..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
26.09.2007 (19:08)  
Sverazny vyklad toho zakona...

PS: V Cesku je zhruba 4 miliony aut. Patrne ne vsechna jsou osobni, soukroma, ale i kdyby ano. Pri predpokladanem prumernem obsahu motoru 1,5-2,0 litru (coz prumer asi nebude...) se na tehle dani "nevybere" 4M x 3K Kc - tj. 12 giga, takze nechapu, kde se vzalo tech 30G nebo jak proste souvisi silnicni dan a dotace. Nevim, nechapu...
23.09.2007 (19:30)  
Jestliže stát na základě ustanovení § 2 zákona o dani silniční dotuje individuální automobilovou dopravu nepodnikatelů částkou cca 30 miliard korun ročně, potom nemůže být problém osvobodit osobní dopravu od poplatku za použití železniční dopravní cesty, obdobně jako jsou od placení osvobozeny autobusy, které najezdí alespoň 80 % výkonů ve veřejné linkové dopravě …, bez ohledu na dopravce … a relativně směšnou částku, která se nevybere od drážních dopravců SŽDC uhradit …
Přesněji řečeno, ustanovení zákona o dani silniční aplikovat na drážní kolejová vozidla, především změnou názvu zákona "O dani silniční" na "Zákon o poplatku za použití dopravní cesty", čímž bude stručně, jednoduše a spravedlivě zajištěna harmonizace podmínek při podnikání dopravě …
registrovaný uživatel M 
23.09.2007 (11:19)  
Ministri jsou ti posledni, kterych bych se na neco ptal...
registrovaný uživatel pekař 
23.09.2007 (9:57)  
Tak to asi v týdeníku kecali :) A ani pan ministr to nevyvrátil . :)
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
23.09.2007 (0:21)  
Já to nevydržím, to se nedá :-)

Osobní cesta v ČR je bezkonkurenčně nejlevnější.
Nákladní dopravní cesta, její složka za řízení provozu odpovídá Rakousku a Maďarsku, je nižší než v Německu. Bohužel to kazí hrubotuny, ale i tak do hodnot Slovenska a Polska má strašně moc a moc daleko. Kecy o druhé nejdražší dopravní cestě byly pravdivé v roce 1998, protože to třeba Poláci ještě soukromě nemohli jezdit vůbec.
Petr Šimral
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (20:12)  
V posledním Železničáři byl rozhovor s ministrem dopravy Řebíčkem , kde se jej mj. ptali , zda nehodlá řešit výši polatků za DC na železnici , jelikož je druhá nejvyšší v EU po SVK a z jeho odpovědí vyplynulo , že asi nee...Takže nic moc,no...
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (17:52)  
Neprojídat peníze je jedna věc , druhá je ta , že ČD dostávají sotva pětinu toho co dopravci jihozápadně od hranic naší krásné Vlasti:)
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2007 (17:49)  
Já už někde v úvodu se několikrát tázal , jak by se to vrátilo SZDC . Jakmile jsem konečně dostal odpověď , že formou dotací , tak jsem to vzal v potaz jako možné řešení . Jen , že onen západ jde opačnou cestou , a to že zvyšuje mýtné .

A myslet si , že kraje , které mají vekmi napjatý rozpočet budou si moci dovolit dávát víc mi přijde naivní...
registrovaný uživatel M 
22.09.2007 (17:34)  
Takze naposled - s dotacemi problem nemam (mozna ani Web ne), klidne at jsou. S cim problem mam (a urcite i Web) je, ze stat napred rozda dotace, potom si je vezme skrze fee za DC a potom to posle zase zpatky v ramci investic do infrastruktury. Kdyz jedu z Brna do Prahy, tak radeji jedu jen Brno-Praha, Brno-Praha-Brno-Praha mi prijde zbytecne dlouhe...
O vyssich dotacich tady ale moc radku nevidim. Misto toho ctu nesmyslne navrhy na prohibitivni zpoplatneni i silnicni infrastruktury.

Kdyz pises, ze CD (nebo nekdo jiny) neni dostatecne podporovany statem, tak OK (sice si mylsim, ze penize, ktere dostavaji by hlavne meli uzivat efektivnejsi, ale tim nerikam, ze by nemohli dostat vice - ale ne na to, aby se to zbytecne prozralo), ale fakt se mi nelibi zvyseni podpory tim, ze se nahazou klacky pod nohy ostatnim...

A co se tyce tech mizivych dotaci, tak tezko rict. Pokud CD ve VR, kde je i konkurent nabidnou polovicni cenu (pokryje naklady?) s tim, ze tam budou jezdit z 40 let staryma kraksnama, tak je dotace miziva. Mozna, kdyby CD nechtely urvat kazdou trat za kazdou cenu a ty stary vagony daly do sberu, tak by ten, kdo tam bude jezdit s necim, co je pod dvacet let dostal dotace vyssi nez mizive...
PS: Tohle asi neplati pro ustecky kraj:-)
22.09.2007 (17:00)  
RTexpres - o to se nezajímám.
  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko