Praha - Jednotka Pendolina 680.003, která vykolejila 1. prosince 2007, se po dlouhých osmi měsících znovu objeví na pravidelných linkách. Po nehodě, při které se mimo koleje ocitlo šest ze sedmi vozů, podstoupil vlak kompletní opravu podvozků. Vyměněny byly brzdové kotouče a součásti magnetické brzdy. Provedena byla defektoskopie náprav, rámů, dvoukolí a dalších klíčových dílů, monobloky dvoukolí byly přesoustruženy. Zkušební jízdu souprava absolvovala na trase Praha - Přerov - Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha a shledala jednotku schopnou provozu. Proto se od zítřka flotila souprav ČDT680 opět naplní do plného stavu.
Nehoda se stala začátkem prosince v úseku Praha-Kyje a Praha-Dolní Počernice. Důvodem byla nalomená kolejnice a pravděpodobně i "obuté" Pendolino. Technici Českých drah odhadovali trvání oprav na několik týdnů s tím, že by se jednotka měla vrátit do provozu koncem ledna 2008. Nakonec se však oprava protáhla na 8 měsíců. Délka opravy byla způsobena nutností objednat mnoho dílů přímo u výrobce, neboť na trhu nejsou běžně dostupné a dodací lhůty se pohybovaly v řádu měsíců.
Na svou první cestu po opravě a s cestujícími, se vydá zítra 2. srpna na expresu 573 „Punkva“ do Brna s odjezdem v 6:33 z nádraží Holešovice a příjezdem na brněnské Hlavní nádraží v 9:15.
Zdroj: TK České dráhy
Spock - jako asi jo, na tohle sem asi vyvolanej nebyl:-)) Kazdopadne jsou prohnuty vickrat nez sedacka v 680:(
Za tohle jsem to taky schytal při zkoušení na gymplu a už si to tak nějak pamatuju :)
sAd - by mne zajimalo, jaky tvar maji tvoje zada. Lide metsinou maji pry nejake dvojte S nebo co. No a sedacky v pendolinu jsou spis jako drevena lavice, prinejmensim, co se tyce toho spodniho prohnuti, ktere zcela absentuje. Samozrejme nerikam, ze drevena lavicka neni pohodlna, ale v praci pouzivam spise tvarovane kreslo nez drevenou desku:) Podobne neprirozeny tvar maji jeste sedadla v novych MHD busech (v Brne teda konkretne - ty nizkopodlazni). Tam chybi to dolni prohnuti a celkove mi to prijde kolmo nahoru, az skoro v predklonu a sezeni na tom je nepohodlne extremne.
Takze jak rikam - jestli jsou sedacky v 680 pohodlne, tak designeri sedadel v ICE, Bmz a v neposledni rade vsech aut vyrobenych po roce 1990 jdou proti proudu, protoze vsechno tohle nejak tu pater, na rozdil od 680, kopiruje
ja na nem mam naopak rad, ze mam misto jen pro sebe. a dost mista.
a myslim, ze klasickych vagonu i druhe tridy s jen tremi sedackami je take celkem dost
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.