..: Radním v České Třebové se nelíbí, že nové expresy Praha - Brno zde nezastaví :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“

Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.

Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.

Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj


Jik | 5.9.2007 (10:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
16.02.2011 (19:45)  
Je rok 2011,tři roky po všem.5krát jsem jel těmi expresy zastavujících jen v Pardubicícha výsledek?Vždy z poloviny prázdná kupéčka(i ve špičce).Kdyby tenkrát zastavili např.v té Třebové(nebo Kolíně)hned by bylo lidí víc.
13.09.2007 (0:02)  
Josef Vaňous : Máš pravdu ,že jsem psal o tom co bývalo u vás ve Třebové za komančů. Tehdy jste ,s prominutím ,nasrali velkou část nádražáků. Já osobně proti tobě nic nemám a taky jsem ti nezačal nadávat ,jako ty. Hold teď máte smůlu vy. Pamatuji ,a určitě i ty ,jak se museli vlakové čety na IC ,EC ve směru od Prahy do Břeclavi končit ve Třebové ,aby to tamní četa odvezla dál. No a Třebováci jezdili hezky přes celou republiku ,protože by prý neměli výkon. To jen jen jedna ukázka a jestli budeš chtít tak ti můžu napsat další. Tak čau a měj se. P.S. Ono úplně nejlepší je dát hezky v hospůdce "pár" piv ,než se tady stěžovat. Stejně si vedení dělá co chce a člověk si jen kazí zdraví.
11.09.2007 (14:51)  
Pro pana Zikmunda:Pane Zikmunde,mluvíte mi z duše a konstatuji,že zde konečně napsal někdo skvělý článek a hlavně pravdu.Pravdu o tom,že našeho zaměstnavatele vůbec nezajímá,jak se máme dostat na místo jím určené(nástup).Zaměstnavateli to totiž moc a moc vyhovuje a pokud u nás v Č.T. BUDE SEDĚT JAKO ŽÁBA NA PRAMENI pán,který říká kudy chodím,tudy škodím,tak se lepších "zítřků" rozhodně nedočkáme.
Př:Ve svém článku se zmiňujete o Lv jízdách na tyto vlaky.Na to v Č.T. MŮŽEME zapomenout,protože pan grafikonář řekne,že mu to v Praze neschválí a že musíme jezdit posledním večerním osobákem (tzn.6-7 hodin před nástupem) do místa nástupu.Zastavování z dopravních důvodů u nas také selhalo,byť jsme letošní GVD žádali i přes FS zastavení rychlíku v Chocni,který odjíždí z Č.T. V 1.55 a toto dopravní zastavení bylo v Praze zamítnuto a musela se udělat rošáda práce,která byla nařízena pardubickým strojvedoucím,ketří jsou teď na třebováky naštvaní,že musí teď v Chocni stravit čas od 23.30 do 4.46 hodin,dojedou do Pardubic a jdou domů.Takže sám vidíte,že stále se dnes o práci rozhoduje v Praze a ten kdo si to neuvědomí( pan Sharky33)a je na Třebováky naštvaný a z dob komunismu si stále myslí,že jsme protekční fírové.Takže ani dopravní zastavení ani odpočinek na lůžku před nástupem v Chocni prý nejde.Vám pane Zikmunde přeji také vše nejlepší do života .Josef Vaňous
11.09.2007 (14:22)  
Pro Sharky33:Veděl jsem.že skočíš na vějičku a 2 překlepy z tebe udělají objevitele Ameriky.Jestli si ale myslíš,že na dráze seš sám,kdo má odkrouceno 36 let,tak seš na omylu.Tu vyčůranost a výběr vlaků jsem zase viděl já ze svého pohledu a ze strany ostatních dep(určitě víš,komu a kde se říkalo stát ve státě)a když ti řeknu,že jsem se stal teďka po tolika letech "leťákem" a nemůžu si ani naplánovat jít za 3-4 dny do kina nebo jinam na návštěvu,tak co mi řekneš na to.Třebová od 1.8. jenom předala z rozkazu pana Kotery výkon do Pardubic a naší papaláši jenom zklapnou podpadky,že s tím nic dělat nemůžou,že je to nařízení.A tak je to u nás se vším,žádné zastání - tak mi prosím tě řekni,kde máme to nadržování a PROTEKCI !!! Myslím.že by bylo lepší,abysme již VŠICHNI skončili vzájemě se osočovat a nadávat si do "vrcholovců",perníkářů,syrečkářů atd.,pořádně se semkli a sjednotili a začali něco dělat pro náš lepší život,finanční ohodnocení,společenskou prestiž ad.Přeji ti stálé zdraví a nashledanou.
10.09.2007 (22:52)  
Výmluva o zkrácení cestovní doby je úsměvná, protože všechny vlaky směr Olomouc mohou projíždět Českou Třebovou pouze čtyřicítkou, v opačném směru dokonce šedesátkou.

Pokud jde o ty "potřeby fírů".
Jde především o potřeby firmy ČD a.s. dopravit zaměstnance do místa odkud je vypravován vlak. Je v zájmu firmy ČD a.s., aby doba od nástupu na směnu do začátku produktivního výkonu práce byla co nejkratší, aby nebylo třeba směnu "kouskovat", což má negativní dopad na celkovou délku směnu a v konečném důsledku na skladbu turnusu.

Před mmohými lety požadovalo odvětví 11 po někdejším LD Praha střed, aby zajistilo noční nástupy strojvedoucí na nákladní dopravu, tak aby bylo zajištěno plynulé střídání ve stanicích v okolí Prahy. Když jsme se dotázali žadatelů o tuto službu, kamže se do okolí Prahy na vystřídání dostane strojvedoucí nastupující např. v 0.30, když první vlak směr Kolín jede ve 2.00 nastalo dlouhé mlčení …
Pokud tedy nebude "nějaký" vlak zastavovat ve Svitavách, protože se zkrátí jízdní doba a především se ušetří elektrická energie na rozjezd vlaku, výsledkem nemožnosti dopravit strojvedoucího tzv. režijní jízdou bude zavedení večerní Lv jízdy ze Svitav do České Třebové a ranní Lv jízdy z České Třebové do Svitav, což pochopitelně přijde dráž než zastavení rychlíku, mimo jiné i nárůst lokomotivních kilomterů do údržby a dále poplatek za použití dopravní cesty; podobně to pak dopadne i s vlaky na Týniště, prostě se zavedou LV jízdy Choceň – Česká Třebová a zpět, jenom proto, že se strojvedoucí nemá možnost do uvedeného místa dopravit jinak …
Alternativním řešením je zakoupení osobního automobilu, zaměstnání řidiče, který ty strojvedoucí bude rozvážet. Protože jedno auto stačit nebude, koupí se dvě nebo tři a k tomu odpovídající počet řidičů (zpravidla krát dvě).

A aby se od toho upustilo, tak se nakonec "vpašuje" do sešitového jízdního řádu poznámka "zastavuje jen z dopravních důvodů" čili vlak tam bude zastavovat denně a dopravním důvodem bude nástup nebo výstup strojvedoucího (vlakové čety) na rg jízdu …
V podstatě totéž funguje v Mostech u Jablunkova, kde se zastavuje pro výstup nebo nástup pasové kontroly pravidelně "z dopravních důvodů", ale v kursbuchu to být nemůže, leč mnozí cestující toho využívají – konečně já jsem toho při výletech do této lokality využíval také …
10.09.2007 (21:54)  
Josef Vaňous : ubožák jsi ,protože se nejdřív nauč psát a pak něco říkej viz tvoje :tek se zruš nejdříb sám . Jo jinak hochu ,mě budeš moc poučovat ,až budeš mít něco za sebou. Já mám už odkroucených 36 let na dráze ,takže už jsem dost zažil a vím jak to s třebovákama vždy vypadalo. Vyčůraný jak mraky ,nejdřív si vybrala Třebová a pak ti ostatní co už nechtěli. To na jednu stranu ,ale na druhou stranu tam byli největší poserové a práskači.
registrovaný uživatel pekař 
10.09.2007 (17:23)  
Josef Vaňous : pozor , někdo má jiný názor , tak začneme být nevrlí a afektovaní . Díky takovýmhle příspěvkům vypadají ty diskuse často dost nekulturně...
10.09.2007 (10:17)  
Sharky33:Seš ubožák,kvůli stejně smýšlejícím jako ty to takto na dráze vypadá,Heslo zrušíme nejlépe všechno a pro všechny máš zřejmě rád ,tek se zruš nejdříb sám !!!!
08.09.2007 (10:55)  
Venca Burgán : opět jsi nezklamal. Tvoje příspěvky ,obzvláště ten poslední ,to je jedna "perla" za druhou.
Josef Vaňous : no teď když už tam ve Třebový nejste velkým pupkem dráhy ,kdy se pořád jen bral ohled na to co Č.T ,kdy tam vybírali nejlepší vlaky ,tak hold budete muset předělat turnus ,aby to vyšlo. Kolikrát museli jiné stanice kvůli Č.T předělávat turnus? Nevím jak dlouho jsi na dráze abys to mohl pamatovat ,ale bylo to tak. Já bych zastavování omezil ještě víc.
registrovaný uživatel Bmto 
07.09.2007 (19:11)  
Os/Sp/R/Ex/IC/EC

Kdyby Českou Třebovou všechny tyto vlaky (SC je jako IC, EN je jako R) co jsem uvedl, projížděly, tak by situace byla mnohem horší. Ale když už to má být, tak ať jsou rádi, že tam bude zastavovat alespoň Os, Sp a R.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko