..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

Ilustrační obrázek Praha - Jednotka Pendolina 680.003, která vykolejila 1. prosince 2007, se po dlouhých osmi měsících znovu objeví na pravidelných linkách. Po nehodě, při které se mimo koleje ocitlo šest ze sedmi vozů, podstoupil vlak kompletní opravu podvozků. Vyměněny byly brzdové kotouče a součásti magnetické brzdy. Provedena byla defektoskopie náprav, rámů, dvoukolí a dalších klíčových dílů, monobloky dvoukolí byly přesoustruženy. Zkušební jízdu souprava absolvovala na trase Praha - Přerov - Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha a shledala jednotku schopnou provozu. Proto se od zítřka flotila souprav ČDT680 opět naplní do plného stavu.

Ilustrační obrázekLiberec - Husté sněžení, které postihlo Ústecko, Liberecko a Královéhradecko, znovu zkomplikovalo železniční dopravu na výše položených tratích. Mezi Turnovem a Libercem byl od pěti hodin na tři hodiny přerušen provoz kvůli popadaným stromům na trati. O pár kilometrů dál mezi Rychnovem u Jablonce nad Nisou a Hodkovicemi nad Mohelkou však popadaly další stromy. Podle drah dopravu zajišťovaly autobusy. Neprůjezdný byl do osmé hodiny také úsek Liberec - Česká Lípa. Na trati 042 mezi Jilemnicí a Rokytnicí narazil osobní vlak do spadlého stromu a vykolejil. Tento úsek je neprůjezdný i nadále, vlakové spojení je nahrazeno autobusy. Problémy byly i na několika úsecích tratě 040, avšak ty se prý prozatím podařilo odstranit.

Ilustrační obrázekVraňany - aktualizováno - Provoz na trati 090 (Praha - Děčín) v pondělí paralyzovala prověšená trolej mezi stanicemi Dolní Beřkovice a Hněvice, do které najela lokomotiva řady 180DB jednoucí jako Lv 76350. Vjetím do místa s prověšenou trolejí došlo ke stržení trakčního vedení, rozbití čelního skla lokomotivy a zranění strojvedoucího.
Na obou kolejích byl přerušen provoz a dálkové vlaky byly vedeny odklonem po trati 072. Největší zpoždění, a to 292 minut, měl EC 175, dále R 706 240 minut, EC 172 200 minut, R 778 179 minut, R 780 164 minut, R 616 127 minut, EC 170 119 minut, EC 177 114 minut. 2.traťová kolej byla zprovozněna v 19 hodin, 1.traťová kolej byla vyloučená až do 21 hodin. Opravné práce probíhaly také dnes v mimořádné výluce.

Ilustrační obrázekLiberec - Včerejší a dnešní přívaly sněhu v podhorských oblastech zkomplikovaly železniční dopravu. Největší problémy byly dnes ráno u Turnova a na Semilsku. Popadané větve zablokovaly trať číslo 030 v úseku Turnov - Malá Skála a Sychrov - Turnov, dopravu se podařilo obnovit až před sedmou hodinou. Větve a sníh rovněž zastavily do čtvrt na sedm provoz na trati 042 v úseku Poniklá - Hrabačov.

Ilustrační obrázekPraha - Z vlakových nádraží postupně mizí modré reklamní lavice. Z původního počtu 700 jich nyní zbývá jen polovina. Je to důsledek vypovězení smlouvy společností Railreklam, která byla uzavřená s vlastníkem laviček - firmou AD-Net. Podle jednatele společnosti Railreklam Alexandra Křižíka podmínky smlouvy vyznívaly jednoznačně ve prospěch AD-Net. Podle majitele AD-Net Dušana Haroka to ale není pravda. Jak uvedl, "platili jsme drahám korunu denně za každou lavičku, prováděli jsme veškerou údržbu, dráhy navíc mohly využívat reklamní plochy pro svoje účely".

Ilustrační obrázekPraha - Vedení Odborového svazu železničářů odvolalo předsedu Jaromíra Duška. Ten tuto funkci zastával 12 let. Důvodem k odvolání bylo prý opakované překračování svých pravomocí, což vedlo ke ztrátě důvěry. Podle vedení rozhodoval sám o vyšších částkách než mu příslušelo a svůj postup s ním nekonzultoval. "Netvrdím, že nějak nehospodárně nebo se špatným úmyslem, ale zapomínal na to, že ústředí OSŽ je kolektivní orgán, a nekomunikoval s námi", řekl deníku Idnes.cz nejmenovaný zdroj. Dušek však s argumenty nesouhlasí a hodlá se bránit u soudu.

8.9.2007 - 10:00 - Konečný návrh JŘ 2007/8

jízdní řádyPraha, Bratislava - ŽelPage tradičně přináší návrhy jízdních řádů. Protože se jejich sestavování v důsledku regionalizace objednávání stává stále častěji politickou záležitostí, není bohužel situace stejně jednoduchá jako v minulých letech. Dlouho jsme zvažovali, zda zájemce o přesné informace uveřejněním spíše neuvedeme v omyl, nicméně spíše věříme, že naši čtenáři snad vědí, co drží v ruce.

Na internetu je v tuto chvíli k dispozici tzv. konečný návrh jízdního řádu. Upozorňujeme, že z těchto dvou slov je rozhodně důležitější slovo návrh než konečný a finální jízdní řád může ještě doznat i podstatných změn.

Pokračujte prosím na konečný návrh český, případně konečný návrh slovenský.

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy letos za obnovu vozového parku osobní dopravy utratí 2,69 miliardy korun. 1,6 miliardy chtějí najít ve vlastních zdrojích, zbytek budou hradit z úvěru. Peníze jdou jak na přestavbu starších vozů řady 810, 010 a Postw, tak na nákup nových jednotek a vozů 471, WLABmz, Bmz a Ampz. Tento rok ČD převzaly 3 vozy Ampz, 11 vozů Bmz a 7 lůžkových vozů vozů WLABmz. Dále převezmou celkem 9 elektrických jednotek 471 - CityElefant, 21 dvouvozových a 7 třívozových Regionov (rekonstrukcí z 810+010), a 5 řídících vozů řady 954 (z Postw). Dráhy od nového jízdního řádu 2007/2008 počítají nově s provozem jednotek 471 z Prahy až do Ústí nad Labem a z Ostravy směrem na Olomoucko.

29.8.2007 - 15:00 - Seznam pokladen pro výdej jízdenek se slevou eLiška se rozšíří

Ilustrační obrázekPraha - Od 1. září si bude možné vyzvednout jízdenku se slevou eLiška na všech pokladnách vybavených zařízením pro elektronický výdej jízdenek UNIPOK. Doposud byl výdej omezený pouze na nástupní stanici cestujícího. Sleva eLiška je dostupná pro všechny majitele In-karty, umožňuje spojení krajských měst 2. třídou za jednotnou cenu 140 Kč bez ohledu na vzdálenost. Nákup jízdenky se slevou eLiška je možný i nadále jen přes eshop Českých drah, počet jízdenek je omezen na danou relaci a den. Při použití vlaku vyšší kvality se neplatí příplatek IC/EC. Od 1. září se rovněž mění tarif pro vlaky SuperCity, o této změně jsme již informovali dříve.

zdroj: Podmínky pro slevu eLiška na cd.cz, TK Českých drah

23.8.2007 - 8:36 - Rychlík Jadran již přepravil do Chorvatska přes 4000 lidí a 320 aut

Ilustrační obrázekPraha - Tato data vyplývají ze statistik Českých drah od začátku provozu autovlaku 22. června do poloviny srpna. ČD jsou s jeho provozem spokojeny. Například ve třetím roce provozu 2005 dráhy přepravily celkem 5600 lidí, 795 aut a průměrná obsazenost se pohybovala kolem 68 procent. Zatímco dříve jezdil Jadran Expres jako zvláštní spoj, letos poprvé jej provozují pravidelně každý den po celou letní sezónu. Podle odhadů však jezdí do Chorvatska až 800 tisíc Čechů ročně, vlakem se jich tedy vydá jen malé procento. Stejně jako na rychlík Slovan, kterého Jadran nahradil, dostávají dráhy od ministerstva dopravy dotaci na přepravu osob. Přeprava aut je nedotována. Naposledy vyjede z Prahy 7. září.

zdroj: Lidovky.cz

Ilustrační obrázekPraha - Nejasnostmi kolem prodeje 49 procentního podílu společnosti Railreklam Českými drahami se už několik týdnů zabývá protikorupční policie. „Šetříme tuto věc na základě vlastních poznatků,“ potvrdila deníku MF DNES mluvčí protikorupční policie Veronika Dumková. Podrobnější informace však odmítla sdělit. Nikdo zatím nebyl obviněn. Manažer komunikace Českých drah Radek Joklík potvrdil, že si v červnu policie vyžádala podklady.

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy jsou zřejmě spokojeny s nově zavedenou službou prodeje jízenek přes telefon - TeleTiket. Ve své tiskové zprávě uvádějí, že za prvních 10 dní prodaly tímto způsobem celkem již 100 jízdenek, za které utržily 45 tisíc korun. Stou jízdenku si zakoupila cestujícící první třídy z Ostravy do Prahy dne 10. srpna.

Ilustrační obrázekPraha - Fond dopravy by měl mít v následujících třech letech rozpočet až o 25 miliard korun nižší než letos. Vyplývá to ze stávajícího návrhu rozpočtu. Toto snížení by znamenalo omezení některých projektů stavby železnic, silnic a vodních cest. Roční rozpočet by se v letech 2008-2010 měl pohybovat ve výši kolem 45 miliard korun, avšak jen pro rok 2008 dosahovaly náklady všech navrhovaných projektů 100 miliard korun. Návrhem by se měla do konce srpna zabývat vláda.

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy od 1. srpna rozšířily způsoby nákupu jízdenek o telekomunikační kanál. Do pilotní fáze projektu TeleTiket jsou zatím zařazeny pouze vlaky SuperCity. V další fázi ČD plánují postupně zahrnout i vlaky kategorie IC/EC. Využití výhod tohoto způsobu prodeje však není levnou záležitostí, neboť ke každé transakci se účtuje jednorázový poplatek 100 Kč. Dráhy tuto cenu zdůvodňují tak, že se jedná o nadstandardní službu komfotního odbavení, za kterou zákazníci v květnovém průzkumu vyjádřili ochotu platit.

Ilustrační obrázekPraha - Modernizace komunikačního systému nejdůležitějšího koridoru ČR pokračuje. Rakouská společnost Kapsch CarrierCom vyhrála výběrové řízení na rozšíření digitálního komunikačního systému GSM-R na zbytek I. koridoru, tedy na úsek Kolín - Česká Třebová - Břeclav. Navazuje tak na pilotní projekt z roku 2005, který se týkal úseku Děčín - Praha - Kolín. Komunikační systém GSM-R spolu se zabezpečovacím systémem ETCS vytvoří evropský standard komunikačního a zabezpečovacího zařízení ERTMS. Vybudování tohoto systému by například umožnilo zajíždět kompatibilním zahraničním hnacím vozidlům do ČR a odpadlo by tak známé přepřahání lokomotiv na hranicích. České hnací vozy, kromě řady 680, bude potřeba pro splnění standardu upravit.

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15