..: Kapsch rozšíří digitální komunikační systém na české železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Modernizace komunikačního systému nejdůležitějšího koridoru ČR pokračuje. Rakouská společnost Kapsch CarrierCom vyhrála výběrové řízení na rozšíření digitálního komunikačního systému GSM-R na zbytek I. koridoru, tedy na úsek Kolín - Česká Třebová - Břeclav. Navazuje tak na pilotní projekt z roku 2005, který se týkal úseku Děčín - Praha - Kolín. Komunikační systém GSM-R spolu se zabezpečovacím systémem ETCS vytvoří evropský standard komunikačního a zabezpečovacího zařízení ERTMS. Vybudování tohoto systému by například umožnilo zajíždět kompatibilním zahraničním hnacím vozidlům do ČR a odpadlo by tak známé přepřahání lokomotiv na hranicích. České hnací vozy, kromě řady 680, bude potřeba pro splnění standardu upravit.

Vlastník železničních tratí, Správa železniční a dopravní cesty, plánuje vybudovat postupně systém ERTMS na všech koridorech. Rychlost zavádění je nicméně omezena množstvím finančních prostředků. Společnost Kapsch odmítla finanční podrobnosti zveřejnit, pouze uvedla, že objem zakázky je v řádech milionů eur. Výstavba projektu má trvat 14 měsíců.

ERTMS (European Rail Traffic Management System) má dvě složky:

  • GSM-R [Global System for Mobile Communication for Railway] - Globální systém mobilní komunikace pro železniční aplikace
  • ETCS [European Train Control System] - Evropský systém řízení jízdy vlaku
Systém ETCS má část traťovou a palubní. Traťová část má za úkol generovat povolení k jízdě vlaku a spolu s dalšími informacemi (rychlostní a sklonový profil tratě, stav venkovních prvků, atp.) je předat palubní časti ve vlaku. Tam se informace zpracují a systém dohlíží na bezpečnou jízdu, jakož i dodržování všech pravidel strojvůdcem. Přenos informací mezi traťí a vozidlem zajišťuje síť GSM-R. Do vybudování celonárodní sítě GSM-R se používají sítě GSM komerčních operátorů.

Zabezpečovací systém ETCS je v současnosti testován v úseku Kolín - Poříčany a zkušební provoz potrvá do března 2009. Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly, mají dráhy v současnosti kolem 20 lokomotiv vybavených na komunikaci přes GSM-R, a v nejbližší době začnou vybavovat tímto systémem 106 dalších lokomotiv pro trasu Praha - Děčín. "Hned v další fázi, až bude zavedeno GSM-R dál za Kolín, budeme vybavovat lokomotivy pro úsek Praha - Česká Třebová," dodal mluvčí.

zdroj: ČTK,České dráhy


Jik | 1.8.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel zaosai  mail  
01.08.2007 (21:02)  
Ad - Dohlib Když vypadne GSM-R,tak se přepneš z digitálu do analogu a jedeš dál.Někde je lepší se rovnou přepnout do analogu( Praha Libeň),protože jinak se nedovoláš s postrkem ř.130 a pod.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
01.08.2007 (21:00)  
GSM-R nemá chybu.Oficiálně je na trati z Děčína přes Prahu do kolína.Jenže ho jde využít i po trati Děčín-Všetaty-Kutná Hora.Po celou cestu jen dvakrát vypadne a to tak na dvěstě metrů kde není dosah.Vybavení májí Bastardi,jedna 162 a Pendolino.
registrovaný uživatel taz 
01.08.2007 (18:31)  
Především to usnadní Cargu tranzit přes naše území, úprava legislativy je pak už tou nejmenší překážkou.
01.08.2007 (14:32)  
Těmi dvaceti lokomotivami, co ČD má vybavené stanicemi GSM-R jsou bastardi a co? -Bastardi 100%, protože jinak by nemohly zajíždět na síť DB.
registrovaný uživatel Petr-K 
01.08.2007 (13:52)  
Bez ETCS nebude vyssi max rychlost nez 160, takze na neco to snad dobry bude :).
registrovaný uživatel Desiro 
01.08.2007 (13:36)  
To je sice hezké, že budeme mít tratě vybavené GSM, ale bez úpravy KO nebo alespoň legislativy se sem stejně žádné nové mašinky nepodívají.
registrovaný uživatel dohlib 
01.08.2007 (13:23)  
A co když GSM síť nefunguje ? Vlaky stojí ?
registrovaný uživatel dohlib 
01.08.2007 (13:22)  
Takže soukromí RT Express a žluté expresy SA vyjedou v roce 2015-2020 ?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.08.2007 (12:08)  
Že by, že by pomaloučku do Evropy?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko