Rudoltice - Dvě hodiny zůstal ve středu neprůjezdný hlavní tah mezi Olomoucí a Českou Třebovou. Mohl za to spadlý náklad z vozu vlaku 61310 (Valašské Meziřící - Česká Třebová) mezi Krasíkovem a Rudolicemi v Čechách (jel po 1.TK a náklad-výhybka spadla do 2.TK) a následné vykolejení lokomotivy 130.010 vlaku Nex 51422 (Lípa nad Dřevnicí - Praha-Uhříněves), k němuž došlo přibližně ve 4:40 mezi Krasíkovem a Rudolticemi v Čechách (ve 2.TK). Vykolejené vozy zablokovaly obě traťové koleje, doprava byla odkláněna přes Brno, některé vlaky jely i přes Uničov. Po asi dvou hodinách se podařilo zprůjezdnit první traťovou kolej a po poledni i druhou, díky čemuž se situace během dne začala stabilizovat.
Aktualizováno 23.9. 08:00.
zdroj: Aktuálně
Před nějakými 30 lety se u Os vlaků směr Praha v Benešově u Prahy dělal přepřah včetně jednoduché zkoušky brzdy (JZB) za 6 minut, protože "tramvaj" stála vyjetá pod mostem na druhé traťové, traktor se po odpojení uhnul do první traťové a za tři minuty po zastavení byla tramvaj najetá na vlaku … než fíra přešel na stanoviště na opačné straně lok, bylo spojeno i topení, v páté minutě byla hotová JZB a to už bylo postaveno ven …
Hlavně musí existovat spolupráce zaměstnanců – posunovač čeká na vlak, vlakvedoucí měl spočítanou brzděnku, průvodčí byl u posledního vozu kvůli JZB …
Ve směru Tábor byly přepřahy delší, protože od peronu na táborské zhlaví to je několik set metrů, pokud si pamatuji, tak uspořádání kolejiště neumožňovalo tramvaj uhnout, takže musela do tratě, pak fíra přešel, uvolnil zhlaví a pak teprve mohl najet traktor, který stál vyjetý v trati a pokud nebyl v trati, tak si tam musel teprve vyjet … a pak jet na vlak. V zimě ještě musel strojvedoucí zapojit PG 500…
Když začal jezdit v roce 1991 EC Antonín Dvořák, tak také byl v Břeclavi čas na přepřah 7 minut, ale tohle se dá dělat jen na koleji 7, kde se odstupující lok uhne na kolej 5, resp. 5b, případně 3 a najíždějící lok čeká za výhybkou na 7b …
Rovněž v opačném směru se přepřah dělal na koleji 7.
Na koleji 5 už trvá výměna lok déle kvůli dlouhé koleji 3b.
ad Jiří Maroušek : R377 vyrobil jednoho zákazníka pohřebního ústavu
ad František Vomáčka & Twix : 271 + 262 moc odklonové nejsou, protože se jedná o trati, na nichž se jezdí podle předpisu D3, takže moc personálu = strojvedoucích se znalostí "Prováděcího nařízení" pro příslušnou trať na odklonové vlaky není …
J.A.Baťa s touhle tratí sice počítal jako "transvesrálou" vedoucí dále z Prostějova do Tovačova a pak přes Zlín a Vizovice na Slovensko.
Operativní odklon z Přerova přes Brno a Svitavy dělá cca hodinové zpoždění; Pe – ČT = 1.20 hod, Pe – Bo = 1.20 + Bo – ČT = 1.00 >>>> 2.20 (= + 60')
Problém je s jednokolejkou Pe – Bo a Oc – Nez, resp. absencí lok 36x a znalostí trati - strojvedoucí z PH jezdící Ph – Pe – Bi neumí Pe – Bo / Oc – Nez, strojvedoucí z depa OV, kteří umí Bo nebo ČT – Ph zase neumí Bo – ČT …
Jenže existuje spousta typů s různým zapojením a různými typy příjmačů. Z toho vyplývají rozdílné možnosti regulace a určení.
No v Přerově to zabere tak kolem 10 minut. Na rychlících co úvraťují se ten čas ztratí, ale na osobácích to nadělá pěkné zdržení.
Nemakám u dráhy, psal jsem jen to co vídávám. Kdyžtak mě někdo doplňte.
EDIT: Jo, ještě musí dofouknout brzdové potrubí jakmile mašinu znova připojí, prostě řidičák je jasná volba...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.