispívající pan Vančura) zasloužil o toho, že ČD v té době žádný vlak nevypravily. A hrůza!!! Nikdo mě nechtěl okrást, furt tam opruzovala nějaká stewardka..a Rudé právo už neměli...
15.08.2007 (21:03)  
Jestli pan Jančura (pro některé Vančura) si přečetl tyto stránky, jistě se pobavil přinejmenším stejně dobře jako já, a získal náměty pro železniční dopravu...
Apropo..neměl by pan Dušek začít chystat generální stávku pro ohrožení sociálních jistot? ...jistě bude větší než při zrušení stravenek...
A jinak si musím vzpomenout na jistého pana Zemana, když někdy v r. 1988 v Technickém magazínu napsal, že Československo je jako běžec na maratonské trati, kterému již všichni běžci utekli a zmizeli za obzorem, takže se může domnívat, že je první...
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko