..: Aktuality a články :..

20.9.2007 - 10:11 - U Rudoltic vykolejil Nex 51422, provoz na trati byl dvě hodiny přerušen

Rudoltice - Dvě hodiny zůstal ve středu neprůjezdný hlavní tah mezi Olomoucí a Českou Třebovou. Mohl za to spadlý náklad z vozu vlaku 61310 (Valašské Meziřící - Česká Třebová) mezi Krasíkovem a Rudolicemi v Čechách (jel po 1.TK a náklad-výhybka spadla do 2.TK) a následné vykolejení lokomotivy 130.010 vlaku Nex 51422 (Lípa nad Dřevnicí - Praha-Uhříněves), k němuž došlo přibližně ve 4:40 mezi Krasíkovem a Rudolticemi v Čechách (ve 2.TK). Vykolejené vozy zablokovaly obě traťové koleje, doprava byla odkláněna přes Brno, některé vlaky jely i přes Uničov. Po asi dvou hodinách se podařilo zprůjezdnit první traťovou kolej a po poledni i druhou, díky čemuž se situace během dne začala stabilizovat.

Aktualizováno 23.9. 08:00.

zdroj: Aktuálně

Ilustrační obrázekČeské dráhy se zbavují dalších aktivit. Jejich dozorčí rada tento týden schválila vyhlášení výběrového řízení na nájemce železničního zdravotnictví. Jedná se o jednu zčásti zrekonstruovanou nemocnici a polikliniky v 6 městech po celé republice. Soutěž poběží ode dneška až do 16.11., kdy je uzávěrka. "Nechali jsme si udělat ekonomickou analýzu na téma jak dál s železničním zdravotnictvím, a z ní vyplynulo, že nejvýhodnější je celý tento odštěpný závod pronajmout včetně všech smluvních závazků," popisuje Jiří Kešner, ředitel kanceláře generálního ředitelství ČD. "Pronájem bude až na 30 let, nový provozovatel se bude muset zavázat, že dodrží zdravotnické provozy v nemocnici a v poliklinikách."

Ilustrační obrázekPraha - Zatím nikdy v historii samostatných ČD nebyly dráhy shledány vinými ze střetu člověka s vlakem. Až nyní. Loni o Vánocích srazil dvaačtyřicetiletou ženu v Brandýse nad Orlicí rychlík, když přecházela mezi nástupišti. Podle Drážní inspekce výpravčí vlak do stanice vůbec neměl pustit. V předchozích dnech již ŽelPage informovala, že podle závěrů DI je stanice nebezpečná. Nyní ale volí inspekce ještě tvrdší slova a obvinila samotné ČD.

Ilustrační obrázekVídeň - Červen 2008 postaví rakouské železnice i fotbal před velkou výzvu. Mistrovství Evropy ve fotbale přiláká do země stovky tisíc fanoušků a 60 až 80 procent by jich mělo použít prostředky veřejné dopravy. Zejména vlak, který i za normálních podmínek přepraví denně 1,2 milionu cestujících. "Během nejkrizovějších bezmála čtyř týdnů budeme potřebovat všechno, co má kola," prohlásil Manfred Kern z rakouských spolkových drah ÖBB. Bývalý rakouský fotbalový reprezentant u nich vede projekt dopravy během ME 2008. Ve Vídni přibude podle jeho slov každý hrací den 93 zvláštních spojů, které budou zajíždět nejen na vídeňská předměstí, ale i do maďarské Šoproně a slovenské Bratislavy. Jízdní řády prý budou podobné tomu, jak vlaky jezdí během oslav konce kalendářního roku.

Ilustrační obrázekPoprad - Doprava na Slovensku se probouzí do divokého rána. Nad zemí našich východních sousedů se v noci prohnala bouře, která napáchala značné škody a také zcela paralyzovala dopravu na podtatranské magistrále. Redaktor ŽelPage monitoroval přímo v terénu situaci.

Aktualizováno : 24.8. 17:40 -JRtrain-, 25.8. 0:00 -jtb-

Ilustrační obrázekPraha - Již jen pár týdnů se bude pracovat na tunelech pod vrchem Vítkov. Práce totiž probíhají se značným náskokem, který umožní jejich dřívější otevření o dva roky. Tunely jsou součástí Nového spojení a nahradí současnou jednokolejnou trať mezi výhybnou Vítkov a hlavním nádražím. Původně bylo jejich otevření naplánováno na rok 2010, nyní již na prosinec 2008. Samotné tunely budou dokončeny ještě letos. Nyní se dodělávají chodníky, podlahy a instalují se technologie. Začátkem příštího roku se začne s pokládkou kolejí a montáží trolejí.

Moskva - Exploze zatím neznámého původu způsobila v pondělí večer vykolejení ruského expresu na trati mezi Moskvou a Petrohradem. Zpráva agentury ČTK odhadla počet zraněných na minimálně 60, třetina z nich potřebovala hospitalizaci. Do tohoto spoje vlaku Něvskij Express bylo prodáno 231 lístků a ve vlaku bylo i 20 členů železničního personálu.

Ilustrační obrázekBerlín - Chtěli stávkovat po celém Německu, ale soudní zákaz jejich protest omezil jen na několik místních tratí. Němečtí strojvedoucí dnes ráno opět vstoupili do stávky za zvýšení mezd a zastavili provoz na několika tratích kolem Berlína a Hamburku. Středeční verdikt norimberského soudu přinutil odborové organizace zdržet se rozsáhlejších akcí. I když soud zakázal stávkou jakkoli narušit osobní i nákladní dopravu, strojvedoucí se tohoto nařízení zcela nedrželi.

Ilustrační obrázekFrýdek Místek/Žihle - Tři zraněné si v sobotu v noci ve Frýdku-Místku vyžádala srážka osobního vlaku se stromem. Ten se na koleje vyvrátil vlivem silného větru. Nehoda asi na dvě hodiny zastavila provoz na trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem na Karvinsku. O den dříve se ve stanici Žihle vzňal motorový vůz 842.023, cestující naštěstí stihli vystoupit.

Ilustrační obrázekPraha - Podle Drážní inspekce nejsou železniční přejezdy v Česku dostatečně označeny. Inspektoři by to rádi změnili a uvažují o tom, že vydají bezpečnostní doporučení, aby přejezdy dostaly své jasně viditelné číslo. U označení přejezdu by bylo i telefonní číslo, na které by bylo možno zavolat, pokud by se na přejezdu vyskytl nějaký problém. O záměru inspekce jako první informovala televize Nova.

Ilustrační obrázek Praha - "Je to pořádný zmatek. Myslíte si, že jedete vlakem na Masarykovo nádraží, ale skončíte v Holešovicích. Nevíte proč, ani jak se odtud dostanete do centra," píše v pražské mutaci MF DNES redaktor Petr Zelený. A má v podstatě pravdu. Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na předměstském nádraží v centru vyhnala vlaky mířící na Kralupy a na Kladno na jiná pražská nádraží a cestující se o tom dozvídají často na poslední chvíli.

Webové stránky ČD sice informovaly v předstihu a i oblíbený vyhledávač idos.cz je zaznamenal, v knižních jízdních řádech však není o dvouměsíční odstávce ani zmínka a označení výluky na samotném nádraží je poměrně diskutabilní. Zkusili jsme se proto podívat, jak je o zbloudilého cestujícího postaráno přímo na Masarykově nádraží.

Ilustrační obrázekPraha - Pololetní zisk ve výši 31,34 milionů korun a několikaprocentní růst tržeb v osobní i nákladní dopravě. Takový je hospodářský výsledek Českých drah, který dnes oznámil veřejnosti generální ředitel ČD Josef Bazala. Krom tohoto výsledku ale dnes zaujalo také posunutí data, kdy by se měla oddělit samostatná dceřinná společnost ČD Cargo. Nově bylo podle informací ČTK stanoveno na 1. prosince.

Aktualizováno v 18:55.

21.7.2007 - 16:00 - Z viaduktu v Hranicích na Moravě se stane kulturní památka

Jednotka 680 ČD, Jezernický viadukt, foto: Josef Petrák Hranice – České dráhy chtěly před nedávnem historické viadukty v Hranicích na Moravě kvůli technickému stavu zbourat. Proti plánu se postavila hranická radnice, někteří obyvatelé i ministerstvo kultury, a stavba tak bude zapsána na seznam kulturních památek. Přednosta SDC Olomouc Václav John odhadl náklady na záchranu přibližně na 100 milionů Kč. Na viadukty se již v současné době vztahuje ochrana. Část viaduktů, která není v dobrém technickém stavu, přestaly České dráhy využívat už v roce 1996.

zdroj: Česká televize

Ilustrační obrázekÚstí n.L. - Hned šest tratí v Ústeckém kraji čeká od prosince drastická redukce osobní dopravy. Krajský úřad chce vlaky nahradit autobusy. Pro tratě 132 z Oldřichova do Děčína a 137 z Chomutova do Vejprt to bude v podstatě znamenat konec osobní dopravy. Vyplývá to z nové koncepce dopravní obslužnosti, kterou dnes na sérii tiskových konferencí přímo v dotčených místech představili krajští úředníci. Zatímco ve Vejprtech se setkali se smířeností místních politiků, okolo Děčína se plán ČD a kraje nelíbí ani za mák.

Celkově aktualizováno a přepracováno v 21:50. ŽelPage přináší exkluzivní zpravodajství svého redaktora, který celý den monitoroval situaci v terénu.

Ilustrační obrázek
autor: Sheriff Liberec - Trjodílné motorové jednotky Regionova Trio jsou od poloviny července v provozu také v Libereckém kraji. Třívozové soupravy vznikly proto, aby alespoň zčásti smazaly handicap klasických Regionov, které mají v kopcovitém terénu problémy s adhezí a výkonem. Právě v Libereckém kraji jsou trakčně náročné tratě běžné, zvlášť komplikovaná bývá doprava zejména do Jizerských hor a Krkonoš. Dvě třívozové soupravy ČD zakoupily od společnosti Pars nova Šumperk. Vlaky jezdí na trati Liberec – Frýdlant v Čechách, kde budou zajišťovat většinu spojů.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:42
zapadá v 20:17