..: Kvůli elektrifikaci trati přijdou někteří lidé o práci :..

Ilustrační obrázek
autor: JakuzaLetohrad - Elektrifikace trati z Letohradu do Polska ohrozí některá pracovní místa. Moderní systém si poradí bez lidí při přehazování výhybek nebo při zajišťování bezpečného křižování vlaků. „Dnes ještě nelze říci, kolik zaměstnanců přijde o práci tím, že je nahradí moderní zabezpečovací systém,“ říká přednosta železniční stanice v Letohradě Miloš Mazura. Odboráři se na propouštění již připravují. „ČD mají s ministersvem financí uzavřenou dohodu o doprovodném sociálním programu. Zaměstnanci v určitém věku budou moci odejít na tento program, ostatním podle možností nabídneme jiná pracovní místa,“ říká Miloš Paleček z odborového sdružení.

zdroj: MF DNES


Adys Poslat mail autorovi | 15.6.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.06.2007 (23:21)  
Co brání "soukromníkovi" , aby si u ŠKODAWERKE PILSEN objednal výrobu lok x62, x63, kterým zab. zař. na česko&slovenské železniční síti nevadí, když už to renomovaný SIEMENS prostě neumí …
Třísystémová verze x62, x63 je otázkou vhodného trafa …
registrovaný uživatel mira 
17.06.2007 (11:00)  
zdenek84: No já nevím ale OKD,ODOS,Unipetrol,SD,Viamont a spousta dalších mi jen jako formální konkurence nepřijde. Za další, kdo brání soukromníkům koupit si vozidla někde v zahraničí když u nás to nejde. A k tomu, že ČD nechtějí prodat někomu vozidla, která už nepotřebují, je snad jasné. To by udělal jenom blbec, aby prodával konkurenci něco s čím mu ona pak bude přebírat výkony.
17.06.2007 (8:49)  
mira: Ono se taky nic moc jiného přebrat nedá, viz též co napsal ladik. Navíc tu máme nemalé poplatky za dopravní cestu, mnohde žalostný stav dopravní cesty, tak kdo by se do toho hrnul. Nevím, jak to udělat s těmi seřadišti, aby se na nich začlo pracovat efektivněji (lze-li to). Chtělo by to asi lepší přípoje - příjezdy vlaků z různých směrů po sobě tak, aby se rozpustil jeden, hned za ním druhý atd., a po technologické době potřebné k této činnosti ihned postupné odjezdy do všech směrů. Žádné dlouhé prostoje. Problém tedy je současná nevytíženost, která by toto řešení zpočátku asi prodražila, ale je to asi jediná cesta ven, protože čím méně spojů, tím menší zájem. A také by to chtělo investice (například do úspornějších posunovacích lokomotiv, či jen do obyčejných oprav), protože bez nich zřejmě nepůjde zlepšit nic. A personál na potřebná místa, ne do kanceláří. Ale toto zatím vždy a všude narazilo, protože komu by se chtělo pracovat, když může sedět v kanceláři...
registrovaný uživatel NolthA  mail  
16.06.2007 (19:39)  
No jestli propustěj "pár" staničních zaměstnanců tak to možná za několik let zaplatí to zab zař .... ale kdyby jeden výpravčí nedělal na X uředníků v kanclech, tak by ta dráha taky prosperovala jinak ... ale nahoře se nepropouští, tam se spíše zavádějí nová místa
16.06.2007 (19:32)  
mira: umožněn vstup byl akorát tak formálně. díky zabzař mohou jezdit jen ti dopravci, kterým čd milostivě přenechaly staré lokomotivy, které měly být nejspíš už ve šrotu. a kromě toho čd obsluhovaly i dopravní cestu. dopravní cesta už je formálně oddělená, tak s novým zabzař snad konkurence přijde
registrovaný uživatel mira 
16.06.2007 (13:41)  
Reznik_Krkovicka: Konkurence která bude schopna přetahovat náklady ze silnice na železnici se asi nedočkáš.Proč? Protože za dobu 11 let kdy byl umožněn vstup soukromých dopravců na železnic, jsem si nevšiml že by něco přebrali silnici. Zatím přebírali akorát pro ně lukrativní ucelené soupravy od ČD. A myslet si že tmu bude jinak by bylo bláhové.
registrovaný uživatel ladik 
16.06.2007 (11:24)  
a divíte se.
MÁTE VAGÓN. CHTE HO POSLAT Z JIHU NA SEVER ČECH.
O CENÁCH NEVÍM,ALE: 3 DNY JE LHŮTA NA DODÁNÍ. 3 DNY. POKUD TO POJEDE PŘES SEŘAĎOVACÍ ŽST TAK ZA KAŽDU SI PONECHÁVAJÍ +12 HODIN. POKUD TO CHTE ZE NEBO ŽST KDE SE NENAKLÁDÁ DALŠÍCH 12 H. POKUD CHETE TO NA LOKÁLKU KDE SE MOC NEJEZDÍ TAK SI PŘIDAJ DAŠÍ DEN. TAKŽE SUMA SUMÁRUM MUŽUOU VÁM TEN VAGÓN VEZT AŽ 4 DNY. TO UŽ SI RADĚJI NĚKDO RADĚJI ZAPLATÍ GUMOKOL.
15.06.2007 (23:45)  
Ja myslim, ze emoce nejsou na miste... Odhaduju to na 15-30 podle toho na kolik smen se tam dela a kolik dopraven zustane (Kysperk a Lichkov zcela jiste, Jablonne, Mladkov a Techonin asi ne).

Tento pocet je kapkou v mori tech zbytecne zamestnanych lidi, kterych jsou jeste stovky a tisice zasite na nemodernizovanych tratich regionalniho vyznamu typu 200, 201, 310 a desitkach dalsich... Vzdyt dnes jsou racionalizovany jen koridory a z ostatnich trati modernizuje se jen tu a tam neco - timto tempem to bude trvat 100 let.
15.06.2007 (22:53)  
Vojtěch Hrubý: Souhlasím, Stará Paka a Trutnovský uzel by měly být odstrašujícími případy, jak to může vypadat... když jsou peníze nalévány jen do "prioritních koridorových tratí", na které díky zabzař mohou takřka výhradně trakční vozidla vyrobená v tuzemsku, případně ta, která byla protlačena z nejvyšších míst, případně přesně směřovanou politickou vůlí. Jen doufám, že se někdy skutečně dočkáme konkurence na železnici, která bude schopna přetahovat zákazníky od silniční dopravy.
15.06.2007 (22:05)  
Potřeba zaměsnanců ještě vzroste, samozřejmě kvalifikovaných, někdo se s těmi počítačovými systémy, které mají vlasní názor na řízení čehokoliv, a vymýšlí si nejnevhodnější akce v nejnevhodnější dobu zlobit musí. A "rozřezné" samovratné výhybky měli na TEŽ už za bolševika.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko