Lichkov - Železniční trať z Letohradu do polského Międzylesie bude v následujících 2 letech elektrifikována a optimalizována. Nyní zahajovanou elektrifikaci úseku Międzylesie - státní hranice ČR v ceně 697,9 miliónů korun provede sdružení společností Skanska DS a polské Skanska S.A. do konce roku 2008. Investorem je polská společnost PKP Polskie Linie Kolejowe.
„Stavbu zahájíme již v těchto dnech. Jedná se přitom o zatím ojedinělou spolupráci české a polské skupiny Skanska. Díky elektrifikaci se výrazně zlepší ekologická situace v této malebné oblasti,“ říká Tomáš Krejčí, manažer zakázky ze společnosti Skanska DS. Hlavním cílem projektu je vybudovat nové elektrifikované železniční spojení Polska a České republiky. Rekonstrukce zároveň umožní zvýšení traťové rychlosti místy až na 80 km/h, navýšení třídy zatížení (D4-UIC 22,5 t/náprava) a modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Vedle úseků tratí Bohumín - Chalupki, Český Těšín - Cieszyn a Petrovice u Karviné - Zebrzdydowice se jedná o čtvrté elektrifikované spojení České republiky s Polskem.
Na úseku o celkové délce 6,5 kilometru bude do konce roku 2007 vyloučen provoz. Pracovníci české a polské společnosti Skanska vymění traťový svršek a zvýší únosnost železničního spodku. Rekonstrukcí projdou mosty a propustky. Několik náspů bude zpevněno stovkami pilot. Na české straně pak na tento projekt naváže elektrifikace a optimalizace úseku Letohrad – Lichkov, jejíž zhotovitel vyjde z veřejné soutěže a předpokládané zahájení bude v srpnu 2007.
Většina prací bude dokončena na podzim roku 2007, první vlak by měl po zrekonstruované trati projet nejpozději v prosinci 2007. V roce 2008 se budou provádět pouze dokončovací práce.
zdroj: Tisková zpráva Skanska CZ
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.