..: Sníh zkomplikoval železniční dopravu, výluka Káranice - Velký Osek :..

Ilustrační obrázekLiberec - Včerejší a dnešní přívaly sněhu v podhorských oblastech zkomplikovaly železniční dopravu. Největší problémy byly dnes ráno u Turnova a na Semilsku. Popadané větve zablokovaly trať číslo 030 v úseku Turnov - Malá Skála a Sychrov - Turnov, dopravu se podařilo obnovit až před sedmou hodinou. Větve a sníh rovněž zastavily do čtvrt na sedm provoz na trati 042 v úseku Poniklá - Hrabačov.

Intenzivně sněžilo již v sobotu dopoledne, přičemž teploty se na severu a východě republiky pohybovaly kolem nuly. Mokrý sníh a zesilující vítr polámaly stromy a větve, větší zpoždění nabíraly vlaky na území Moravy, východních a severních Čech. Zpožděny byly rychlíky i osobní vlaky, například na trati 230 měl R 678 zpoždění 80 minut, R 679 ve Ždáru nad Sázavou 113 minut. Na tratích 040 a 030 se pohybovalo zpoždění od 30 - 120 minut. Podobně tomu bylo na trati 070 a na Jihlavsku, kde stromy popadaly na trať 225 v úseku mezi Kostelcem u Jihlavy a Rantířovem.

Na Liberecku připadlo nejvíce sněhu v noci na dnešek, ve vyšších polohách kolem 20 cm. Rychlíky Liberec - Pardubice jely dnes vzhledem k ranní kalamitě posunuty o 120 minut, R 987 byl na svém příjezdu v Pardubicích opožděn 55 minut, R 989 jede s větším zpožděním (20 minut) ve své časové poloze. Spěšné vlaky Trutnov - Chlumec nad Cidlinou nabíraly zhruba 20 - 30 minutová zpoždění.

Vlaky na trati 020 také ode dneška zdržuje výluka mezi stanicemi Káranice - Velký Osek, která trvá do 21. listopadu. Rychlíky jsou v úseku Hradec Králové - Poděbrady nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (NAD), osobní vlaky jsou odřeknuty pouze v určitých částech úseku Chlumec nad Cidlinou - Velký Osek. U prodejních okének jízdenek ve stanicích dnes visela informace o mimořádných rychlících Hradec Králové - Pardubice - Praha, nicméně v podrobnostech výluky na stránkách Českých drah prozatím tato informace není. Podle vyhledávacího systému IDOS jsou jízdní řády těchto rychlíků následující:

Stanice / VlakR 33904R 33906R 33908R 33910R 33912R 33914
Hradec Králové hl.n. 6:007:008:0016:0017:0018:00
Pardubice hl.n. (odj.) |||||18:20
Praha hl.n. (příj.) 7:518:429:4617:4518:4519:45
Praha hl.n. (odj.) 7:538:479:5117:5018:5019:50
Praha-Smíchov 8:008:549:5817:5718:5719:57

Praha - Hradec Králové:

Stanice / VlakR 33903R 33905R 33907
Praha-Smíchov 13:5314:5315:53
Praha hl.n. (příj.) 14:0015:0016:00
Praha hl.n. (odj.) 14:1115:1116:11
Pardubice hl.n. (odj.) |||
Hradec Králové hl.n. 15:4616:5517:46

Po dobu výluky je nutné počítat se zpožděním, které například dnes u rychlíku R 652 činilo v Poděbradech 45 minut. Do této doby je však také nutno započítat zpoždění přípojného spěšného vlaku Sp 1864 v Chlumci nad Cidlinou (+20 min), na který autobusy NAD R 652 čekaly.


Jik | 12.11.2007 (15:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.11.2007 (11:10)  
MZ: u soukromých vlastníků to může znamemat problém, je li parcela k dráze přilehlá vedena v katastru nemovitostí jako les, sad, zahrada. Pokud byste požadoval vykácení stromů v ochranném pásmu, tak je to:
a) omezení práv vlastníka - zda trvalé, zda je stojící les ohrožením dráhy atd. - soudní cestou.
b) k § 10, odst. 1: zda vlastník udržuje les podle Zákona o lesích, to už je druhá věc, sněhová kalamita je přírodní vliv.
c) dle občanského zákoníku za úhradu.

ještě se vrátím k § 10, odst. 1:
Na trati 280 mezi stanicemi Špičky a Černotín je omezena rychlost na 50 km/h a v jedné koleji dokonce na 30 km/h vzhledem k nezajištěnému skalnímu masivu. P. Binko ve svých materiálech uvádí, že toto zapříčiňuje zrátu na trakční energii asi 1 mil Kč ročně. A nikdo s tím nic nedělá, zřemě není zájem ani ze strany ČD ani ze strany SDC.
Takže proč nutit soukromníky k preventivním opatřením, když není zájem ani o snížení vlastní ztráty z důvodu omezení dopravy vlivem trvalého ohrožení.
15.11.2007 (18:12)  
Svoje úkoly zjevně neplní drážní správní úřad :


Ochranné pásmo dráhy

§ 8

(1) Ochranné pásmo dráhy tvoří prostor po obou stranách dráhy, jehož hranice jsou vymezeny svislou plochou vedenou
a) u dráhy celostátní a u dráhy regionální 60 m od osy krajní koleje, nejméně však ve vzdálenosti 30 m od hranic obvodu dráhy,

b) u dráhy celostátní, vybudované pro rychlost větší než 160 km/h, 100 m od osy krajní koleje, nejméně však 30 m od hranic obvodu dráhy,

c) u vlečky 30 m od osy krajní koleje,

d) u speciální dráhy 30 m od hranic obvodu dráhy, u tunelů speciální dráhy 35 m od osy krajní koleje,

e) u dráhy lanové 10 m od nosného lana, dopravního lana nebo osy krajní koleje,

f) u dráhy tramvajové a dráhy trolejbusové 30 m od osy krajní koleje nebo krajního trolejového drátu.

(2) Pro dráhu vedenou po pozemních komunikacích a vlečku v uzavřeném prostoru provozovny nebo v obvodu přístavu se ochranné pásmo nezřizuje.

§ 9

(1) V ochranném pásmu dráhy lze zřizovat a provozovat stavby, provádět hornickou činnost a činnost prováděnou hornickým způsobem, provozovat střelnici, skladovat výbušniny, nebezpečné odpady a zřizovat světelné zdroje a barevné plochy zaměnitelné s návěstními znaky jen se souhlasem drážního správního úřadu a za podmínek jím stanovených.

(2) Provozovatel dráhy a dopravce je oprávněn v ochranném pásmu dráhy vstupovat na cizí pozemky, popřípadě na stavby na nich stojící, za účelem oprav, údržby a provozování dráhy, odstraňování následků nehod nebo poškození dráhy a za účelem odstraňování jiných překážek omezujících provozování drážní dopravy. Přitom je povinen dbát toho, aby užívání pozemků, popřípadě staveb na nich stojících, bylo co nejméně rušeno a aby vstupem a činnostmi nevznikly škody, kterým je možno zabránit. Výkon těchto oprávnění musí být omezen na nezbytnou dobu a nezbytnou míru. Tímto ustanovením není dotčeno právo na náhradu škody podle občanského zákoníku.

(3) Provozovatel dráhy a dopravce je oprávněn ve stavu nouze nebo v naléhavém veřejném zájmu na provozování dráhy nebo na provozování drážní dopravy na nezbytnou dobu v nezbytné míře a za náhradu použít nemovitost vlastníka v ochranném pásmu dráhy, nelze-li dosáhnout účelu jinak.

(4) Vlastník nemovitosti přilehlé k dráze tramvajové nebo dráze trolejbusové je v nezbytně nutných případech na nezbytnou dobu povinen za jednorázovou úhradu strpět omezení vlastnického práva ke své nemovitosti spočívající v umístění a provozování pevných trakčních, signalizačních nebo zabezpečovacích zařízení. Rozhodnutí o omezení vlastnického práva a o výši úhrady vydává na návrh provozovatele dráhy tramvajové nebo trolejbusové drážní správní úřad. Provozovatel dráhy je povinen při umístění a odstranění tohoto zařízení na cizí nemovitosti uvést nemovitost při ukončení prací do původního stavu, a není-li to možné s ohledem na povahu provedených prací, do stavu odpovídajícího původnímu účelu nebo užití dotčené nemovitosti.

