Praha - Z vlakových nádraží postupně mizí modré reklamní lavice. Z původního počtu 700 jich nyní zbývá jen polovina. Je to důsledek vypovězení smlouvy společností Railreklam, která byla uzavřená s vlastníkem laviček - firmou AD-Net. Podle jednatele společnosti Railreklam Alexandra Křižíka podmínky smlouvy vyznívaly jednoznačně ve prospěch AD-Net. Podle majitele AD-Net Dušana Haroka to ale není pravda. Jak uvedl, "platili jsme drahám korunu denně za každou lavičku, prováděli jsme veškerou údržbu, dráhy navíc mohly využívat reklamní plochy pro svoje účely".
Podle Railreklam porušovala firma AD-Net smlouvu také tím, že instalovala lavičky na jiná místa než bylo dohodnuto a ve vyšším množství. Podle Haroka však o jejich umístění rozhodovali přednostové stanic. Někteří se snažili odvozu lavic bránit, avšak neúspěšně. Jedinou výjimkou je kladenské nádraží, kterému AD-Net deset laviček odprodal. Nicméně jak Harok dodává "to ale není naším cílem, nejsme prodejci, ale provozovatelé".
Firma uvolněné lavičky převáží na zastávky MHD, do nemocnic, či na jiná lukrativní místa ve městech s vysokou koncentrací lidí, celkem jich vlastní přes 3,5 tisíc. Dráhy slibují za lavičky náhradu, termín kdy se tak stane však zatím neexistuje. Jednoduchá betonová konstrukce původních lavic snižovala jejich cenu, která se pohybuje okolo pěti tisíc bez daně. Požadavky drah na nové lavičky ale mají být větší, například by měla být jednotlivá místa k sezení oddělena přepážkou, aby bylo znemožněno na nich ležet.
Tj.?:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.