Praha - Tato data vyplývají ze statistik Českých drah od začátku provozu autovlaku 22. června do poloviny srpna. ČD jsou s jeho provozem spokojeny. Například ve třetím roce provozu 2005 dráhy přepravily celkem 5600 lidí, 795 aut a průměrná obsazenost se pohybovala kolem 68 procent. Zatímco dříve jezdil Jadran Expres jako zvláštní spoj, letos poprvé jej provozují pravidelně každý den po celou letní sezónu. Podle odhadů však jezdí do Chorvatska až 800 tisíc Čechů ročně, vlakem se jich tedy vydá jen malé procento. Stejně jako na rychlík Slovan, kterého Jadran nahradil, dostávají dráhy od ministerstva dopravy dotaci na přepravu osob. Přeprava aut je nedotována. Naposledy vyjede z Prahy 7. září.
zdroj: Lidovky.cz
1/nakládka aut v Praze je brzy ráno, čímž se člověk vyhne špičce a riziku, že se někde zasekne
2/hraniční kontroly probíhají v rozumné časy, celníci neprudí v noci
Ale myslím, že hlavním důvodem této polohy je to, že Jadran není charter a jeho vozy jsou v různých zemích připojovány k různým vlakům (mimochodem, hlavně po překročení HU/HR hranic to staví fakt na každé mezi, asi jako kdyby to mezi Kolínem a Prahou jelo zapřaženo za Ešus:-)) no a tak se asi nedalo moc vybírat.
Příjezd do Splitu ráno není taky tak strašný, mnoho lidí cestuje ještě někam dál a zejména jedete-li na nějaký ostrov, což obnáší čekání na trajekt (a někdy hodně dlouhé), dorazíte na místo odpoledne, což je akorát.
Shengen roli hrat nemuze, protoze v nem nejsme. Ale i kdyby uz rok 2008 (snad) byl, tak tohle by vliv mit nemelo
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.