§ 10

Ochrana dráhy

(1) Vlastníci nemovitosti v sousedství dráhy jsou povinni strpět, aby na jejich pozemcích byla provedena nezbytná opatření k zabránění sesuvů půdy, padání kamenů, lavin a stromů nebo jejich částí, vznikne-li toto nebezpečí výstavbou nebo provozem dráhy nebo přírodními vlivy; vznikne-li toto nebezpečí z jednání těchto vlastníků, jsou povinni učinit nezbytná opatření na svůj náklad. O rozsahu a způsobu provedení nezbytných opatření a o tom, kdo je provede, rozhodne drážní správní úřad.

(2) Drážní správní úřad zjišťuje zdroje ohrožování dráhy a zdroje rušení drážního provozu na nich. Zjistí-li zdroj ohrožení jiný, než je uveden v odstavci 1, nařídí drážní správní úřad jeho provozovateli nebo vlastníku odstranění zdroje tohoto ohrožení. Nevyhoví-li provozovatel nebo vlastník zdroje ohrožení, drážní správní úřad rozhodne o odstranění zdroje ohrožení na jeho náklady.

**********************

Teď jde o to, kdo je např. "vlastníkem" pozemků podél trati, pokud se jedná o majetek státu, zda nese odpovědnost SŽDC s.o. nebo Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.
U "soukromých" vlastníků by to neměl být problém. Jenže pro DÚ je jendodušší patlat se v pseudořízení Pendolina "třetí osobou" než vyrazit do terénu a procházet tratě a hledat zdroje ohrožování dráhy.
registrovaný uživatel M 
13.11.2007 (22:34)  
raildrak - husty obrazky. Takovej skoro orientacni beh stylu chalpi a kde vlastne mame rezat?:)
registrovaný uživatel Web 
13.11.2007 (13:39)  
Huffnagel: A SŽDC by to přefakturovala na SDC ČD :) Kruh se uzavřel :) Nicméně by to tak bylo správné, neb by to SDC nějak pocítilo, přestože by to byl "vnitřní převod". Na těch obrázcích je krásný lesní tunel, divím se, že tudy ten fíra je ochoten vůbec jet :(
registrovaný uživatel Petryk 
13.11.2007 (9:37)  
V jakém řazení jezdí ty mimořádné rychlíky, nevíte někdo?
registrovaný uživatel koyot 
13.11.2007 (0:45)  
Koukal jsem z nadjezdu, že v Nověm Mšstě u Chlumce dokonce nejsou koleje... vypadá to na vážnější problém.
registrovaný uživatel Qaws 
12.11.2007 (22:32)  
Dneska to byl na 240 hukot :-D V Jihlavě zapojovali nové Zab. a furt jim to padalo, takže celá stanice fungovala jen na klíče (ruční přehazování) a vlaky čekaly půl, občas i přes hodinu na vjezdu do stanice..:-D Mno, a pak ještě čekání na křižování... Já se bavil, ale cestujícím kolem mě už tak do smíchu nebylo..:-D
registrovaný uživatel DEJV00  mail  
12.11.2007 (21:25)  
na 020 presne nevim ale kdyz jsem jel dnes ze skoly tak v chlumci meli rozebrany vyhybky na nadrazi takze se vlaky z bydzova od vjezdovy navesti az k nastupisti vlecou asi 10km/h
12.11.2007 (20:39)  
Ty obrázky to přesně vystihují! Na co je teda v předpise ochranné pásmo dráhy, když se toho nevyužívá?
12.11.2007 (20:27)  
První ranní Os 26261 Tanvald - Železný Brod odj. 4:26 dojel kvůli stromům v devět. :-) Pár mobilních obrázků:
http://img4.imgup.eu/DSC06957.JPG
http://img6.imgup.eu/DSC06958.JPG
http://img7.imgup.eu/DSC06959.JPG
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko