..: Rychlík Jadran již přepravil do Chorvatska přes 4000 lidí a 320 aut :..

Ilustrační obrázekPraha - Tato data vyplývají ze statistik Českých drah od začátku provozu autovlaku 22. června do poloviny srpna. ČD jsou s jeho provozem spokojeny. Například ve třetím roce provozu 2005 dráhy přepravily celkem 5600 lidí, 795 aut a průměrná obsazenost se pohybovala kolem 68 procent. Zatímco dříve jezdil Jadran Expres jako zvláštní spoj, letos poprvé jej provozují pravidelně každý den po celou letní sezónu. Podle odhadů však jezdí do Chorvatska až 800 tisíc Čechů ročně, vlakem se jich tedy vydá jen malé procento. Stejně jako na rychlík Slovan, kterého Jadran nahradil, dostávají dráhy od ministerstva dopravy dotaci na přepravu osob. Přeprava aut je nedotována. Naposledy vyjede z Prahy 7. září.

zdroj: Lidovky.cz


Jik | 23.8.2007 (8:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.08.2007 (16:27)  
Pro Pavel Q: Taky se mi to původně nezdálo, ale tyto polohy mají dvě výhody:
1/nakládka aut v Praze je brzy ráno, čímž se člověk vyhne špičce a riziku, že se někde zasekne
2/hraniční kontroly probíhají v rozumné časy, celníci neprudí v noci
Ale myslím, že hlavním důvodem této polohy je to, že Jadran není charter a jeho vozy jsou v různých zemích připojovány k různým vlakům (mimochodem, hlavně po překročení HU/HR hranic to staví fakt na každé mezi, asi jako kdyby to mezi Kolínem a Prahou jelo zapřaženo za Ešus:-)) no a tak se asi nedalo moc vybírat.
Příjezd do Splitu ráno není taky tak strašný, mnoho lidí cestuje ještě někam dál a zejména jedete-li na nějaký ostrov, což obnáší čekání na trajekt (a někdy hodně dlouhé), dorazíte na místo odpoledne, což je akorát.
26.08.2007 (14:05)  
U Jadranu mě trochu odrazuje jeho časová poloha: odjezd brzo ráno z Prahy a příjezd ještě dříve do Splitu, podle mého by byl nejlepší odjezd v časném odpoledni, noc přes Maďarsko, Záhřeb brzo ráno, a kolem poledne Split. Opačně odpoledne Split, kolem půlnoci Záhřeb, brzo ráno Blava, poledne Praha
25.08.2007 (17:34)  
Dnes som videl r 1202 v zst Gyor.. Vozbu zabezpecuju MAV HDV M 41 (z Rajky)
registrovaný uživatel M 
25.08.2007 (11:12)  
Daseno, autem to vyjde na 7K se zapoctenim vseho, takze na to koukame:)
25.08.2007 (10:56)  
Máš pravdu.Jinak ale je možno koukat i na vynaložený prostředky.V Chorvatsku po nás chtěli peníze za každou dálnici,za každý wc a za každej průjezd čehokoliv.Jadranem je to LEPŠÍ,vyzkoušela jsem to i s autem
25.08.2007 (10:51)  
Já měl to "štěstí", že jsem jednou zažil do HR cestu autem, která trvala rovných 24 hodin. Pravda, bylo to v době, kdy ještě neexistovalo tolik dálnic, ale tehdy jsem si řekl, že už nikdy více. Proto až tak moc nepočítám, jestli to vlakem vyjde o něco dráž nebo levněji a neřeším, jestli mám čas strávený na cestě vlakem počítat za ztracený. Pro mě ztracený rozhodně není, protože možností, co dělat, je nepřeberně, zatímco v autě můžu pouze sedět, držet se volantu a doufat, že to budu mít co nejrychleji za sebou. Ale je to samozřejmě volba každého jedince, pokud řízení na takovou štreku někomu nevadí nebo ho dokonce baví, ať si klidně jede. A budiž mu dálnice lehká:-))
registrovaný uživatel Brejlovec  mail  
25.08.2007 (10:05)  
M : To jsi mě špatně pochoil,chtěl jsem tím říct že čas nemusí být rozhodujícím faktorem.Když cestuji rád vlakem tak 22 hodin není žádný problém,nehledě na to že v noci spíš,takže žádný čas neztrácíš.Myslím že nejdůležitější je rozdíl v ceně, zda se vylatí připlatit si vlak,nebo jet levněji a méně pohodlněji autem.
registrovaný uživatel M 
25.08.2007 (0:34)  
Ta "zpatecka" stoji 3,2, ale tezko rict, kolik stoji jenom poslani auta bez ridice (a jestli to vubec de)... Rekl bych, ze pokud by to zarizoval ridic osobne, tak je to docela narocny logisticky ukol:-)
Shengen roli hrat nemuze, protoze v nem nejsme. Ale i kdyby uz rok 2008 (snad) byl, tak tohle by vliv mit nemelo
registrovaný uživatel Foxx  mail  
24.08.2007 (23:56)  
Vlakosexuál: No já netuším kolik stojí transport auta... ale kdyby zpátečka vyšla na řekněme 5000,- tak už se ti imho vyplatí si tam to auto půjčit. Nevím v Chorvatsku jsem nebyl, ale v Řecku/Španělsku/Itálii/Turecku se auto dalo půjčit od 30 - 35 Eur na den.
24.08.2007 (17:47)  
Idealni kombinace by byla poslat auto do Splitu vlakem a preletet tam za par korun letadlem. Castecne by to vyresilo i stavajici mensi vytizenost vagonu pro auta... Nevite nekdo, zda je mozne osobne najet s autem do autovlaku, pak preletet letadlem a osobne si auto z vlaku svezt v cilove destinaci? Hraje roli shengensky prostor? Autovlak jezdi i do Kosic - zajem o prevezeni auta (a prelet posadky) by podle mne byl...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko