Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans
PS: V Cesku je zhruba 4 miliony aut. Patrne ne vsechna jsou osobni, soukroma, ale i kdyby ano. Pri predpokladanem prumernem obsahu motoru 1,5-2,0 litru (coz prumer asi nebude...) se na tehle dani "nevybere" 4M x 3K Kc - tj. 12 giga, takze nechapu, kde se vzalo tech 30G nebo jak proste souvisi silnicni dan a dotace. Nevim, nechapu...
Přesněji řečeno, ustanovení zákona o dani silniční aplikovat na drážní kolejová vozidla, především změnou názvu zákona "O dani silniční" na "Zákon o poplatku za použití dopravní cesty", čímž bude stručně, jednoduše a spravedlivě zajištěna harmonizace podmínek při podnikání dopravě …
Osobní cesta v ČR je bezkonkurenčně nejlevnější.
Nákladní dopravní cesta, její složka za řízení provozu odpovídá Rakousku a Maďarsku, je nižší než v Německu. Bohužel to kazí hrubotuny, ale i tak do hodnot Slovenska a Polska má strašně moc a moc daleko. Kecy o druhé nejdražší dopravní cestě byly pravdivé v roce 1998, protože to třeba Poláci ještě soukromě nemohli jezdit vůbec.
Petr Šimral
A myslet si , že kraje , které mají vekmi napjatý rozpočet budou si moci dovolit dávát víc mi přijde naivní...
O vyssich dotacich tady ale moc radku nevidim. Misto toho ctu nesmyslne navrhy na prohibitivni zpoplatneni i silnicni infrastruktury.
Kdyz pises, ze CD (nebo nekdo jiny) neni dostatecne podporovany statem, tak OK (sice si mylsim, ze penize, ktere dostavaji by hlavne meli uzivat efektivnejsi, ale tim nerikam, ze by nemohli dostat vice - ale ne na to, aby se to zbytecne prozralo), ale fakt se mi nelibi zvyseni podpory tim, ze se nahazou klacky pod nohy ostatnim...
A co se tyce tech mizivych dotaci, tak tezko rict. Pokud CD ve VR, kde je i konkurent nabidnou polovicni cenu (pokryje naklady?) s tim, ze tam budou jezdit z 40 let staryma kraksnama, tak je dotace miziva. Mozna, kdyby CD nechtely urvat kazdou trat za kazdou cenu a ty stary vagony daly do sberu, tak by ten, kdo tam bude jezdit s necim, co je pod dvacet let dostal dotace vyssi nez mizive...
PS: Tohle asi neplati pro ustecky kraj:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.