..: Trať z Letohradu do Międzylesie bude elektrifikována :..

Trať Lichkov - Mezilesí, zdroj: Skanska CZLichkov - Železniční trať z Letohradu do polského Międzylesie bude v následujících 2 letech elektrifikována a optimalizována. Nyní zahajovanou elektrifikaci úseku Międzylesie - státní hranice ČR v ceně 697,9 miliónů korun provede sdružení společností Skanska DS a polské Skanska S.A. do konce roku 2008. Investorem je polská společnost PKP Polskie Linie Kolejowe.

„Stavbu zahájíme již v těchto dnech. Jedná se přitom o zatím ojedinělou spolupráci české a polské skupiny Skanska. Díky elektrifikaci se výrazně zlepší ekologická situace v této malebné oblasti,“ říká Tomáš Krejčí, manažer zakázky ze společnosti Skanska DS. Hlavním cílem projektu je vybudovat nové elektrifikované železniční spojení Polska a České republiky. Rekonstrukce zároveň umožní zvýšení traťové rychlosti místy až na 80 km/h, navýšení třídy zatížení (D4-UIC 22,5 t/náprava) a modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Vedle úseků tratí Bohumín - Chalupki, Český Těšín - Cieszyn a Petrovice u Karviné - Zebrzdydowice se jedná o čtvrté elektrifikované spojení České republiky s Polskem.

Stanice Mezilesí v Polsku, zdroj: Skanska CZNa úseku o celkové délce 6,5 kilometru bude do konce roku 2007 vyloučen provoz. Pracovníci české a polské společnosti Skanska vymění traťový svršek a zvýší únosnost železničního spodku. Rekonstrukcí projdou mosty a propustky. Několik náspů bude zpevněno stovkami pilot. Na české straně pak na tento projekt naváže elektrifikace a optimalizace úseku Letohrad – Lichkov, jejíž zhotovitel vyjde z veřejné soutěže a předpokládané zahájení bude v srpnu 2007.

Většina prací bude dokončena na podzim roku 2007, první vlak by měl po zrekonstruované trati projet nejpozději v prosinci 2007. V roce 2008 se budou provádět pouze dokončovací práce.

zdroj: Tisková zpráva Skanska CZ


CSPSV | 4.6.2007 (22:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zitrou 
07.06.2007 (14:40)  
jn vim jak to tam vypada clovek jede i rachlejc na kole nez vlakem na polsky strane bylo to tam v hroznem stavu ale zase sem slysel ze by se mela stavet a obnovit trat pres otovice kvuli polskemu sterku co by se mel vozit
registrovaný uživatel Petr Dungl  mail  
06.06.2007 (16:43)  
zitrou: Tak jistě, má budoucnost, pokud ovšem bude ze strany ČD vůle.V neprospěch Mezáru hraje kromě jiného i příšerný stav svršku na druhé straně hranic.I to byl důvod, proč byla výluka Lichkova odložena - Poláci museli na své straně udělat takové úpravy, aby to vydrželo aspoň trochu větší provoz a tak nebylo Meziměstí k původně plánovanému 31.3 připraveno.
06.06.2007 (14:22)  
joo, bejvaly casy, kdy byla elektrika do "Polska" i v Polubnem a Halbstatu... :)))
registrovaný uživatel zitrou 
06.06.2007 (13:39)  
coze???mno ale podle mych informaci tu nakladni doprava zustane jelikoz kdyby se to vozilo pres lichkov tak by to y¨bylo prej drahe ale i kdyby polaci jezdili pres lichkov tak tu mame po trati dost firem.V mezaru se tedka naklada docela dost klad tak snad to tu unas vydrzi a trat nezajde
registrovaný uživatel Petr Dungl  mail  
06.06.2007 (10:57)  
tomek: Ano, bohužel máš pravdu.Jakmile se dokončí elektrifikace Lichkova, tak asi 026 z hlediska nákladní dopravy pujde do pr. Škoda takový krásný trati :-(
registrovaný uživatel tomek 
06.06.2007 (9:08)  
To znamenuje zrusene provozov na Mezimesti :(
05.06.2007 (20:53)  
ad Lukess : především jde o nákladní dopravu; místo 2x T pojede 1x E = úspora lokomotivních km, tudíž snížení nákladů na údržbu, mimo to snížení spotřeby nafty a E lok má také rychlejší rozjezdy, čili zkrácení jízdních dob.
registrovaný uživatel aron 
05.06.2007 (19:44)  
Myslím že s tím načasováním to česká strana propásla,přeci by bylo logické aby obě strany začali elektrifikovat současně
registrovaný uživatel Lukess  mail  
05.06.2007 (16:09)  
A k čemu ta elektrifikace? Do Wrloclavu stejně jezdí vlak jednou za den a to ještě v nevhodný čas.
registrovaný uživatel Dery 
05.06.2007 (15:19)  
Huráááá, ale aby zbyly peníze pro Nošovice
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko